Mercedes-Benz C-klass

Här diskuterar vi C-klass modellerna.
Muckel_42
Wannabe
Wannabe
Posts: 6
Joined: Tue 12 Jun, 2018 10:06

Mercedes-Benz C-klass

Postby Muckel_42 » Thu 12 Jul, 2018 11:02

Hej!
Jag är ny på tråden , jag var och provade en c 250 cdi 4matic 2012 , men vet inte om den är facelift eller inte den är reggad i Tyskland 2012-08-22 men kom i
trafik i Sverige 2012-11-30 och , när jag satte mej så kändes de som att sitta på en parkbänk lädersäten , men de fanns reglage till höger om sättet och även på passagerar sätet men då till vänster , en annan sak som jag tyckte var skumt var att blinkersen satt ganska långt ner , där man tycker att blinkersen ska sitta satt de en liten annan spak. priset är på den 189000 kr blev erbjuden 70000 i mellan när jag skulle byta i den mot en Subaru outback -10 bensin.

P.S Kommer att pendla c . a 10 mil om dagen.

Tack på förhand

User avatar
Mimmi
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1814
Joined: Mon 28 Jul, 2008 22:58
Location: Kinna

Re: Mercedes-Benz C-klass

Postby Mimmi » Thu 12 Jul, 2018 11:45

Hej!

Jag är ingen expert på den modellen, men rent generellt tycker jag att de allra flesta MB har alldeles för hårda säten, precis som Du säger, en känsla av parkbänk.
Kontrollera om det verkligen är skinn/läder, det finns nämligen många MB som har galonklädsel, alltså plast som skall föreställa skinn. Men många försäljare vet inte om det och kan inte skillnaden utan lurar kunderna medvetet eller omedvetet. Galonklädseln heter hos MB Artico. Denna klädsel är mycket mycket vanligare än äkta skinn!
Knapparna som sitter där kan vara till diverse funktioner i stolen, det fanns att välja till. Då kan det vara ortopediska säten eller ventilerade och allt möjligt.

Den lilla spaken är till farthållaren. Senare har de skiftat plats på dessa reglage, vilket ställer till problem för oss som är vana vid MB sedan lång tid. Farthållarspaken har suttit upptill sedan åtminstone tidigt sjuttiotal.
För Gud och för maskinister är ingenting omöjligt!

Muckel_42
Wannabe
Wannabe
Posts: 6
Joined: Tue 12 Jun, 2018 10:06

Re: Mercedes-Benz C-klass

Postby Muckel_42 » Thu 12 Jul, 2018 12:25

När kom faceliften , har hört att den kom 2012-10-30 vet ej om det är så eller och vad är i så fall skillnaden , är det vanligt att den har dessa reglage även på passagerarsidan , och är de ett bra pris i så fall.

User avatar
Mimmi
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1814
Joined: Mon 28 Jul, 2008 22:58
Location: Kinna

Re: Mercedes-Benz C-klass

Postby Mimmi » Thu 12 Jul, 2018 14:26

Hej!

När facelift kom på C-klass vet jag inte. Men jag tror jag hittat bilen det handlar om hos en firma. Och den verkar välutrustad efter vad jag förstår. Den typen av säten finns i vilket fall som helst inte i alla bilar. Det finns många snikutrustade, men den verkar definitivt inte vara det. Elektriskt infällbart drag har inte alla exempelvis.
Priset kan jag inte uttala mig om, kolla vad motsvarande bilar kostar på andra ställen. Men egentligen är det mellanskillnaden som är det viktiga, på ett annat ställe kanske bilen vore lägre prissatt, men Du kanske ändå skulle få ge mer emellan.
För Gud och för maskinister är ingenting omöjligt!

Muckel_42
Wannabe
Wannabe
Posts: 6
Joined: Tue 12 Jun, 2018 10:06

Re: Mercedes-Benz C-klass

Postby Muckel_42 » Thu 12 Jul, 2018 23:33

bilen finns hos Landrinsbil i Eskilstuna regnr OOT 786 svart metallic , sen har jag kollat lite om faceliften , det sägs att den ska ha led bakljus . kollade på bilderna och om jag såg rätt så verkar den ha det.

User avatar
Mimmi
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1814
Joined: Mon 28 Jul, 2008 22:58
Location: Kinna

Re: Mercedes-Benz C-klass

Postby Mimmi » Fri 13 Jul, 2018 00:37

Hej!

Då var det den bilen jag trodde. Om jag varit i bilbytartagen och velat ha den typen av bil skulle jag varit intresserad av den*, den verkar välutrustad, har en rejäl maskin och verkar välskött, men det senare vet man ju inte innan man verkligen kollat bilen och dess (service)historik.

*troligen inte ändå eftersom jag inte tycker om svarta bilar, och definitivt inte en svart bil med svart inredning, men det är ju en smaksak.
För Gud och för maskinister är ingenting omöjligt!

Van der Verhart
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1202
Joined: Sun 12 Jun, 2011 23:32

Re: Mercedes-Benz C-klass

Postby Van der Verhart » Fri 13 Jul, 2018 23:38

2011-02 kom Facelift. Enklast att se det inv är på ratten och att displayen för Audio 20/50 eller Comand inte går att dölja med ”lucka”.
Utv ser man det enklast på stötfångare fram och strålkastare.

User avatar
Mimmi
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1814
Joined: Mon 28 Jul, 2008 22:58
Location: Kinna

Re: Mercedes-Benz C-klass

Postby Mimmi » Mon 16 Jul, 2018 11:31

Hej!
Har det blivit någon affär på den bilen vi diskuterat i tråden?
För Gud och för maskinister är ingenting omöjligt!


Return to “C-Klass”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 6 guests