Jag har en CLK55 AMG -03
Har så smått börjat titta på kompressor.
Tips råd eller något tänkvärt sökes.
Hjälp att tänka rätt är aldrig fel.
Kompressor
Re: Kompressor
Vad vill du veta?
Jag kan fixa bättre flås i ditt topplock!
Skicka ett pm vetja om du är intresserad.
Mirafräser,slipar ventiler,planar,portar, mm mm.
Max väntetid 4veckor
Skicka ett pm vetja om du är intresserad.
Mirafräser,slipar ventiler,planar,portar, mm mm.
Max väntetid 4veckor
Re: Kompressor
Jag hade också dom tankarna på min clk 55a w209.
Men,
Det är ju väldigt dyrt? Inte minst mot effekten man får.
Slutade med att jag bytte bil istället.
Men,
Det är ju väldigt dyrt? Inte minst mot effekten man får.
Slutade med att jag bytte bil istället.
Re: Kompressor
Fråga nr 1 är ju om du kan hitta en kunnig installatör. Annars är det ju bara att glömma. Själv är bäste dräng förstås,men det kräver mer än normalhändighet, inte minst med styrsystemet...
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Re: Kompressor
Det är dj-vligt kul att trimma Men också en dj-vligt tråkig kapitalförstöring
Om man vill ha mer att köra med blir det billigare i längden att byta till en vassare bilmodell. Inte lika spännande som att trimma men så ser tyvärr verkligheten ut. Om du trivs väldigt bra med just din bil så är ju i så fall CLK63 AMG det uppenbara valet. Eller om du absolut vill ha kompressor en W211 E55 AMG.
Om man vill ha mer att köra med blir det billigare i längden att byta till en vassare bilmodell. Inte lika spännande som att trimma men så ser tyvärr verkligheten ut. Om du trivs väldigt bra med just din bil så är ju i så fall CLK63 AMG det uppenbara valet. Eller om du absolut vill ha kompressor en W211 E55 AMG.
Janne Nordin
-07 E200 Kompressor Kombi
-18 E200 Kombi
-04 Ducati 998S Final Edition
-07 E200 Kompressor Kombi
-18 E200 Kombi
-04 Ducati 998S Final Edition
Re: Kompressor
Eller också väljer du en trimningsgrad under kompressor. Pålitligheten
får man på köpet. Jag valde ECU, headers m. downpipe och TCU (vxllådan).
Inte direkt billigt, allt bolt-on men är gott nöjd.
0-100 under 5 sek är godkänt.
I min värld är kompressorsalternativet för dyrt i relation till effekten och
pålitligheten. För att få allt att lira behövs dessutom extra kylning förutom
kittet plus annat som säkert PatrickW kan berätta mera om!
får man på köpet. Jag valde ECU, headers m. downpipe och TCU (vxllådan).
Inte direkt billigt, allt bolt-on men är gott nöjd.
0-100 under 5 sek är godkänt.
I min värld är kompressorsalternativet för dyrt i relation till effekten och
pålitligheten. För att få allt att lira behövs dessutom extra kylning förutom
kittet plus annat som säkert PatrickW kan berätta mera om!
C 55 T AMG Kleemann K2: -414 hk / 576 Nm. En sällsynt pärla!
Re: Kompressor
Själva installationen är inte så svår, som att bygga lego.
har man bara lite koll på vad vakumslangarna ska göra så ger det sig själv.
Det följer även med en ganska bra beskrivning.
sen finns det olika vägar att gå för att säkra upp så motorn klarar ökningen också.
En M113 på 5.5liter fixar ganska enkelt 500hk utan att protestera, då kan det räcka med att se till att det kommer extra bränsle vid tryck, dock inte på kleemanns vis.
Då bränner man kolvar om man inte uppgraderar kylningen.
Kleemann stressar stdspridarna med upp mot 8bar med hjälp av en special tryckregulator.
För att std soppapump ska orka detta så ska man modifiera den samt köra med en dc/dc inverter som ökar spänningen till runt 18v om jag minns rätt.
Mycket vågat system.
Bättre med större spridare och normalt tryck som även har en normal linjär regulator monterad framme på motorn istället för i tanken.
Detta gör att soppan kyls mer också.
Jag gick min väg och styr extrasoppan med en piggyback som jag även kan sänka tändningen med vid laddtryck, min laddade lite mer än 'std satsen' pga drevningen samt jag har 2.2liters(Autorotor mx422) autorotorkompressor.(min laddar över 0.8bar)
De som säljs idag är på 1.84liter och av roots princip.
Jag har även mycket större värmeväxlare för att säkra kylningen.
Och även gamla systemet med inbyggd mekanisk vattenpump.
I vinter byggde jag även vatteninsprutning.
Men, jag hade lite strul pga klantighet förra helgen så jag tog beslutet att köra utan kompressor i år.
Jag vill åka istället för att skruva, det blev stressat i år pga jag blev klar sent.
Men!
Jag står lite i ett vägskäl också.
Sälja bilen?
Trimma som 'sugmotor' istället?
Låta vara?
Lika kul som det är att ha en nyare är det att köra ifrån den nyare med en gammal.
Lika kul som att ha överladdat är det att ha sugtrimmat.
beslut beslut beslut
Så med det i bakhuvudet kan jag nämna lite försiktigt att min kompressorsats är till salu för rätt peng.
Den har kapacitet för lite över 700hk om man drevar om den.
Mvh
Edit: Ny kleemann sats, ca 100000kronor hemma i sverige.
http://www.vividracing.com/catalog/klee ... 09384.html
Men lite billigare direkt från Kleemann(ca 88k+ frakt):
http://catalog.kleemann.dk/catalog/4305 ... r-kit-113/
har man bara lite koll på vad vakumslangarna ska göra så ger det sig själv.
Det följer även med en ganska bra beskrivning.
sen finns det olika vägar att gå för att säkra upp så motorn klarar ökningen också.
En M113 på 5.5liter fixar ganska enkelt 500hk utan att protestera, då kan det räcka med att se till att det kommer extra bränsle vid tryck, dock inte på kleemanns vis.
Då bränner man kolvar om man inte uppgraderar kylningen.
Kleemann stressar stdspridarna med upp mot 8bar med hjälp av en special tryckregulator.
För att std soppapump ska orka detta så ska man modifiera den samt köra med en dc/dc inverter som ökar spänningen till runt 18v om jag minns rätt.
Mycket vågat system.
Bättre med större spridare och normalt tryck som även har en normal linjär regulator monterad framme på motorn istället för i tanken.
Detta gör att soppan kyls mer också.
Jag gick min väg och styr extrasoppan med en piggyback som jag även kan sänka tändningen med vid laddtryck, min laddade lite mer än 'std satsen' pga drevningen samt jag har 2.2liters(Autorotor mx422) autorotorkompressor.(min laddar över 0.8bar)
De som säljs idag är på 1.84liter och av roots princip.
Jag har även mycket större värmeväxlare för att säkra kylningen.
Och även gamla systemet med inbyggd mekanisk vattenpump.
I vinter byggde jag även vatteninsprutning.
Men, jag hade lite strul pga klantighet förra helgen så jag tog beslutet att köra utan kompressor i år.
Jag vill åka istället för att skruva, det blev stressat i år pga jag blev klar sent.
Men!
Jag står lite i ett vägskäl också.
Sälja bilen?
Trimma som 'sugmotor' istället?
Låta vara?
Lika kul som det är att ha en nyare är det att köra ifrån den nyare med en gammal.
Lika kul som att ha överladdat är det att ha sugtrimmat.
beslut beslut beslut
Så med det i bakhuvudet kan jag nämna lite försiktigt att min kompressorsats är till salu för rätt peng.
Den har kapacitet för lite över 700hk om man drevar om den.
Mvh
Edit: Ny kleemann sats, ca 100000kronor hemma i sverige.
http://www.vividracing.com/catalog/klee ... 09384.html
Men lite billigare direkt från Kleemann(ca 88k+ frakt):
http://catalog.kleemann.dk/catalog/4305 ... r-kit-113/
Jag kan fixa bättre flås i ditt topplock!
Skicka ett pm vetja om du är intresserad.
Mirafräser,slipar ventiler,planar,portar, mm mm.
Max väntetid 4veckor
Skicka ett pm vetja om du är intresserad.
Mirafräser,slipar ventiler,planar,portar, mm mm.
Max väntetid 4veckor
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 5 guests