Den internationella Mercedes W124.036 träffen i Nederländern

Här kan ni läsa och diskutera kring kommande och avverkade träffar, och anmäla ert intresse att vara med på dem!
Cobra
Prospect
Prospect
Posts: 26
Joined: Sun 20 May, 2007 01:25
Location: Södertälje

Den internationella Mercedes W124.036 träffen i Nederländern

Postby Cobra » Tue 03 Mar, 2015 20:14

Hej

Nu är det dags för den internationella W124 E500E träffen i Nederländerna den 28 juni 2015.

Ahmad har bett mig att posta inbjudan på forumet.

Förra årets träff inträffade den 28 juni 2014 i Bottrop med ett fabriksbesök med rundvandring hos Brabus
samt en gemensam lunch på Classic Remise i Düsseldorf, inbjudan till den träffen annonserades på det
internationella E500E forumet och roddades av Ahmad med hjälp av personer i Europa ( bland annat
Jelmer Baas med fru ).

Det var en helt otrolig upplevelse.

Jag och Roger ( Taxidriver på forumet ) samt en kompis till var på träffen förra året i min bil, i år
kommer vi troligen att åka i min bil och Rogers 6 liter.

Det var en fantastisk träff där de flesta deltagarna hade bokat rum på samma hotell natten före träffen
vilket inbjöd till mycket trevlig samvaro och djupa diskussioner kring Mercedes Benz W124.036.

Länk till den internationella E500E sidan http://500eboard.com/

Det finns också en film på Youtube som handlar om mötet förra året, länk till den nedan.

Min bil har reg nummer BHM 091.

https://www.youtube.com/watch?v=oHaFDr11A08

Nedan inbjudan från Ahmad.


Dear All,

I hope everyone is well and in good health, Preparation for the 3rd International W124 500 Event is underway and we have a fantastic schedule!
Mark your Calendars for a trip to the Netherlands on the 28th of June 2015.

Our Schedule this year includes:

- Visit to the world’s oldest private collection of motor cars with a guided tour.
- 1 Hour drive in scenic and forest roads
- Car Photoshoot at a Royal Palace.
- Visit to a privately owned Mercedes-Benz collection with a tour by the owner, 50 Years of Stories.

To Participate please send the following information:

- Name
- Country
- E-mail
- Telephone
- Car model/year.

*There is no fee for participating in the meeting except entrance fees to the venues which every participant pays individually to the venue, as well as your lunch cost.
I will keep everyone updated, all updates will be posted on the new MB Club Kuwait Website: www.mbclubkuwait.com. As This year a number of MB Club Kuwait Members will attend to help in organizing the event.

With Kind Regards
Eng.Ahmad Rida

Email ahmad-technik@live.com

Tel: 00965-50070186
Whatsapp: 00965-994979500

Mike Bike
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1470
Joined: Wed 04 Nov, 2009 02:30
Location: Göteborg
Contact:

Re: Den internationella Mercedes W124.036 träffen i Nederlän

Postby Mike Bike » Wed 04 Mar, 2015 02:13

Jo, jag har planerat att åka ner. Det har varit riktigt bra de två tidigare åren som jag varit med.

/Mikael
Brukis: w124 250D 1989
Glidare:
Chrysler New Yorker 1954
Graham Supercharger 1939

taxi driver
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 127
Joined: Wed 27 Oct, 2004 01:01

Re: Den internationella Mercedes W124.036 träffen i Nederlän

Postby taxi driver » Wed 04 Mar, 2015 11:00

Mike Bike wrote:Jo, jag har planerat att åka ner. Det har varit riktigt bra de två tidigare åren som jag varit med.

/Mikael



Hej Mike, du ser , det lönar sig att ha en 036;a, behåll den och få¨möjlighet att åka på en sådan här träff.
Vi får hoppas det kan intressera fler 500E ägare att ta detta 'unika'tillfälle i akt, alltså, denna 500 anses
vara något i särklass, i USA och Europa, inte att förglömma Ryssland som förra året ställde upp
med 2, eller var det rent av 3? från Moskva.

Det vore rent skamligt om inte vi från det 500E täta +200, Svedala, kunde ståta med fler än 3 bilar!
Detta kostar inget mer än minimum en övernattning och käk, (eller varför inte en semestertur där), bila runt i
Belgien rekommenderas också, när man ändå är på plats. Mötet i sig är 'oförglömligt' så många 124 036 samlade.

Vi får försöka påverka fler att komma, kul att ses åter, du och de andra trevliga som var med sist det begav sig,, Roger

PS detta är en av begivenheterna, privat visning för 500E mötesdeltagare, https://www.youtube.com/watch?v=FeOpoe- ... ure=gp-n-y

Cobra
Prospect
Prospect
Posts: 26
Joined: Sun 20 May, 2007 01:25
Location: Södertälje

Re: Den internationella Mercedes W124.036 träffen i Nederlän

Postby Cobra » Fri 06 Mar, 2015 19:42

Hej Mikael

Vad kul att du tänkt åka ner, kan bli kul i år också.

Mvh
Totte


Return to “Träffar”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 27 guests