Har förälskat mig i modellen C30 CDI AMG (203), kombi.
Dessa ligger inte allt för högt i pris i tyskland, men verkar inte som att de alls finns i Sverige att få tag på, så försäkring verkar vara svårt att kolla upp i förväg vad den kan tänkas kosta.
Går denna bil att importera, får man tag i reservdelar här i Sverige, några speciella fel eller vanliga saker som brukar gå sönder? Vad ska man tänka på?
Tack på förhand!
C30 CDI AMG
Re: C30 CDI AMG
Pantern wrote:Har förälskat mig i modellen C30 CDI AMG (203), kombi.
Dessa ligger inte allt för högt i pris i tyskland, men verkar inte som att de alls finns i Sverige att få tag på, så försäkring verkar vara svårt att kolla upp i förväg vad den kan tänkas kosta.
Går denna bil att importera, får man tag i reservdelar här i Sverige, några speciella fel eller vanliga saker som brukar gå sönder? Vad ska man tänka på?
Tack på förhand!
Det finns några svensksålda också, åtminstone en som jag själv har provkört. reservdelar går ju alltid att köpa via återförsäljarna om inte annat
...sålt min AMG E60 T S210 -98 7-sitsig med avtagbar dragkrok.
Re: C30 CDI AMG
Okej. Då verkar det inte helt möjligt att få en registrerad i Sverige. Hur var den att köra?
Någon som vet vad den kostar i skatt? Försökte kolla upp försäkring, men modellen finns inte alls på försäkringsbolagens hemsidor.
Någon som vet vad den kostar i skatt? Försökte kolla upp försäkring, men modellen finns inte alls på försäkringsbolagens hemsidor.
Re: C30 CDI AMG
Pantern wrote:Okej. Då verkar det inte helt möjligt att få en registrerad i Sverige. Hur var den att köra?
Någon som vet vad den kostar i skatt? Försökte kolla upp försäkring, men modellen finns inte alls på försäkringsbolagens hemsidor.
Du får nog ringa "ditt" försäkringsbolag!
Från noll upp till laglig motorvägsfart så växlade den så många ggr att jag tappade räkningen, men det gick hyggligt fort att komma upp i 120 km/h. För mer normal körning så var det riktigt trevlig körning, den hade naturligtvis den moderna dieselns fantastiska styrka i de låga varven och därmed förflyttar man sig snabbt framåt utan större våld på gaspedalen och vid mer gas så fanns där också en antydning till att det är en AMG detta p.g.a att det är mer varvvillighet än på vanliga dieselbilar. Men jag föredrar faktiskt E420/430 dieseln, både motorn och bilen
...sålt min AMG E60 T S210 -98 7-sitsig med avtagbar dragkrok.
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 24 guests