service på Hedin

Rekommenderade verkstäder och/eller mekaniker. OBS! Ej någon "svartlistning" här tack!
intemartin
Expert
Expert
Posts: 604
Joined: Thu 01 Jun, 2006 18:36

Postby intemartin » Wed 23 May, 2007 08:54

skönt att veta att det finns fler som tycker de suger dock är jag väldigt nöjd med bilsäljarna men de har nog knappast med verkstan att göra.
Numera MB lös
Dodge Durango diesel 2007

MB ML270 CDI AUT Final Edition 2005 Såld
MB B200 CDI AUT(Chippad 165HK)) 2006 (såld)
MB E-200Kompresser T 2005 (såld)
MB E-200 Sedan 1994 (såld sen länge)
MB C-180 Sedan 1994 (såld sen länge)
MB E-300 coupe 1988 Brabus kjolar org. (såld sen länge)
och en himla många audi BMW och annat som jag inte räknar.

Uky
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1654
Joined: Sun 04 Apr, 2004 16:29
Location: Onsala, Halland

Postby Uky » Wed 06 Jun, 2007 10:58

Det finns både duktigt och uselt folk på många verkstäder. Ingen undantagen. Själv har jag blivit avsnoppad på många större bilföretag. Kanske för att jag sällan går kostymklädd. Tom på min nuvarande arbetsgivares intranet kan man läsa kommentarer om hur folk blivit illa bemötta och "därefter vandrat tvärs över gatan och köpt ett annat märke".

Det är ganska fascinerande att man [Biltillverkarna] kan acceptera ett sådant bemötande. Bilföretagen lägger ner miljarder på att utveckla sina produkter. Sedan verkar man ofta mer eller mindre skita i hur kunderna bemöts längre ner i leden. En begagnad bil till en 18-åring idag kan bli en ny bil några år längre fram i tiden. Själv har jag aldrig haft råd att köpa nytt, men jag har åkt 15 mil för att köpa begagnat av folk jag känner för att jag tycker det är roligt att handla av trevliga människor.

Visserligen "lever" en bil idag endast i "två kunder", dvs första kunden (ofta leasing) som köper bilen på kontrakt och andra kunden som köper privat. Därefter har värdet fallit såpass mycket att följande kunder i stället går till mindre verkstäder som inte kan ta de höga timkostnaderna som "De stora".

Ett dåligt rykte sprider sig oerhört effektivt, inte minst på internetforum. Kanske man är såpass stora att man tror att man kan ignorera det.

Som tur är för oss konsumenter har EU's lagar om konkurrens innburit att de stora märkesföretagen inte längre kan hålla monopol. Tack för det!

User avatar
cmannen
Hemmamekare
Hemmamekare
Posts: 97
Joined: Sun 29 Apr, 2007 15:41

Postby cmannen » Wed 25 Jul, 2007 11:53

Har hört mycket skit om Hedin i Halmstad. Vet ej om skall tror allt men dom verkar väldigt kassa. Haft att göra med försäljarna några gånger och det har altid strulat på något sätt. Har än så länge inte haft något med verkstaden att göra men det blir väl snart. Fösrta gången men kör merca och den skall in på service i höst. ser hur dom klarar det.
Vill bara passa på att säga att Rigos i Halmstad är nog den bästa och trevligaste verkstaden jag lämnat i bil på. En starkt skäl till att ha BMW.

intemartin
Expert
Expert
Posts: 604
Joined: Thu 01 Jun, 2006 18:36

Postby intemartin » Sat 28 Jul, 2007 14:17

Finns rigo fortfarande trodde de gjorde konkurs
Numera MB lös

Dodge Durango diesel 2007



MB ML270 CDI AUT Final Edition 2005 Såld

MB B200 CDI AUT(Chippad 165HK)) 2006 (såld)

MB E-200Kompresser T 2005 (såld)

MB E-200 Sedan 1994 (såld sen länge)

MB C-180 Sedan 1994 (såld sen länge)

MB E-300 coupe 1988 Brabus kjolar org. (såld sen länge)

och en himla många audi BMW och annat som jag inte räknar.

Merca300CECab
Guru
Guru
Posts: 2798
Joined: Sat 31 May, 2003 23:27
Location: Skåne, Åstorp
Contact:

Postby Merca300CECab » Sat 28 Jul, 2007 17:26

Hedins i Helsingborg:

Skulle provköra deras M5:a.
1:a gången stod där och letade efter en sälajre i 45 minuter. Fanns ingen i sikte, tröttnade å åkte hem samt skickade ett långt mail till dem.

2:dra gången så fick jag tag i en säljare efter ca 20 minuter men då kunde jag inte provköra den pga dåliga bromsar. Jag böjjer mig ner å kolla bromsarna när säljaren har gått. Nya skivor och klossar runt om :shock: . Han tyckte jag skulle komma tillbaka dagen efter då de skulle titat på dem. Då berättade jag att jag skiter i bilen och åker å tittar på andra M5:or istället, blandannat i Ystad. Då vill han helt plötsligt att jag ska komma in innan vi kör ner för att prova deras.
3:dje gången var innan vi skulle ner till Ystad (torsdags) kl 0900. Säljaren skulle vara på platts hade hand lovat men efter mycket letande så fick personalen inte tag i honom. De kallade han "trötter", undra var det kom ifrån.
4:de gången när vi kom hem från Ystad så körde vi inom igen och fick prova den UTAN säljare :-D


Alltså 4 gånger för att provköra en biljävel. Helt j#$%&a sanslöst :twisted:
Kör Audi R8 V10 Spyder...............Audi A6 Avant 2.0 Tdi 2013 ...............Audi A4 Avant 2.0 Tdi 2009(Frugans)

http://www.dperssonbilrekond.se

Dan -78;a

User avatar
cmannen
Hemmamekare
Hemmamekare
Posts: 97
Joined: Sun 29 Apr, 2007 15:41

Postby cmannen » Sat 28 Jul, 2007 19:55

Ja Rigo verkstaden finns ju kvar. Inte godkända av BMW längre, men det dom inte vet om BMW inte lönt att veta. Bendts bil har ju tagit över BMW nu. Ett år sedan jag var hos Rigo nu, men nog finns dom kvar.
MB C200 K Kombi - svart

User avatar
E55
Guru
Guru
Posts: 2911
Joined: Thu 01 May, 2003 21:10
Location: Linköping

Postby E55 » Sun 29 Jul, 2007 00:58

Merca300CECab wrote:Hedins i Helsingborg:

Skulle provköra deras M5:a.
1:a gången stod där och letade efter en sälajre i 45 minuter. Fanns ingen i sikte, tröttnade å åkte hem samt skickade ett långt mail till dem.

2:dra gången så fick jag tag i en säljare efter ca 20 minuter men då kunde jag inte provköra den pga dåliga bromsar. Jag böjjer mig ner å kolla bromsarna när säljaren har gått. Nya skivor och klossar runt om :shock: . Han tyckte jag skulle komma tillbaka dagen efter då de skulle titat på dem. Då berättade jag att jag skiter i bilen och åker å tittar på andra M5:or istället, blandannat i Ystad. Då vill han helt plötsligt att jag ska komma in innan vi kör ner för att prova deras.
3:dje gången var innan vi skulle ner till Ystad (torsdags) kl 0900. Säljaren skulle vara på platts hade hand lovat men efter mycket letande så fick personalen inte tag i honom. De kallade han "trötter", undra var det kom ifrån.
4:de gången när vi kom hem från Ystad så körde vi inom igen och fick prova den UTAN säljare :-D


Alltså 4 gånger för att provköra en biljävel. Helt j#$%&a sanslöst :twisted:


Sanslöst är väl bara förnamnet...
Image

///Markus -73

CL 65 AMG 2008 på sommaren, Volvo V70 året om.

User avatar
Fotografen
Guru
Guru
Posts: 6598
Joined: Wed 28 Dec, 2005 22:49
Location: Östgöte, guskelôv!

Postby Fotografen » Sun 29 Jul, 2007 00:59

Bilnasare där man i princip måste sparka in en dörrspegel för att någon ska se en förekommer väl lite härådär?

User avatar
230E
Wannabe
Wannabe
Posts: 9
Joined: Thu 10 Jan, 2008 18:24

Re: service på Hedin

Postby 230E » Tue 09 Sep, 2008 22:00

Jag har hört och förstått att hedin i halmstad är både svindyra och dåliga, både när det gäller verkstad och försäljning, har ett namn på en säljare där som ni inte ska handla av om ni vill ha det :P jag undrar dock vart man ska vända sig i halmstad eller här omkring om man vill serva en w124 billigt, proffsigt och pålitligt? måste finnas ngn som är bra på mercedes som inte tar 1100:- timmen... hade varit mycket tacksam för hjälp, vill köpa en mercedes igen, men vill inte ha en fin om man måste serva den hos klåpare

User avatar
Jojjet
Guru
Guru
Posts: 5980
Joined: Mon 25 Oct, 2004 07:32
Location: Vnrl

Re: service på Hedin

Postby Jojjet » Thu 18 Sep, 2008 06:10

Alltså.. Man häpnar när man läser om bemötandet "söderut"...

Häruppe spelar det ingen roll om du kommer "laggårdsklädd" i en w124 250d 60.000 mil.. De är lika trevliga ändå!

Bildahl (Övik) och Lidströms (Sollefteå) är helt suveräna!
Nu: a124, x204
Tidigare: w111, w110, s/w/a/c124, w201, s202, s/w210, c208, r129, s211, s203, c123.

sundqvist
Expert
Expert
Posts: 710
Joined: Tue 28 Feb, 2006 08:31

Re: service på Hedin

Postby sundqvist » Thu 18 Sep, 2008 09:38

.
Last edited by sundqvist on Sat 21 Feb, 2009 07:20, edited 1 time in total.

User avatar
André MBSCA
Site Admin
Site Admin
Posts: 8406
Joined: Thu 20 Nov, 2003 12:04
Location: Västra Götaland, Alingsås
Contact:

Re: service på Hedin

Postby André MBSCA » Thu 18 Sep, 2008 12:26

Jodå Sundqvist, visst tror jag också att det gnälls mycket i onödan och att
man är omotiverat överspänd ibland när man ska handla bil osv...
MEN - ifall nu Hedins debiterar ca 1500 svenska kronor per timma (OBS, jag
skriver inte "arbetad timma), som bilen står i verkstaden - så har man väl ändå
rätt att ha vissa förväntningar på ett väl utfört arbete, eller vad tycker du?

Men när man har inne sin MB på Hedins, och de undersöker en hel förmiddag,
08.00 till 11.45 - och de konstaterar att de INTE KAN HITTA ORSAKEN till att
V8,an bara går på 4 burkar - då är det dåligt!
Och när man sen tar hjälp av en vän, och han konstaterar felet innom 20 MINUTER,
(smält rotor och kass fördelarlock???), well - då inser man att man ALDRIG MER
KOMMER ATT HA FÖRTROENDE FÖR DEM!
Se gärna hela historien;
viewtopic.php?f=2&t=46906
___________

Image Brain in motion! Image
André MBSCA, Site Admin

__________________________________________
...................................................................................................... "IN MEMORIAN" :
................. Mercedes-Benz E 55 AMG -00 ......................... "SOM EN SPEGLING AV HIMLEN"
.........................................................................................................1992-2008
..Image...Image...Image......Image
__________________________________________

sundqvist
Expert
Expert
Posts: 710
Joined: Tue 28 Feb, 2006 08:31

Re: service på Hedin

Postby sundqvist » Thu 18 Sep, 2008 13:02

.
Last edited by sundqvist on Sat 21 Feb, 2009 07:20, edited 1 time in total.

User avatar
André MBSCA
Site Admin
Site Admin
Posts: 8406
Joined: Thu 20 Nov, 2003 12:04
Location: Västra Götaland, Alingsås
Contact:

Re: service på Hedin

Postby André MBSCA » Thu 18 Sep, 2008 13:27

När jag tog in min SL på Hedins ( har ca 1,5 km dit - till gode vännen är det 5,5 mil),
var jag övertygad om att de skulle hitta felet efter diagnos, på säg max 30 min.
Och självklart förstår jag att en mekaniker kan "köra fast" vid mer komplicerade fel -
MEN inte i ett sådant här läge - där han dessutom får hjälp och "goda råd" av 3 kolegor!!!!, där felet är
bland det mest elementära tändningsfel som finns! Tändstift - tändhattar - tändkablar - fördelarlock & rotor,
och så var man i mål!
Det är rent skrämmande att en auktoriserad Mercedesverkstad går bet på detta!

Goodwill? På en MB från 1992 - tror inte det, oavsett fulltecknad servicebok eller inte!

Attityd? Yes, vi tar svinaktigt betalt för ALLT - som du MÅSTE ha gjort ifall garantier och goodwill ska ha minsta chans
att gälla! Vallet är fritt - gör det gärna bra och utmärkt på nå´t annat ställe - men då är du körd hos oss :!:
___________

Image Brain in motion! Image
André MBSCA, Site Admin

__________________________________________
...................................................................................................... "IN MEMORIAN" :
................. Mercedes-Benz E 55 AMG -00 ......................... "SOM EN SPEGLING AV HIMLEN"
.........................................................................................................1992-2008
..Image...Image...Image......Image
__________________________________________

sundqvist
Expert
Expert
Posts: 710
Joined: Tue 28 Feb, 2006 08:31

Re: service på Hedin

Postby sundqvist » Thu 18 Sep, 2008 14:28

.
Last edited by sundqvist on Sat 21 Feb, 2009 07:20, edited 1 time in total.


Return to “Rekommenderade verkstäder”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests