Reservdelar Mercedes Akalla

Rekommenderade verkstäder och/eller mekaniker. OBS! Ej någon "svartlistning" här tack!
torake
Guru
Guru
Posts: 7207
Joined: Tue 07 Jul, 2009 12:45
Location: Åkersberga

Reservdelar Mercedes Akalla

Postby torake » Thu 21 Feb, 2013 17:36

Eftersom jag i åratal klagat på killen i reservdelsdisken i Akalla skall jag nu i rättvisans namn meddela att jag varit där två vändor i veckan och handlat, och båda gångerna har jag blivit trevligt och kunnigt bemött! Den förra killen verkar inte jobba kvar.

De har dessutom flyttat reservdelsdisken till ett annat ställe, så att servicedisken är på gamla stället och reservdelarna är in till höger bakom huvudinformationsdisken, vet inte vad avsikten är med detta men ingen försämring iallafall.

Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::

Turre
Proffs
Proffs
Posts: 258
Joined: Wed 18 Jul, 2012 23:52
Location: Sandviken

Re: Reservdelar Mercedes Akalla

Postby Turre » Fri 22 Feb, 2013 00:35

Mycket måste hända förrän jag öppnar dörren till nämda butiken. Sist var det en sk dam som sålde delarna och frugan tittade på, men hon gick ut efter ett par minuter för att jag kunde explodera ordentligt. Det var bedrövligt bemötande och toppen av okunskap. Skall vi säga att om 10 år tidigast gör jag ett försök om behovet infinner sig. Blir fortfarande förbannad på minnen.
Turre

Bullmerca
Guru
Guru
Posts: 2660
Joined: Thu 14 Oct, 2004 22:15
Location: Jönköping

Re: Reservdelar Mercedes Akalla

Postby Bullmerca » Fri 22 Feb, 2013 00:44

Så är det i dag, när jag var på Hedins i reservdelsdisken sist satt det en tjej där som inte visste nåt men hon erbjöd mig sin sin stol så jag satte mig och letade fram delarna själv i EPC. Gick jättebra! :mrgreen:
CLS350CDI 4Matic

User avatar
Marie
Guru
Guru
Posts: 6868
Joined: Fri 27 Jun, 2008 11:38
Location: Obervellach bei Hermagor / Kinna

Re: Reservdelar Mercedes Akalla

Postby Marie » Fri 22 Feb, 2013 00:50

Turre wrote:Mycket måste hända förrän jag öppnar dörren till nämda butiken.


Jag har väl svårt att tro att du ändå brukade åka från Sandviken till Akalla för att handla reservdelar? Det måtte väl finnas MB-nasare på betydligt närmare håll för dig?

Och varför skulle en tjej ha svårare än en kille för att slå upp rätt delar i EPC? Jag tror att jag som tjej och amatör är nästan lika duktig på att hantera EPC som många reservdelskillar...
MB 400SE -92Image
BMW K100RS -85

Ex: MB 200TE -90 (ärvde det rostiga liket 2012)
MB 300SEL -89 (exporterad till Stockholm)
MB 300D Lang -86 (hittade en älg)
MB 200 -85 (smälld av tredje sonen)
MB 240D -80 (rostade bort)

Turre
Proffs
Proffs
Posts: 258
Joined: Wed 18 Jul, 2012 23:52
Location: Sandviken

Re: Reservdelar Mercedes Akalla

Postby Turre » Fri 22 Feb, 2013 01:04

Nu har jag en dotter som bor i Solna, så det passar bra att på att ta paus och titta in för lite dyrare bilar med tjärna på nosen. Köpte reservdelar därifrån redan i tiden dom hade ett franskt märke i sina reservdelar, och mycket bra kille bakom disken. Hans historia är värt att berätta men detta tar vi i en annan gång. Som kvinnor som kan, rekommenderar gärna henne som var i Falun och flyttade via Wikmans i Gävle till annan reservdelsfirma. Lika väl har Wikmans en mycket kompetent dam bakom disken I dag. MEN. Akalla, katastrof, oberoende kön. Skrev specifikt att det var en fruntimmer för att inte alla skulle åka på dåligt rykte utan att förtjäna detta. Det var inte meningen att kvinnor i almänheten skulle ha dåligt rykte i branchen.
Turre

User avatar
Marie
Guru
Guru
Posts: 6868
Joined: Fri 27 Jun, 2008 11:38
Location: Obervellach bei Hermagor / Kinna

Re: Reservdelar Mercedes Akalla

Postby Marie » Fri 22 Feb, 2013 01:18

Jamen, det var en annan femma, sa han som växlade en tia...

Har du ändå ärenden till Solna ligger ju Akalla inte alls galet...
MB 400SE -92Image
BMW K100RS -85

Ex: MB 200TE -90 (ärvde det rostiga liket 2012)
MB 300SEL -89 (exporterad till Stockholm)
MB 300D Lang -86 (hittade en älg)
MB 200 -85 (smälld av tredje sonen)
MB 240D -80 (rostade bort)

M116
Guru
Guru
Posts: 7476
Joined: Fri 22 Jul, 2005 09:38
Location: Stockholm

Re: Reservdelar Mercedes Akalla

Postby M116 » Thu 14 Mar, 2013 15:31

En bekant var där idag..... Skulle köpa fästen till orig. stänklappar på sin S124. De ville nasa på honom hela kittet med stänklappar och allt! :-({|=
Han kom tillbaka och frågade om det verkligen skulle behövas....... fixade fram art. no åt honom på 2 min. ENDAST fästklämmorna. Kostade 59:- +moms!

För övrigt anser jag att Mercedes-Benz Akalla bör jämnas med marken :director: :thefinger:
Om nu kvinnors simultanförmåga är så jäkla bra, hur kommer det sig att de inte kan ha sex medan de har huvudvärk??

M116
Guru
Guru
Posts: 7476
Joined: Fri 22 Jul, 2005 09:38
Location: Stockholm

Re: Reservdelar Mercedes Akalla

Postby M116 » Wed 11 Sep, 2013 21:20

Och till råga på allt elände så har "berget" i stan stängt igen fr.om. 1. sept, och nu har de har valt att flytta Taxi-service och Smart till Akalla.......... Herre jösses! #-o hur f-n ska detta sluta???
Kalabaliken i Bender kommer att framstå som ett väloljat maskineri mot händelserna på MB i Akalla!
Om nu kvinnors simultanförmåga är så jäkla bra, hur kommer det sig att de inte kan ha sex medan de har huvudvärk??

återfall
Proffs
Proffs
Posts: 214
Joined: Wed 29 Apr, 2009 08:50
Location: åkersberga

Re: Reservdelar Mercedes Akalla

Postby återfall » Fri 13 Sep, 2013 07:05

M116 wrote:Och till råga på allt elände så har "berget" i stan stängt igen fr.om. 1. sept, och nu har de har valt att flytta Taxi-service och Smart till Akalla.......... Herre jösses! #-o hur f-n ska detta sluta???
Kalabaliken i Bender kommer att framstå som ett väloljat maskineri mot händelserna på MB i Akalla!

:mrgreen: hö hö hö...Kul ju!!


Return to “Rekommenderade verkstäder”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests