service på Hedin

Rekommenderade verkstäder och/eller mekaniker. OBS! Ej någon "svartlistning" här tack!
calle.s

service på Hedin

Postby calle.s » Tue 01 Nov, 2005 19:41

Lämnade min bil på service på Hedin bil i kristianstad. Verkstadspersonalen var Mkt duktiga & förklarade vad dom skulle göra på min bil, När dom ringde & berättade att min bil var klar så undrade dom om dom skulle komma & hämta mej för dom skulle ut på det hållet som jag bor, men det är ju gamla stjärnhuset så det förklarar ju saken.
har ni några problem så tycker jag ni ska vända er till Hedin bil i kristianstad 044-185080

Merca300CECab
Guru
Guru
Posts: 2798
Joined: Sat 31 May, 2003 23:27
Location: Skåne, Åstorp
Contact:

Postby Merca300CECab » Tue 22 Nov, 2005 17:55

Kan hålla med
Köpe mina fjädrar där för nått år sen. Verksatdskille jobbade inte just då och jag kunde bara hämta de på lördagar då jag inte jobbar. Fick killen privata mobilnummer så han mötte upp mig på lördagen utanför MB. Riktigt j#$%&a bra service.
:thumbleft:
Kör Audi R8 V10 Spyder...............Audi A6 Avant 2.0 Tdi 2013 ...............Audi A4 Avant 2.0 Tdi 2009(Frugans)

http://www.dperssonbilrekond.se

Dan -78;a

KOWALSKI 1

Re: service på Hedin

Postby KOWALSKI 1 » Thu 24 Nov, 2005 13:57

calle.s wrote:Lämnade min bil på service på Hedin bil i kristianstad. Verkstadspersonalen var Mkt duktiga & förklarade vad dom skulle göra på min bil, När dom ringde & berättade att min bil var klar så undrade dom om dom skulle komma & hämta mej för dom skulle ut på det hållet som jag bor, men det är ju gamla stjärnhuset så det förklarar ju saken.
har ni några problem så tycker jag ni ska vända er till Hedin bil i kristianstad 044-185080


men det gäller väl inte alla hedin fillialer va att dom är seriösa>? andra har ju klagat på att hedin bil är usla på service samt priser

Bamse
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1585
Joined: Wed 25 Jun, 2003 21:58
Location: Skåne Kristianstad
Contact:

Re: service på Hedin

Postby Bamse » Fri 25 Nov, 2005 00:48

calle.s wrote:Lämnade min bil på service på Hedin bil i kristianstad. Verkstadspersonalen var Mkt duktiga & förklarade vad dom skulle göra på min bil, När dom ringde & berättade att min bil var klar så undrade dom om dom skulle komma & hämta mej för dom skulle ut på det hållet som jag bor, men det är ju gamla stjärnhuset så det förklarar ju saken.
har ni några problem så tycker jag ni ska vända er till Hedin bil i kristianstad 044-185080


Köpte du din C43 amg där ifjol och gått 11.000 mil då?
Äger:
450SE-76 Avstannad ren-objekt
280E-77 om617turbo
200b-85 1ägarebil
C320T-02 Fullutr rostburk andrabil
E300TDT-99 smälld
E220TD-12 Bruksbil
L608D Turbo Motorhome

marc
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 147
Joined: Thu 13 Oct, 2005 20:49
Location: Halland

Postby marc » Sat 26 Nov, 2005 19:52

Hedin Kristianstad,säkert bra men inte för mig.....ty enlig dem är ett oljebyte desamma som Tömning!
Jag trodde att man dessutom fyllde på ny ..nope.
Kostade mig 60 000,- + vilkorligt.
Annars så e de säkert bra :evil:

User avatar
R171
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1744
Joined: Wed 07 Jul, 2004 21:24
Location: Västra Götaland

Postby R171 » Sat 26 Nov, 2005 21:15

Marc, fick du tillbaka en bil utan olja av dom eller ?

Service erfarenhet jag har hittils är ingen vidare. Jag har en reklammering på min bil som jag klagadet på i Augusti. I september skulle dom återkomma om saken. I oktober åkte jag in och fråga hur det gick med saken och inget vart klart än och det skulle ta ~2 veckor till och dom lova ringer upp mig när det är klart. Snart är det december och jag har inte hört något av dom :x

Godtar dom reklammeringen så är det ju skitsamma om jag har fått vänta annars är det uselt långsamt jobbat av dom.

Gäller Hedins i Borås.

Jag skulle köpa bromsklossar av dom och dom ville ha ~3000 kr för dom, skulle jag inte ha vetat att dom kostar 700 kr och påpekat det så hadde jag säkert fått betala det :shock:
Opel Astra Turbo -10 ......... MB SLK 350 -05.......................... MB SLK 230 K -02...................... Dack.tk - Däckberäknan
Image

marc
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 147
Joined: Thu 13 Oct, 2005 20:49
Location: Halland

Postby marc » Mon 28 Nov, 2005 21:56

Japp!

Mr Broker
Halvproffs
Halvproffs
Posts: 199
Joined: Sun 24 Apr, 2005 16:47
Location: västkusten

Postby Mr Broker » Wed 08 Feb, 2006 23:32

Hedins Borås sköte sig bra med min w124, allt i sin ordning.

(Många av er lämnar inte in sina gamla bilar på verkstad, men jag har en vision att bygga upp ett MB-museum och de bilar som kommer stå där blir rariteter med dokumentation och serviceböcker...två bilar i lager än så länge...)
W124, VW Phaeton, SEC, Z4 3,0 si

User avatar
R171
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1744
Joined: Wed 07 Jul, 2004 21:24
Location: Västra Götaland

Postby R171 » Thu 09 Feb, 2006 10:57

R171 wrote:Service erfarenhet jag har hittils är ingen vidare. Jag har en reklammering på min bil som jag klagadet på i Augusti. I september skulle dom återkomma om saken. I oktober åkte jag in och fråga hur det gick med saken och inget vart klart än och det skulle ta ~2 veckor till och dom lova ringer upp mig när det är klart. Snart är det december och jag har inte hört något av dom :x
:shock:


Var inne och hörde med dom hur det gick i måndags, som väntat var inget färdigt ännu. Papprerna var skickade till kungälv nu och dom ska höra av sig istället, 6 månader utan att dom har hört av sig :roll:

Har en jobbarkompis som har haft inne bilen där och det har varit massor av problem med dom. Dåligt utförda arbeten som har fått åtgärdas i efterhand, repad lack, reparationer som tar månader mm.
Opel Astra Turbo -10 ......... MB SLK 350 -05.......................... MB SLK 230 K -02...................... Dack.tk - Däckberäknan
Image

Jocker
Expert
Expert
Posts: 720
Joined: Thu 31 Mar, 2005 12:33
Location: Docksta
Contact:

Postby Jocker » Mon 13 Feb, 2006 10:50

för min del så är det aldrig några problem med hedin i borås dom är riktigt service intresserade

KOWALSKI 1

Postby KOWALSKI 1 » Mon 13 Feb, 2006 13:29

R171 wrote:
R171 wrote:Service erfarenhet jag har hittils är ingen vidare. Jag har en reklammering på min bil som jag klagadet på i Augusti. I september skulle dom återkomma om saken. I oktober åkte jag in och fråga hur det gick med saken och inget vart klart än och det skulle ta ~2 veckor till och dom lova ringer upp mig när det är klart. Snart är det december och jag har inte hört något av dom :x
:shock:


Var inne och hörde med dom hur det gick i måndags, som väntat var inget färdigt ännu. Papprerna var skickade till kungälv nu och dom ska höra av sig istället, 6 månader utan att dom har hört av sig :roll:

Har en jobbarkompis som har haft inne bilen där och det har varit massor av problem med dom. Dåligt utförda arbeten som har fått åtgärdas i efterhand, repad lack, reparationer som tar månader mm.


hedin bil??
lackverkstan Lundblads billackering dom anlitar är den sämsta på hela jordklotet :evil:
Last edited by KOWALSKI 1 on Mon 02 Jul, 2012 19:59, edited 2 times in total.

bdolf99

Hedin Borås

Postby bdolf99 » Wed 26 Apr, 2006 22:08

Hej!

Hedin i Borås gjorde en buckla på förardörren i samband med service, vägrade stå för det hela, svagt!

Bdolf99

intemartin
Expert
Expert
Posts: 604
Joined: Thu 01 Jun, 2006 18:36

Postby intemartin » Sat 28 Apr, 2007 18:48

Hedin i Halmstad har den absolut sämsta verkstan

ps orkar inte skriva alt tro mig de suger.
Numera MB lös
Dodge Durango diesel 2007

MB ML270 CDI AUT Final Edition 2005 Såld
MB B200 CDI AUT(Chippad 165HK)) 2006 (såld)
MB E-200Kompresser T 2005 (såld)
MB E-200 Sedan 1994 (såld sen länge)
MB C-180 Sedan 1994 (såld sen länge)
MB E-300 coupe 1988 Brabus kjolar org. (såld sen länge)
och en himla många audi BMW och annat som jag inte räknar.

intemartin
Expert
Expert
Posts: 604
Joined: Thu 01 Jun, 2006 18:36

Postby intemartin » Tue 15 May, 2007 18:56

He he på radio halland idag (p4) så tog de faktisk upp att de har väldigt många ärenden hos allmänna reklamationsnämnden några som missnöjda som blev interljuvade hehe f-n vad skönt det är att ha rätt.
Numera MB lös

Dodge Durango diesel 2007



MB ML270 CDI AUT Final Edition 2005 Såld

MB B200 CDI AUT(Chippad 165HK)) 2006 (såld)

MB E-200Kompresser T 2005 (såld)

MB E-200 Sedan 1994 (såld sen länge)

MB C-180 Sedan 1994 (såld sen länge)

MB E-300 coupe 1988 Brabus kjolar org. (såld sen länge)

och en himla många audi BMW och annat som jag inte räknar.

User avatar
R171
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1744
Joined: Wed 07 Jul, 2004 21:24
Location: Västra Götaland

Postby R171 » Tue 22 May, 2007 23:18

Ska börja från början om min Hedins erfarenhet, allt nedan tog ~1.5 år.

2005 September - Hedins i Borås:
Åker ner till dom och visar upp min SLK som börjat rosta i bakluckan och cabkonstruktionen. Dom tar foton och skriver upp all fakta om bilen, kopierar serviceboken mm. Dom lovar skicka ärendet vidare till Mercedes och hör av sig när dom fått svar.

2005 Nov - Hedins i Borås
Ringer och hör hur det går då dom inte har hört av sig.
Svar: Vi ringer när vi vet något.

2006 Feb - Hedins i Borås
Ringer och hör hur det går då dom inte har hört av sig.
Svar: Vi ringer när vi vet något.

2006 Juni- Hedins i Borås
Ringer och hör hur det går då dom inte har hört av sig.
Svar: En som är sjukskriven så det står en hög med ärende på bordet.
Jag: Hmm... En som är sjukskriven och delar av företaget står still :roll:

2006 Nov - Hedins i Borås
Ringer och hör hur det går då dom inte har hört av sig.
Svar: Vi har skickat vidare ärendet till Hedins i Mölndalsvägen GBG då vi inte hinner med det själv. Dom hör av sig sen.

2006 Dec - Hedins i Mölndalsvägen GBG
Ringer och hör hur det går då dom inte har hört av sig.
Svar: Vi har inte dina papper här.
Jag: Det har gått över 1 år och det har inte hänt något med mitt fall :shock: Papprena och bildern måste ju finnas där !
Svar: Det finns inga här ! Kom hit så ska vi ta nya kort på bilen.
Jag: Ska jag köra 20 mil för att vi ska börja om från början efter över 1 år ! Okej. Jag tar bilder och skickar dom via e-mail till dig.
Svar: Gör så, vi ska skynda på fallet och göra vårat bästa.

2007 Mars - Hedins i Mölndalsvägen GBG
Dom ringer mig och berättar att Mercedes godtar rostet på bakluckan som ska blästras och lackeras om. Rostet i cabfunkionen står vi för och ska åtgärdas. Vi tar in den fortast möjligt. I samband med det här så frågar jag vad dom ska ha för att lackera om motorhuvet på min bil i samma veva och dom vill ha 3000 kr i samband med annat arbete som är halva priset mot annars och jag godtar det.

Det dom säger har jag ingen aning om och vet inte att det stämmer. Mercedes kan ju ha godtagit ett baklucksbytet och även åtgärda cabkonstruktionen ? Kanske kan ringa Mercedes för att hör med dom vad som beslutades igentligen ?

2007 Mars - Hedins i Mölndalsvägen GBG
Jag lämnar in bilen för att ordna bakluckan och lakering av motorhuvet.

2007 April - Hedins i Mölndalsvägen GBG
Dom ringer att bilen är klar efter 1-2 veckor. Arbetet är gjort av deras egna plåt/lakeringsverkstad i anläggningen som jobbar i skift.

Jag hämtar ut bilen och den är dammig och skiten så att jag inte kan se hur den är. Lakeringsarbetet för huvet kostar inte 3000kr utan 3750 vilket är konstigt, tänker att dom sket i att berättat att det var + moms som alltid ska anges till privatperoner och betalar :roll:

Jag kommer hem och börjar tvätta bilen för att se hur jobbet är utfört och här är resulatet:

1. Motorhuvet som är omlackerad. Jag ser en konstig vass buckla på huven som sticker upp underifrån som troligen har uppkommit efter att dom har slått i den under arbetet. Hmm... Dom har smält i den i något och har hoppats att jag inte märker något.
Fästerna som håller fast ljudisoleringen har dragits ut med tång så att dom är skadade och man ser tydligt att dom är utdragna och isatta och inte utbytta mot nya.

2. Bakluckan. Inte 100% bra gjort, lite damm som fastnat på lacken och inte 100% jämnt. Dom har tagit bort eller missat sätta tillbaka en hölje i öppninshandtaget vilket gör att det kommer sammlas massor av skit i handtaget vilket kommer skapa rost och problem i framtiden.

3. Rostet i cabkonstruktionen är helt okej åtgärdat. Dom har blästrat och lakerat utan att montera ner det hela vilket jag är glad för, dom skulle aldrig ha klarat att montera ihop det ordentligt igen.

4. Jag ser att dom har sprutat grundfärg på bakrutan, taket och cabskynket :shock:

5. MB märket och runt bakluckslisten sitter det massa limm som är utspritt vilket jag polerar bort själv.

6. Bilen har stått ute vilket gjort att motorn är jäkligt mycket dammigare än jag lämnade in det.

Jag reklamerar arbetet:
Jag ringer lakeringschefen efter flera dagar och han beklagar det via telefon och ber mig att komma visa bilen. Jag säger att dom får stå för en gratis lånebil medans dom rättar till sina fel vilket inte låter omöjligt.

Jag visar upp bilen igen:
Kör 20 mil för att visa upp deras arbete på bilen till plåt/lakringschefen.
Han godtar alla min reklamationer och lovar att åtgärda dom. Han lovar ingen lånebil till mig längre och vi kommer överrens om att när jag ska lämna in bilen igen.

Jag lämnar in bilen igen:
Går ut med lackeringschefen och går igenom alla fel igen för att han ska komma ihåg allt vi pratade om förra gången.


Jag hämtar bilen då alla reklamationer ska vara åtgärdat och kommer fram till följande:

* Kommer hem och ser att bucklan på motorhuvet är åtgärdat. Lite dåligt
lakerat med lite annan nyans och med lite bubblor på ett ställe men det blir väl aldrig 100% bra när man lakera om. Motorhuven är ditsatt lite snett och när man öppnar huven så ser man tydligt hur den lutar och gör att den blir trögstängd pgr av det.

* Färgstänket på taket och bakrutan är inte åtgärdat.

* Färgstänket på cabskynket är åtgärdat

* Dammet på bakluckan har poleratsbort vilket gjort att det syns små jack i bakluckan istället. Det blir väl inte bättre även om dom gör om arbetet.

Efter några dagar ringer jag igen för att reklamera det reklamerade arbetet:
Klagar på färgstänket på taket och bakrutan.
Svar: Kom hit så ska vi åtgärda det.
Jag: Jag kan inte åka 20mil fram och tillbaka hela tiden för att vi
ska rätta till era fel. Jag tittar in när jag har vägarna förbi.

Besökte dom aldrig efter det utan sålde bilen innan det...

Synd att sveriges största Mercedes återförsäljare gör ett så dåligt jobb vilket gör att man knappt vågar köpa en Mercedes i fall det blir problem och man behöve hjälp.
Last edited by R171 on Wed 06 Jun, 2007 11:41, edited 3 times in total.
Opel Astra Turbo -10 ......... MB SLK 350 -05.......................... MB SLK 230 K -02...................... Dack.tk - Däckberäknan
Image


Return to “Rekommenderade verkstäder”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests