Billig o bra verkstad i Umeå

Rekommenderade verkstäder och/eller mekaniker. OBS! Ej någon "svartlistning" här tack!
Thomas H
Prospect
Prospect
Posts: 30
Joined: Tue 08 Aug, 2006 21:12
Location: Eggelstad
Contact:

Billig o bra verkstad i Umeå

Postby Thomas H » Mon 08 Oct, 2007 12:51

Har man en lite äldre merca och en lite mindre plånbok så är det bara att glömma märkesverkstäderna. De tar hutlöst betalt och kvalitén på jobbet varierar.
Jag hade problem med ett skorrande framhjulslager. Köpte ett på mekonomen för 611 pix (Biltema tar ca 400:- men jag vet inte om det är samma kvalité) Sedan startade rundringning för att kolla vad verkstäderna ville ha för jobbet. En del ville ha 3000:- Häpp!!! Några 1500, Yohannes Bilservice ville ha 600 kronor! Taget! Allt gick geschwinnt och nu är w210:an tyst igen. Hans verkstad är väl inte toppmodern men mannen vet vad han gör! Rekomenderas!
MB 200 W123 -83 såld o saknad
MB 200 W123 -85 dog i renhjordskrock
MB E 230 W210 -96 håller på att rosta ihjäl...

User avatar
sn
Hemmamekare
Hemmamekare
Posts: 86
Joined: Tue 15 May, 2007 20:16
Location: Umeå

Re: Billig o bra verkstad i Umeå

Postby sn » Thu 28 May, 2009 21:50

Bumpar en gammal tråd, men det är bra att få tips om bra verkstäder i Umeå. Jag har lämnat in bilen hos Ljadas Bilservice (Spårvägen på V-slätt) några ggr, vilket jag kan rekommendera. Tyvärr är han ofta fullbokad på våren (är ensam), så ibland kan det vara lite väntetider. Dock tämligen prisvärd och mycket erfaren o kunnig.

En annan bra firma IMO är Lundströms Bil o Kaross på Kronoskogsvägen. Det schyssta här är att föreståndaren är gammal Mercedes-mek, och kan verkligen lite äldre mercor. Rekommenderas.
W124 300E -88
--------------------------------------
Image

zoddri
Expert
Expert
Posts: 490
Joined: Wed 23 Sep, 2009 13:44
Location: Umeå

Re: Billig o bra verkstad i Umeå

Postby zoddri » Fri 09 Oct, 2009 18:57

Jag har nyss hämtat min bil från Lundströms Bil&Kaross och är riktigt nöjd med servicen. Dyrt var det verkligen inte, vilket ju är positivt :)
Flängde runt i en W124 E280 kombi, byggd 1993. Mysigt.
numera renault- och saabägare

User avatar
JWD712
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 373
Joined: Thu 23 Jun, 2005 11:28
Location: skogen

Re: Billig o bra verkstad i Umeå

Postby JWD712 » Sun 01 Nov, 2009 16:14

sn wrote:Bumpar en gammal tråd, men det är bra att få tips om bra verkstäder i Umeå. Jag har lämnat in bilen hos Ljadas Bilservice (Spårvägen på V-slätt) några ggr, vilket jag kan rekommendera. Tyvärr är han ofta fullbokad på våren (är ensam), så ibland kan det vara lite väntetider. Dock tämligen prisvärd och mycket erfaren o kunnig.

En annan bra firma IMO är Lundströms Bil o Kaross på Kronoskogsvägen. Det schyssta här är att föreståndaren är gammal Mercedes-mek, och kan verkligen lite äldre mercor. Rekommenderas.


Faktiskt så är 6 st av dom anställda gamla merca mek.. så merca erfarenhet finns båda på plåt och mek sidan:)

bergtröm
Hemmamekare
Hemmamekare
Posts: 92
Joined: Thu 02 Mar, 2006 15:34
Location: Flarken

Re: Billig o bra verkstad i Umeå

Postby bergtröm » Sat 20 Feb, 2010 14:25

JWD712 wrote:
sn wrote:Bumpar en gammal tråd, men det är bra att få tips om bra verkstäder i Umeå. Jag har lämnat in bilen hos Ljadas Bilservice (Spårvägen på V-slätt) några ggr, vilket jag kan rekommendera. Tyvärr är han ofta fullbokad på våren (är ensam), så ibland kan det vara lite väntetider. Dock tämligen prisvärd och mycket erfaren o kunnig.

En annan bra firma IMO är Lundströms Bil o Kaross på Kronoskogsvägen. Det schyssta här är att föreståndaren är gammal Mercedes-mek, och kan verkligen lite äldre mercor. Rekommenderas.


Faktiskt så är 6 st av dom anställda gamla merca mek.. så merca erfarenhet finns båda på plåt och mek sidan:)



men hur länge sedan är det dom jobbade på mercedes verkstad då?? :lol:
w123 -77 klar för tillfället
sprinter 313 cdi maxi -01
w202 c220 -95
w115 lång -75 till salu

ex
ca 30 mercor

User avatar
JWD712
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 373
Joined: Thu 23 Jun, 2005 11:28
Location: skogen

Re: Billig o bra verkstad i Umeå

Postby JWD712 » Wed 23 Jun, 2010 12:29

bergtröm wrote:
JWD712 wrote:
sn wrote:Bumpar en gammal tråd, men det är bra att få tips om bra verkstäder i Umeå. Jag har lämnat in bilen hos Ljadas Bilservice (Spårvägen på V-slätt) några ggr, vilket jag kan rekommendera. Tyvärr är han ofta fullbokad på våren (är ensam), så ibland kan det vara lite väntetider. Dock tämligen prisvärd och mycket erfaren o kunnig.

En annan bra firma IMO är Lundströms Bil o Kaross på Kronoskogsvägen. Det schyssta här är att föreståndaren är gammal Mercedes-mek, och kan verkligen lite äldre mercor. Rekommenderas.


Faktiskt så är 6 st av dom anställda gamla merca mek.. så merca erfarenhet finns båda på plåt och mek sidan:)



men hur länge sedan är det dom jobbade på mercedes verkstad då?? :lol:


haha de e sant:) men nu va ju faktiskt frågan om en bil som va het när du fortfarade va en liten pjuklarv:)

zoddri
Expert
Expert
Posts: 490
Joined: Wed 23 Sep, 2009 13:44
Location: Umeå

Re: Billig o bra verkstad i Umeå

Postby zoddri » Thu 15 Mar, 2012 19:59

zoddri wrote:Jag har nyss hämtat min bil från Lundströms Bil&Kaross och är riktigt nöjd med servicen. Dyrt var det verkligen inte, vilket ju är positivt :)


Nu var det ju inte en Mercedes jag hämtade från verkstaden idag men omdömet är detsamma. Bra och saklig service och priset kunde jag inte alls klaga på.
Flängde runt i en W124 E280 kombi, byggd 1993. Mysigt.
numera renault- och saabägare


Return to “Rekommenderade verkstäder”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 4 guests