j-a c-klass h-e

Här diskuterar vi C-klass modellerna.
dadoni
Hangaround
Hangaround
Posts: 13
Joined: Sun 07 Jan, 2007 00:29

j-a c-klass h-e

Postby dadoni » Mon 05 Jan, 2009 03:11

kan man ha mer otur än jag med min c200 -96 ....varje gång jag skulle sälja bilen har de dykt upp nåt j-a skit....först blev de databox , sen vattenpump, precis när jag fixade det katalysatorn pajjade, strax efter de pajja tror ja vajern i bakre dörr, sen vibrationsdämpare, sen vindrutetorkaren (mekanism) å nu låter de både i ratten när man vriden den fort + att det låter konstigt från fläkten (tror jag) på höger sida men bara när jag släpper från gasen...inte på tomgång heller....å så länge jag ökar gasen så e det tyst å jag har haft fönstrett öppen å det låter ingeting från utsidan..tycker det e jätte konstigt, nån annan som vet vad det kan va för nåt ??? behöver hjälp fort för jag har typ 10 köpare på g å det kommer inte gå å sälja bilen nu när de låter så konstigt i ac.....tacksam för all hjälp..ha de !!!

nej fy f-n för mercans c-klass tycker jag...känner många som har haft problem med sina bilar i c-klassen.....hoppas ni har haft det bättre...

dadoni
Hangaround
Hangaround
Posts: 13
Joined: Sun 07 Jan, 2007 00:29

Re: j-a c-klass h-e

Postby dadoni » Mon 05 Jan, 2009 03:15

glömde bara å berätta att ac blåser ojämt, när man trycker på nån av dem två rattarna så ökar den för att kort därefter bli kratflös å sen blåsa för fullt igen...skitkonstigt , fattar inget....snälla hjälp...

dadoni
Hangaround
Hangaround
Posts: 13
Joined: Sun 07 Jan, 2007 00:29

Re: j-a c-klass h-e

Postby dadoni » Tue 06 Jan, 2009 17:44

hur blir man av med missljud från ratten ??? när man svänger kraftigt åt ett håll så låter det, inget e sönder bara kort dovt konstig ljud, låter som en tuta....om man nu ska öppna skiten, hur tar man av ratten för att eventuellt smörja ??? e det nåt å ge sig in på eller låta bilmekanikern göra jobbet ???

User avatar
André MBSCA
Site Admin
Site Admin
Posts: 8406
Joined: Thu 20 Nov, 2003 12:04
Location: Västra Götaland, Alingsås
Contact:

Re: j-a c-klass h-e

Postby André MBSCA » Tue 06 Jan, 2009 18:16

dadoni wrote:hur blir man av med missljud från ratten ??? när man svänger kraftigt åt ett håll så låter det, inget e sönder bara kort dovt konstig ljud, låter som en tuta....??

Är du helt säker på att ljudet kommer just från ratten?
Min tanke gick helt enkelt till styrservot, och ev. för lite styrservo-olja?
Då brukar det låta illa pga att servot "torrgår"...Kollat?
:wink:
___________

Image Brain in motion! Image
André MBSCA, Site Admin

__________________________________________
...................................................................................................... "IN MEMORIAN" :
................. Mercedes-Benz E 55 AMG -00 ......................... "SOM EN SPEGLING AV HIMLEN"
.........................................................................................................1992-2008
..Image...Image...Image......Image
__________________________________________

dadoni
Hangaround
Hangaround
Posts: 13
Joined: Sun 07 Jan, 2007 00:29

Re: j-a c-klass h-e

Postby dadoni » Tue 06 Jan, 2009 18:24

tack andre, sjysst med lite hjälp...ska kolla upp det imorrn...men vad tycker du om det konstiga ljudet i kupen, låter nästan som skallrande, men bara när jag släpper på gaspedalen??? å inget konstigt ljud utifrån alltså.....har det nåt med ac att göra tror du ??? för dedär 2 små rattarna e skumma, när man rör vid dom så ändras kraften, blåser ojämt....tackar på förhand !!!

User avatar
Jarven
Expert
Expert
Posts: 787
Joined: Tue 14 Aug, 2007 15:05
Location: Arvika - Dubai

Re: j-a c-klass h-e

Postby Jarven » Tue 06 Jan, 2009 18:33

dadoni wrote:glömde bara å berätta att ac blåser ojämt, när man trycker på nån av dem två rattarna så ökar den för att kort därefter bli kratflös å sen blåsa för fullt igen...skitkonstigt , fattar inget....snälla hjälp...


Dont shoot the messenger, men jag tro det kan va AC-styrenheten som ær kaputto. JAg hade en C200 -99 som va exakt likadan. Flækten økade och minskade i styrka lite som den ville verkade det som. Svindyr på mercedes men fadern fick tag på en på skroten før någon 1000-lapp. Kanske det hjælper att ta ur den och kolla ev dåliga lødningar, vært ett førsøk iallafall...

(Edit: Jag hade den stora klimat-anlæggningen med en display och ett gæng knappar runt sig. I storlek med en bilstereo)
Mercedes 190E 2,3 16V -85 .. Bruksbilen
Mercedes 190E 2,3 16V -85 ..Projektbilen, blir den någonsin klar? :(
Dodge Charger 440 RT/SE -69
Dodge Challenger SRT8 -08, (First Edition)
Porsche 996TT -03
Nissan Navara 2008
Mercedes R500L -07

dadoni
Hangaround
Hangaround
Posts: 13
Joined: Sun 07 Jan, 2007 00:29

Re: j-a c-klass h-e

Postby dadoni » Tue 06 Jan, 2009 20:48

tackar för infot !!! men var hittar jag AC-styrenheten då ??? ha de !!!

Emiiil
Expert
Expert
Posts: 931
Joined: Tue 14 Mar, 2006 15:47
Location: Luleå
Contact:

Re: j-a c-klass h-e

Postby Emiiil » Tue 06 Jan, 2009 21:17

dadoni wrote:tackar för infot !!! men var hittar jag AC-styrenheten då ??? ha de !!!


Nu vet jag inte om "Jarven" menar motståndet till fläktmotorn eller om det är något annat.

Jag tycker precis som att det låter som att fläktmotståndet spökar. Detta sitter monterat i samma låda som fläktmotorn. Och fläktmotorn sitter monterad i en låda under handsfacket på höger sida.

Om jag kommer ihåg rätt så är fläktmotståndet helt ihopkapslat. Ett nytt kostar flera tusen på MB, men det finns begagnade att hitta på skroten..
Emil -88

190E - 90
190E 2.6 - 89
Vito 115CDI - 07
C43 AMG - 98

User avatar
Jarven
Expert
Expert
Posts: 787
Joined: Tue 14 Aug, 2007 15:05
Location: Arvika - Dubai

Re: j-a c-klass h-e

Postby Jarven » Tue 06 Jan, 2009 21:27

Emiiil wrote:
dadoni wrote:tackar för infot !!! men var hittar jag AC-styrenheten då ??? ha de !!!


Nu vet jag inte om "Jarven" menar motståndet till fläktmotorn eller om det är något annat.

Jag tycker precis som att det låter som att fläktmotståndet spökar. Detta sitter monterat i samma låda som fläktmotorn. Och fläktmotorn sitter monterad i en låda under handsfacket på höger sida.

Om jag kommer ihåg rätt så är fläktmotståndet helt ihopkapslat. Ett nytt kostar flera tusen på MB, men det finns begagnade att hitta på skroten..


Nej. Det jag menar ær styrenheten som sitter i instrumentbrædan om du har en bil med "stora" kliman. Sitter ovanfør stereon och ær i DIN-storlek.
Mercedes 190E 2,3 16V -85 .. Bruksbilen
Mercedes 190E 2,3 16V -85 ..Projektbilen, blir den någonsin klar? :(
Dodge Charger 440 RT/SE -69
Dodge Challenger SRT8 -08, (First Edition)
Porsche 996TT -03
Nissan Navara 2008
Mercedes R500L -07


Return to “C-Klass”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests