Uppgradera stereoljud, W204..?

Här diskuterar vi C-klass modellerna.
User avatar
Dr Bilfåne
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 105
Joined: Sat 27 Mar, 2010 08:01

Uppgradera stereoljud, W204..?

Postby Dr Bilfåne » Sat 05 Mar, 2011 20:03

Någon som vet vad det finns för möjligheter att uppgradera ljudet ett snäpp eller två i en 204:a med standardstereon? Kan man hitta detaljerade specifikationer för förstärkaren resp högatalarna någonstans? Jag var inne på BRC i Malmö, men killen där var minst sagt oengagerad.
Hälsningar, Dr Bilfåne
Wer einmal durch den Stern geschaut...
-----------------------------------------------------
M-B nr 13: s211 CDI220 Elegance
M-B nr 14: s213 220d Avantgarde

User avatar
Dr Bilfåne
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 105
Joined: Sat 27 Mar, 2010 08:01

Re: Uppgradera stereoljud, W204..?

Postby Dr Bilfåne » Thu 10 Mar, 2011 19:26

Svalde förtreten och gick in på BRC igen. MYCKET bättre bemötande denna gång. Mannen följde med ut och spenderade lätt en kvart i/runt kupé/trunk. Provlyssnade musik av olika slag, från både radio och CD. Verkar finnas hopp ändå! Arbetshypotesen nu är att kitet Infinity Kappa 65.9cs (främre dörrhögtalare och diskanterna vid ytterbackspeglarna) kan lyfta det hela på ett någotsånär prisvärt vis. Nästa steg kan eventuellt vara aktiv bas bak. Men en sak i taget.

Som sagt, jag är inte ute efter monsterljud på något vis. Jag vill bara ha anständiga grejor. Men vad det innebär, är naturligtvis ett lika relativt begrepp som "en stor stad" eller "ett dyrt armbandsur" :-D.

Sopan som tog emot mig första gången försöker jag glömma, men borde kanske snarare kräva lite rabatt med hänvisning till traumatisk upplevelse. (Åtminstone med i-landsmått mätt :? )

Fortsättning följer!
Hälsningar, Dr Bilfåne
Wer einmal durch den Stern geschaut...
-----------------------------------------------------
M-B nr 13: s211 CDI220 Elegance
M-B nr 14: s213 220d Avantgarde

User avatar
Dr Bilfåne
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 105
Joined: Sat 27 Mar, 2010 08:01

Re: Uppgradera stereoljud, W204..?

Postby Dr Bilfåne » Wed 27 Apr, 2011 17:42

Kregaahh.. han ringde 21/3 och sa att det tar nog 3-4 veckor (efter 1,5 veckor) till innan de aktuella högtalarna landar... :shock: men han skulle höra med leverantören som tydligen var en kompis. Sedan: tyyyssssstnad. Jag ringde på morgonen 26/4 och talade in meddelande. Nada än så länge... Men jag kanske ändå ska sälja bilen så det hela rinner sannolikt ut i den berömda sanden. Men att just dessa högtalare kan vara ett budgetsätt att hissa upp standardljudet ett snäpp i en W204 torde stå klart. Förutsätter givetvis att en dylik uppsättning finns tillgänglig :roll:.
Hälsningar, Dr Bilfåne
Wer einmal durch den Stern geschaut...
-----------------------------------------------------
M-B nr 13: s211 CDI220 Elegance
M-B nr 14: s213 220d Avantgarde


Return to “C-Klass”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests