Ny aukt. Mercedesverkstad i Göteborg - Sjölands Bilservice!

Rekommenderade verkstäder och/eller mekaniker. OBS! Ej någon "svartlistning" här tack!
User avatar
borand
Expert
Expert
Posts: 578
Joined: Fri 26 Aug, 2005 13:51
Location: Göteborg

Ny aukt. Mercedesverkstad i Göteborg - Sjölands Bilservice!

Postby borand » Sat 07 Mar, 2009 09:58

Rekommenderar dessa starkt. Äntligen har Hedin fått konkurrens i Göteborg. Servicenivån är helt outstanding hos Sjölands Bilservice. Jag kan inte uttala mig om de är duktigare men servicekänslan hos personalen är som natt och dag jämfört med Hedins i Göteborg. Dessutom så kan man oftast lämmna in bilen med väldigt kort varsel, Hedin har ju väntetider på flera veckor. Jag ringde en fredag och undrade när de hade tid för att byta Xenonlampor, jag behövde sätta in ett nytt paket, dra nya kablar m.m. Jag sa att jag kunde lämna in den idag och att de kunde ha den tills de blev klara. Då blev de alldeles till sig och var ledsena för att inte skulle hinna klart till eftermiddagen, det kallar jag service och skön inställning. Hos Hedin får man komma med mössan i hand och hoppas på en tid ett par veckor framåt.

Då jag bytte Xenonlampor hos dem visade det sig att ngn tidigare klåpare hade satt in en egenmontering som dessutom hade fel lampor och var monterat helt galet, gick inte att få ut lampan utan att klippa kablar etc. De ägnade säkert en timme i första vändan bara att få bort skiten utan att ta betalt! Lämnade sedan in för att få monterat ett riktigt paket, dra nya kablar m.m. och det tog drygt 2h och 30 min (jag såg det själv och det var meckigt) men de tog bara betalt får två timmar. Återigen tyckte de synd om mig :shock: för att det hade tagit sådan tid, jag var mest tacksam att de orkade bry sig att göra ett sådant jobb. Hedin hade inte tagit i det med händerna eftersom det inte var orginal. Så de drog av 30 min på jobbet och sa att de även gör ett bra pris på nästa service.

Halleluja säger jag för folk som förstår vikten av bra service!
Last edited by borand on Sat 07 Mar, 2009 13:11, edited 1 time in total.
Utan MB och kör V70 under tiden :cry: .
Tidigare bilar i tur och ordning: C70 T5, Autotech Steg 3, 99:a; SLK 32 AMG 02:a, Kleemann steg 1 och LSD diff; Volvo C70 T5, 1998; Volvo C70 T5 2006, E55 AMG W211 04:a

User avatar
R171
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1744
Joined: Wed 07 Jul, 2004 21:24
Location: Västra Götaland

Re: Ny aukt. Mercedesverkstad i Göteborg - Sjölands Bilservice!

Postby R171 » Sat 07 Mar, 2009 12:29

Det var ett riktigt positiv nyhet för mercedesägarna :hello1:
http://www.sjolandsbilservice.com/index.htm
Opel Astra Turbo -10 ......... MB SLK 350 -05.......................... MB SLK 230 K -02...................... Dack.tk - Däckberäknan
Image

User avatar
Jovani
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2396
Joined: Thu 13 May, 2004 16:38
Location: Göteborg

Re: Ny aukt. Mercedesverkstad i Göteborg - Sjölands Bilservice!

Postby Jovani » Sun 08 Mar, 2009 17:16

Farsan var där å lämnade sin w210 på 15000mils service eftersom tiden var knapp å han hadde inte tid att åka till Hamburg för denna service.
Men enligt far så var servicen nästan lika bra som i tyskland!
MEN servicen var ABSOLUT billigare än hos Hedin Bil!!!!!
-------------------
Hälsningar
Johan

CLK 200K 01a Speertuning
320E 93a lyxåket *såld*
2.5-16 92a (sommarbil)
190e 2,3 91a VEMS moddad *såld*
200 85a *såld*
230.4 76a R.I.P

Uky
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1654
Joined: Sun 04 Apr, 2004 16:29
Location: Onsala, Halland

Re: Ny aukt. Mercedesverkstad i Göteborg - Sjölands Bilservice!

Postby Uky » Sun 10 May, 2009 12:54

Lät byta motorolja + filter där på min CL i april.

Fixades medans jag väntade. OK.

Förhoppningsvis innebär det en välbehövligt ökad konkurrens i Göteborgsområdet.

:robot:

Wille SLK
Expert
Expert
Posts: 588
Joined: Wed 16 May, 2007 10:08
Location: Göteborg

Re: Ny aukt. Mercedesverkstad i Göteborg - Sjölands Bilservice!

Postby Wille SLK » Sun 10 May, 2009 20:41

Jag lämnade in bilen för en mindre skada i februari hos dom. Jag kommer nog att lämna till Hedins nästa gång.
Dålig kvalitet på reparationen på spoilern är en anledning.
Wille
Såld 2011-10: SLK230 -98
_______________________________
När man står med båda fötterna på jorden har man ofta bilen på verkstad.
Image

User avatar
borand
Expert
Expert
Posts: 578
Joined: Fri 26 Aug, 2005 13:51
Location: Göteborg

Re: Ny aukt. Mercedesverkstad i Göteborg - Sjölands Bilservice!

Postby borand » Sun 10 May, 2009 21:12

Wille SLK wrote:Jag lämnade in bilen för en mindre skada i februari hos dom. Jag kommer nog att lämna till Hedins nästa gång.
Dålig kvalitet på reparationen på spoilern är en anledning.


Ok, intressant. Men har du påpekat det? De har varit himla måna om att jag skall höra av mig om det är något som jag inte skulle varit nöjd med.

Fel kommer alla verkstäder göra men för mig är skillnaden vad man gör åt sina misstag och attityden runt det. Det är framförallt här det skiljer tycker jag. Jag tror inte Sjölands är nämnvärt billigare heller.
Utan MB och kör V70 under tiden :cry: .
Tidigare bilar i tur och ordning: C70 T5, Autotech Steg 3, 99:a; SLK 32 AMG 02:a, Kleemann steg 1 och LSD diff; Volvo C70 T5, 1998; Volvo C70 T5 2006, E55 AMG W211 04:a

Wille SLK
Expert
Expert
Posts: 588
Joined: Wed 16 May, 2007 10:08
Location: Göteborg

Re: Ny aukt. Mercedesverkstad i Göteborg - Sjölands Bilservice!

Postby Wille SLK » Tue 12 May, 2009 20:12

borand wrote:
Wille SLK wrote:Jag lämnade in bilen för en mindre skada i februari hos dom. Jag kommer nog att lämna till Hedins nästa gång.
Dålig kvalitet på reparationen på spoilern är en anledning.


Ok, intressant. Men har du påpekat det? De har varit himla måna om att jag skall höra av mig om det är något som jag inte skulle varit nöjd med.

Fel kommer alla verkstäder göra men för mig är skillnaden vad man gör åt sina misstag och attityden runt det. Det är framförallt här det skiljer tycker jag. Jag tror inte Sjölands är nämnvärt billigare heller.


Jag var där ett par dagar efter att jag hämtat bilen då jag hade upptäckt att en varningslampa för bromsarna lös samt att taket inte gick att höja/sänka. Varningslampan för bromsarna kunde de återställa men de visste inte vad det var för fel med höjningen/sänkningen av taket. Problemet med höjningen/sänkningen löste jag själv senare.

På väg ner till Tyskland klippte jag en liten fågel (typ gråsparv) och upptäckte senare att spoilern spruckit på 2 ställen. Jag har en reservspoiler och när jag bytte till den såg jag den spoiler de hade reparerat var dåligt reparerad och därför spruckit på samma ställen som den var reparerad. Jag skall åka och visa upp den när jag får tid men just nu är det svårt. Jag har även upptäckt att en list saknas i fronten men jag vet inte när den försvann.
Wille
Såld 2011-10: SLK230 -98
_______________________________
När man står med båda fötterna på jorden har man ofta bilen på verkstad.
Image

User avatar
borand
Expert
Expert
Posts: 578
Joined: Fri 26 Aug, 2005 13:51
Location: Göteborg

Re: Ny aukt. Mercedesverkstad i Göteborg - Sjölands Bilservice!

Postby borand » Wed 13 May, 2009 00:28

Är spoilern i plast? Kan i så fall varmt rekommendera http://www.spotrepaircenter.se/ de kan laga plastskador genom att svetsa ihop dem, beror på vilket plast mtrl det är. Kan vara värt att åka förbi och be dem titta på skadan.

De har bland annat porsche som kund och jag har lämnat in min bil där för parkeringsskada. Blev kanon. Bra service också. Kille som har fått sin Porsche GT3 framröstad som sveriges finaste i orginal lämnar t.ex in sin där vilket borgar för gott förtroende. Kan vara långa väntetider dock.
Utan MB och kör V70 under tiden :cry: .
Tidigare bilar i tur och ordning: C70 T5, Autotech Steg 3, 99:a; SLK 32 AMG 02:a, Kleemann steg 1 och LSD diff; Volvo C70 T5, 1998; Volvo C70 T5 2006, E55 AMG W211 04:a

papiljon
Prospect
Prospect
Posts: 29
Joined: Fri 24 Sep, 2010 08:40

Re: Ny aukt. Mercedesverkstad i Göteborg - Sjölands Bilservi

Postby papiljon » Sun 24 Jul, 2011 16:32

Lämnade in bilen för en mindre lackskada.
Fick vänta i 4 veckor på att få bilen.
Urusel service och arrogant personal.
Kommer ALDRIG att lämna in bilen där igen!
/Klas

Mike Bike
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1470
Joined: Wed 04 Nov, 2009 02:30
Location: Göteborg
Contact:

Re: Ny aukt. Mercedesverkstad i Göteborg - Sjölands Bilservi

Postby Mike Bike » Thu 28 Jul, 2011 01:26

Oj, vilken massa olika uppfattningar det var. Men det är ju så att vi har bra och dåliga dagar. Har man otur så blir det inte som man förväntat sig. Jag har köpt en hel del delar där, har även servat min S-klass där och jag är riktigt nöjd. jag visade tom en prislista från bilcentergruppen i Nyköping och frågade om de kunde möta priserna som jag fått av dom, då gav det mig lite mer rabatt än den jag har från Mercedesklubben. Jag fick 13% rabatt och det var jag nöjd med.

Hur man än ser det så är det riktigt bra att Hedin får konkurens. Det tjänar vi alla på.

/Mikael
Brukis: w124 250D 1989
Glidare:
Chrysler New Yorker 1954
Graham Supercharger 1939

User avatar
pasi
Guru
Guru
Posts: 7448
Joined: Sun 13 Jun, 2010 17:11
Location: Borås

Re: Ny aukt. Mercedesverkstad i Göteborg - Sjölands Bilservi

Postby pasi » Thu 28 Jul, 2011 19:19

exakt, d lär ju va bättre än hedins iaf..
Mercedes w123 240dieselturbo 1982
Mercedes S123 300TDT 1982
Mercedes R129 500sl 1990

papiljon
Prospect
Prospect
Posts: 29
Joined: Fri 24 Sep, 2010 08:40

Re: Ny aukt. Mercedesverkstad i Göteborg - Sjölands Bilservi

Postby papiljon » Thu 04 Aug, 2011 21:55

När jag fick tillbaka bilen från skojarföretaget Sjöland Bilservice så hade de dragit fast två bultar på bakdäcken så att ett gick av när jag skulle lossa däcket. fick borra loss den avdragna muttern.. De påstår att man använder momentdragare på Sjölands bilserice men vill varna alla som skall lossa hjulen hos dom!! Är MYCKET fundersam på att detta företag skall vara ett auktoriserad Merca verksad!!
/Klas

johan6504
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 118
Joined: Sun 18 Feb, 2007 19:17
Location: Göteborg

Re: Ny aukt. Mercedesverkstad i Göteborg - Sjölands Bilservi

Postby johan6504 » Fri 05 Aug, 2011 09:01

Gjorde en liten undersöking av alternativ för service på min E500 T 2004. Det skall göras halvstor (C+) service som innefattade olja, diverse filter och bromsvätska bl.a.

Sjöland: 9590:-
Hedin: 8700:-
Oberoende firma: 4400:-

Samma oberoende firma men med byte av växellådsolja, uppgradering av mjukvara i vxl-låda och funktionskontroll av AC. 7700:-

Det spretar betänkligt och man undrar om de verkligen räknar på samma sak? De har under alla omständligheter inte frågat efter ytterligare info så man får anta att de vet vad de ger offert på...

Ovetenskapligt och utfört i semestertider...


Return to “Rekommenderade verkstäder”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests