C32 AMG - Försäkringar.

Här diskuterar vi alla AMG modeller och AMG relaterat.
User avatar
Scorpio
Guru
Guru
Posts: 2752
Joined: Mon 10 Nov, 2003 17:27
Location: Bara
Contact:

Re: C32 AMG - Försäkringar.

Postby Scorpio » Tue 30 Aug, 2011 10:40

Marie wrote:
Winis Mbsca wrote:Finns ingen logik alls i det här med försäkringspremier.
Betalade över 600:- i månaden på vår E200K hos LF, gick över till Trygg Hansa efter att ha blivit ovän med LF i ett annat ärende. Fick då ett pris på 835:- i månaden. Skrev över bilen på frun, som är yngre, har körkortet kortare tid och aldrig ägt en bil på pappret, plötsligt hamnade vi på 535:- i månaden.

Det är väl inget konstigt alls?
Vi tjejer har en mycket bättre olycksstatistik än grabbar..... :oops:


Man kan tycka vad man vill om det men statistiken ljuger inte..

Det räknas febrilt på risken när försäkringspremierna ska fastställas då konkurrensen i försäkringsbranschen är hård. Idag har de flesta försäkringsbolag ett rätt komplicerat premiesystem som kan vara svårt att förstå som lekman då det tar hänsyn till många faktorer.
Janne Nordin

-07 E200 Kompressor Kombi
-18 E200 Kombi
-04 Ducati 998S Final Edition

N!
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2137
Joined: Wed 01 Aug, 2007 17:22

Re: C32 AMG - Försäkringar.

Postby N! » Tue 30 Aug, 2011 14:36

Scorpio wrote:
Marie wrote:
Winis Mbsca wrote:Finns ingen logik alls i det här med försäkringspremier.
Betalade över 600:- i månaden på vår E200K hos LF, gick över till Trygg Hansa efter att ha blivit ovän med LF i ett annat ärende. Fick då ett pris på 835:- i månaden. Skrev över bilen på frun, som är yngre, har körkortet kortare tid och aldrig ägt en bil på pappret, plötsligt hamnade vi på 535:- i månaden.

Det är väl inget konstigt alls?
Vi tjejer har en mycket bättre olycksstatistik än grabbar..... :oops:


Man kan tycka vad man vill om det men statistiken ljuger inte..

Det räknas febrilt på risken när försäkringspremierna ska fastställas då konkurrensen i försäkringsbranschen är hård. Idag har de flesta försäkringsbolag ett rätt komplicerat premiesystem som kan vara svårt att förstå som lekman då det tar hänsyn till många faktorer.

Man kan tycka vad man vill men statistik går att läsa på tusen sätt:
Jag har varit med i några krockar och inte en enda gång av dem har det varit mannens fel, antingen har det varit kvinnor vid bägge rattarna eller så har det varit kvinnans försäkringsbolag som fått ta smällen. Jag har även statisk från vänner och bekanta som inte är lika hundraprocentig men däremot väldigt nära. Tja vad säger ni om den statistiken?
...sålt min AMG E60 T S210 -98 7-sitsig med avtagbar dragkrok.

User avatar
Dieselpower
Superspammer
Superspammer
Posts: 11224
Joined: Sat 27 Dec, 2003 18:49
Location: Norrbotten, Luleå

Re: C32 AMG - Försäkringar.

Postby Dieselpower » Tue 30 Aug, 2011 18:47

N! wrote:Man kan tycka vad man vill men statistik går att läsa på tusen sätt


Det är ju det största problemet med statistik att det går att tolka som man själv vill.

Jag är lite nyfiken på hur stor andel av skadorna som orsakas av kvinnor där bilen i hushållet står skriven på mannen?
Sen är jag också nyfiken på vad statistiken säger om olycksrisken per körd km för man resp kvinna. 8)

User avatar
Scorpio
Guru
Guru
Posts: 2752
Joined: Mon 10 Nov, 2003 17:27
Location: Bara
Contact:

Re: C32 AMG - Försäkringar.

Postby Scorpio » Wed 31 Aug, 2011 13:46

N! wrote:
Scorpio wrote:


Man kan tycka vad man vill om det men statistiken ljuger inte..

Det räknas febrilt på risken när försäkringspremierna ska fastställas då konkurrensen i försäkringsbranschen är hård. Idag har de flesta försäkringsbolag ett rätt komplicerat premiesystem som kan vara svårt att förstå som lekman då det tar hänsyn till många faktorer.

Man kan tycka vad man vill men statistik går att läsa på tusen sätt:
Jag har varit med i några krockar och inte en enda gång av dem har det varit mannens fel, antingen har det varit kvinnor vid bägge rattarna eller så har det varit kvinnans försäkringsbolag som fått ta smällen. Jag har även statisk från vänner och bekanta som inte är lika hundraprocentig men däremot väldigt nära. Tja vad säger ni om den statistiken?[quote]

Att den inte är relevant eftersom det är alldeles för litet underlag för att betraktas som statistiskt säkerställt.
Janne Nordin

-07 E200 Kompressor Kombi
-18 E200 Kombi
-04 Ducati 998S Final Edition

N!
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2137
Joined: Wed 01 Aug, 2007 17:22

Re: C32 AMG - Försäkringar.

Postby N! » Wed 31 Aug, 2011 17:57

Scorpio wrote:
N! wrote:
Scorpio wrote:Man kan tycka vad man vill om det men statistiken ljuger inte..

Det räknas febrilt på risken när försäkringspremierna ska fastställas då konkurrensen i försäkringsbranschen är hård. Idag har de flesta försäkringsbolag ett rätt komplicerat premiesystem som kan vara svårt att förstå som lekman då det tar hänsyn till många faktorer.

Man kan tycka vad man vill men statistik går att läsa på tusen sätt:
Jag har varit med i några krockar och inte en enda gång av dem har det varit mannens fel, antingen har det varit kvinnor vid bägge rattarna eller så har det varit kvinnans försäkringsbolag som fått ta smällen. Jag har även statisk från vänner och bekanta som inte är lika hundraprocentig men däremot väldigt nära. Tja vad säger ni om den statistiken?

Att den inte är relevant eftersom det är alldeles för litet underlag för att betraktas som statistiskt säkerställt.

Ja visst :!:
Dieselpower wrote:Det är ju det största problemet med statistik att det går att tolka som man själv vill.

Jag är lite nyfiken på hur stor andel av skadorna som orsakas av kvinnor där bilen i hushållet står skriven på mannen?
Sen är jag också nyfiken på vad statistiken säger om olycksrisken per körd km för man resp kvinna. 8)


Alldeles rätt och riktigt har ni bägge två :lol:
...sålt min AMG E60 T S210 -98 7-sitsig med avtagbar dragkrok.


Return to “AMG”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 29 guests