service på Hedin

Rekommenderade verkstäder och/eller mekaniker. OBS! Ej någon "svartlistning" här tack!
amgen
Expert
Expert
Posts: 800
Joined: Mon 31 Aug, 2009 17:58
Location: Malmoe / Westcoast

Re: service på Hedin

Postby amgen » Mon 19 Aug, 2013 18:05

Autoelektra har gjort några småjobb på min bil, och hittills har jag anledning att vara nöjd.
C 55 T AMG Kleemann K2: -414 hk / 576 Nm. En sällsynt pärla! :-D

amgen
Expert
Expert
Posts: 800
Joined: Mon 31 Aug, 2009 17:58
Location: Malmoe / Westcoast

Re: service på Hedin

Postby amgen » Wed 18 Sep, 2013 00:29

amgen wrote:För ett år sedan hoppade övre kylarslangen av utanför Eurostop i Halmstad. Hela parkeringen blev
översvämmad av kylarvätska innan jag hann stänga av motorn...
Som tur var ligger Hedin Bil bredvid så efter avkylning rullade jag de 100 metrarna fram till dem.
De tog bilen direkt och efter 30 minuter och närmare 1.000 kronor, kunde jag rulla vidare.

Allt frid och fröjd.

Trodde jag!
Har precis gjort en STOR service hos Mercedes Malmö och får då berättat för mig att frysnivån
på kylarvätskan ligger på -10 grader, och inte rekommenderade -37. Jag bad dom vänta med påfyllning.
Var förbi Hedin Bil i Halmstad i veckan och påtalade mitt problem men blev bryskt bemött med bl a
"Jag känner mina grabbar på golvet!", "2 liter glykol fick du i motorn", "Vi kan inte mäta frysnivån utan
att vara tvungna att varmköra bilen"... och sånt b-s.

Jag sade då några väl valda syrliga ord till ansvarige och vände på klacken.

Kunde han inte bemödat sig att på något vis hjälpa kunden, med ett problem där dom med största
sannolikhet var orsak till det?

Varför är jag inte särskilt förvånad?

Nu blir det Autoelektra i Limhamn som gäller fortsättningsvis!!



RÄTTELSE!!!

Besökte Hedin Bil i Halmstad idag för att få rätt fryspunkt i kylsystemet. Pratade först med "chefen" där...
Bad dom dubbelkolla fryspunkten och den
låg inte på -10 grader, som Mercedes Benz Malmö hade sagt, utan på -35 grader!!!

Rätt av Hedin Bil och JÄTTE-FEL av MERCEDES BENZ MALMÖ. :snipersmile:

Nu var Hedin Bil så schyssta att dom bytte allt kylmedel ändå, på goodwill! :olympic:
C 55 T AMG Kleemann K2: -414 hk / 576 Nm. En sällsynt pärla! :-D


Return to “Rekommenderade verkstäder”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests