![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
The 230 Coupe - Uppdat. 12/8 -21 s. 25
Re: The 230 Coupe - Uppdat. 12/8 -21 s. 25
Imponerande!! ![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
C 55 T AMG Kleemann K2: -414 hk / 576 Nm. En sällsynt pärla! ![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: The 230 Coupe - Uppdat. 19/9 s.25. Reflektioner
Mercafreaket wrote:A/Cn har jag fortfarande inte ägnat tid åt än...trots mitt yrke...
Observera! Detta skall inte tolkas som en elakhet, utan snarare en förståelse för att det blivit så.
Har du hört talas om smeden häst och skomakarens kärring? De går båda barfota...
Det man pysslar med yrkesmässigt blir ofta eftersatt på det privata planet. Det är ju inte så kul att pyssla på fritiden med det man gör hela arbetsdagen. Så jag skulle byta ut ordet "trots" i din text till "på grund av".
Det är inte många 124or i så fint skick, som man ser på vägarna numera!
Många kramar!
- Mercafreaket
- Guru
- Posts: 9639
- Joined: Mon 12 May, 2003 18:16
- Location: Tavelsjö (Västerbotten)
- Contact:
Re: The 230 Coupe - Uppdat. 19/9 s.25. Reflektioner
Marie wrote:Mercafreaket wrote:A/Cn har jag fortfarande inte ägnat tid åt än...trots mitt yrke...
Observera! Detta skall inte tolkas som en elakhet, utan snarare en förståelse för att det blivit så.
Har du hört talas om smeden häst och skomakarens kärring? De går båda barfota...
Det man pysslar med yrkesmässigt blir ofta eftersatt på det privata planet. Det är ju inte så kul att pyssla på fritiden med det man gör hela arbetsdagen. Så jag skulle byta ut ordet "trots" i din text till "på grund av".
Det är inte många 124or i så fint skick, som man ser på vägarna numera!
Många kramar!
Haha jooo
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Jag skulle dock behövt ta tag i bakskärmarna. Speciellt den biten som vetter mot stötfångaren. Jag kan för mitt liv inte förstå hur man väljer att lägga två plåtar mot varandra för att sedan punktsvetsa eländet, för den där rackarns brunrötan kommer inifrån och ut....
Tack och bock, detsamma
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
'83 Patrik Nilsson
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
![Image](http://images.spritmonitor.de/543499.png)
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Image](http://www.moonshinemk.com/avatar.jpg)
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Image](http://images.spritmonitor.de/543499.png)
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Image](http://www.moonshinemk.com/avatar.jpg)
- Mercafreaket
- Guru
- Posts: 9639
- Joined: Mon 12 May, 2003 18:16
- Location: Tavelsjö (Västerbotten)
- Contact:
Re: The 230 Coupe - Uppdat. 12/8 -21 s. 25
amgen wrote:Imponerande!!
Jomenvisst
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
'83 Patrik Nilsson
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
![Image](http://images.spritmonitor.de/543499.png)
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Image](http://www.moonshinemk.com/avatar.jpg)
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Image](http://images.spritmonitor.de/543499.png)
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Image](http://www.moonshinemk.com/avatar.jpg)
- Mercafreaket
- Guru
- Posts: 9639
- Joined: Mon 12 May, 2003 18:16
- Location: Tavelsjö (Västerbotten)
- Contact:
Re: The 230 Coupe - Uppdat. 12/8 -21 s. 25
Detta är rosten jag yrar i nattmössan om.
![Image](http://www.mbsca.se/img/rostigt.jpg)
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
![Image](http://www.mbsca.se/img/rostigt.jpg)
'83 Patrik Nilsson
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
![Image](http://images.spritmonitor.de/543499.png)
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Image](http://www.moonshinemk.com/avatar.jpg)
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Image](http://images.spritmonitor.de/543499.png)
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Image](http://www.moonshinemk.com/avatar.jpg)
- Mercafreaket
- Guru
- Posts: 9639
- Joined: Mon 12 May, 2003 18:16
- Location: Tavelsjö (Västerbotten)
- Contact:
Re: The 230 Coupe - Uppdat. 12/8 -21 s. 25
Var till bilprovningen förra veckan för besiktning.
Inte nog med att jag fick beröm för skicket på Bettan, fick även ett rent protokoll utan anmärkningar![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Inte nog med att jag fick beröm för skicket på Bettan, fick även ett rent protokoll utan anmärkningar
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
'83 Patrik Nilsson
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
![Image](http://images.spritmonitor.de/543499.png)
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Image](http://www.moonshinemk.com/avatar.jpg)
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
![Image](http://images.spritmonitor.de/543499.png)
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Image](http://www.moonshinemk.com/avatar.jpg)
Re: The 230 Coupe - Uppdat. 12/8 -21 s. 25
Grattis!!
Det lönar sig att sköta om sina pärlor!
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
C 55 T AMG Kleemann K2: -414 hk / 576 Nm. En sällsynt pärla! ![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
![Very Happy :-D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
-
- Guru
- Posts: 4715
- Joined: Thu 10 Jul, 2008 12:55
- Location: Kalix
- Contact:
Re: The 230 Coupe - Uppdat. 19/9 s.25. Reflektioner
Mercafreaket wrote:Jag skulle dock behövt ta tag i bakskärmarna. Speciellt den biten som vetter mot stötfångaren. Jag kan för mitt liv inte förstå hur man väljer att lägga två plåtar mot varandra för att sedan punktsvetsa eländet, för den där rackarns brunrötan kommer inifrån och ut....
Tack och bock, detsamma
Produktionstekniska skäl. Skulle gå att bygga en bilkaross med betydligt färre jobbiga skarvar än de vanligtvis har, men det skulle kosta därefter också, därför är de rena lappverk. Och de håller väl någotsånär i de flesta fall de 10-20 åren en ordinär bruksbil vanligen överlever. Värre för oss entusiaster som gärna ser att det är fläckfritt efter minst dubbla tiden...
![Laughing :lol:](./images/smilies/icon_lol.gif)
M. Johansson -86
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
230 (240D) W123 -79
230E W123 -85
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 42 guests