C30 CDI AMG

Här diskuterar vi alla AMG modeller och AMG relaterat.
Pantern
Wannabe
Wannabe
Posts: 2
Joined: Sat 12 Nov, 2011 01:06

C30 CDI AMG

Postby Pantern » Sat 12 Nov, 2011 18:02

Har förälskat mig i modellen C30 CDI AMG (203), kombi.

Dessa ligger inte allt för högt i pris i tyskland, men verkar inte som att de alls finns i Sverige att få tag på, så försäkring verkar vara svårt att kolla upp i förväg vad den kan tänkas kosta.

Går denna bil att importera, får man tag i reservdelar här i Sverige, några speciella fel eller vanliga saker som brukar gå sönder? Vad ska man tänka på?

Tack på förhand!

N!
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2137
Joined: Wed 01 Aug, 2007 17:22

Re: C30 CDI AMG

Postby N! » Sat 12 Nov, 2011 20:54

Pantern wrote:Har förälskat mig i modellen C30 CDI AMG (203), kombi.

Dessa ligger inte allt för högt i pris i tyskland, men verkar inte som att de alls finns i Sverige att få tag på, så försäkring verkar vara svårt att kolla upp i förväg vad den kan tänkas kosta.

Går denna bil att importera, får man tag i reservdelar här i Sverige, några speciella fel eller vanliga saker som brukar gå sönder? Vad ska man tänka på?

Tack på förhand!

Det finns några svensksålda också, åtminstone en som jag själv har provkört. reservdelar går ju alltid att köpa via återförsäljarna om inte annat ;-)
...sålt min AMG E60 T S210 -98 7-sitsig med avtagbar dragkrok.

Pantern
Wannabe
Wannabe
Posts: 2
Joined: Sat 12 Nov, 2011 01:06

Re: C30 CDI AMG

Postby Pantern » Sat 12 Nov, 2011 21:11

Okej. Då verkar det inte helt möjligt att få en registrerad i Sverige. Hur var den att köra?

Någon som vet vad den kostar i skatt? Försökte kolla upp försäkring, men modellen finns inte alls på försäkringsbolagens hemsidor.

N!
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2137
Joined: Wed 01 Aug, 2007 17:22

Re: C30 CDI AMG

Postby N! » Sat 12 Nov, 2011 21:44

Pantern wrote:Okej. Då verkar det inte helt möjligt att få en registrerad i Sverige. Hur var den att köra?

Någon som vet vad den kostar i skatt? Försökte kolla upp försäkring, men modellen finns inte alls på försäkringsbolagens hemsidor.

Du får nog ringa "ditt" försäkringsbolag!
Från noll upp till laglig motorvägsfart så växlade den så många ggr att jag tappade räkningen, men det gick hyggligt fort att komma upp i 120 km/h. För mer normal körning så var det riktigt trevlig körning, den hade naturligtvis den moderna dieselns fantastiska styrka i de låga varven och därmed förflyttar man sig snabbt framåt utan större våld på gaspedalen och vid mer gas så fanns där också en antydning till att det är en AMG :iroc: detta p.g.a att det är mer varvvillighet än på vanliga dieselbilar. Men jag föredrar faktiskt E420/430 dieseln, både motorn och bilen ;-)
...sålt min AMG E60 T S210 -98 7-sitsig med avtagbar dragkrok.


Return to “AMG”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 24 guests