15 år med en C55 AMG.
Re: 15 år med en C55 AMG.
Ett varmt grattis till jubileet!
Re: 15 år med en C55 AMG.
Vi tackar "båda" på allra ödmjukaste vis för den fina och omtänksfulla gratulationen!!
Är 15 år en lång tid eller kanske inte alls? Framtiden med god omvårdnad får visa, för det är det jag ämnar göra!
Är 15 år en lång tid eller kanske inte alls? Framtiden med god omvårdnad får visa, för det är det jag ämnar göra!
C 55 T AMG Kleemann K2: -414 hk / 576 Nm. En sällsynt pärla!
Re: 15 år med en C55 AMG.
Ber först och främst om ursäkt för sen uppdatering!
Måla alla väggarna plus tak i två omgångar i "Lillstugan" drog verkligen ut på tiden!
Historisk händelse som få förmodligen upplever:
21.000 mil sätter sina spår, även i serviceboken!
Vad gör man när den gamla inte längre har några fler sidor att fylla i ??
Jo, man beställer en ny!
Det är historiskt och lär inte hända fler gånger!
Numera behövs ju ingen servicebok egentligen då allt ligger digitalt hos Mercedes men eftersom min
levererades med en sådan har jag fortsatt med en sådan av bara farten.
Den/de kan väl ses som en värdehandling ändå då man ser att ägaren brytt sig om sin bil kanske?
Snart dags för årets besiktning, kalkylerar att bakdäcken passerar UA. Är normalt ingen "burn-out" typ
men bakvagnen släpper lätt ibland om man har lite för bråttom iväg, det höga vridmomentet gör sig påmint!
Det blir lätt en liten bakvagnsdans vilket bakomvarande förmodligen uppfattar som ett lite annorlunda beteende...
Måla alla väggarna plus tak i två omgångar i "Lillstugan" drog verkligen ut på tiden!
Historisk händelse som få förmodligen upplever:
21.000 mil sätter sina spår, även i serviceboken!
Vad gör man när den gamla inte längre har några fler sidor att fylla i ??
Jo, man beställer en ny!
Det är historiskt och lär inte hända fler gånger!
Numera behövs ju ingen servicebok egentligen då allt ligger digitalt hos Mercedes men eftersom min
levererades med en sådan har jag fortsatt med en sådan av bara farten.
Den/de kan väl ses som en värdehandling ändå då man ser att ägaren brytt sig om sin bil kanske?
Snart dags för årets besiktning, kalkylerar att bakdäcken passerar UA. Är normalt ingen "burn-out" typ
men bakvagnen släpper lätt ibland om man har lite för bråttom iväg, det höga vridmomentet gör sig påmint!
Det blir lätt en liten bakvagnsdans vilket bakomvarande förmodligen uppfattar som ett lite annorlunda beteende...
C 55 T AMG Kleemann K2: -414 hk / 576 Nm. En sällsynt pärla!
Re: 15 år med en C55 AMG.
Ja, jag har ju också fått skaffa ny servicebok, och även nr 2 är ju till mer än hälften förbrukad....
Re: 15 år med en C55 AMG.
amgen wrote:Vad gör man när den gamla inte längre har några fler sidor att fylla i ??
Jo, man beställer en ny!
Det missade jag. Sparar dock alla papper man får i samband med service.
amgen wrote:Snart dags för årets besiktning, kalkylerar att bakdäcken passerar UA. Är normalt ingen "burn-out" typ
men bakvagnen släpper lätt ibland om man har lite för bråttom iväg, det höga vridmomentet gör sig påmint!
Själv noterar jag ingen direkt skillnad på hur fram- och bakhjul slits. På en bakhjulsdriven bil slits ju framhjulen då man bromsar och bakhjulen då man accelererar - så det jämnar ju mer eller mindre ut sig för mig. Skönt att slippa framhjulsdrivet då det gäller däckslitage.
Re: 15 år med en C55 AMG.
Aha, detta var den omvälvande och epokgörande händelsen, servicebokens pensionering med introducering av efterträdaren! Har jag aldrig gjort själv, även om jag haft bilar som gått väääldigt långt. Det har blivit ett kladdande bakåt i boken, på sidor för rostskyddskontroll m.m. eller en körjournal bara...
MB CLS 500 -05
MB ML 320 CDI -08
BMW 523iT -98
Mazda MX-30 -21
...och rätt många MB under de senaste 30 åren...
MB ML 320 CDI -08
BMW 523iT -98
Mazda MX-30 -21
...och rätt många MB under de senaste 30 åren...
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 4 guests