BANKÖRNING KINNEKULLERING 2009 (Nu med rapport från dagen!)

Här kan ni läsa och diskutera kring kommande och avverkade träffar, och anmäla ert intresse att vara med på dem!
User avatar
EssungerGirl
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 395
Joined: Wed 17 Oct, 2007 11:06
Location: Nossebro
Contact:

Re: BANKÖRNING KINNEKULLERING 2009

Postby EssungerGirl » Sun 17 May, 2009 19:19

lidas wrote:Är det i den riktiga brevlådan? Jag åker på jobb i morgon o kommer inte föränn om två veckor, hoppas det är okej...


HÖRRU DU DU!!!!!! DU va ju vid tre älgar igår gjorde en donuts och åkte igen. jag va ju på väg gående fram till din bil och prata med dej!! Fy skäms säger ja bara! :twisted: :lol: :lol: :lol:

japp det är riktiga brevlådan ja menar. tänkte jag skulle vara lite seriös. pappret handlar om lite info och betalning. blir senast den 15juni. men har du någon fru eller sambo kan la hon läsa upp infon för dej i fonen.
Racing - It´s in the blood / Essunger
C250TD-96 "My life"

Image

User avatar
lidas
Expert
Expert
Posts: 788
Joined: Mon 09 Jun, 2003 01:02
Location: vargön

Re: BANKÖRNING KINNEKULLERING 2009

Postby lidas » Sun 17 May, 2009 21:50

EssungerGirl wrote:
lidas wrote:Är det i den riktiga brevlådan? Jag åker på jobb i morgon o kommer inte föränn om två veckor, hoppas det är okej...


HÖRRU DU DU!!!!!! DU va ju vid tre älgar igår gjorde en donuts och åkte igen. jag va ju på väg gående fram till din bil och prata med dej!! Fy skäms säger ja bara! :twisted: :lol: :lol: :lol:

japp det är riktiga brevlådan ja menar. tänkte jag skulle vara lite seriös. pappret handlar om lite info och betalning. blir senast den 15juni. men har du någon fru eller sambo kan la hon läsa upp infon för dej i fonen.

Vafaan säger du :!: Sorry jag missade det. Hade allt vart där en stund.
Image
Patrik Lindblom 69:a
moccasvart SL 65 AMG -09
Diamantvit E 350 CDI 4-matic Kombi -14
svart Dodge Ram -08 6.7 cummins
Ferrari 355 GTS
2300hp/4100Nm

User avatar
André MBSCA
Site Admin
Site Admin
Posts: 8406
Joined: Thu 20 Nov, 2003 12:04
Location: Västra Götaland, Alingsås
Contact:

Re: BANKÖRNING KINNEKULLERING 2009

Postby André MBSCA » Sun 17 May, 2009 22:12

EssungerGirl wrote:Förare som är anmälda nu har ni fått post i brevlådan.. :angel:

Hey Annika ... jag har inte fått nåt ang. Kinnekulle med posten...? :cry: :wink:

BTW; shit, missade meddelandet på mobilen igår.. :evil: ... hade varit kul att dyka upp och dra en repa! :-D
___________

Image Brain in motion! Image
André MBSCA, Site Admin

__________________________________________
...................................................................................................... "IN MEMORIAN" :
................. Mercedes-Benz E 55 AMG -00 ......................... "SOM EN SPEGLING AV HIMLEN"
.........................................................................................................1992-2008
..Image...Image...Image......Image
__________________________________________

User avatar
EssungerGirl
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 395
Joined: Wed 17 Oct, 2007 11:06
Location: Nossebro
Contact:

Re: BANKÖRNING KINNEKULLERING 2009

Postby EssungerGirl » Sun 17 May, 2009 23:42

jaja.... jag får väl ha lite överseende med er grabbar helt enkelt =)
men kom gärna till Vårgårda Flygfält på lördag den 23e. där är de ju lagligt race från kl. 18.00 och framåt.
Racing - It´s in the blood / Essunger
C250TD-96 "My life"

Image

N!
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2137
Joined: Wed 01 Aug, 2007 17:22

Re: BANKÖRNING KINNEKULLERING 2009

Postby N! » Mon 18 May, 2009 02:00

André MBSCA wrote:
EssungerGirl wrote:Förare som är anmälda nu har ni fått post i brevlådan.. :angel:

Hey Annika ... jag har inte fått nåt ang. Kinnekulle med posten...? :cry: :wink:

Jag kan inte se att jag fått något vare sig i mobilen, här eller där ;-)
...sålt min AMG E60 T S210 -98 7-sitsig med avtagbar dragkrok.

User avatar
EssungerGirl
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 395
Joined: Wed 17 Oct, 2007 11:06
Location: Nossebro
Contact:

Re: BANKÖRNING KINNEKULLERING 2009

Postby EssungerGirl » Sun 28 Jun, 2009 15:34

om mina undersåtar gör sitt jobb kommer ni som fått platser och betalat in föraravgiften få ut tidsplan och startlistor inom kort.
Håll er uppdaterade på hemsidan www.varamk.se under fliken Essunger Racing och Latest News.
Racing - It´s in the blood / Essunger
C250TD-96 "My life"

Image

User avatar
André MBSCA
Site Admin
Site Admin
Posts: 8406
Joined: Thu 20 Nov, 2003 12:04
Location: Västra Götaland, Alingsås
Contact:

Re: BANKÖRNING KINNEKULLERING 2009

Postby André MBSCA » Thu 30 Jul, 2009 21:13

Väckarklockan ringde med sitt öronbedövande dån, åtminstone känns det så kl. 04.30 en torsdagsmorgon,
men vaknade 'ändå med spänd förväntan på denna dag!
Trots denna tidiga otta, kom jag inte iväg föränn strax efter halv-sju tiden, och kände mig en liten aning
stressad för att vara i tid på Kinnekulle Ring i tid innan åtta - skulle ju hinna tanka fullt och handla upp lite
kolsyrat vatten på en tapp så nära banan som möjligt...
Som tur var, och väldigt skönt, så var E20,an relativt trafikfri denna dag denna tid, så jag kunde stå på lite.
Som tur är, eller kanske har jag varit förutseende..., så har jag ju en GPS med alla trafik-kameror inprogrammerade,
så jag undvek ju att fastna på bild enär denna del av europavägen bitvis är ganska
kamera-tät!

På vägen körde jag om ett antal dragbilar med bilsläp och diverse special banbilar samt ett antal bilar
som jag gissade skulle till Kinnekulle för en dags nöje - vilket också visade sig vara ett rätt antagande
när några kom fram senare och undrade om det inte hade varit jag som drog om dem utefter vägen... :twisted:

Nåväl, framme vid banan fick jag mig en depå-plats och kunde lasta av allt junk jag hade med mig; 4 hjul
i reserv, verktygslådan och div, "braatthagrejjor", garagedomkraften, reservkläder (av någon anledning... :roll: ),
stora kaffetermosen och stora kylboxen (drivs från cigarettändaruttaget), etc. - och det roliga är
att allt rymdes i lastutrymmet på kombin utan att fälla baksätet - och det fans ändock utrymme kvar!

Efter en del ifyllnad av div. papper, fick jag mig ett startnummer (24) samt en gul "prick" att sätta på
framrutan för att man skulle kunna se att jag körde i den "lugna gruppen"... "sanbba gruppen fick blå
"prickar"!

Såå, äntligen ut på banan och iväg - naturligtvis med full kickdown från start... - vad annars? :lol:
PÅ tredje varvet testade jag gränserna lite för hårt, och i "TV-kurvan" drog jag av och ut över kurbs och gräs en aning,
men höll nere gasen och styrde snabbt upp igen på banan - phu! Och samma sak hände även varvet efter på samma ställe! :oops:
OK, här gällde det att skärpa sig och respektera denna ökända feldoserade "bilskrotar"-kurva, och attackera den på ett bättre sätt -
hålla ut mer och längre innan krönet för att komma över det mera rakt på.
Sååå, nu gick det bättre - och fortare! :-D

Varje omgång varade i 15 minuter, innan det var dags för den andra gruppen att köra, och det kändes lagom,
åtminstone för mig som helt klart är "ring-rostig" :wink: , eftersom jag inte kört bana på 30 år!

Efter att både jag och "lidas" hade kört ikapp och om alla andra bilar i vår "lugna grupp",
kom säkerhetsansvarige och klistrade på blå prickar istället, med motiveringen att det blev för stor skildnad annars!
OK, då var det alltså dags att ta itu med bla. de snabba banracing-bilarna!
Tråkigt nog för "lidas", så redan på första varvet gick hans vänstra framhjulslager åt skogen,
och det sprutade grönt fett över halva banan. Depå för dagen - samt senare, en mycket lugn hemresa! :-(

Även i denna blå snabba grupp, lyckades allt "familje-brukiskombin" inte bara hänga med,
utan jag kunde allt hänga av faktist de flesta. :shock: :-D Bara de vassaste specialbilarna kunde hålla ifrån -
men inte köra ifrån, vilket förvånade en gammal gubbe på 52 bast som inte åkt bana på 30 år -
nämligen jag! :shock: :shock: Men j#$%&a coolt kändes det, att "gubben" allt hänger med än! 8) :twisted: :twisted:
Men mycket kredit till AMG,n - för fy tusan vilken bil att klara extrema situationer!
Att en familje-kombi byggd för transporter på gatan, hänger av rena banbilar med
turbosar och med diverse pys&host-ljud etc. med specialbyggda chassien och karrosser ....
jag trodde faktiskt inte det fanns på denna jord!

Men si, det var många förvånade och även glada miner (inte minst mina egna) runt Kinnekulle Ring denna torsdag,
när två stora kombihäckar på gat-däck piskade banan så det stod härliga till!

Så här j#$%&a roligt har jag inte haft, "sedan svärmor klämde pattarna i mangeln" - ifall ni förstår hur jag menar!? :lol: :-D

Det var med ett trött, men stort leende på läpparna som undertecknad vände stjärnan hemåt Alingsås,
på eftermiddagen i det sent uppkomna ösregnet!

Ett jättestort tack till Annika (EssungerGirl), och hela hennes stab av funktionärer - inkl. Pappa"legenden",
för en helt underbar dag på Kinnekulle Ring!
Detta måste vi göra om! :-D

(Tyvärr kan jag inte pressentera några bilder - dels beroende på en trasig (mobil-) kamera,
men även pga. jag varit lite upptagen med att ha görsköj idag! :-D )
___________

Image Brain in motion! Image
André MBSCA, Site Admin

__________________________________________
...................................................................................................... "IN MEMORIAN" :
................. Mercedes-Benz E 55 AMG -00 ......................... "SOM EN SPEGLING AV HIMLEN"
.........................................................................................................1992-2008
..Image...Image...Image......Image
__________________________________________

User avatar
Mr-sportline
Guru
Guru
Posts: 2768
Joined: Mon 20 Mar, 2006 12:51
Location: Kiruna
Contact:

Re: BANKÖRNING KINNEKULLERING 2009 (Nu med rapport från dagen!)

Postby Mr-sportline » Thu 30 Jul, 2009 21:58

låter som en kul dag André helt klart..
kanske du skule sälja av den till mclaren så hamilton kan mata in lite pokaler med e55'an :mrgreen: :lol:

N!
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2137
Joined: Wed 01 Aug, 2007 17:22

Re: BANKÖRNING KINNEKULLERING 2009 (Nu med rapport från dagen!)

Postby N! » Thu 30 Jul, 2009 23:50

det glädjer mig :ikonen_för_lite_ansträngt_leende: att ni haft en lyckad tillställning :lol:
Med styrservoproblem så hade jag ändå inte haft nåe kul!
...sålt min AMG E60 T S210 -98 7-sitsig med avtagbar dragkrok.

Impeller
Prospect
Prospect
Posts: 45
Joined: Wed 22 Oct, 2008 12:56
Location: Trollhättan

Re: BANKÖRNING KINNEKULLERING 2009 (Nu med rapport från dagen!)

Postby Impeller » Fri 31 Jul, 2009 03:15

f-n, den här tråden har jag missat helt, runde ju rastat dieseln istället och åkt o kollat åtmindstonde, hade inget vettigt för mig ändå

o inte så långt bort eller

Fast klart jag rastar ju bilen fram o tillbaka till jobbet ganska bra :-D

Hoppas alla där hade kul iaf
Image

User avatar
EssungerGirl
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 395
Joined: Wed 17 Oct, 2007 11:06
Location: Nossebro
Contact:

Re: BANKÖRNING KINNEKULLERING 2009 (Nu med rapport från dagen!)

Postby EssungerGirl » Fri 31 Jul, 2009 11:54

Nu har man landat igen. jössös vilken dag. Stort tack för att ni ville vara med!!
Det var extra kul att ha några med ifrån klubben. :P
Jag tycker det var lyckat. och ser fram emot nästa års körning. då jag försöker satsa på två datum under sommaren.
Jag är ruskigt nöjd med dagen, allt fungerade bra. OCH jag förbättrade min varvtid med 5 sekunder sedan förra året. (jag gick ju dock till skillnad ifrån andra inte in för attt åka av och åka brett) :lol: Så min varvtid kom ner till 1.14. DÅ JAG ÄVEN SLOG LEGENDEN GAMLE FARSAN MED EN SEKUND. :evilbat:

Bilder kommer inom kort..
Racing - It´s in the blood / Essunger
C250TD-96 "My life"

Image

Wille SLK
Expert
Expert
Posts: 588
Joined: Wed 16 May, 2007 10:08
Location: Göteborg

Re: BANKÖRNING KINNEKULLERING 2009 (Nu med rapport från dagen!)

Postby Wille SLK » Fri 31 Jul, 2009 18:24

EssungerGirl wrote:..............:lol: Så min varvtid kom ner till 1.14. DÅ JAG ÄVEN SLOG LEGENDEN GAMLE FARSAN MED EN SEKUND. :evilbat:

Bilder kommer inom kort..

Grattis!!

Det var rackans synd att man inte kunde vara med. Jag tänkte i alla fall på er när jag "slet" på jobbet.
Wille
Såld 2011-10: SLK230 -98
_______________________________
När man står med båda fötterna på jorden har man ofta bilen på verkstad.
Image

User avatar
R171
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1744
Joined: Wed 07 Jul, 2004 21:24
Location: Västra Götaland

Re: BANKÖRNING KINNEKULLERING 2009 (Nu med rapport från dagen!)

Postby R171 » Fri 31 Jul, 2009 20:49

Låter som en rolig körning, men var är bilderna och filmerna ?
Opel Astra Turbo -10 ......... MB SLK 350 -05.......................... MB SLK 230 K -02...................... Dack.tk - Däckberäknan
Image

Bullmerca
Guru
Guru
Posts: 2660
Joined: Thu 14 Oct, 2004 22:15
Location: Jönköping

Re: BANKÖRNING KINNEKULLERING 2009 (Nu med rapport från dagen!)

Postby Bullmerca » Fri 31 Jul, 2009 21:19

Fy f-n va roligt det lät André :mrgreen: Detta måste vi besöka nästa gång. Har inte kört bana på 10 år då vi hade en Porsche 911 och körde i Anderstorp med Porscheklubben. Kommer ihåg att man körde rätt aggresivt även på hemvägen :mrgreen: Bara att börja spara till en AMG nu då :wink:
CLS350CDI 4Matic

User avatar
André MBSCA
Site Admin
Site Admin
Posts: 8406
Joined: Thu 20 Nov, 2003 12:04
Location: Västra Götaland, Alingsås
Contact:

Re: BANKÖRNING KINNEKULLERING 2009 (Nu med rapport från dagen!)

Postby André MBSCA » Fri 31 Jul, 2009 22:09

Japp, som sagt var; detta var skitkul! :-D
Så nu går tankegångarna att fixa en MBSCA Göteborgsträffen 2010 tillsammans med
Annika (EssungerGirl), för körning på Kinnekulle Ring nästa sommar!

Vad som ställde mig denna gång i en smula förundran var; Var tog alla körglada 190,isar vägen?
Trodde att det var ett betydande antal 16-ventilare som levde för bankörning .... eller? :roll:
Well, hoppas att de hänger på nästa sommar då, och antar utmaningarna ... :twisted:

Ett som är säkert till nästa gång, då ska AMG,n rulla på R-däck samt ha uppgraderade bromsar
och delrin bussningar m.m. - för nu är jag sugen på att köra betydligt fortare, som i riktigt fort! :twisted: :lol: :lol:

PS! Bilder kommer så småningom, när bilder dykt upp på http://www.varamk.se
:wink:
___________

Image Brain in motion! Image
André MBSCA, Site Admin

__________________________________________
...................................................................................................... "IN MEMORIAN" :
................. Mercedes-Benz E 55 AMG -00 ......................... "SOM EN SPEGLING AV HIMLEN"
.........................................................................................................1992-2008
..Image...Image...Image......Image
__________________________________________


Return to “Träffar”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests