AMG 73
- Boney_E55_AMG_00'
- Medlem
- Posts: 57
- Joined: Sun 24 Apr, 2005 20:55
letar tillverkningsantal, din siffra verkar stämma
från:
http://r129sl-club.de/start.php?adr=/r129/daten.php
man måste klicka sig vidare på SL73-länken längst ner i tabellen
Interne Bezeichnung: R 129 E 73
Baumuster: 129.076
Bauzeit (Vor/Hauptserie): 04.1999 - 05.2001
Produktionszahl: 42
TIPS *** hittade en kul film om SL73:
http://www.classic-roadster.de/albums/Filme-r129/Kabel1_SL73.wmv
klart att den lär bli en raritet, eftersom den redan är det
http://r129sl-club.de/start.php?adr=/r129/daten.php
man måste klicka sig vidare på SL73-länken längst ner i tabellen
Interne Bezeichnung: R 129 E 73
Baumuster: 129.076
Bauzeit (Vor/Hauptserie): 04.1999 - 05.2001
Produktionszahl: 42
TIPS *** hittade en kul film om SL73:
http://www.classic-roadster.de/albums/Filme-r129/Kabel1_SL73.wmv
klart att den lär bli en raritet, eftersom den redan är det
E55 AMG -00 Obsidiansvart (for fun)
SAAB 9-5 Combi 2.3T (230HK) (tjänste/vinterbil)
Human chassi + soft/hardware -62 "summer edition"
SAAB 9-5 Combi 2.3T (230HK) (tjänste/vinterbil)
Human chassi + soft/hardware -62 "summer edition"
- Onkel-Benz
- Superspammer
- Posts: 10327
- Joined: Sun 21 Nov, 2004 23:19
- Contact:
Marcus
Snäppet ovanför din 600 heter inte MB oavsett AMG och nr. Det luktar mer Italienskt om det överhuvudtaget ska var försvarbart att ha.
Sen får mercafreak säga vad dom vill.
Du får med en F elller en L så mycket roligare bil och kastar inte tillnärmelsevis så mycket "pärlor för svinen".
Bara en connosör ser skillnaden,moster Elsa ser ingen.
MVH
Lech
Snäppet ovanför din 600 heter inte MB oavsett AMG och nr. Det luktar mer Italienskt om det överhuvudtaget ska var försvarbart att ha.
Sen får mercafreak säga vad dom vill.
Du får med en F elller en L så mycket roligare bil och kastar inte tillnärmelsevis så mycket "pärlor för svinen".
Bara en connosör ser skillnaden,moster Elsa ser ingen.
MVH
Lech
-
- Expert
- Posts: 500
- Joined: Mon 23 Feb, 2004 22:32
- Location: Bålsta
- Contact:
Jag tror inte att man köper bil för att visa andra om man har något innanför pannbenet. Det finns dock så många som inte verkart ha något där och det är ju beklagligt i sig.
Vad jag menar att är Valuta för pengarna om man har ett genuint bilintresse och bilkunskap.
En R129 basbil är inte speciellt vridstyv och dess handling (körglädje) är starkt begränsad om man inte bara vill fläska på rakt fram till hastighetsbegränsarn slår av ( PUuuF! Host )
Den begränsaren är dock lätt att sätta ur spel och plocka ut några km till.
Det finns ju så många vägar att köra på rakt fram i 250-300km/h i världen . Men till vilken nytta.
MVH
Lech
Vad jag menar att är Valuta för pengarna om man har ett genuint bilintresse och bilkunskap.
En R129 basbil är inte speciellt vridstyv och dess handling (körglädje) är starkt begränsad om man inte bara vill fläska på rakt fram till hastighetsbegränsarn slår av ( PUuuF! Host )
Den begränsaren är dock lätt att sätta ur spel och plocka ut några km till.
Det finns ju så många vägar att köra på rakt fram i 250-300km/h i världen . Men till vilken nytta.
MVH
Lech
lech wrote:Marcus
Snäppet ovanför din 600 heter inte MB oavsett AMG och nr. Det luktar mer Italienskt om det överhuvudtaget ska var försvarbart att ha.
Sen får mercafreak säga vad dom vill.
Du får med en F elller en L så mycket roligare bil och kastar inte tillnärmelsevis så mycket "pärlor för svinen".
Bara en connosör ser skillnaden,moster Elsa ser ingen.
MVH
Lech
Jo jag vet och den jag hade i åtanke är nu tyvärr borttagen från mobil.de...senast ett annat ex siktats var för ett år sedan ungefär..."pappa jag vill ha en Italienare" som någon sjöng....
Last edited by marcusv on Fri 20 May, 2005 08:38, edited 1 time in total.
/Marcus
Marcus
Det finns ibland, men oftast hamnar dom inte ute i kylan,utan vandrar runt
bland enthusiaster.
En del byter in, en del köper nytt.
Men de lösgjorda snurrar runt bland dem. Oftast välskötta till max.. När jag får på ... Marcus. Clabbe är fortfarande sugen på din MEN ÄR TRÖG så ha hopp..
MVH
Lech
Det finns ibland, men oftast hamnar dom inte ute i kylan,utan vandrar runt
bland enthusiaster.
En del byter in, en del köper nytt.
Men de lösgjorda snurrar runt bland dem. Oftast välskötta till max.. När jag får på ... Marcus. Clabbe är fortfarande sugen på din MEN ÄR TRÖG så ha hopp..
MVH
Lech
lech wrote:Jag tror inte att man köper bil för att visa andra om man har något innanför pannbenet. Det finns dock så många som inte verkart ha något där och det är ju beklagligt i sig.
Vad jag menar att är Valuta för pengarna om man har ett genuint bilintresse och bilkunskap.
En R129 basbil är inte speciellt vridstyv och dess handling (körglädje) är starkt begränsad om man inte bara vill fläska på rakt fram till hastighetsbegränsarn slår av ( PUuuF! Host )
Den begränsaren är dock lätt att sätta ur spel och plocka ut några km till.
Det finns ju så många vägar att köra på rakt fram i 250-300km/h i världen . Men till vilken nytta.
MVH
Lech
Det beror ju helt o hållet på vilken typ av bil man är ute efter....
Personligen hade jag aldrig valt en L eller F framför en SL73 tex... dom uppfyller inte på långa vägar alla de krav jag har på en bil... De uppfyller 2 av kraven kanske.. men jag har minst 20 till.
F.ö så är alla Mercakarosser jäkligt vridstyva för sin tid jfr konkurrenter...det har de varit kända för. Har svårt o tro att det inte skulle gälla även R129.
Körglädje har jag aldrig definierat på samma sätt som motorpressen f.ö. Sånt tröttnar jag på efter 1 vecka. Däremot kan greppet vara viktigt. O det kan man få så det räcker o blir över i de flesta Mercor. Det finns med från grunden. Det man märker av i Mercor, framförallt äldre, är en viss ovillighet till kursändringar. Det är det som hela tiden klassas som nån sorts tråkighet o brist på körgjädje. Men man får istället andra egenskaper pga det som är låååångt viktigare för biltypen enligt mig. Sen ska man komma ihåg också att körglädje inte behöver ha ett skit med det faktiska greppet att göra.
Man kan inte jämföra och säga att bara för att man vill ha en stor motor i bilen så ska man köpa en F eller L. För det är inte den typen av bil man är ute efter..
Henrik -77
E430 4-Matic -01, 500E -92
Tidigare:
250D Turbo -93, Såld
560SEL -90, Såld (kvar inom familjen)
250D -92,, Såld
200 -85, Skrotad
560SEC -86, (AMG) Kraschad
E430 4-Matic -01, 500E -92
Tidigare:
250D Turbo -93, Såld
560SEL -90, Såld (kvar inom familjen)
250D -92,, Såld
200 -85, Skrotad
560SEC -86, (AMG) Kraschad
Henrik wrote:lech wrote:Jag tror inte att man köper bil för att visa andra om man har något innanför pannbenet. Det finns dock så många som inte verkart ha något där och det är ju beklagligt i sig.
Vad jag menar att är Valuta för pengarna om man har ett genuint bilintresse och bilkunskap.
En R129 basbil är inte speciellt vridstyv och dess handling (körglädje) är starkt begränsad om man inte bara vill fläska på rakt fram till hastighetsbegränsarn slår av ( PUuuF! Host )
Den begränsaren är dock lätt att sätta ur spel och plocka ut några km till.
Det finns ju så många vägar att köra på rakt fram i 250-300km/h i världen . Men till vilken nytta.
MVH
Lech
Det beror ju helt o hållet på vilken typ av bil man är ute efter....
Personligen hade jag aldrig valt en L eller F framför en SL73 tex... dom uppfyller inte på långa vägar alla de krav jag har på en bil... De uppfyller 2 av kraven kanske.. men jag har minst 20 till.
F.ö så är alla Mercakarosser jäkligt vridstyva för sin tid jfr konkurrenter...det har de varit kända för. Har svårt o tro att det inte skulle gälla även R129.
Körglädje har jag aldrig definierat på samma sätt som motorpressen f.ö. Sånt tröttnar jag på efter 1 vecka. Däremot kan greppet vara viktigt. O det kan man få så det räcker o blir över i de flesta Mercor. Det finns med från grunden. Det man märker av i Mercor, framförallt äldre, är en viss ovillighet till kursändringar. Det är det som hela tiden klassas som nån sorts tråkighet o brist på körgjädje. Men man får istället andra egenskaper pga det som är låååångt viktigare för biltypen enligt mig. Sen ska man komma ihåg också att körglädje inte behöver ha ett skit med det faktiska greppet att göra.
Man kan inte jämföra och säga att bara för att man vill ha en stor motor i bilen så ska man köpa en F eller L. För det är inte den typen av bil man är ute efter..
Det är säkert så om man ska ha den som bruksbil. Det är okej.
MVH
Lech
lech wrote:Henrik wrote:lech wrote:Jag tror inte att man köper bil för att visa andra om man har något innanför pannbenet. Det finns dock så många som inte verkart ha något där och det är ju beklagligt i sig.
Vad jag menar att är Valuta för pengarna om man har ett genuint bilintresse och bilkunskap.
En R129 basbil är inte speciellt vridstyv och dess handling (körglädje) är starkt begränsad om man inte bara vill fläska på rakt fram till hastighetsbegränsarn slår av ( PUuuF! Host )
Den begränsaren är dock lätt att sätta ur spel och plocka ut några km till.
Det finns ju så många vägar att köra på rakt fram i 250-300km/h i världen . Men till vilken nytta.
MVH
Lech
Det beror ju helt o hållet på vilken typ av bil man är ute efter....
Personligen hade jag aldrig valt en L eller F framför en SL73 tex... dom uppfyller inte på långa vägar alla de krav jag har på en bil... De uppfyller 2 av kraven kanske.. men jag har minst 20 till.
F.ö så är alla Mercakarosser jäkligt vridstyva för sin tid jfr konkurrenter...det har de varit kända för. Har svårt o tro att det inte skulle gälla även R129.
Körglädje har jag aldrig definierat på samma sätt som motorpressen f.ö. Sånt tröttnar jag på efter 1 vecka. Däremot kan greppet vara viktigt. O det kan man få så det räcker o blir över i de flesta Mercor. Det finns med från grunden. Det man märker av i Mercor, framförallt äldre, är en viss ovillighet till kursändringar. Det är det som hela tiden klassas som nån sorts tråkighet o brist på körgjädje. Men man får istället andra egenskaper pga det som är låååångt viktigare för biltypen enligt mig. Sen ska man komma ihåg också att körglädje inte behöver ha ett skit med det faktiska greppet att göra.
Man kan inte jämföra och säga att bara för att man vill ha en stor motor i bilen så ska man köpa en F eller L. För det är inte den typen av bil man är ute efter..
Det är säkert så om man ska ha den som bruksbil. Det är okej.
MVH
Lech
Det resonemanget gäller ALLA bilar jag ska ha. Fast det är nästan tvärt om. Jag har mer krav på en bil som jag ska ha för nöjes skull.
Henrik -77
E430 4-Matic -01, 500E -92
Tidigare:
250D Turbo -93, Såld
560SEL -90, Såld (kvar inom familjen)
250D -92,, Såld
200 -85, Skrotad
560SEC -86, (AMG) Kraschad
E430 4-Matic -01, 500E -92
Tidigare:
250D Turbo -93, Såld
560SEL -90, Såld (kvar inom familjen)
250D -92,, Såld
200 -85, Skrotad
560SEC -86, (AMG) Kraschad
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 5 guests