MBSCA BIG ACTION MEET 2010 UPPDATERAD 26 augusti med bilder!

Här kan ni läsa och diskutera kring kommande och avverkade träffar, och anmäla ert intresse att vara med på dem!
Wille SLK
Expert
Expert
Posts: 588
Joined: Wed 16 May, 2007 10:08
Location: Göteborg

Re: MBSCA BIG ACTION MEET 2010 + EFTERSNACKET & BILDER fr. s

Postby Wille SLK » Wed 21 Jul, 2010 02:05

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image
Wille
Såld 2011-10: SLK230 -98
_______________________________
När man står med båda fötterna på jorden har man ofta bilen på verkstad.
Image

Wille SLK
Expert
Expert
Posts: 588
Joined: Wed 16 May, 2007 10:08
Location: Göteborg

Re: MBSCA BIG ACTION MEET 2010 + EFTERSNACKET & BILDER fr. s

Postby Wille SLK » Wed 21 Jul, 2010 02:11

Den flygande holländaren var med överallt! Efter det att han torkat hela landningsbanan med en lövblås så stekte han gris och skar upp till alla närvarande.
Han var en av de som höll på att "jobba röven" av sig för att vi andra skulle få en trevlig träff.
Wille
Såld 2011-10: SLK230 -98
_______________________________
När man står med båda fötterna på jorden har man ofta bilen på verkstad.
Image

User avatar
André MBSCA
Site Admin
Site Admin
Posts: 8406
Joined: Thu 20 Nov, 2003 12:04
Location: Västra Götaland, Alingsås
Contact:

Re: MBSCA BIG ACTION MEET 2010 + EFTERSNACKET & BILDER fr. s

Postby André MBSCA » Wed 21 Jul, 2010 02:26

Wille SLK wrote:Den flygande holländaren var med överallt! Efter det att han torkat hela landningsbanan med en lövblås så stekte han gris och skar upp till alla närvarande.
Han var en av de som höll på att "jobba röven" av sig för att vi andra skulle få en trevlig träff.

Ja verkligen! Machiel slet som ett djur, inte bara under lördagens aktiviteter, utan också hårt under fredagen
och söndagen. Han fick sig max 2 timmars sömn mellan lördag och söndag, som ett exempel...
Men jag tycker allt att ni allihop i "gänget" lade stora manken till, och bidrog på ett ovärderligt sätt
för att få allt att gå i lås! Jag vet ju dessutom att du inte mådde riktigt bra - rent fysiskt.
Och jäklar vilka fina bilder du lade upp här ovan! Speciellt himlarna beskriver ju på ett målande
sätt hur lördagskvällen kändes! Very Nice! :-D
___________

Image Brain in motion! Image
André MBSCA, Site Admin

__________________________________________
...................................................................................................... "IN MEMORIAN" :
................. Mercedes-Benz E 55 AMG -00 ......................... "SOM EN SPEGLING AV HIMLEN"
.........................................................................................................1992-2008
..Image...Image...Image......Image
__________________________________________

User avatar
Chris Mbsca
Site Admin
Site Admin
Posts: 7236
Joined: Sun 27 Apr, 2003 01:13
Location: Skärgårdsstad/Sthlm
Contact:

Re: MBSCA BIG ACTION MEET 2010 + EFTERSNACKET & BILDER fr. s

Postby Chris Mbsca » Wed 21 Jul, 2010 09:59

wollersheim wrote:
Chris Mbsca wrote:
Olds wrote:Löjligt lite bilar... Mer på konsumparkeringen i Burträsk :wink:

Detta forum har många medlemmar från övre delen av Sverige. Varför inte lägga träffen i mitten av detta långa land. Det är väl mest rättvist.


Ja vi får se över detta med träffar tills nästa år och diskutera om dess framtid då intresset är så svalt....



Nu grabbar kan jag faaaaaan inte hålla mig längre! först och främst har detta kostat André och gänget(som jag tillhör) ett jä#la massa jobb, tid och då talar jag inte ens om pengarna. Träffen själv var den roligaste och bästa träffen jag har varit på och då har jag varit i holland, tyskland, norge och sverige. Den här träffen var i klass med Norrmännens årliga träffen på pers resort! på denna träffen händer i alla fall nåt! det hade dock varit roligare med fler bilar!

Och till dig Chris! Att inte du dyker upp är ju en sak, men att du sen reagerar så här och till och med quotar denna löjliga kommentaren tycker jag är riktigt j#v#a förnedrande!!!

P.s. Jag talar för mig själv och har bestämd själv att lägga upp den här kommentaren! se till att inte nån annan får Sk#t för detta!


Oj..Det misstolkade du nog lite...:lol: Ta det inte så hårt. Klart man blir besviken då det dyker upp bara ca 30 bilar från svedala till MBSCAs "största" årliga träff. Inget konstigt med det eller att man utryker det. Är ju INTE kritik mot träffen utan dom frånvarande bilarna. Å det e klart man försöker hitta lösningar och spekulationer till varför och vad det kan bero på. Knappast regnet tex. Å är det att lägga det i mitten av sverige får man väl titta på det. Inget konstigare än så. Och tror man på detta i Götet och tror att det va en tillfällighet att bara 30 bilar från Sverige dök upp så försöker man väl igen helt enkelt å hoppas på fler besökare. Jag hade ju såklart hoppats på minst 200 bilar på ett sånt här arrangemang och hopp om att det va lösningen till att det började tunna ur på alla träffar med tanke på poster i alla möjliga forum världen över osv. :wink: Men intresset hos MB ägare vad gäller träffar verkar va svalt överhuvudtaget i Svedala. Vilket jag konstaterat för länge sen nu. :-(
Chris
--------------------------
Kör just nu:
S63 AMG BiTurbo(W222)
ML350/GLE (W166)

MBSCA-Shopen
CKM Car Design
Image

amgen
Expert
Expert
Posts: 801
Joined: Mon 31 Aug, 2009 17:58
Location: Malmoe / Westcoast

Re: MBSCA BIG ACTION MEET 2010 + EFTERSNACKET & BILDER fr. s

Postby amgen » Wed 21 Jul, 2010 11:02

Edit:

Jag räknade MINST 40 bilar (45-50 som mest?) under lördagseftermiddagen.
:P

Mvh,
Peter.
C 55 T AMG Kleemann K2: -414 hk / 576 Nm. En sällsynt pärla! :-D

User avatar
André MBSCA
Site Admin
Site Admin
Posts: 8406
Joined: Thu 20 Nov, 2003 12:04
Location: Västra Götaland, Alingsås
Contact:

Re: MBSCA BIG ACTION MEET 2010 + EFTERSNACKET & BILDER fr. s

Postby André MBSCA » Wed 21 Jul, 2010 12:05

Efter att ha räknat inträdesbiljetterna, kan jag konstatera att vi faktiskt sålde 67 st bil+förare-biljetter!
Plus att en 10 - 15 bilar åkte in gratis av olika anledningar!
Några droppade förmodligen av under det bitvis monsunliknande ösregnet mellan 10.30 till ca. 14.00...

Men visst, jag hade också hoppats på runt 200 Mercedes, men nu blev det inte så!

Vad det beror på kan man ju spekulera om i oändlighet, men...
Detta var ju första gången vi testade denna formen av event, folk är förmodligen en aning
osäkra på vad eventet innebär och vad man faktiskt får vara med om...samt osäkerheten ang. boende...
tillgång tillannat... avstånd till dittan och dattan, etc., etc...

Oturligt nog var enda datumen jag kunde få tillgång till Vårgårda Flygfält, just mitt i semestern -
kanske inte den absoluta ultimata tidpunkten på året? Skulle tro att ett bättre tillfälle är precis
i början eller slutet av folks semestrar.. många hade redan hunnit boka in andra aktiviteter på
sin semester, etc...

Som sagt, vädret...lördagsförmiddagens regn stoppade säkert ett antal "spontan-besökare", men
som någon nämnt tidigare; det borde knappast inverkat speciellt på "långväga" gäster... då det var
kanon-väder hela månaden och precis innan och inga säkra indikationer på oväder..
....
Däremot tror jag knappast att formen och innehållet på detta event, kan ha bidragit till så få deltagare...?
Jag menar, detta event innehöll ju ALLT som ALLA andra bil-/motor-/Mercedes-event någonsin innehållit -
plus en massa annat!
Sen att alla delar av det tänkta programet inte blev av pga. regn och div. haverier - tja, det är ju knappast
något som någon visste om innan och kan ha bidragit...

Avstånd? Well, en del tycker att det är för långt att ta sig "utanför tullarna",... till nästa stadsdel,....
medans andra kan åka från Kiruna i norr för att kika in i ett garage för ett eftermiddags-snack och
en slät kopp kaffe, eller från Ryssland till Gol i Norge - eller som nu under detta event;
från Norge och inte minst, från Rotterdam i Holland och bli "lyriska" över innehållet men naturligtvis
undrande inför den stora frånvaron av Mercedes Scandinavia-medlemmar.

Denna avsaknad av stor anslutning av "medlemms-bilar" ger ju faktiskt en negativ effekt -
inte riktat mot eventet "MBSCA Big Action Meet" som sådant,
eller mot mig och mina underbara medhjälpare i detta -
utan det slår tillbaka riktat direkt mot medlemmarna i Mercedes Scandinavia som människor som inte
vill träffas och umgås i Mercedes-kretsar under dessa former!

Nä, hos många kanske det handlar om planering och prioritering... som jag sagt själv någon gång tidigare;
"Jag skulle se till att tillochmed missa min egen begravning för att komma på detta" :lol:

"We´ll be back"! :twisted:
___________

Image Brain in motion! Image
André MBSCA, Site Admin

__________________________________________
...................................................................................................... "IN MEMORIAN" :
................. Mercedes-Benz E 55 AMG -00 ......................... "SOM EN SPEGLING AV HIMLEN"
.........................................................................................................1992-2008
..Image...Image...Image......Image
__________________________________________

User avatar
Chris Mbsca
Site Admin
Site Admin
Posts: 7236
Joined: Sun 27 Apr, 2003 01:13
Location: Skärgårdsstad/Sthlm
Contact:

Re: MBSCA BIG ACTION MEET 2010 + EFTERSNACKET & BILDER fr. s

Postby Chris Mbsca » Wed 21 Jul, 2010 17:30

Tror mycket det berodde på datumen faktiskt efter att ha funderat lite över det...Många som e borta och bortplanerade. Får försöka få ett tidigare datum nästa år som dom andra träffarna legat på...Kan nog va bättre uppslutning då.. :wink:
Chris
--------------------------
Kör just nu:
S63 AMG BiTurbo(W222)
ML350/GLE (W166)

MBSCA-Shopen
CKM Car Design
Image

Merca300CECab
Guru
Guru
Posts: 2798
Joined: Sat 31 May, 2003 23:27
Location: Skåne, Åstorp
Contact:

Re: MBSCA BIG ACTION MEET 2010 + EFTERSNACKET & BILDER fr. s

Postby Merca300CECab » Wed 21 Jul, 2010 20:56

Såg ut å haft trevligt iaf. Nu när man kör MB igen så SKA jag absolut försöka komma till nåsta år. Har ju faktiskt ganska nära, ca 22 mil.



Grillkvällarna brukar ju vara träffarnas höjdpunkt. Hoppas på att fler kan till nästa år. Jag tror som ni anra att ett tidiagre datum kanske hjäpt. Gärna en helg utan regn :lol:

Ses nästa år !
Kör Audi R8 V10 Spyder...............Audi A6 Avant 2.0 Tdi 2013 ...............Audi A4 Avant 2.0 Tdi 2009(Frugans)

http://www.dperssonbilrekond.se

Dan -78;a

User avatar
Bågspännaren
Expert
Expert
Posts: 930
Joined: Sat 13 May, 2006 19:02
Location: Järfälla, Stockholm
Contact:

Re: MBSCA BIG ACTION MEET 2010 + EFTERSNACKET & BILDER fr. s

Postby Bågspännaren » Wed 21 Jul, 2010 21:43

Tror också datumet är haken slutet på maj
skulle nog passa bättre och vad gäller uppslutning
så verkar folk allmänt slöa.
/Fredrik
C320 -05
SLK32 AMG -01
E420 -94
500SEC -89

Bullmerca
Guru
Guru
Posts: 2660
Joined: Thu 14 Oct, 2004 22:15
Location: Jönköping

Re: MBSCA BIG ACTION MEET 2010 + EFTERSNACKET & BILDER fr. s

Postby Bullmerca » Thu 22 Jul, 2010 00:15

Tack för en mycket trevlig träff, var där några timmar på lördagen, kändes bra att i alla fall betala inträde och stödja på det viset, hade med mig en Volvo åkande polare som inte fattade prylen, men nästa gång blir det grillfest :-)
Delar med mig av någradåliga mobilbilder.
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image
Image
Image

Uploaded with ImageShack.us
Image

Uploaded with ImageShack.us

Måste bara visa en bild till på mina tvillingar som nu äntligen efter 6 månader har börjat köra bil :wink:
Image

Uploaded with ImageShack.us
CLS350CDI 4Matic

User avatar
André MBSCA
Site Admin
Site Admin
Posts: 8406
Joined: Thu 20 Nov, 2003 12:04
Location: Västra Götaland, Alingsås
Contact:

Re: MBSCA BIG ACTION MEET 2010 + EFTERSNACKET & BILDER fr. s

Postby André MBSCA » Thu 22 Jul, 2010 21:12

Image
___________

Image Brain in motion! Image
André MBSCA, Site Admin

__________________________________________
...................................................................................................... "IN MEMORIAN" :
................. Mercedes-Benz E 55 AMG -00 ......................... "SOM EN SPEGLING AV HIMLEN"
.........................................................................................................1992-2008
..Image...Image...Image......Image
__________________________________________

wollersheim
Halvproffs
Halvproffs
Posts: 153
Joined: Sun 10 Sep, 2006 18:54
Location: Pixbo (Göteborg)
Contact:

Re: MBSCA BIG ACTION MEET 2010 + EFTERSNACKET & BILDER fr. s

Postby wollersheim » Thu 22 Jul, 2010 21:22

Nästa år blir det Göteborgs posten, DN, aftonbladet, expressen osv osv:-)
Mercedes-Benz, långt efter man har glömt priset, blir man påminnt av kvaliteten!

User avatar
EssungerGirl
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 395
Joined: Wed 17 Oct, 2007 11:06
Location: Nossebro
Contact:

Re: MBSCA BIG ACTION MEET 2010 + EFTERSNACKET & BILDER fr. s

Postby EssungerGirl » Thu 22 Jul, 2010 21:42

Chris Mbsca wrote:
Olds wrote:Löjligt lite bilar... Mer på konsumparkeringen i Burträsk :wink:

Detta forum har många medlemmar från övre delen av Sverige. Varför inte lägga träffen i mitten av detta långa land. Det är väl mest rättvist.


Ja vi får se över detta med träffar tills nästa år och diskutera om dess framtid då intresset är så svalt....



Man kan ju bara tala för sig själv, Jag åker inte till stockholm eller längre upp för en MB träff,men de bästa kanske är att "vandra runt" för att väcka intresset hos folk på olika platser. Och för att få folk att se vilken trevlig träff de blir, fina bilar, nya vänner och show.
Jag är enormt tacksam över att Andre och jesper fick ihop detta i "vår del av landet" så man tog chansen att vara med på de.
Racing - It´s in the blood / Essunger
C250TD-96 "My life"

Image

User avatar
EssungerGirl
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 395
Joined: Wed 17 Oct, 2007 11:06
Location: Nossebro
Contact:

Re: MBSCA BIG ACTION MEET 2010 + EFTERSNACKET & BILDER fr. s

Postby EssungerGirl » Thu 22 Jul, 2010 22:08

vill bara påminna er, väl era ord väll och med eftertanke.
Här osar bränt.........

en fråga som ja vill alla kan svar på, ja eller nej. (behövs inget längre svar.)

Vill du att MBSCA skall ha träffar???
Racing - It´s in the blood / Essunger
C250TD-96 "My life"

Image

FrodeS
Expert
Expert
Posts: 704
Joined: Tue 21 Dec, 2004 16:54
Location: Råholt / Norge
Contact:

Re: MBSCA BIG ACTION MEET 2010 + EFTERSNACKET & BILDER fr. s

Postby FrodeS » Thu 22 Jul, 2010 22:23

EssungerGirl wrote:vill bara påminna er, väl era ord väll och med eftertanke.
Här osar bränt.........

en fråga som ja vill alla kan svar på, ja eller nej. (behövs inget längre svar.)

Vill du att MBSCA skall ha träffar???


Jeg kommer gjerne på MBSCA-treff igjen. Praktisk at det er nære norskegrensen, men i år hadde jeg kommet om det var ved Stockholm også. Det gjør ikke meg noe å kjøre litt, men det bør ikke være noe særlig mer enn 50 mil hver vei for min del.

Ikke derved sagt at jeg garanterer jeg kommer, men har jeg muligheten, så gjør jeg det gjerne.
-fS ---- '92 MB 300 TD Turbo ----
Styreformann MB Entusiastklubb
Image


Return to “Träffar”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 50 guests