MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid. 9

Här kan ni läsa och diskutera kring kommande och avverkade träffar, och anmäla ert intresse att vara med på dem!
Dieselmannen
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1588
Joined: Thu 01 Jan, 2004 12:26
Location: Dalarna, Hedemora
Contact:

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby Dieselmannen » Tue 07 Jun, 2011 09:59

Får ställa mig in i ledet å säga att jag tycker det är ledsamt å se att det inte kom fler med tanke på det stora och omfattande jobb du lagt ner André, vet ju själv hur j#$%&a mycket det är att ordna runt en sån här träff!
Men för min egen del så kan jag inte påstå att jag tycker vi har haft problem med uppslutning på våran träff iaf, vi räknade väl in till ca 120 bilar med tvivelaktigt väder på förmiddagen! Det var då över förväntan för våran skull iaf!
Är det så enkelt som att medborgarna i Södra Sverige är lite för bekväma å vana med cykelavstånd till allt? ;)
Men som sagt, all heder till dig André till allt arbete och kontakter du skapat, det är tecken på ett brinnande intresse!

P.S å min ursäkt till att jag inte kom är helt enkelt tidsbrist, en 2 månaders baby, annalkande flytt samt ett eget företag finns det inte tid för nånting :/ d.s
MB SPRINGMEET 2012[/u][/i][/b]

För tredje året i rad hälsar vi alla M-B entusiaster hjärtligt välkommna lördagen 12 maj till Hamrebanan utanför Hedemora i Dalarna för en heldag!
Utställning, Uppvisning, Swap Meet, Demobilar från Mercedes-Benz, försäljning av mat och dryck och mycket mer!
För mer information besök hemsidan http://www.mbspringmeet.se eller följ tråden i forumdelen Träffar
Vi hälsar alla gamla och nya besökare hjärtligt välkomna!


Niklas Frantzen - 82
Nuvarande:
S124 E300TD -93b


Ex Mbs:
W115 200-73
W115 220D-74
W115 220D lång-70
W123 240D-79
W123 300D-79
W123 300 turbodiesel-82
W123 240D-85
W124 E300D-95
W123 300 turbodiesel -85
S124 300tdt -92
S202 C250tdt -97
S124 E300tdt -93b
S210 E270cdi -01
W123 300D lång -82
W114 250/300D -74
W123 300D -79
W124 300D -86
W115 200/300D -75
W123 200/om 603 turbo - 85

User avatar
Jimmy ce34
Proffs
Proffs
Posts: 261
Joined: Thu 14 Jun, 2007 22:03
Location: vaggeryd

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby Jimmy ce34 » Tue 07 Jun, 2011 11:47

Jag tänker fortsätta komma till andr'es träffar! När han lägger ner sånt j#$%&a arbete måste man visa sitt stöd och intresse.
Tyvärr var jag inte med på kvällen (typiskt :evil: ) men jag är ju där för att jag gillar Bilarna som kommer dit och själva arrangemanget.
Starkt jobbat andr'e! :cheers:
"power is nothing without control"

User avatar
André MBSCA
Site Admin
Site Admin
Posts: 8406
Joined: Thu 20 Nov, 2003 12:04
Location: Västra Götaland, Alingsås
Contact:

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby André MBSCA » Tue 07 Jun, 2011 12:27

THHO wrote:Varför inte bara kalla det "Sommarträff", hitta en bra plats, nån aktiviteter för barnen och en tipspromenad :o) för dom vuxna, med lite gillning på kvällen eller kanske bara fika/grillning och se vem som kommer. Eller bara meddela att man finns på nåt trevligt sommarfik/restaurang en viss dag, lite likt Brostugan på min hemö.
Back to basic helt enkelt. Funkar det så kommer det fler och till slut kanske man fått igång intresset och kan göra lite mer.

Been there - done that!

Under MBSCA-forumets existens är det precis det jag har gjort och utvecklat eftersom det blivit större och större efter vägen.
Det började med ett 30-tal blandade Mercor på en McDonalds-p-plats i Mölndal 2005 (redan där på första träffen var det fler bilar!),
för vidare avfärd till ett matställe...
det har gått via olika teman, 2006; "A trip to history of Mercedes-Benz” - när vi ett gäng på ca 35 Mercedesar var till Lyrestad och
Mats Harrysson,s förnämliga Mercedes-samling...
2007 åkte vi ett gäng för att representera MBSCA till Gol i Norge för att delta i MBEntusiast,s träff,
för att lite senare samma höst (2007) genomföra "Mercedes-Benz Stjärnparad 2007", där vi samlades ett 20-tal Mercedesar på
Götaplatsen i Göteborg för en cruising till Alingsås och Hedins där det var provkörning av nya bilar , bla. C63 osv.. för att sedan
cruisa ut till Gräfsnäs slottscafé för en bit mat, varefter vi åkte ett gäng till Borås och körde "blackrace"...
Det har också varit ett stort antal "Garageträffar" hos flera entusiaster, bla. i "Racing",s garage vid flera tillfällen...
samt att det i många år varit ett stående inslag med "Häng i Alingsås" VARJE TISDAG under "icke vintersässong",
där vi vid några tillfällen varit fler Mercor än på Vårgårda 2011...

Så jag kan lungt säga; -"Been there - done that"!

Frågan är helt enkelt; Vad är problemet? :?: :?: :?:

PS! Som jag har sagt många gånger tidigare;
Jag kan inte sitta här i Alingsås i Väst-Sverige och arrangera träffar i Mellan- och Norra Sverige (även om jag faktiskt en gång gjorde det i Luleå),
så det tycker jag att det ska sluta tjatas om! Ska det ordnas, vilket det också görs..., så får någon annan närmare platserna - fixa det!

Ett tips och ett råd bara på vägen;
Har du inte en sisådär 400 - 500 timmar över för planering och förberedande arbete, samt kan riskera att förlora sisådär en 15 - 25000 kr -

"Don´t Even Try This At Home!" - eller på Svenska; "Glöm det!"
:!: :!: :!:
___________

Image Brain in motion! Image
André MBSCA, Site Admin

__________________________________________
...................................................................................................... "IN MEMORIAN" :
................. Mercedes-Benz E 55 AMG -00 ......................... "SOM EN SPEGLING AV HIMLEN"
.........................................................................................................1992-2008
..Image...Image...Image......Image
__________________________________________

User avatar
Winis Mbsca
Site Admin
Site Admin
Posts: 6380
Joined: Thu 24 Apr, 2003 20:02
Location: Tomelilla, Skåne
Contact:

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby Winis Mbsca » Tue 07 Jun, 2011 12:41

Tycker också att det är trist med så dålig uppslutning, framförallt med tanke på väder och långhelg och allt. Var själv inne på att medverka, men förstod ganska tidigt i år att så inte kunde bli fallet då frun är höggravid. Hade jag valt att åka ändå, så hade nog mina prylar legat på gårdsplan när jag kommit hem, vilket hade varit lätt för henne att åstakomma, då vi är fullt upp i att packa ner hemmet inför stundande flytt.
Så hur gärna jag än själv hade medverkat, så var det ej möjligt. Men det kommer förhoppningsvis fler tillfällen, själv uppskattade jag Lyrestadsträffen grymmt mycket och skulle lätt åka på liknande resor om möjlighet finnes.

Hoppas ni som var där hade kul, önskar att jag kunde gjort er sällskap. :cry:
Karma Sutra: -When fate fucks you in all sorts of creative ways...

1996 C230Komp W202
2018 E200d Kombi Image
2014 Toyota Auris Sport Touring (Hybrid)

User avatar
André MBSCA
Site Admin
Site Admin
Posts: 8406
Joined: Thu 20 Nov, 2003 12:04
Location: Västra Götaland, Alingsås
Contact:

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby André MBSCA » Tue 07 Jun, 2011 12:50

Winis Mbsca wrote:... men förstod ganska tidigt i år att så inte kunde bli fallet då frun är höggravid. Hade jag valt att åka ändå, så hade nog mina prylar legat på gårdsplan när jag kommit hem,


Även här ett solklart fall av "force majeure"! :salute: :wink:

... eller kan man kalla det för "självförvållat"... hmm...?
:lol:
___________

Image Brain in motion! Image
André MBSCA, Site Admin

__________________________________________
...................................................................................................... "IN MEMORIAN" :
................. Mercedes-Benz E 55 AMG -00 ......................... "SOM EN SPEGLING AV HIMLEN"
.........................................................................................................1992-2008
..Image...Image...Image......Image
__________________________________________

User avatar
THHO
Expert
Expert
Posts: 622
Joined: Fri 11 Nov, 2005 01:56
Location: Stockholm

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby THHO » Tue 07 Jun, 2011 13:09

André MBSCA wrote:
THHO wrote:Varför inte bara kalla det "Sommarträff", hitta en bra plats, nån aktiviteter för barnen och en tipspromenad :o) för dom vuxna, med lite gillning på kvällen eller kanske bara fika/grillning och se vem som kommer. Eller bara meddela att man finns på nåt trevligt sommarfik/restaurang en viss dag, lite likt Brostugan på min hemö.
Back to basic helt enkelt. Funkar det så kommer det fler och till slut kanske man fått igång intresset och kan göra lite mer.

Been there - done that!

Under MBSCA-forumets existens är det precis det jag har gjort och utvecklat eftersom det blivit större och större efter vägen.
Det började med ett 30-tal blandade Mercor på en McDonalds-p-plats i Mölndal 2005 (redan där på första träffen var det fler bilar!),
för vidare avfärd till ett matställe...
det har gått via olika teman, 2006; "A trip to history of Mercedes-Benz” - när vi ett gäng på ca 35 Mercedesar var till Lyrestad och
Mats Harrysson,s förnämliga Mercedes-samling...
2007 åkte vi ett gäng för att representera MBSCA till Gol i Norge för att delta i MBEntusiast,s träff,
för att lite senare samma höst (2007) genomföra "Mercedes-Benz Stjärnparad 2007", där vi samlades ett 20-tal Mercedesar på
Götaplatsen i Göteborg för en cruising till Alingsås och Hedins där det var provkörning av nya bilar , bla. C63 osv.. för att sedan
cruisa ut till Gräfsnäs slottscafé för en bit mat, varefter vi åkte ett gäng till Borås och körde "blackrace"...
Det har också varit ett stort antal "Garageträffar" hos flera entusiaster, bla. i "Racing",s garage vid flera tillfällen...
samt att det i många år varit ett stående inslag med "Häng i Alingsås" VARJE TISDAG under "icke vintersässong",
där vi vid några tillfällen varit fler Mercor än på Vårgårda 2011...

Så jag kan lungt säga; -"Been there - done that"!

Frågan är helt enkelt; Vad är problemet? :?: :?: :?:

PS! Som jag har sagt många gånger tidigare;
Jag kan inte sitta här i Alingsås i Väst-Sverige och arrangera träffar i Mellan- och Norra Sverige (även om jag faktiskt en gång gjorde det i Luleå),
så det tycker jag att det ska sluta tjatas om! Ska det ordnas, vilket det också görs..., så får någon annan närmare platserna - fixa det!

Ett tips och ett råd bara på vägen;
Har du inte en sisådär 400 - 500 timmar över för planering och förberedande arbete, samt kan riskera att förlora sisådär en 15 - 25000 kr -

"Don´t Even Try This At Home!" - eller på Svenska; "Glöm det!"
:!: :!: :!:


Jag vet inte om jag sett någon förvänta sig att du ska ta på dig att ordna träffar i mellansverige eller längre norrut men jag kan ju ha missat det. Syftade du på mig så missuppfattade du nog vad jag skrev. Med träffar på olika ställen i landet menade jag inte att just DU skulle anordna detta. Syftade mer på lokala initiativ.

Annars konstaterar du väl ungefär vad jag skrev, att underlaget/intresset är för litet för en "större" träff. Man kan ju knappast skylla på att förberedelserna varit varit bristfälliga. Nu ska jag inte lägga mig i detta mer då jag aldrig besökt någon av dessa träffar. Mitt inlägg var bara en refelektion i all välmening och inte tänkt som någon kritik.

User avatar
Racing
Guru
Guru
Posts: 3027
Joined: Sun 01 May, 2005 16:02
Location: Götelaborg

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby Racing » Tue 07 Jun, 2011 14:24

Jag håller helt klart med André. Det har arrangerats träffar över hela spektrat på skalan.
Nej. Problemet ligger någon annanstans. Tyvärr.

Jag tycker inte någonstans att actionmeet e överambitiöst. Inte alls,å sanningen att säga..det kommer ner till detta forumet-hur mkt e det att missförstå.? Läs bara vad de som varit där anser.
Kalla det vad man kalla vill. Utanpåverket i form av namn osv e totalt underordnat innehållet eftersom detta i en form inte e en publik tillställning utan e forumbunden. Dvs kretsen inbjudna e begränsad.

Jag går i retur. I ljuset av den mängd medlemmar detta forum har e uppslutningen i lördags usel å jag för en betraktar det som ett direkt svek mot André å hans familj. Han har inget egenintresse i detta i någon form utan gör detta med liv å lust för VÅRAN skull. Tycker jag personligen e mkt enkel mattematik.

Om ngt tror jag isf att man skulle fylla dagarna kring actionmeet med ännu mer sysselsättningar. Om det så ÄR poängpromenader eller säckhoppning-who cares liksom.

Det jag vill få fram e att sysselsättningen e underordnad den med för det går ut på att ha trevligt å att ha kul. DET e vad det handlar om. Å....vi har trevligt på våra möten. Vissa träffas tamigfan aldrig... :cry:
Enormt trist,för merca ägare e inte mer än folk det heller å i leden kan jag garantera att vi har folk från "all walks of life"...hur svårt ska det va liksom?
Turbocharging indeed is a blowjob!

jesper@gofastparts.se

User avatar
André MBSCA
Site Admin
Site Admin
Posts: 8406
Joined: Thu 20 Nov, 2003 12:04
Location: Västra Götaland, Alingsås
Contact:

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby André MBSCA » Tue 07 Jun, 2011 15:48

THHO wrote:Jag vet inte om jag sett någon förvänta sig att du ska ta på dig att ordna träffar i mellansverige eller längre norrut men jag kan ju ha missat det. Syftade du på mig så missuppfattade du nog vad jag skrev. Med träffar på olika ställen i landet menade jag inte att just DU skulle anordna detta. Syftade mer på lokala initiativ.

Annars konstaterar du väl ungefär vad jag skrev, att underlaget/intresset är för litet för en "större" träff. Man kan ju knappast skylla på att förberedelserna varit varit bristfälliga. Nu ska jag inte lägga mig i detta mer då jag aldrig besökt någon av dessa träffar. Mitt inlägg var bara en refelektion i all välmening och inte tänkt som någon kritik.


"THHO" - Detta var inte riktat som någon kritik mot ditt inlägg, och togs inte av mig iaf som kritik från din sida!
Snarare var mitt svar en förklaring eller kanske snarare en klargörning av min syn på saken,
eftersom dessa frågeställningar snedsträck förslag även kommer från andra håll.

Det har förekommit en hel del inlägg tidigare typ; synd att träffen inte är längre norrut etc, etc.
Och på det kan jag bara svara, TYCKER JAG INTE!

Denna träffen ÄR på Vårgårda flygfält - det är det den är anpassad för och det är här i närheten jag bor,
har kontakterna och kan på ett förhållandevis smidigt sätt arrangera och besöka platsen under planering ett
flertal gånger samt transporter av material etc. till platsen.

Ang. att underlaget skulle vara för litet för en större träff som denna.... på det kan jag bara svara; -"BULL-SHIT"!
Det är inte underlaget som brister - det är intresset och möjligtvis den sociala kompetensen hos det stora antalet
forumsmedlemmar!

Som sagts tidigare; när forumet bestod av runt tusen personer, samlade en ENKEL träff runt sex (6) gånger så många bilar -
nu är vi över 10400 :!: :!: :!: I klartext betyder det att ett sånt här EVENT borde skrapa ihop 1500 - 2000 Mercedes!
Det hade räckt med 150 - 200 Mercedesar för att det skulle ha känts värt all möda!

Så ärligt talat vet jag inte om jag överhuvudtaget har lust och ork med att försöka underhålla och roa folk som inte kommer!

Just nu är jag bara djävligt trött och j#$%&a besviken över det rent ut sagt urusla intresset från medlemmarna på MBSCA-forumet!
(Undantaget de som kommer naturligtvis!)

Det är alltså mycket möjligt att detta var det absolut sista försöket med "MBSCA Big Action Meet" :!: "Tack för kaffet!"

Vart tog intresset, nyfikenheten, lusten, entusiasmen,
viljan att visa upp sina fina Mercedesar och suget efter att träffa och roa sig tillsammans med likasinnade vägen? :?: :?:
:shock:
___________

Image Brain in motion! Image
André MBSCA, Site Admin

__________________________________________
...................................................................................................... "IN MEMORIAN" :
................. Mercedes-Benz E 55 AMG -00 ......................... "SOM EN SPEGLING AV HIMLEN"
.........................................................................................................1992-2008
..Image...Image...Image......Image
__________________________________________

190 dtm
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 354
Joined: Tue 25 May, 2010 17:23

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby 190 dtm » Tue 07 Jun, 2011 16:21

Vist..Skit dåligt att inga mer kom,vad var alla som bor i Göteborg tex ???Hänga här på forumet men inte kunna komma är dåligt. Men lite kritik men inget illa menat nu. Lika var det förra året, inget direkt program och det händer inte så mycket. I år så var det kanon väder...varför ingen glassförsäljning/korv/dricka (fanns lite men så varmt som det var så hade du sålt glass å käk kan jag lova) många var nog törstiga å hungriga fram på eftermiddagen. (var riktigt kaffesugen kan jag lova) vad var lotteriet för fälgarna????Skulle det inte komma några nya bilar??.Vi kom strax efter kl 10 och åkte vid 16.30 tiden.Under den tiden så hände det inte så mycket.Rätt som det var så var det race..OCH där var det skit dåligt att inga mera ville köra.Va fn håller inte era Mercedes en fullgasrepa??? Tror du måste ha ett program med typ tider så folk vet vad som händer.Även så kunde du ha välkomnat alla och samlat dom.Kunde även finnas lappar att fylla i som man satt i vindrutan vad för bil man har..kan ju vara något roligt under huven..Hur många viste att det var turbo i min innan racet?? Hoppas det blir nästa år men fråga oss på forumet om hjälp/råd vet jag.

User avatar
THHO
Expert
Expert
Posts: 622
Joined: Fri 11 Nov, 2005 01:56
Location: Stockholm

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby THHO » Tue 07 Jun, 2011 17:13

Jag ska inte kommentera träffen i sig men forumet har bara ca 2000 medlemmar som gjort 10 eller fler inlägg varav runt 200 av dessa som gjort 400 inlägg eller fler, runt 400 som gjort 200 inlägg eller fler, runt 600 som gjort 100 inlägg eller fler. Av dessa känner jag då inte igen "nicken" på fler än några hundra i bästa fall och då är jag ändå inne nästan varje dag och kollar på alla delforum. Ni som varit med längre/är aktivare kanske känner igen 1000?

Ca 60 % eller ca 6000 av forumets medlemmar har aldrig skrivit ett inlägg och ytterligare 1000 har skrivit 1 eller 2 inlägg.

Det är således en relativt liten skara entusiaster om man betänker att jag inte tagit hänsyn till hur länge man varit medlem (inlägg/år), att många gamla medlemmar troligen fallit bort och inte längre besöker forumet, att många är "enfrågemedlemmar" dvs man reggar sig, får svar på sin fråga, och besöker inte forumet mer. Räkna sen på att många som reggat sig under säg senaste året/åren inte känner/tror att dom passar in på en träff så blir det inte så många kvar.

Man kan kanske utgå från att en medlem som varit med några år och gjort något enstaka inlägg inte är en entusiast på den nivå att man åker land och rike runt för en bilträff. Av de kanske 1000 entusiasterna, troligen färre, får man sedan räkna bort ett antal som vill men inte kan och en stor del som är intresserade av forumet men inte av träffar. Besökssiffrorna talar ju för sig själv.

Att folk skulle sakna social kompetens tror jag inte på. Det är nog snarare så att de flesta inte verkar vara särskilt intresserade annars skulle dom ju troligen ha åkt på träffen. Alla har ju inte samma intresse och sommaren är en hektiskt tid med skolavslutningar, barn som ska på olika evenemang, hus som ska skötas om och annat. Sen kanske många har familj att ta hänsyn i största allmänhet och det är ju inte alltid som intresset (!) delas av alla i familjen.

Det här kommer väl att uppfattas som kritik men alla siffror är tagna ur medlemsregistret och jag försöker bara visa på fakta.

Ska faktiskt se om jag får tid att svänga förbi Brostugan nån tisdag.

User avatar
Chris Mbsca
Site Admin
Site Admin
Posts: 7236
Joined: Sun 27 Apr, 2003 01:13
Location: Skärgårdsstad/Sthlm
Contact:

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby Chris Mbsca » Tue 07 Jun, 2011 17:21

Precis så är det och det ska rensas åxå kan jag säga.
Chris
--------------------------
Kör just nu:
S63 AMG BiTurbo(W222)
ML350/GLE (W166)

MBSCA-Shopen
CKM Car Design
Image

User avatar
André MBSCA
Site Admin
Site Admin
Posts: 8406
Joined: Thu 20 Nov, 2003 12:04
Location: Västra Götaland, Alingsås
Contact:

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby André MBSCA » Tue 07 Jun, 2011 17:30

190 dtm wrote:Vist..Skit dåligt att inga mer kom,vad var alla som bor i Göteborg tex ???Hänga här på forumet men inte kunna komma är dåligt. Men lite kritik men inget illa menat nu. Lika var det förra året, inget direkt program och det händer inte så mycket.
Program finns i början av denna tråd? Däremot var inga tider utsatta pga tveksamhet inför vad som skulle gå att genomföra.

I år så var det kanon väder...varför ingen glassförsäljning/korv/dricka (fanns lite men så varmt som det var så hade du sålt glass å käk kan jag lova) många var nog törstiga å hungriga fram på eftermiddagen. (var riktigt kaffesugen kan jag lova)
Glassförsäljning kräver mobil frys, korv kräver mobila kok-möjligheter - inget jag har tillgång till, och att hyra... säger bara som så;
vilken djävla tur att jag inte gjorde det - det hade kostat mig en ännu större förlust eftersom de människor som fans där,
inte på hela helgen skulle kunna trycka i sig så mycket glass och korv att det skulle täcka hyreskostnaderna och inköpskostnaderna!
Dessutom ska det ju finnas någon som sköter den biten under hela dagen?
Drickor och kaffe fanns det - OCH finns fortfarande kvar en hel del osålt!


vad var lotteriet för fälgarna????
Jag bedömde underlaget som alldeles för dåligt för att kunna genomföra lotteriet!
Med kanske 50 personer på plats tror jag knappast att jag hade kunnat sälga tillräckligt många lotter?
Eller vad tror du? Hade var och en lagt 200 spänn på lotter? :lol:


Skulle det inte komma några nya bilar??
OCL Brorssons skulle komma med två nya Mercedes med demofälgar, men fick ställa in pga. sjukdom.
De skulle ju också ha med sig en banpreppad 220S från 1965 som det skulle räjsa och showa med...


Vi kom strax efter kl 10 och åkte vid 16.30 tiden.Under den tiden så hände det inte så mycket.Rätt som det var så var det race..OCH där var det skit dåligt att inga mera ville köra.Va fn håller inte era Mercedes en fullgasrepa??? Tror du måste ha ett program med typ tider så folk vet vad som händer.
Det genomfördes 201meter dragrace med tidtagning för deltagarna så länge de hade lust -
tyvärr så krånglade tidtagningsutrustningen på den högra banan, så "bil mot bil"-körning fick ske med manuell start.
Här förstår jag inte riktigt vad du menar att jag skulle kunna göra för att de skulle vilja köra längre? Eller att fler skulle vilja köra?
Ang. tider "åt folket" - så är ju ett sätt att lösa det med tidtavlor .... än en gång; vilken djävla tur att jag inte lade ut
en massa tusenlappar i hyra för sådana tidtavlor - då hade jag förlorat en månadslön till!
Man kunde ju naturligtvis haft som allternativ, att någon (kanske du?) tok-sprang efter varje race mellan tidutskriften vid startlinjen
och scenen 80 meter bort - och att man gastade ut tider med mikrofonen...(som tyvärr anlände först vid 17-tiden...)

Förutom dragracet så förkom det av flera deltagare konbanekörning, driftingshow och burnoutshow till däck och diffklumpar exploderade
och en bil tom började brinna! Mercedes-funnycaren blåste motorn efter 40 sek. och junior-dragstern tappade drivlinan!
Vad mer kan man begära? Det är väl ändå så att det är den sammlade medverkan och insattsen från alla deltagare på eventet - som gör det till vad det blir?


Även så kunde du ha välkomnat alla och samlat dom.
Det är gjort många gånger - har du missat det? :lol:

Kunde även finnas lappar att fylla i som man satt i vindrutan vad för bil man har..kan ju vara något roligt under huven..Hur många viste att det var turbo i min innan racet??
Nu skojar du väl ändå? :shock: Allvarligt? :?
Kan man inte fixa en egen "lapp" med uppgifter man vill visa upp innan man åker hemifrån... är man inte en aning handlingsförlamad då?


Hoppas det blir nästa år men fråga oss på forumet om hjälp/råd vet jag.
Hmm, Vilken av de förslag du har presenterat, hade gjort att det kommit 100 bilar eller fler, utöver de som kom?
Btw; har du läst alla mina tidigare inlägg här i tråden (efter eventet)?
:roll: :wink:
___________

Image Brain in motion! Image
André MBSCA, Site Admin

__________________________________________
...................................................................................................... "IN MEMORIAN" :
................. Mercedes-Benz E 55 AMG -00 ......................... "SOM EN SPEGLING AV HIMLEN"
.........................................................................................................1992-2008
..Image...Image...Image......Image
__________________________________________

190 dtm
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 354
Joined: Tue 25 May, 2010 17:23

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby 190 dtm » Tue 07 Jun, 2011 17:47

Ett lite program kunde ju inte varit så svårt att ha hängande när man kom med ca tider. Jag var framme och köpte en dricka och det fanns fn inget kaffe där Kunde ha stått att det fanns att köpa,man fick fråga om man fick köpa när man var framme...Tänk nu om det hade kommit en massa folk då. Frågar sia elle gb eller va fn dom heter om dom kunde ställa en glassbox där. Vare var info ang lotteriet????? inte ett ljud.Kunde du ha sagt att det inget blev.Ingen info om att ocl inte kunde komma.Hur lätt att ta en fn mehafon å säga sånt. Hade jag inte sagt till dom gubbarna att vi inte kan köra en å en å starta manuelt så hade det nog bara blivit en å en.Sammla alla å välkomna dom å berätta vad som händer.Inte så svårt. Förstå att du är besviken men fråga om råd istället om det är tveksamheter.Fn stort jobb att fixa allt själv det förstå vi. En lapp på vindrutan..är det så fel.Hade inte varit så svårt att tryckt upp å gett varje en penna att fylla i.Det kan ju ha kommit bilar med något roligt i. Den motivlackade sl var det en 300 320 500 600 7.3a Ja jag vet inte Lite kretik få du tåla för annars kan man inte bli bättre eller hur.

User avatar
André MBSCA
Site Admin
Site Admin
Posts: 8406
Joined: Thu 20 Nov, 2003 12:04
Location: Västra Götaland, Alingsås
Contact:

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby André MBSCA » Tue 07 Jun, 2011 17:57

190 dtm wrote:Ett lite program kunde ju inte varit så svårt att ha hängande när man kom med ca tider. Jag var framme och köpte en dricka och det fanns fn inget kaffe där Kunde ha stått att det fanns att köpa,man fick fråga om man fick köpa när man var framme...Tänk nu om det hade kommit en massa folk då. Frågar sia elle gb eller va fn dom heter om dom kunde ställa en glassbox där. Vare var info ang lotteriet????? inte ett ljud.Kunde du ha sagt att det inget blev.Ingen info om att ocl inte kunde komma.Hur lätt att ta en fn mehafon å säga sånt. Hade jag inte sagt till dom gubbarna att vi inte kan köra en å en å starta manuelt så hade det nog bara blivit en å en.Sammla alla å välkomna dom å berätta vad som händer.Inte så svårt. Förstå att du är besviken men fråga om råd istället om det är tveksamheter.Fn stort jobb att fixa allt själv det förstå vi. En lapp på vindrutan..är det så fel.Hade inte varit så svårt att tryckt upp å gett varje en penna att fylla i.Det kan ju ha kommit bilar med något roligt i. Den motivlackade sl var det en 300 320 500 600 7.3a Ja jag vet inte Lite kretik få du tåla för annars kan man inte bli bättre eller hur.

Som sagt; ALLT du kommer med är krav på att jag skulle ha jobbat ändå hårdare och sattsat MER pengar att förlora?
Konstruktivt? :?:
___________

Image Brain in motion! Image
André MBSCA, Site Admin

__________________________________________
...................................................................................................... "IN MEMORIAN" :
................. Mercedes-Benz E 55 AMG -00 ......................... "SOM EN SPEGLING AV HIMLEN"
.........................................................................................................1992-2008
..Image...Image...Image......Image
__________________________________________

190 dtm
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 354
Joined: Tue 25 May, 2010 17:23

Re: MBSCA Big Action Meet 2011; EFTERSNACK & BILDER från sid

Postby 190 dtm » Tue 07 Jun, 2011 17:59

Men snälla.. du vet väl va du ger dej in i.


Return to “Träffar”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests