Är så sugen att byta upp min från nuvarande C 55 AMG, men skulle gärna vilja höra era åsikter kring dessa två modeller.
För och nackdelar?
Vilka miltal skulle ni själva hålla er till?
Köpa import, ja/nej? Om så fallet, ett krav att köpa från firma?
Imprtera själv?
tappade lite sug i och med detta, men köper just inte förrän till sommaren, så man hinner säkert få in mer info. viewtopic.php?f=30&t=67864
Fördelar enligt mig själv med E 63 jämfört med C 63.
Billigare, större, bra mycket mer utrustning, för pengarna.
Fördelar med C 63
w204.
Några ägare av dessa på forumet som kan serviceintervaller, vad kostar dessa? några kända fel på dessa bilar? (förutom länken jag postade) Kollade försäkring på E 63, mig kommer det kosta 5 000 kr per år, helförsäkrat, i och med att jag bara kör sommaren.
Diskutera gärna och hjälp mig till de klokaste valet, och nej, det klokaste valet är inte att låta bli att köpa. Bilar skänker livsglädje.
E 63 (w211) vs C 63 (W204)
E 63 (w211) vs C 63 (W204)
Last edited by Whicked on Fri 02 Dec, 2011 12:20, edited 2 times in total.
Re: E 63 (w211) vs C 63 (w212)
C 63 torde vara W204
Är ju en mycket nyare bil och enligt de flesta bättre hopskruvad.
Sen är det ju en storleksfråga, vill du kunna åka på bilsemester med familjen är ju en C-klass ingen stämningshöjare.
Är ju en mycket nyare bil och enligt de flesta bättre hopskruvad.
Sen är det ju en storleksfråga, vill du kunna åka på bilsemester med familjen är ju en C-klass ingen stämningshöjare.
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Re: E 63 (w211) vs C 63 (w212)
torake wrote:C 63 torde vara W204
Är ju en mycket nyare bil och enligt de flesta bättre hopskruvad.
Sen är det ju en storleksfråga, vill du kunna åka på bilsemester med familjen är ju en C-klass ingen stämningshöjare.
Editerat, tack
Re: E 63 (w211) vs C 63 (w212)
S204 är de självklara valet mellan de två
-------------------
Hälsningar
Johan
CLK 200K 01a Speertuning
320E 93a lyxåket *såld*
2.5-16 92a (sommarbil)
190e 2,3 91a VEMS moddad *såld*
200 85a *såld*
230.4 76a R.I.P
Hälsningar
Johan
CLK 200K 01a Speertuning
320E 93a lyxåket *såld*
2.5-16 92a (sommarbil)
190e 2,3 91a VEMS moddad *såld*
200 85a *såld*
230.4 76a R.I.P
Re: E 63 (w211) vs C 63 (W204)
C63an har ju ett betydligt roligare och mer aktivt chassie / styrning. Beror ju på lite vad du är ute efter.
Sen är det svårt att gå ut med vad den kostar att serva då det kan skilja enorma pengar mellan olika orter. Samma med reperationer också.
Jag sparade sist 6,5 tusen på att åka från en liten ort till en mindre 7 mil bort och lämna in min bil för samma service. Båda auk mercedes.
Sen är det svårt att gå ut med vad den kostar att serva då det kan skilja enorma pengar mellan olika orter. Samma med reperationer också.
Jag sparade sist 6,5 tusen på att åka från en liten ort till en mindre 7 mil bort och lämna in min bil för samma service. Båda auk mercedes.
- Dr Bilfåne
- Seriös Hemmamekare
- Posts: 105
- Joined: Sat 27 Mar, 2010 08:01
Re: E 63 (w211) vs C 63 (W204)
Följande kan vara värt att beakta om man är spekulant på en bil med M156-motor:
http://www.benzboost.com/content.php?16 ... V8-(63-AMG)-engine-defects&page=5
http://www.benzboost.com/content.php?16 ... V8-(63-AMG)-engine-defects&page=5
Hälsningar, Dr Bilfåne
Wer einmal durch den Stern geschaut...
-----------------------------------------------------
M-B nr 13: s211 CDI220 Elegance
M-B nr 14: s213 220d Avantgarde
Wer einmal durch den Stern geschaut...
-----------------------------------------------------
M-B nr 13: s211 CDI220 Elegance
M-B nr 14: s213 220d Avantgarde
Re: E 63 (w211) vs C 63 (W204)
Har själv sneglat mot en framtida C63 men efter att ha läst ovanstående nyttiga information
har dom tankarna förpassats till hyllan. Skrämmande läsning!
Jag behåller min C55 med sin solida M113-motor i många, många år till!
Dock ska väl grenrören bytas framåt vårkanten till Kleemanns värstingar,
får då 420-430 hästar vilket borde räcka gott och väl i en C-klass.
har dom tankarna förpassats till hyllan. Skrämmande läsning!
Jag behåller min C55 med sin solida M113-motor i många, många år till!
Dock ska väl grenrören bytas framåt vårkanten till Kleemanns värstingar,
får då 420-430 hästar vilket borde räcka gott och väl i en C-klass.
C 55 T AMG Kleemann K2: -414 hk / 576 Nm. En sällsynt pärla!
-
- Guru
- Posts: 2798
- Joined: Sat 31 May, 2003 23:27
- Location: Skåne, Åstorp
- Contact:
Re: E 63 (w211) vs C 63 (W204)
amgen wrote:Har själv sneglat mot en framtida C63 men efter att ha läst ovanstående nyttiga information
har dom tankarna förpassats till hyllan. Skrämmande läsning!
Jag behåller min C55 med sin solida M113-motor i många, många år till!
Dock ska väl grenrören bytas framåt vårkanten till Kleemanns värstingar,
får då 420-430 hästar vilket borde räcka gott och väl i en C-klass.
Vi kanske ska samköra dit
Kör Audi R8 V10 Spyder...............Audi A6 Avant 2.0 Tdi 2013 ...............Audi A4 Avant 2.0 Tdi 2009(Frugans)
http://www.dperssonbilrekond.se
Dan -78;a
http://www.dperssonbilrekond.se
Dan -78;a
Re: E 63 (w211) vs C 63 (W204)
Det hade varit kul!
Men vi får nog köra var för sig då bytet av grejorna nästan tar en hel dag
i anspråk samt att dom nog bara tar en bil i taget för den operationen, vad jag förstått.
Vi får träffas ändå, inte så långt emellan ju!
Men vi får nog köra var för sig då bytet av grejorna nästan tar en hel dag
i anspråk samt att dom nog bara tar en bil i taget för den operationen, vad jag förstått.
Vi får träffas ändå, inte så långt emellan ju!
C 55 T AMG Kleemann K2: -414 hk / 576 Nm. En sällsynt pärla!
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 3 guests