MB Verkstaden i Linköping

Rekommenderade verkstäder och/eller mekaniker. OBS! Ej någon "svartlistning" här tack!
petgre
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 326
Joined: Thu 09 Jun, 2005 13:19
Location: Linköping

MB Verkstaden i Linköping

Postby petgre » Mon 30 Sep, 2013 08:58

hej !

Vill tipsa om denna verkstad! Tror de finns med tidigare i denna lista men en uppdatering är inte fel.

Förra året byttes motorolja, filter, växellådsolja, slutväxelsolja samt bromsolja - 6000 kr

Inne i våras, motorlampan tändes, de felsökte, MAF var trasig, 200 kr.

Inne idag den sista september innan avställning. De gjorde en provkörning, hissade upp bilen, gick igenom hela bilen, kände på stag, kollade läckage, bussningar etc. Inga fel, utan bilen är som ny undertill. Möjligtvis byte av yttre bussning till krängningshämmaren. Ville gå igenom så att jag kunde planera vinterns aktviteter. Vi höll på ca 40 minuter, samt att de fyllde på 1 liter olja. Kostnad 0 (noll) kronor.

De har alltid gjort ett snabbt och bra jobb, till rimliga priser. Både på min SL och på min förra CLK.
Arbetskollegan har lämnat sin CLK och alltid varit nöjd. Kan ibland ha svårt och säga vad det kommer att kosta, men de har alltid tagit mindre än jag väntat mig.

Enda problemet är vad ska jag mecka med nu i vinter, det fanns ju inget att byta 8)

Mao, rekommenderas!

//Peter
Peter
-------------------------------------------------------
SL 500 -99 17 500 mil, varav 5k mina mil, varav ca 2,5k på Autobahn/Europa
VW Tiguan - 17, tjänstebil. Helt ok, fast det är en hemsk diesel...borde förbjudas..
VW Tiguan -14 tjänstebil, nu kör jag på 0.65/mil - utbytt
V70 2.5 FT -11 tjänstebil, bytt, survolvon, drog aldrig mindre än 1,1 L/milen, utbytt
CLK 280 -06, W209 - coupé SÅLD - min bästa hittills :-) - fel, SL är bättre..
CLK 230 Kompr. -00, CAB (Såld)
BMW Z3 1.9 (såld till förmån för CLK)

nostalgi
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 115
Joined: Mon 01 Apr, 2013 12:51

Re: MB Verkstaden i Linköping

Postby nostalgi » Mon 30 Sep, 2013 14:00

Absolut, även jag är toknöjd. Självklart kan även de göra misstag, men jag har aldrig upplevt nåt strul med att rätta till dem.

Det är så himla skönt att prata direkt med den som gör jobbet och slippa "kundmottagare" som filtrerar information åt båda håll. :)


Return to “Rekommenderade verkstäder”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 2 guests