mercedes 190 AMG
EvoII visst är det den som har den stora breddningen?
Vad får man ge för en sån bil?
Hur kollar man att det är en äkta AMG?
190 AMG evo
Re: 190 AMG evo
Evo II gjordes bara 502 st. Du får hitta en samlare och hala upp en mycket stor sedelbunt om du vill ha en. Enligt wikipedia såldes en lågmilare för 4,050,000 yen på auktion (290.000SEK).
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Re: 190 AMG evo
Mercedes Evo I och II har 4-cylindriga Cosworth-motorer, inte AMG. En Evo II kan idag kosta 1,5 miljoner...
Sen finns det snyggt breddade 190:er från AMG och dom har ofta M103 på 3,2L, alltså baserade på 190/2,6. Finns även några med V8.
AMG trimmade dock Cosworth-maskinerna som användes i DTM, men det är en annan historia....
Sen finns det snyggt breddade 190:er från AMG och dom har ofta M103 på 3,2L, alltså baserade på 190/2,6. Finns även några med V8.
AMG trimmade dock Cosworth-maskinerna som användes i DTM, men det är en annan historia....
Re: 190 AMG evo
Har ev en breddad AMG på gång, står AMG i mätarhuset på den, ska fixa nå bilder ikv så kanske ni kan hjälpa å avgöra va det är för nått :) Enligt transportstyrelsen är det 2,3-16 på 234hk
Re: 190 AMG evo
Rickart wrote:Har ev en breddad AMG på gång, står AMG i mätarhuset på den, ska fixa nå bilder ikv så kanske ni kan hjälpa å avgöra va det är för nått :) Enligt transportstyrelsen är det 2,3-16 på 234hk
Spännande, på den tiden var ju AMG ett slags franchise så det finns många varianter, framförallt i Japan och USA. Här i Sverige var det Zirkelbach och du kunde köpa en komplett AMG-styling för 154.000 kr...
Re: 190 AMG evo
Jajamen, men om ja inte minns helt fel så står det evolution på framskärmen på den oxå, aja de visar sig ikv :)
Re: 190 AMG evo
en evo var det inte iaf
gjordes amg med denna bredning oxå?
stora vingen finns oxå till den
Re: 190 AMG evo
Snyggt gjort i alla fall, låga vingen är tillräckligt hög...
Jag vet faktiskt inte om det gick att få den breddningen från AMG, det är möjligt att dom tog fram den någon gång 1993-94. AMG-logon i mätaren är ju av den senare typen. Däremot stämmer inte rödmarkeringen i varvräknaren med AMG-versionen av 2.3/4-motorn som ger max effekt, 205 hk vid 6.500 varv. Racingversionen gav 300 hk...
Jag vet faktiskt inte om det gick att få den breddningen från AMG, det är möjligt att dom tog fram den någon gång 1993-94. AMG-logon i mätaren är ju av den senare typen. Däremot stämmer inte rödmarkeringen i varvräknaren med AMG-versionen av 2.3/4-motorn som ger max effekt, 205 hk vid 6.500 varv. Racingversionen gav 300 hk...
Re: 190 AMG evo
Ser ut att vara äkta AMG fälgar.
Re: 190 AMG evo
Kollade vin numret på nån rysk sida där stog de att det var en 2,6a men det kanske stämmer va en 6a i den såg jag idag , jo det skall vara äkta amg fälgar ,, vad kan det tänkas va värt att betala för denna bil då? Tyvärr finns det mkt skavanker i lacken säkert mkt rost med :/ men den är ju ganska unik känns det som iaf :)
Re: 190 AMG evo
Det hade ju varit ett ganska kul aprilskämt om du hade producerat lite bevis för att den var äkta, och sedan sagt att du fick köpa den för 7.000 eller så
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Re: 190 AMG evo
torake wrote:Det hade ju varit ett ganska kul aprilskämt om du hade producerat lite bevis för att den var äkta, och sedan sagt att du fick köpa den för 7.000 eller så
Hehe de hade det vare :p men nu vill ja veta vad denna kan va värd? :p och är till 98% säker på att det är en amg :)
Re: 190 AMG evo
Rosten bestämmer priset tycker jag. Reservdelsbil eller bara tvätta, smörja och besiktiga ua.?
Ska det lagas en massa rost och lackera, serva motor med original tänddelar mm., nya bromsar osv.,
snygga till inredning... ja, då går det åt rätt mycket pengar!
Jag vet inte hur breddningen är monterad? Går den t.ex. att flytta till en annan bil?
Är denna bil väldigt rostig så kanske den inte ens duger som reservdelsbil?
Om jag skulle ha en bil med detta utseendet, då är det toppskick och turbo (3-400hk) som gäller.
Går den inte att köra så blir det ju svårt att bedömma skick på drivlinan?
Är det t.ex. en väldigt rostig 2,6 aut, då hade jag bjudit 3000:-.
Bra kaross, körbar med fräsch drivlina och manuell låda med ettan bakåt, kanske 15' eller t.o.m uppåt 20000:-?
AMG bilar har väl en speciell utrustningskod? Vilka koder har bilen?
Ska det lagas en massa rost och lackera, serva motor med original tänddelar mm., nya bromsar osv.,
snygga till inredning... ja, då går det åt rätt mycket pengar!
Jag vet inte hur breddningen är monterad? Går den t.ex. att flytta till en annan bil?
Är denna bil väldigt rostig så kanske den inte ens duger som reservdelsbil?
Om jag skulle ha en bil med detta utseendet, då är det toppskick och turbo (3-400hk) som gäller.
Går den inte att köra så blir det ju svårt att bedömma skick på drivlinan?
Är det t.ex. en väldigt rostig 2,6 aut, då hade jag bjudit 3000:-.
Bra kaross, körbar med fräsch drivlina och manuell låda med ettan bakåt, kanske 15' eller t.o.m uppåt 20000:-?
AMG bilar har väl en speciell utrustningskod? Vilka koder har bilen?
Re: 190 AMG evo
Troligast är då som jag skrev förut, en 3.2 l AMG baserad på en 2.6 modell. Då ska den ha 245 hk, en härlig maskin som jag haft i en 300 E i slutet på 80-talet...
Värdet kan man inte säga något om utan att titta i detalj, vad som finns där och skicket på allt.
Värdet kan man inte säga något om utan att titta i detalj, vad som finns där och skicket på allt.
Re: 190 AMG evo
Hynboholm wrote:Rosten bestämmer priset tycker jag. Reservdelsbil eller bara tvätta, smörja och besiktiga ua.?
Ska det lagas en massa rost och lackera, serva motor med original tänddelar mm., nya bromsar osv.,
snygga till inredning... ja, då går det åt rätt mycket pengar!
Jag vet inte hur breddningen är monterad? Går den t.ex. att flytta till en annan bil?
Är denna bil väldigt rostig så kanske den inte ens duger som reservdelsbil?
Om jag skulle ha en bil med detta utseendet, då är det toppskick och turbo (3-400hk) som gäller.
Går den inte att köra så blir det ju svårt att bedömma skick på drivlinan?
Är det t.ex. en väldigt rostig 2,6 aut, då hade jag bjudit 3000:-.
Bra kaross, körbar med fräsch drivlina och manuell låda med ettan bakåt, kanske 15' eller t.o.m uppåt 20000:-?
AMG bilar har väl en speciell utrustningskod? Vilka koder har bilen?
Tack för svar :) ska prov köra efter påsk ska passa på att kolla rost under m.m , vet ej hur breddningen sitter men kändes som seriöst gjort iaf , ska kolla upp utrustningen imorgon :)
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 16 guests