Problem med ljud i c36

Här diskuterar vi C-klass modellerna.
zibpka
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 104
Joined: Tue 24 Aug, 2010 21:34

Problem med ljud i c36

Postby zibpka » Sat 28 Aug, 2010 13:16

Tänkte koppla in en bilcd i en c36a
kablen som sitter på cdn ser ut såhär http://www.google.se/imgres?imgurl=http ... s%3Disch:1

Och kablarna som sitter i bilen passade rakt över men det blir inget ljud ur någon högtalare
Något som vet vad kan vara galet?. Det är ju bose system i den och om jag fattat rätt skall det vara något slags slutsteg inbyggt i bilen, men jag kan ha fattat fel
Någon som vet vars det sitter isf och om det kan vara det som är trasigt, när man inte har någon cd inkopplad brusar det svagt ur en av högtalarna
//

torake
Guru
Guru
Posts: 7207
Joined: Tue 07 Jul, 2009 12:45
Location: Åkersberga

Re: Problem med ljud i c36

Postby torake » Sat 28 Aug, 2010 16:19

Jag kollade bakpå min audio10-spelare och där är det först ISO-kontaktens två delar, en har jag för mig är mest strömmatningar och den andra bara högtalarutgångar. Sen finns det en tredje kontakt, lite större, där tror jag lågnivåutgångarna till slutsteget sitter. Som avslutning har den också en fiberoptisk utgång, men den är pluggad på min spelare.
Du får sticka in handen i konsolen och gräva lite till så ska du nog hitta fler kontakter om du har bose.
Nån annan vet säkert exakt hur det skall kopplas.

Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::

zibpka
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 104
Joined: Tue 24 Aug, 2010 21:34

Re: Problem med ljud i c36

Postby zibpka » Mon 30 Aug, 2010 11:10

torake wrote:Jag kollade bakpå min audio10-spelare och där är det först ISO-kontaktens två delar, en har jag för mig är mest strömmatningar och den andra bara högtalarutgångar. Sen finns det en tredje kontakt, lite större, där tror jag lågnivåutgångarna till slutsteget sitter. Som avslutning har den också en fiberoptisk utgång, men den är pluggad på min spelare.
Du får sticka in handen i konsolen och gräva lite till så ska du nog hitta fler kontakter om du har bose.
Nån annan vet säkert exakt hur det skall kopplas.


Verkar inte som någon vet?

PatrickW
Expert
Expert
Posts: 635
Joined: Sun 02 Dec, 2007 23:38

Re: Problem med ljud i c36

Postby PatrickW » Thu 12 Sep, 2013 06:28

Slutsteget sitter till vänster i bagagerummet, bakom 'klädseln'.
Jag kan fixa bättre flås i ditt topplock!
Skicka ett pm vetja om du är intresserad.
Mirafräser,slipar ventiler,planar,portar, mm mm.
Max väntetid 4veckor


Return to “C-Klass”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests