Hej hej, nu börjar jag sakta komma igång igen...
Försöker besiktiga vagnen med original 3.0:an. Men besiktningen klagar på svetsade diffen och den är ju omöjlig att byta... så jag körde dit med en drivaxel bara
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
. Men icke, de skulle under och kolla såklart. så nu ska jag försöka igen med avkapade splines i en av axlarna...
För övrigt så har den ungefär 40 hk på hjulen med den motorn
![laughing6 :laughing6:](./images/smilies/laughing7.gif)
Kontrollerat med brorsans hembyggda bromsbänk.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=120Men åter till OM603:an
Jag har köpt 12.9-bult och tänkte dra det med 80 NM som jag har förstått är sträckgränsen på en M10 12.9. Vad tror ni om det? Dra hårdare?
Jag skippar o-ringningen också, rasar det igen så får jag hitta på nåt annat. typ OM606
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Bilder kommer senare när jag passar in motorn på nytt. Allt får göras om känns det som när jag ska flytta bak motorn några cm bara...
Edit: Två tryckare har blivit utslitna, ser det ut som eftersom två är nergångna där ventilskaftet träffar och så tickar det rejält när oljan är mycket varm. Jag lurar på om man kanske inte borde ha tagit olja till turbon från toppen, kanske blir dålig smörjning till kamaxel och tryckare. Funderar på att sätta en strypning till turbon och testa flödet så kanske man kan fortsätta ta olja där.