Solna bilteknik

Rekommenderade verkstäder och/eller mekaniker. OBS! Ej någon "svartlistning" här tack!
revco
Medlem
Medlem
Posts: 52
Joined: Tue 10 Jul, 2007 18:00

Solna bilteknik

Postby revco » Sat 18 Apr, 2009 23:16

Behöver göra B-service. Kan man anförtro detta åt Solna bilteknik? De verkar ha hyggliga priser tycker jag. Man får dessutom ac-service för 99:- som inkluderar läcktest och byte av kylmedie! Någon som har erfarenhet av denna verkstad?

o_mackan
Hangaround
Hangaround
Posts: 17
Joined: Tue 14 Apr, 2009 10:04
Location: Hägersten

Re: Solna bilteknik

Postby o_mackan » Mon 20 Apr, 2009 14:20

Hej,

ett varningens finger från min sida om man läser:

http://www.zatzy.com/allmaent/325513-se ... eknik.html

Verkar vara överlag negativa erfarenheter.

revco
Medlem
Medlem
Posts: 52
Joined: Tue 10 Jul, 2007 18:00

Re: Solna bilteknik

Postby revco » Mon 20 Apr, 2009 15:16

o_mackan wrote:Hej,

ett varningens finger från min sida om man läser:

http://www.zatzy.com/allmaent/325513-se ... eknik.html

Verkar vara överlag negativa erfarenheter.



Tack för informationen. Usch, nu känner man sig inte lika sugen på att lämna bilen i deras händer, även om det finns ett och annat positivt att läsa om dem också...men att "glömma" att byta växelådsolja, bromsvätska mm. skulle ju kunna ge förödande konsekvenser.

Då är ju frågan: Vem kan man lita på? Måste det (eller bör det) vara en sk. märkesverkstad för en B-service på en C180 -04? Vad tycker ni?

o_mackan
Hangaround
Hangaround
Posts: 17
Joined: Tue 14 Apr, 2009 10:04
Location: Hägersten

Re: Solna bilteknik

Postby o_mackan » Mon 20 Apr, 2009 20:14

Jag fick prisuppgift idag från Bilvårdsteknik i Gröndal (Autoexperten Verkstad) på Storservice exkl multirem för 4600:- samt byte multirem för 800:-. Vet inte om det är bra eller dåligt (billigare en MB i Akalla) men ska kolla runt lite bland olika verkstäder. Men runt 5500 för stor service inkl multirem låter rätt hyffsat för jobb med kvitto och garantier.

N!
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2137
Joined: Wed 01 Aug, 2007 17:22

Re: Solna bilteknik

Postby N! » Mon 20 Apr, 2009 23:34

revco wrote:..... Man får dessutom ac-service för 99:- som inkluderar läcktest och byte av kylmedie!....

Va, fantasier, det är ju omöjligt, tror knappt att ens bästa kompis kan göra ett fritidsknäck så billigt!
...sålt min AMG E60 T S210 -98 7-sitsig med avtagbar dragkrok.

revco
Medlem
Medlem
Posts: 52
Joined: Tue 10 Jul, 2007 18:00

Re: Solna bilteknik

Postby revco » Tue 21 Apr, 2009 09:37

o_mackan wrote:Jag fick prisuppgift idag från Bilvårdsteknik i Gröndal (Autoexperten Verkstad) på Storservice exkl multirem för 4600:- samt byte multirem för 800:-. Vet inte om det är bra eller dåligt (billigare en MB i Akalla) men ska kolla runt lite bland olika verkstäder. Men runt 5500 för stor service inkl multirem låter rätt hyffsat för jobb med kvitto och garantier.


4600:- låter ju inteså farligt i alla fall. Förresten, är "storservice" = B service?

Vad var det för bil du fick prisförslag på?

o_mackan
Hangaround
Hangaround
Posts: 17
Joined: Tue 14 Apr, 2009 10:04
Location: Hägersten

Re: Solna bilteknik

Postby o_mackan » Tue 21 Apr, 2009 18:18

revco wrote:
o_mackan wrote:Jag fick prisuppgift idag från Bilvårdsteknik i Gröndal (Autoexperten Verkstad) på Storservice exkl multirem för 4600:- samt byte multirem för 800:-. Vet inte om det är bra eller dåligt (billigare en MB i Akalla) men ska kolla runt lite bland olika verkstäder. Men runt 5500 för stor service inkl multirem låter rätt hyffsat för jobb med kvitto och garantier.


4600:- låter ju inteså farligt i alla fall. Förresten, är "storservice" = B service?

Vad var det för bil du fick prisförslag på?


C200 -00

Byte olja (motor), stift, oljefilter, kupéfilter. Antar att det är jämförbart med B-service?

Masta
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1405
Joined: Thu 25 Mar, 2004 17:19
Location: Stockholm

Re: Solna bilteknik

Postby Masta » Sat 30 May, 2009 20:42

o_mackan wrote:
revco wrote:
o_mackan wrote:Jag fick prisuppgift idag från Bilvårdsteknik i Gröndal (Autoexperten Verkstad) på Storservice exkl multirem för 4600:- samt byte multirem för 800:-. Vet inte om det är bra eller dåligt (billigare en MB i Akalla) men ska kolla runt lite bland olika verkstäder. Men runt 5500 för stor service inkl multirem låter rätt hyffsat för jobb med kvitto och garantier.


4600:- låter ju inteså farligt i alla fall. Förresten, är "storservice" = B service?

Vad var det för bil du fick prisförslag på?


C200 -00

Byte olja (motor), stift, oljefilter, kupéfilter. Antar att det är jämförbart med B-service?


B-Service på en 00:a och en 04:a är troligen inte samma. På min förra CLK fanns bara A och B-service, de var specifierade i serviceboken på klassiskt manér. Nu med SLKn (antar samma på 04:ans C-klass) går servicen från A till F (har jag för mig) och är mer en indikation på hur omfattande servicen är men inte exakt vad som behöver göras - det talar bilen om för serviceteknikern när de kopplar upp sig. Så kolla upp att verkstaden har verktyg för att läsa ut vad som behöver göras. Om din bil inte har det 'nya' servicesystemet kan du bortse från detta inlägg :-)
David

Mercalös :(
Såld och saknad 2008-2015: SLK 350 - Iridiumsilver, rött läder, 7G-tronic. Mods: 19" Piecha DP2 Phantom, Kurzstab-antenne, Kenwood DNX5120 Nav, alu växelpaddlar + Roadsterbag väskor :)

Nuvarande: BMW M3 E93, BMW 330i, VW High Up
Image

Björne sl
Proffs
Proffs
Posts: 222
Joined: Fri 23 Apr, 2010 16:13
Location: Vällingby

Re: Solna bilteknik

Postby Björne sl » Wed 28 Apr, 2010 22:31

Skulle inte rekomendera Solna bilteknik!!
Har bara dåliga erfarenheter av dom :evil:


Return to “Rekommenderade verkstäder”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests