MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid. 9

Här kan ni läsa och diskutera kring kommande och avverkade träffar, och anmäla ert intresse att vara med på dem!
190 dtm
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 354
Joined: Tue 25 May, 2010 17:23

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby 190 dtm » Tue 07 Jun, 2011 18:00

Nå va var det för sl???

User avatar
Mayday
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 368
Joined: Sun 20 Nov, 2005 11:56
Location: Lite här & där

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby Mayday » Tue 07 Jun, 2011 18:17

Tror kanske att man sätter ribban för högt, som sagt det är många här inne som inte har så stort intresse eller intresse att åka på träffar, det är ett stort jobba att hålla i nåt sånt här det är den nog ingen som sätter sig emot, kanske om man är några stycken som hjälps åt att organisera det ? varva med nåt i söder och nåt mer norrut vartannat år ? kanske lägga det i samband med nåt annat större evenemang (nån motorsport träff)där man kanske kan ordna (hyra vad vet jag) en gräsplätt för mercedes bilar, det kanske kan locka andra som inte är medlemmar här på forumet och det finns aktiviteter runt om som man själv inte behövera finansiera? finns säkert forumsmedlemmar i en del städer som kanske kunnat sätta upp lite affischer eller liknande på sina hemorter..trycka upp några blad ( som fanns på skokloster) där folk kan fylla i info om sin bil, en liten mobil glassvagn och ett korv/fikastånd...ett par små pokaler (för skojs skull) o ett litet lotteri, (kanske nåt från mercedes, nån tröja, keps, nyckelring) tror kanske inte kostnaderna rusar iväg så enormt då...

sen kostar det att hålla i såna här saker, så är det bara, det är alltid en chansning,

detta är bara ideer, inte klagomål, jag har varit på dom senaste 4 träffarna men missade denna då jag bor o jobbar i tyskland, måste säga att det kännts som det blivit färre o färre med folk som kommit jag hoppas att det blir nåt nästa år, och jag skulle absolut inte ha nåt emot o hjälpa till o få till nåt om det skulle behövas och det finns nog fler :wink:
Image

190E 3.6-24V
190E 1.8
C 220 CDI T

Uky
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1654
Joined: Sun 04 Apr, 2004 16:29
Location: Onsala, Halland

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby Uky » Tue 07 Jun, 2011 18:19

Körde 220 mil dagarna innan genom centraleuropa. Kom hem på fredag kväll
klockan 21 och var tämligen mör på lördagen
men beslöt ändå att fråga en bekant om han ville hänga med och så åkte vi upp.

Fikade, kikade på några snygga bilar, kollade axtesterna, snackade med några bekanta
och när klockan var ~16 kände jag att det var dags att dra sig söderut.

Visst var det trist att inte fler kom. Det var även tråkigt att det inte fanns några
utställda bilar. Men sjukdom är förvisso ett giltigt skäl.

Det är väl bara att konstatera att sådana här arrangemang inte lockar fler deltagare.
Det betyder inte att initiativtagaren gjort ett dåligt jobb.

Efter att ha varit med om två arrangemang av den här typen, båda med något dåligt "kundunderlag"
skulle jag nog blott konstatera att det blir för mycket "bucks for the bang" och i fortsättningen
kanske helt enkelt meddela att det fikas här och där.

Bättre få men nära vänner.

:robot:

Mike Bike
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1470
Joined: Wed 04 Nov, 2009 02:30
Location: Göteborg
Contact:

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby Mike Bike » Tue 07 Jun, 2011 20:39

Man kan dividera om program och andra detaljer länge, men borde inte diskutionen handla mer om hur vi får alla våra medlemmar att förstå hur kul dessa träffar faktiskt är.

Jag är säker på att alla de som var där hade super trevligt och kände sig varmt välkomna. Det fanns ju så mycket kul att se och vara med om att det borde passa det flesta människor. Det ända jag kan tillägga är att man innan träffen lägger upp mer bilder på bilar som kommer delta kanske det kan locka några fler, jag är ju säker på att t ex: 2 av de Norska bilarna varit magneter för flera.

Vi ses nästa gång, var än det blir! Mikael
Brukis: w124 250D 1989
Glidare:
Chrysler New Yorker 1954
Graham Supercharger 1939

benke
Hemmamekare
Hemmamekare
Posts: 75
Joined: Mon 24 Nov, 2003 21:47
Location: Göteborg

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby benke » Tue 07 Jun, 2011 21:27

Jag var där! Var inte du??
Det får bli en slogan...
Tack Andre'!
Bengan....
Image
SL 500 -96
MB 170 S - 1950.

User avatar
Racing
Guru
Guru
Posts: 3027
Joined: Sun 01 May, 2005 16:02
Location: Götelaborg

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby Racing » Tue 07 Jun, 2011 21:59

Mike Bike wrote:Man kan dividera om program och andra detaljer länge, men borde inte diskutionen handla mer om hur vi får alla våra medlemmar att förstå hur kul dessa träffar faktiskt är.

Jag är säker på att alla de som var där hade super trevligt och kände sig varmt välkomna. Det fanns ju så mycket kul att se och vara med om att det borde passa det flesta människor. Det ända jag kan tillägga är att man innan träffen lägger upp mer bilder på bilar som kommer delta kanske det kan locka några fler, jag är ju säker på att t ex: 2 av de Norska bilarna varit magneter för flera.

Vi ses nästa gång, var än det blir! Mikael


Sant talat.
Det handlar inte om att skapa pajkastning av det för det gagnar ingen.
Att sen komma med konstruktiva förslag e en sak,men det blir faktiskt-tycker jag-en form av missriktad kritik mot André som e allt annat än rättvis.
E helt övertygad om att André e 100% klar över vilka som backar upp hnm i samband med event men det hjälper inte...för det räcker inte.
En träff av rang behöver vara just..en träff av rang å eftersom det förefaller som att MBSCA;s medlemmar inte riktigt förstått vad eventet ifråga är eller medför så blir eg all dialog kring utförandet i sig inget annat än ett slag i luften i min mening.

André tjänar inget på detta. Inte heller e det ambitionen. Han e precis lika mkt tvättäkta entusiast som resten av forumets medlemmar.
Eller...jag skall vända på det.
Jag hade begripit om han gavs kritik ifall det var så att eventet inte höll måttet,men se där skär det sig på riktigt för att om det skall skära sig får det nog inledningsvis finnas folk nog på plats,alltså medlemmar,för att det skall kunna få någon form av genomslagskraft.
Kort sagt...igen.
Det finns ingen ursäkt för det har inte ett dyft att göra med eventets innehåll. Absolut noll. Det har att göra med att de som skall UTGÖRA eventet inte dyker upp. Där klämmer skon. Ingen annanstans.

Jag har med egna ögon sett hur det dyker upp tusental å åter tusentals människor för att se ett nattligt race. En tillställning där all korv,dricka å glassförsäljning liksom inte ens existerar....så...sorry...som argument,try again..

Anledningen till att det ser ut som det gör tillskriver jag två saker.
Lathet å ointresse,å det e spännande att man tydligen anonymt kan be andra om hjälp via forumet...men att engagera sig längre än så funkar tydligen inte. Den dörren går då uppenbarligen bara åt ena hållet för en hel del.
Bra där.
Turbocharging indeed is a blowjob!

jesper@gofastparts.se

User avatar
Marie
Guru
Guru
Posts: 6868
Joined: Fri 27 Jun, 2008 11:38
Location: Obervellach bei Hermagor / Kinna

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby Marie » Tue 07 Jun, 2011 22:34

När nu diskussionen kommer upp, så vill jag först av allt säga att jag tycker att det var trist att uppslutningen blev så dålig. Man kan inte på något sätt lasta André för att det blev så, han har verkligen gjort vad han kunde.

Men skall vi redovisa varför vi inte kom, så måste jag säga att programmet under lördagen var tyvärr ingenting som kändes lockande för mig, men jag antar att det skulle tilltala väldigt många på detta forum.
Jag hör ju inte till dem som finner något nöje i att varken elda upp däck eller se och höra andra göra detta. Men det verkar när man läser här som om många tycker att det är kul. Likaså är inte rockmusik min grej, men även här tror jag att den musikgenren tilltalar de flesta forumdeltagarna. Och inte heller att bygga om och styla bilar är min likör, men jag kan trots allt se sönderstylade bilar utan alltför kraftiga kräkreflexer.

Alltså hade jag kommit till slutsatsen att crusingen på söndagen var det som närmast motsvarade mina tankar om en MB-träff, där dock huvudattraktionen var att få ett ansikte på alla signaturer på forum, eller åtminstone några av dem. Denna tanke sammanföll dessutom med de rent praktiska förutsättningarna, där en rekond av bilen inte kunde påbörjas förrän på lördagen, beroende på andra engagemang. Det handlar trots allt om min brukshink som rullar flera tusen mil per år, och inte sett ett garage på snart tre år. Och hur det gick med crusingen har jag ju berättat redan tidigare, jag försökte.

Mimmi hade förhoppningar att få se en "livs levande" W180 och kanske rent av få njuta av ljudet.

Vi skulle vara beredda att lägga en bilavgift till André som "skadestånd" för att inte vi kom, trots att vi bara siktade på crusingen. Får vi bara ett kontonummer och beloppet, så kommer betalningen omgående, och vi hoppas att fler känner sig manade att följa samma tankegång. André skall inte behöva gå back med tiotusingar bara för att ett antal av oss prioriterade bort Vårgårda, medan han slet hund för att ordna något trevligt åt oss alla.

Visa nu lite tåga, pågar och töser, det handlar inte om många liter soppa trots allt!
MB 400SE -92Image
BMW K100RS -85

Ex: MB 200TE -90 (ärvde det rostiga liket 2012)
MB 300SEL -89 (exporterad till Stockholm)
MB 300D Lang -86 (hittade en älg)
MB 200 -85 (smälld av tredje sonen)
MB 240D -80 (rostade bort)

500
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 120
Joined: Wed 09 Jul, 2008 14:05
Location: Norrtälje

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby 500 » Tue 07 Jun, 2011 23:59

Skulle helgen 3 - 5 juni passa dig för "MBSCA Big Action Meet 2011"?

Japp, det skulle passa mig bra med 3 - 5 juni 2011 32% [ 12 ]
Mycket troligt ... 51% [ 19 ]
Inte troligt ... 11% [ 4 ]
Funkar absolut inte för mig! 5% [ 2 ] x
Jag vill inte idka socialt umgänge med likasinnade entusiaster i stjärnans tecken! 0% [ 0 ]

Antal röster : 37


Hur många som skulle komma här ifrån forumet fick vi ju svar på långt innan träffen..
Sen kan man ju ha förhoppningar.

Visst är det tråkig att alla inte kan/vill, men vad jag förstår så får var och en välja själv vad man kan och inte kan göra när
det är långhelg.

Utan att behöva bli värdens sämsta människor för det.
SL 500 -93

Livet går inte i repris...

User avatar
Marie
Guru
Guru
Posts: 6868
Joined: Fri 27 Jun, 2008 11:38
Location: Obervellach bei Hermagor / Kinna

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby Marie » Wed 08 Jun, 2011 00:07

Jag fick nyss via PM kontonummer av André. Nu har jag och Mimmi satt in träffavgiften för oss.

Vem vill låta bli att göra detsamma?
MB 400SE -92Image
BMW K100RS -85

Ex: MB 200TE -90 (ärvde det rostiga liket 2012)
MB 300SEL -89 (exporterad till Stockholm)
MB 300D Lang -86 (hittade en älg)
MB 200 -85 (smälld av tredje sonen)
MB 240D -80 (rostade bort)

User avatar
André MBSCA
Site Admin
Site Admin
Posts: 8406
Joined: Thu 20 Nov, 2003 12:04
Location: Västra Götaland, Alingsås
Contact:

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby André MBSCA » Wed 08 Jun, 2011 00:37

500 wrote:Skulle helgen 3 - 5 juni passa dig för "MBSCA Big Action Meet 2011"?

Japp, det skulle passa mig bra med 3 - 5 juni 2011 32% [ 12 ]
Mycket troligt ... 51% [ 19 ]
Inte troligt ... 11% [ 4 ]
Funkar absolut inte för mig! 5% [ 2 ] x
Jag vill inte idka socialt umgänge med likasinnade entusiaster i stjärnans tecken! 0% [ 0 ]

Antal röster : 37


Hur många som skulle komma här ifrån forumet fick vi ju svar på långt innan träffen..

Som svar på detta kan jag meddela att drygt 20 av de som deltog, INTE hade svarat i den enkäten... :wink:
Jag gjorde dessutom en annan liknande enkät senare där deltagarantalet visade på, om inte bra, så betydligt bättre siffror... men, men...
___________

Image Brain in motion! Image
André MBSCA, Site Admin

__________________________________________
...................................................................................................... "IN MEMORIAN" :
................. Mercedes-Benz E 55 AMG -00 ......................... "SOM EN SPEGLING AV HIMLEN"
.........................................................................................................1992-2008
..Image...Image...Image......Image
__________________________________________

User avatar
pavel
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1803
Joined: Wed 15 Mar, 2006 00:32
Location: Göteborg

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby pavel » Wed 08 Jun, 2011 16:50

Det var tråkigt att många inte har deltagit i träffen. Det finns ju många unga medlemmar här i forumet som älskar däckskrik, rök och accelerationer i banor.Jag tilhör till äldre generationen (65 år) och dessa show intresserar mig inte, därför jag gjorde inte anmälan. Mercedes vagnar är min stor intresse, modeller, konstruktion, utveckling etc men inte sport och tuning.
Verkligen uppskattar Andre att gav så mycket energi och tid att organisera träffar.
Ägde MB190E Sportline 90
Äger MB180C Elegance 94.
Äger Peugeot 406 Coupe

E270CDI
Medlem
Medlem
Posts: 65
Joined: Tue 03 Feb, 2009 18:50

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby E270CDI » Wed 08 Jun, 2011 21:00

Vi kom hela familjen(ja tanten o 2 små flickor)o tycker det var en kanondag
väldigt synd att de inte kom fler för det är väl bilarna i första hand
som håller i hop oss?
En kanon dag Andre,som vi fick tyvärr lämna lite för tidigt

Mvh Jonas

Kommer nästa år,var så säker. :-D

User avatar
Chris Mbsca
Site Admin
Site Admin
Posts: 7236
Joined: Sun 27 Apr, 2003 01:13
Location: Skärgårdsstad/Sthlm
Contact:

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; i år firar vi Mercedes 125 å

Postby Chris Mbsca » Sun 19 Jun, 2011 08:11

lidas wrote:Ja då var man hemkommen då. En stor eloge till Andre`med familj. Vi hade kanontrevlig hela familjen :-D :-D


jaha! bilen till salu ser jag. Vad funderar du på för spännande nu?
Chris
--------------------------
Kör just nu:
S63 AMG BiTurbo(W222)
ML350/GLE (W166)

MBSCA-Shopen
CKM Car Design
Image

User avatar
lidas
Expert
Expert
Posts: 788
Joined: Mon 09 Jun, 2003 01:02
Location: vargön

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; i år firar vi Mercedes 125 å

Postby lidas » Sun 19 Jun, 2011 13:00

Chris Mbsca wrote:
lidas wrote:Ja då var man hemkommen då. En stor eloge till Andre`med familj. Vi hade kanontrevlig hela familjen :-D :-D


jaha! bilen till salu ser jag. Vad funderar du på för spännande nu?


Väldigt offtopic :wink: men har haft den så länge nu så det känns som det är dags nu.. Sen blir jag mer o mer sugen på en SL 55. Så det blir en diesel igen som familjebil. Sen återstår det ju o se om det går att sälja min, Jag kan ju knapp sälja glass i sahara :roll:
Image
Patrik Lindblom 69:a
moccasvart SL 65 AMG -09
Diamantvit E 350 CDI 4-matic Kombi -14
svart Dodge Ram -08 6.7 cummins
Ferrari 355 GTS
2300hp/4100Nm

User avatar
Chris Mbsca
Site Admin
Site Admin
Posts: 7236
Joined: Sun 27 Apr, 2003 01:13
Location: Skärgårdsstad/Sthlm
Contact:

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby Chris Mbsca » Sun 19 Jun, 2011 16:02

haha.!.kul med en SL som fixas lite med..ser jag fram imot. som sagt sorry för offtopic.
Chris
--------------------------
Kör just nu:
S63 AMG BiTurbo(W222)
ML350/GLE (W166)

MBSCA-Shopen
CKM Car Design
Image


Return to “Träffar”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 37 guests