MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid. 9

Här kan ni läsa och diskutera kring kommande och avverkade träffar, och anmäla ert intresse att vara med på dem!
User avatar
201 035
Expert
Expert
Posts: 471
Joined: Sun 06 May, 2007 20:57
Location: vaggeryd,malmbäck

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby 201 035 » Mon 06 Jun, 2011 21:21

Jag hade inte någon bil att betala för men tvingade ändå in passaten så det var mitt lilla patetiska strå till stacken...

Fattar fortfarande inte var i ............ alla i åtminstone närområdet höll hus???????????

Hade jag fått tag i biltransport och en riktig(läs mercedes) dragbil så hade jag släpat dit bilen och betalat för två... fanns liksom inte tid när motorn sa ifrån 22:50 fredag kväll :cry:
2,5-16 (3,2-24) min lilla hobby
2,5-16 tjejens pärla
Hyundai Terracan vinterbilen
E320T CDI -00
Jerry Kjellgren

Merca300CECab
Guru
Guru
Posts: 2798
Joined: Sat 31 May, 2003 23:27
Location: Skåne, Åstorp
Contact:

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby Merca300CECab » Mon 06 Jun, 2011 21:30

Mike Bike wrote:
/Mikael



Hoppas ketchupen va go :-D

Vi ses säkert fler gånger. vi var iaf sist därifrån på lördagen.

Tack lidas för skjutsen !
Kör Audi R8 V10 Spyder...............Audi A6 Avant 2.0 Tdi 2013 ...............Audi A4 Avant 2.0 Tdi 2009(Frugans)

http://www.dperssonbilrekond.se

Dan -78;a

User avatar
André MBSCA
Site Admin
Site Admin
Posts: 8406
Joined: Thu 20 Nov, 2003 12:04
Location: Västra Götaland, Alingsås
Contact:

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby André MBSCA » Mon 06 Jun, 2011 21:43

amgen wrote:Japp, precis hemkommen från årets MBSCA Big Action Meet i Vårgårda!!
Först och främst, - Tack André för en ypperlig tillställning (igen)!!! :-D
Underbara bilar. Underbara Människor. Underbart arrangemang. Underbart väder.
Mvh,
Peter.

pasi wrote:hej! det var kul o träffa er alla på träffen! och tack Andre för allt fixande o donande inför detta träff! jag var tvungen att åka i förväg då jag o frugan åker från svärmor imorgon så detta va sista kvällen ihop innan vår avresa.. vi hörs! //Pasi

Merca300CECab wrote:Kanon trevligt. Men fy f-n vad jag har ont på delarcav kroppen :)
Vet att jag inte är ensam :)

Titti wrote:Tack André för en trevlig MB dag alltid roligt att träffa nya och gamla bekanta. :-D

Nobben wrote:Hej! Tack för trevlig träff, fina bilar och trevligt folk! Det va min första med er men inte den sista!!

Mike Bike wrote:Då var man hemma igen efter en underbar dag i Vårgårda. Stort tack till André och alla ni andra som hjälpt till. Stort tack till Mårten (HP addict) för drifting/burnout showen. Som vanligt tror jag alla som var där hade riktigt kul.
Vi ses!
En liten rad med undran faller på alla er som inte var där, detta är ju en super bra träff, trevligt folk, god mat, superfina bilar, häftigt dragrace, cool drifting/burnout mm mm. Var det ni gjorde istället verkligen bättre?
/Mikael

Jim Profit wrote:Var ju bara där en kort stund men det var trevligt att träffa lite bekanta igen. :-D

201 035 wrote:Var höll alla hus?????????????????? de som har kortast väg dit visar ju sig inte överhuvud taget :evil:
Kanske ska satsa på att släpa sig upp till norr istället där det finns intresse :roll:
Tack Andrè för att du försöker hålla fanan högt :hmm: , jag fattar inte vad alla har att skylla på, fint väder var det.....

lidas wrote:Ja då var man hemkommen då. En stor eloge till Andre`med familj. Vi hade kanontrevlig hela familjen :-D :-D Lyckades träffa lite nya trevliga bekantskaper samt ett par gamla saknade :oops: :thumbleft: Så för min egna del så är jag mer än nöjd. Men jag måste säga det att "myten" om att merca ägare är tråkiga är ju för faan helt sann..... Va faan är det som har hänt?? Lägga ner sånt j#$%&a jobb o så mycket tid o pengar som familjen Andre gör, vi är 10000 medlemmar här o så otroligt ointresserade av o träffa likasinnade tycker jag är skandal :evil: När vi va 1500-2000 medlemmar var ju träffen 5ggr så stor :?: Norrmännen har knappt 1400 medlemmar i sitt forum (Mb entusiast) o dom har problem med att det kommer för många på deras träff i Gol..... Helt sjukt.
Så återigen så bugar jag för Familjen Säker För all tid o engagemang o framförallt PRIVATA pengar som ni lägger ner för o skapa en trevlig tillställning för oss alla :notworthy:

Chris Mbsca wrote:MYCKET konstigt!!!!! Vad händer som sagt ? Är ju mer MB på våran "lilla" träff på Rosersbergs Slott på Automobils tillstälning som inte ens är en ren MB träff.
Jaja..bra fixat å donat iallafall Andre med fler!

Bågspännaren wrote:Tack Andre med fam. för en myckrt trevlig träff
med både nya och gammla bekantskaper.
Det verkar som folk inte vill åka i sina bilar utan
bara stå hemma putsa det är bedrövligt att inte fler
dyker upp på en så bra arrangerad träff.

Hpaddict wrote:tack för en riktigt trevlig och rolig träff, tråkigt att vi behövde åka hem tidigt men så kan det ju vara..
hade gärna slängt i mig en burgare i världsklass jag med :)
riktigt kul och välorganiserad träff synd att fler inte tog chansen att komma :/
mvh stångberg

pasi wrote:Tack till Andre o familjen för trevlig träffdsg (lördag). jag undrar också var folket höll hus? vi var ju trots allt inte så många där, trots det fina vädret!!

moffa699 wrote:Jag och brorsan var på väg,när vi kom till Falköping så packade en drivaxel och gick,så det blev bogsering hem istället,retar oss fruktansvärt

Mike Bike wrote:Jo det är en bitter sanning att det var alldeles för få där. Och det måste kännas ganska bortkastat för er som jobbat med det, för hur trevligt det än är med den lilla skara som vi var, så tänker man på alla de andra som oxå kunde haft riktigt kul där. Jag hoppas det kommer bli bättre i framtiden/nästa gång.Jag hoppas att även André och hans skara hjälpare kan ta till sig detta.
Vi ses snart igen, var är inte det viktiga, utan gemenskapen är det jag åker till.
/Mikael

201 035 wrote:Jag hade inte någon bil att betala för men tvingade ändå in passaten så det var mitt lilla patetiska strå till stacken...
Fattar fortfarande inte var i ............ alla i åtminstone närområdet höll hus???????????
Hade jag fått tag i biltransport och en riktig(läs mercedes) dragbil så hade jag släpat dit bilen och betalat för två... fanns liksom inte tid när motorn sa ifrån 22:50 fredag kväll :cry:

_______________________________________________________________________________

=D> :notworthy: :love7: =D> :notworthy: :love7: =D> :notworthy: :love7: =D> :notworthy: :love7: =D> :notworthy: :love7: =D> :notworthy: :love7: =D> :notworthy: :love7: =D> :notworthy: :love7: =D> :notworthy: :love7: =D> :notworthy: :love7: =D> :notworthy: :love7: =D> :notworthy: :love7: =D> :notworthy:
_______________________________________________________________________________
___________

Image Brain in motion! Image
André MBSCA, Site Admin

__________________________________________
...................................................................................................... "IN MEMORIAN" :
................. Mercedes-Benz E 55 AMG -00 ......................... "SOM EN SPEGLING AV HIMLEN"
.........................................................................................................1992-2008
..Image...Image...Image......Image
__________________________________________

User avatar
Bågspännaren
Expert
Expert
Posts: 930
Joined: Sat 13 May, 2006 19:02
Location: Järfälla, Stockholm
Contact:

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby Bågspännaren » Mon 06 Jun, 2011 21:55

Här kommer lite bilder är kluven till att lägga upp men ändå.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Bästa sedan och best in show.
Image

Bästa roadster.
Image

Bästa oldtimer.
Image

Bästa kombi och bästa burnout.
Image
/Fredrik
C320 -05
SLK32 AMG -01
E420 -94
500SEC -89

Merca300CECab
Guru
Guru
Posts: 2798
Joined: Sat 31 May, 2003 23:27
Location: Skåne, Åstorp
Contact:

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby Merca300CECab » Mon 06 Jun, 2011 22:02

Bågspännaren wrote:
Bästa kombi och bästa burnout.
Image


Denna killens fel att jag nu kollar E55a på blocket :-D
Kör Audi R8 V10 Spyder...............Audi A6 Avant 2.0 Tdi 2013 ...............Audi A4 Avant 2.0 Tdi 2009(Frugans)

http://www.dperssonbilrekond.se

Dan -78;a

User avatar
Chris Mbsca
Site Admin
Site Admin
Posts: 7236
Joined: Sun 27 Apr, 2003 01:13
Location: Skärgårdsstad/Sthlm
Contact:

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby Chris Mbsca » Mon 06 Jun, 2011 22:09

min kommer upp där snart.. :mrgreen:
Chris
--------------------------
Kör just nu:
S63 AMG BiTurbo(W222)
ML350/GLE (W166)

MBSCA-Shopen
CKM Car Design
Image

User avatar
André MBSCA
Site Admin
Site Admin
Posts: 8406
Joined: Thu 20 Nov, 2003 12:04
Location: Västra Götaland, Alingsås
Contact:

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby André MBSCA » Mon 06 Jun, 2011 22:55

...och Bästa Coupé;

Image

Tyvärr var inte Jimmy kvar vid prisutdelningen, så där blev han utan pris! :P

.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.


Nääää, skoja bara! Klart jag skickar pristavlan och lite annat smått&gott! :lol:

GRATTIS! :wink:
___________

Image Brain in motion! Image
André MBSCA, Site Admin

__________________________________________
...................................................................................................... "IN MEMORIAN" :
................. Mercedes-Benz E 55 AMG -00 ......................... "SOM EN SPEGLING AV HIMLEN"
.........................................................................................................1992-2008
..Image...Image...Image......Image
__________________________________________

User avatar
Mimmi
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1814
Joined: Mon 28 Jul, 2008 22:58
Location: Kinna

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby Mimmi » Mon 06 Jun, 2011 23:47

Hej!

Trist att så få dök upp.
Marie och jag hade hela lördagen fullt upp med att rekonda hennes W140 så att den skulle bli riktigt fin, för att inte skämma ut sig bland de andra MB på träffen. På grund av ett tight schema fanns det inga möjligheter att komma ifrån innan. Men på söndagen körde vi direkt efter mässan till Vårgårda, för att åka med till Gräfsnäs. Men redan 12.35 verkade det tomt på flygfältet. Så vi körde till Gräfsnäs, och väntade där till klockan var närmre 15. Men ingen kom...
Har nu fått reda på att den delen av arrangemanget blev inställt. :-(

Synd! Hade varit kul att träffas i verkligheten.

Men intresset för sammankomster verkar ha minskat, inte bara vad det gäller denna träffen.
I torsdags hade vi en av våra traditionella träffar, "Grännaträffen" i Svenska BMW Mc-Klubben. Förra gången var det några och femtio mc där, och dryga sextio personer. Men i år var det bara sexton mc som kom, och sjutton personer.

Jag skall se om jag kan få till några bra bilder på bilen, (beror på vädret, det förutspås åska och oväder) så att Ni kan få se vad Ni missade! :-)
För Gud och för maskinister är ingenting omöjligt!

User avatar
Racing
Guru
Guru
Posts: 3027
Joined: Sun 01 May, 2005 16:02
Location: Götelaborg

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby Racing » Tue 07 Jun, 2011 00:40

Hm.
Det finns inget att skylla på. Ligger inte i Andrés ansvar utan i detta forums medlemmars intresse och ansvar helt enkelt.
Som jag ser det är det mycket enkelt. Antingen har folk inte ett genuint intresse i det med träffar utan finner ett forum som tillräcklig utloppspunkt för det de önskar eller så e det iaf för mig helt oförklarligt.

All heder åt André å hans familj. All heder.

Frågan som skall ställas e kanske ifall detta forums medlemmar inte har intresse i ngt sådant här? För det har inte med belägenhet att göra,platsen e rent av fullkomligt lysande,om ngn påstår ngt annat svarar iaf jag krasst att det e rent skitsnack. Titta bara på Power å Nossebro samma dag. Tretusen...BILAR....
Visst...mercedes ägare e inte "raggare" per definition men det är knappast de det hela handlar om heller. Poängen e ju att mötas över ett gemensamt intresse,trivas å ha kul. Det behöver man verkligen inte vara "raggare" för att ta till sig. Snarare tvärtemot
Detta forum har över 10 000 medlemmar...27 betalande dyker upp? Jo,tjena...
10 000 medlemmar borde som jag ser det innebära att det dyker upp 500 BILAR..på en halvmiss.

Nä André.
Till nästa gång,om det nu blir någon nästa gång,så anser iaf jag att det e förbetalning som gäller-e absolut inget märkvärdigt i det. Å har det inte nått X antal föranmälda säg 3 veckor innan start....så blir det inget. Mycket enkel mattematik för såhär får det inte gå till. Jag anser att det som skett inte e ngt annat än ett rent svek-å det står jag för varenda meter. En dialog om pengar i sammanhanget blir ju direkt patetiskt i ljuset av all den ideella energi som läggs ner inför ngt så omfattande som det du å de dina drar runt här.
Jag ställer mig rakt upp å säger att jag anser det respektlöst emot dig å många andra engagerade det som hänt,och det anser jag att MBSCA;s medlemmar skall ta till sig.

En eloge till trubaduren Daniel fö. Tyckte han var jätteduktig!! Å lika samma med kocken,vad han nu hette.?
Turbocharging indeed is a blowjob!

jesper@gofastparts.se

User avatar
Mr-sportline
Guru
Guru
Posts: 2768
Joined: Mon 20 Mar, 2006 12:51
Location: Kiruna
Contact:

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby Mr-sportline » Tue 07 Jun, 2011 02:12

f-n man missar allt som vanligt. o för min del endast av att coupen ser helt enkelt ut som skit om jag får citera en kvinnlig polis från idag :) ser vi någon träff senare i Jespers garage så lär jag komma eftersom då är nog bilen lackad o klar :)

User avatar
benzmansåklart
Guru
Guru
Posts: 2885
Joined: Fri 16 Apr, 2004 20:03
Location: Lamphun Thailand
Contact:

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby benzmansåklart » Tue 07 Jun, 2011 06:18

8)

Lite trisst med att inte fler kommer , men detta finns även här i Thailand.

När vi i UdonExpatClub försöker värva medlemar får man många nickar och lenden.
Najs , bra , precis vad som vi behör .... men till mötena eller träffaran kommer en handfull av oss :roll: :roll:



:P men det är bara att KOMMA IGEN pårom bara :P :wink:




:wink: TACK får alla bilder ni visar så jag får se alla fina Benzar TACK :wink:
Din och min ledarstjärna. Tom Dahlqvist-57

User avatar
Hynboholm
Guru
Guru
Posts: 4824
Joined: Mon 21 Mar, 2011 14:43
Location: Wermland.

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby Hynboholm » Tue 07 Jun, 2011 07:18

Racing wrote:Hm.
Det finns inget att skylla på. Ligger inte i Andrés ansvar utan i detta forums medlemmars intresse och ansvar helt enkelt.
Som jag ser det är det mycket enkelt. Antingen har folk inte ett genuint intresse i det med träffar utan finner ett forum som tillräcklig utloppspunkt för det de önskar eller så e det iaf för mig helt oförklarligt.

All heder åt André å hans familj. All heder.

Frågan som skall ställas e kanske ifall detta forums medlemmar inte har intresse i ngt sådant här? För det har inte med belägenhet att göra,platsen e rent av fullkomligt lysande,om ngn påstår ngt annat svarar iaf jag krasst att det e rent skitsnack. Titta bara på Power å Nossebro samma dag. Tretusen...BILAR....
Visst...mercedes ägare e inte "raggare" per definition men det är knappast de det hela handlar om heller. Poängen e ju att mötas över ett gemensamt intresse,trivas å ha kul. Det behöver man verkligen inte vara "raggare" för att ta till sig. Snarare tvärtemot
Detta forum har över 10 000 medlemmar...27 betalande dyker upp? Jo,tjena...
10 000 medlemmar borde som jag ser det innebära att det dyker upp 500 BILAR..på en halvmiss.

Nä André.
Till nästa gång,om det nu blir någon nästa gång,så anser iaf jag att det e förbetalning som gäller-e absolut inget märkvärdigt i det. Å har det inte nått X antal föranmälda säg 3 veckor innan start....så blir det inget. Mycket enkel mattematik för såhär får det inte gå till. Jag anser att det som skett inte e ngt annat än ett rent svek-å det står jag för varenda meter. En dialog om pengar i sammanhanget blir ju direkt patetiskt i ljuset av all den ideella energi som läggs ner inför ngt så omfattande som det du å de dina drar runt här.
Jag ställer mig rakt upp å säger att jag anser det respektlöst emot dig å många andra engagerade det som hänt,och det anser jag att MBSCA;s medlemmar skall ta till sig.

En eloge till trubaduren Daniel fö. Tyckte han var jätteduktig!! Å lika samma med kocken,vad han nu hette.?




Förskottsanmälan/betalning är väl en bra idé!
Hur många forumsmedlemmar skulle/borde ha kommit?

User avatar
Chris Mbsca
Site Admin
Site Admin
Posts: 7236
Joined: Sun 27 Apr, 2003 01:13
Location: Skärgårdsstad/Sthlm
Contact:

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby Chris Mbsca » Tue 07 Jun, 2011 08:48

Förskotts betalning är såklart ett bra sätt å se hur många som kommer. Men tror verkligen inte det kommer fler för det. Snarare tvärtom.

Man får väl helt enkelt acceptera att intresset inte finns längre eller att alla e upptagna eller bokade på annat. Får se hur träffen på Öland blir och Rosersbers Slott om man ska åka till dessa överhuvudtaget i fortsättningen. Den på Öland är ju tex en "stor" MB träff och pratas tex knappt om här.

Jag lade ju av med ansvaret och arrangemanget efter 5 års träffande och överlät det till Andre just för att jag märkte denna tendens å ledsnade. Andre tog över med stor entusiasm och stort engagemang men ja....! Jag som klev av för att jag tyckte 100 bilar va lite att slita för. Men detta är ju löjligt.

Jag och Andre med fler ska självklart se över detta å bolla lite så får vi se framöver.

Och att vi har 10000 medlemmar är inte riktigt rätt heller. VÄLDIGT få av dessa som överhuvudtget är aktiva eller bryr sig. Kanske är bättre att återgå till mindre lokala träffar utan så mycket jobb innan ? Tycker Andres lokala träffar han hade tidigare verkade trevliga med hyffsad uppslutning. Men samma här i Sthlm. Vi har träff på Brostugan här i Sthlm typ varje Tisdag och mycket få som kommer eller visar intresse så det kanske helt enkelt är en dålig trend just nu från mellan Sverige å neråt.
Chris
--------------------------
Kör just nu:
S63 AMG BiTurbo(W222)
ML350/GLE (W166)

MBSCA-Shopen
CKM Car Design
Image

User avatar
THHO
Expert
Expert
Posts: 622
Joined: Fri 11 Nov, 2005 01:56
Location: Stockholm

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby THHO » Tue 07 Jun, 2011 09:26

Trist för dig André att uppslutningen inte blev större.

Är själv inte typen som åker på träffar av detta slag så man kanske inte ska lägga sig i men jag tar mig i alla fall friheten att komma med lite synpunkter.

Back to basic!

Jag vet att du André lagt ner oräkneliga timmar, och en massa pengar, på detta och det ska du ha all heder för. Tyvärr så funkar ofta forum av detta slag som så att man har massor av passiva eller nästan passiva medlemmar, många som droppar in då och då och sen har man entusiasterna, den verkliga kärnan, och den är nog inte så stor. Man ska inte låta sig luras av medlemsantalet. Man kan ju nästa räkna upp de vanligaste/flitigaste besökarna utantill och dom är nog som folk är mest. En del gillar träffar andra inte och det ser vi ju tydligt på besökarantalet. Nu finns det säkert ett antal medlemmar som inte kunde komma, av olika anledningar, men även dem inräknat hade det inte blivit någon jätteträff.

Sett mot bakgrund av ovanstående blir kanske både temat "MBSCA BIG Action Meet 2011" med pampig inbjudan och omfattningen av arrangemang och förberedelser lite oproportionerligt ambitiöst i förhållande till den allmänna förväntan. Lite övermarknadsföring/arrangemang helt enkelt. Bilden du vill ge, André, motsvaras helt enkelt inte av folks uppfattning av hur det kommer att bli och oavsett hur pampigt man gör det så påvekar det inte besökarantalet i någon större omfattning. Kärnan av intresserade är för liten och det kan tom ha motsatt effekt. Det är ingen kritik i sig mot förberedelserna utan mer ett konstaterande eller i alla fall en kvalificerad gissning.

Varför inte bara kalla det "Sommarträff", hitta en bra plats, nån aktiviteter för barnen och en tipspromenad :o) för dom vuxna, med lite gillning på kvällen eller kanske bara fika/grillning och se vem som kommer. Eller bara meddela att man finns på nåt trevligt sommarfik/restaurang en viss dag, lite likt Brostugan på min hemö. Kanske på flera platser i landet. Finns intresse kommer folk och finns det inte det så blir man inte lika besviken som man kanske blir då förberedelserna är i OS-klass men besökarantalet mer som på en KD-kongress.

Back to basic helt enkelt. Funkar det så kommer det fler och till slut kanske man fått igång intresset och kan göra lite mer.

Ett annat alternativ kanske kan vara att bjuda in till efterträff. Vi har ju Rosersbergsträffen här i Sthlm efter semestern. Många (några?) åker nog dit och kollar (jag gör det trots det jag skrev ovan då jag är enormt intresserad av bilar men bara råkar ha en MB), andra ställer ut och då kanske man kan bjuda in till EFTERTRÄFF. Samling på kvällen efter tex Rosersberg på nåt trevligt ställe. Finns säkert andra träffar och andra platser där man kan göra på samma sätt. Dom som kommer dom kommer så är det bra med det.

User avatar
THHO
Expert
Expert
Posts: 622
Joined: Fri 11 Nov, 2005 01:56
Location: Stockholm

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby THHO » Tue 07 Jun, 2011 09:28

Du hann före Chris, och är ju inne lite på samma spår kanske.


Return to “Träffar”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 27 guests