C36 AMG Designo (?)

Här diskuterar vi alla AMG modeller och AMG relaterat.
Torben
Prospect
Prospect
Posts: 43
Joined: Mon 05 Oct, 2015 18:59

Re: C36 AMG Designo (?)

Postby Torben » Sat 12 Nov, 2016 18:27

Hej, schysst kärra du köpt Feliks.
Har ju oxå en fast en 96:a, coola bilar onekligen och W202 är lätt en av MB:s snyggaste karosser ever till skillnad från efterföljaren som är totalt tvärtom enligt mig iaf.
Oavsett, ratten är väl från en C43 om jag inte ser alldeles galet.

/Torben.

User avatar
Feliks
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2155
Joined: Mon 17 Aug, 2009 15:59
Location: Öster om Götaland.
Contact:

Re: C36 AMG Designo (?)

Postby Feliks » Sun 13 Nov, 2016 22:07

Hej,

Javisst är den snygg, gillar 202:an skarpt, riktigt tidslös design speciellt med AMG-paket som våra bilar såklart har :-D Ja det stämmer säkert, i min bil hör den inte hemma iallafall!

Planen är att köpa en original sportline läderratt från en w202/w124 typ denna:
http://www.ebay.de/itm/like/Mercedes-W1 ... RTM2245505

Och sedan skicka den till den här firman och fixa inlägget med rött skinn på rätt ställe (gäller bara att få till nyansen):
http://vi.vipr.ebaydesc.com/ws/eBayISAP ... auge=1#abw

Är dock lite osäker på om man ska skicka ner en original ratt till dom för ombyggnad eller om man köper en komplett ratt från firman? Vill ha en originalratt i vilket fall som helst :-D

Annars finns det säkerligen någon kompetent person här i Sverige som kan lösa detta.
E250 CDI 4-Matic -15
S500 Coupe Designo -96

Torben
Prospect
Prospect
Posts: 43
Joined: Mon 05 Oct, 2015 18:59

Re: C36 AMG Designo (?)

Postby Torben » Mon 14 Nov, 2016 22:27

Måste ju säga att den ratten som du har är en favorit för mig faktiskt, tycker den är skitsnygg.
Fast jag förstår att du vill ha en som tillhör bilen.
Har träinlägg som är av typ påfågellönn i min ratt och som matchar träpanelerna, riktigt snyggt.
Vi kanske får ta en träff i Dalarna till sommaren och kolla lite på varandras kärror? :-D Blir väl halvvägs mellan VG och Jämtland det.
Håller på och snyggar till under huven på min bil just nu för det behövdes kände jag.

/Torben.

User avatar
Hynboholm
Guru
Guru
Posts: 4824
Joined: Mon 21 Mar, 2011 14:43
Location: Wermland.

Re: C36 AMG Designo (?)

Postby Hynboholm » Tue 15 Nov, 2016 08:01

Torben wrote:Håller på och snyggar till under huven på min bil just nu för det behövdes kände jag.


Det är inte förbjudet att lägga upp bilder... :wink:

Torben
Prospect
Prospect
Posts: 43
Joined: Mon 05 Oct, 2015 18:59

Re: C36 AMG Designo (?)

Postby Torben » Tue 15 Nov, 2016 18:37

Nä, jag har förstått att det är ok att göra det. :mrgreen:
Ska göra det när jag har fått min nylackerade ventilkåpa på plats och lite annat som skall fixas samtidigt.
Är väl nån månad bort så sen ska jag greja det.

/Torben.

User avatar
twostroke
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1228
Joined: Mon 25 Sep, 2006 22:57
Location: Gällivare

Re: C36 AMG Designo (?)

Postby twostroke » Tue 15 Nov, 2016 18:44

Torben wrote:Nä, jag har förstått att det är ok att göra det. :mrgreen:
Ska göra det när jag har fått min nylackerade ventilkåpa på plats och lite annat som skall fixas samtidigt.
Är väl nån månad bort så sen ska jag greja det.

/Torben.


Du kan fota redan nu, före/efter är roligast! :)

User avatar
Feliks
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2155
Joined: Mon 17 Aug, 2009 15:59
Location: Öster om Götaland.
Contact:

Re: C36 AMG Designo (?)

Postby Feliks » Tue 15 Nov, 2016 18:59

Torben wrote:Måste ju säga att den ratten som du har är en favorit för mig faktiskt, tycker den är skitsnygg.
Fast jag förstår att du vill ha en som tillhör bilen.
Har träinlägg som är av typ påfågellönn i min ratt och som matchar träpanelerna, riktigt snyggt.
Vi kanske får ta en träff i Dalarna till sommaren och kolla lite på varandras kärror? :-D Blir väl halvvägs mellan VG och Jämtland det.
Håller på och snyggar till under huven på min bil just nu för det behövdes kände jag.

/Torben.


Nej det är väl inget större fel på den, men vill ha original som sagt :-D Träratt är ju svårslaget!!!! Riktigt ovanligt i AMG modellerna också.. Javisst det vore kul, jag bor dock i Östergötland men spelar ingen roll, går säkert att styra upp något till sommaren :wink: !
E250 CDI 4-Matic -15
S500 Coupe Designo -96

Torben
Prospect
Prospect
Posts: 43
Joined: Mon 05 Oct, 2015 18:59

Re: C36 AMG Designo (?)

Postby Torben » Wed 16 Nov, 2016 07:20

Ja, det vore najs att träffas om det funkar och kolla in kärrorna och surra lite.
Mora är väl ganska spot-on för en sådan aktivitet kanske?
När jag fått tillbaka kåpan så ska jag starta en egen tråd så jag inte tränger mig in i din.

/Torben.

User avatar
Feliks
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2155
Joined: Mon 17 Aug, 2009 15:59
Location: Öster om Götaland.
Contact:

Re: C36 AMG Designo (?)

Postby Feliks » Wed 16 Nov, 2016 21:44

Torben wrote:Ja, det vore najs att träffas om det funkar och kolla in kärrorna och surra lite.
Mora är väl ganska spot-on för en sådan aktivitet kanske?
När jag fått tillbaka kåpan så ska jag starta en egen tråd så jag inte tränger mig in i din.

/Torben.

Ja absolut det får vi se till att styra upp - blir kanon! Ingen fara i denna tråd är alla välkomna :mrgreen:
Imorgon ska jag ta och köpa ett kapell till bilen då den står ute i en carport nu över vintern, kruxet är att det blir kondens på bilen då det droppar lite från taket osv - känns som ett kapell inte skulle skada. Lite nojig att fukten sätter sig på insidan av kapellet/överdraget men borde inte vara någon fara eller vad tror panelen?
E250 CDI 4-Matic -15
S500 Coupe Designo -96

Torben
Prospect
Prospect
Posts: 43
Joined: Mon 05 Oct, 2015 18:59

Re: C36 AMG Designo (?)

Postby Torben » Wed 16 Nov, 2016 22:02

Grett, då använder jag den här tråden då när jag har nåt att visa.
Håller precis på och funderar på nya fästen på insugsplasten då de tre som sitter original är trasiga. Har en idé på hur det skulle kunna bli men har inte sjösatt det riktigt utan letar lämpligt material just nu.
Vilken skitgrej den där plasten är på en så dyr bil förresten, inte direkt overengineered där inte.
Och mår inte bilen bättre av att stå fritt i carporten och försöka stänga hållet det oftast blåser/regnar ifrån? Så att det blir en naturlig ventilation för kärran liksom.

/Torben.

User avatar
Feliks
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2155
Joined: Mon 17 Aug, 2009 15:59
Location: Öster om Götaland.
Contact:

Re: C36 AMG Designo (?)

Postby Feliks » Thu 17 Nov, 2016 22:24

Ja den där insugsplasten verkar vara ett ständigt bekymmer för C36 ägare känns det som, tur att jag klarat mig så här långt. Annars har väl dessa bilar väldigt få typfel med undantag för motorkablaget samt att toppen har en förmåga att spricka som någon nämnde tidigare.
Är riktigt skön kvalitetskänsla annars överlag måste jag säga :-D

Angående "carporten" så är den av modell större, står cirka 15 husvagnar där förutom min bil och eländet är bestyckat med plåttak som vilket säkert redan framgått lämnar lite att önska. Blir kondens i takplåten som sedan droppar ned på bilen.. Tror jag provar med ett kapell då den annars står ganska bra där då det är nära till mitt (överfulla) garage med verktyg/tvätthall osv :-D
E250 CDI 4-Matic -15
S500 Coupe Designo -96

Torben
Prospect
Prospect
Posts: 43
Joined: Mon 05 Oct, 2015 18:59

Re: C36 AMG Designo (?)

Postby Torben » Fri 18 Nov, 2016 20:03

Det blir nog en bra lösning det som du kör i carporten. Själv har jag pärlan i varmgarage i närheten av där jag bor och de flesta bilar som står där är roddar och andra entusiastbilar, finns nån MB-cab där oxå.
Kollade med MB idag och en ny insugsplast kostar 4 loppor så det är reservplanen om min egen inte blir bra. Skitgrejor oavsett är min åsikt iaf.
/Torben.

User avatar
Thompao
Expert
Expert
Posts: 474
Joined: Sun 31 May, 2009 16:20
Location: Göteborg

Re: C36 AMG Designo (?)

Postby Thompao » Mon 21 Nov, 2016 20:28

Så det var du som knep den!

Såg den på blocket i början av månaden och reagerade på att den var prissatt på tok för billigt...

Kul att den hamnade på forumet :)
Numera Mercedeslös..

Torben
Prospect
Prospect
Posts: 43
Joined: Mon 05 Oct, 2015 18:59

Re: C36 AMG Designo (?)

Postby Torben » Tue 22 Nov, 2016 09:00

Hade tänkt lägga in några bilder på min bil idag men det är ju så j#$%&a bökigt så jag orkar helt enkelt inte, sorry.

KOWALSKI 1

Re: C36 AMG Designo (?)

Postby KOWALSKI 1 » Tue 22 Nov, 2016 16:51

Torben wrote:Hade tänkt lägga in några bilder på min bil idag men det är ju så j#$%&a bökigt så jag orkar helt enkelt inte, sorry.


forumet boerde modeniseras maed funktionen aett daerekt kunne laegga in bilder fraun sein dautor.
inte aett behöva gau omvaegar gaenom Fotobucket


Return to “AMG”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 3 guests