pilla/känna/testköra och sedan bedöma skicket i sthm?

Rekommenderade verkstäder och/eller mekaniker. OBS! Ej någon "svartlistning" här tack!
noShame
Hemmamekare
Hemmamekare
Posts: 88
Joined: Sat 04 Feb, 2006 20:12

pilla/känna/testköra och sedan bedöma skicket i sthm?

Postby noShame » Thu 24 Apr, 2008 13:10

Hej!

Har en c200 -98 automat som jag trivs med och vill ha kvar en längre tid framöver men är stundtals orolig för hennes hälsa, har trots allt 27,5k mil på nacken så jag tänker ibland att även om saker verkar ok till ytan, att det kan vara ngt fel där under =) man vill ju lägga ned en del pengar på styling och sådant men vill veta om man slänger pengar i sjön, om bilen ger upp ett halvår senare..

Undrar om ni kan tipsa om någon som är riktigt duktig på mb i sthlms trakten, antingen professionellt eller privatperson som kan titta på min pärla för en liten peng (inte så stort förtroende för stora kedjor som slarvar och försöker lura en), pilla henne på ställen, testköra och höra på motorn och växellådan.. se över hjulupphängningen osv. ja egentligen kolla det mesta (egentligen främst kring motor/växellåda/bakaxel?) som kan till ytan fungera bra men vara på väg att lägga av.

sköter om henne och det finns ganska mycket dokumentation, men man har ju inte ett tränat öra så att säga och vet väl inte skillnaden mellan om en viss del låter/känns som den ska eller om det är dags att byta. som ett exempel kan vi ta att jag tycks höra kedjan rassla från motorn vilket gör mig orolig, men eftersom jag ej vet hur det ska låta när den rasslar så kan jag inte veta exakt om det är det.

ja ni förstår lite hur jag menar och jag är väldigt tacksam för alla tips!

Koenig
Hangaround
Hangaround
Posts: 18
Joined: Thu 06 Sep, 2007 07:10

Re: pilla/känna/testköra och sedan bedöma skicket i sthm?

Postby Koenig » Thu 24 Apr, 2008 21:30

Om du vill kan jag kolla den. Är bilmek och har 2 st E 220 cdi själv. har på jobbet lyftar och diagnos utrustning. vi är inriktade på VAG och MB. Ring mig om du vill så kan vi säkert träffas en kväll eller lördags morgon (beroende på småbarn!).
Du är ju så klart själv med och jag förklarar allting( du bestämmer hur ingående, det är ju din ögonsten).
MVH Erik 0736-779714

noShame
Hemmamekare
Hemmamekare
Posts: 88
Joined: Sat 04 Feb, 2006 20:12

Re: pilla/känna/testköra och sedan bedöma skicket i sthm?

Postby noShame » Sat 26 Apr, 2008 21:22

Hej Erik! Tack du, det låter jättebra jag hör av mig i veckan.
mvh


Return to “Rekommenderade verkstäder”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests