MB E250D Project 'Insane' - Fortsättning på Zatzy.com

Här visar och dokumenterar vi våra projekt. Endast för Mercedes modeller.

Är ni intresserad av att följa mitt " bygge ? "

Poll ended at Fri 07 Jul, 2006 16:21

Ja
19
43%
Nej
15
34%
För mig kvittar det ( varken för eller emot )
10
23%
 
Total votes: 44

Ronny
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 124
Joined: Thu 28 Aug, 2003 16:26
Location: Piteå

Postby Ronny » Fri 05 May, 2006 16:04

Häng skärmen i 4-länk under instrumentbrädan på passagerarsidan. och gör den även vridbar så är du garanterat värst... :) och kan skjuta undan den när du inte behöver den....
300 D W124 (och en Volvo)

moggemx
Hangaround
Hangaround
Posts: 23
Joined: Sat 11 Feb, 2006 03:09
Location: Pajala

Postby moggemx » Sun 07 May, 2006 20:41

det går inte att få in den under innertaket , och sen bygga nå sorts skenor så du kan dra ner den efter rutan å vika ner den ??

är inte alls säkert de går men... jag satt å funderade på nån bra lösning såman får bort den när man inte använder den....

User avatar
LillNaisarn
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2441
Joined: Wed 19 Oct, 2005 11:33
Location: Luleå Norrbotten
Contact:

Postby LillNaisarn » Mon 08 May, 2006 17:46

Montana wrote:slit bort baksätet å mata en 40" LCD tv dit 8)

hehe ! funderar på ngn " större " i skuffen däremot, har några planer på gång men håller allt hemligt tills saker e.v beställs så att inte folk gnäller att jag bara snackar :?
bara_diesel wrote:Modellguiden sa 158 i alla fall så ja kör på de :-D
det kanske är mer i dom nyare i min är det iaf 154 :-)
K.Mattsson wrote:Det är så jäkla jobbigt o läsa den här tråden p.g.a alla som inte har nått annat för sig än o klaga o säga hur värdelöst allt är o hur fult allting är o vise värsa! Okej, det du naisarn gör är inte riktigt i min smak om jag ska vara ärlig. "Men" jag tycker att det är skit kul att o se vad du gör, för nån måste ju vara galen också :-D
Needu stå på dig, skit i vad dom andra rent ut sagt idioterna skriver som bara vill få dig förbannad o omotiverad till bygget!

Jag säger bara "Stenhårt bygge" :wink:

ja jag vet :? därför har jag bett vissa ta det via pm då dom bara ständigt klagar ( Du behöver inte känna dig träffad om du inte fått ett PM med liknande innehåll :wink: ) , hehe tack för att du använde " milda " ord och inte det normal ordvalen som flertalet väljer att använda,

Tackar det är sånna här inlägg som får en ännu mera motiverad att fortsätta :thumbleft:
Ronny wrote:Häng skärmen i 4-länk under instrumentbrädan på passagerarsidan. och gör den även vridbar så är du garanterat värst... :) och kan skjuta undan den när du inte behöver den....

funderar på att däremot sätta den i handsfacket men har inte hunnit ta måtten då jag precis kom hem och varit borta sen fredag morgon ,
edit:har tagit måtten tyvärr så är skärmen för stor för montering i hands facket :| jag som hade hoppats på att det skulle gå,
moggemx wrote:det går inte att få in den under innertaket , och sen bygga nå sorts skenor så du kan dra ner den efter rutan å vika ner den ??

är inte alls säkert de går men... jag satt å funderade på nån bra lösning såman får bort den när man inte använder den....

jag har funderat på takmontering men det är hur jag ska fästa den som är ett lite svårare problem, har funderat på det mer än en gång är inte så praktiskt med sån stor skärm på instrumentpanelen, och Farbror blå lär inte gilla det heller.

moggemx
Hangaround
Hangaround
Posts: 23
Joined: Sat 11 Feb, 2006 03:09
Location: Pajala

Postby moggemx » Tue 09 May, 2006 00:33

förresten hur grova är dioderna nu har lagt i alla knappar?? är de 5mm??
funderar på å lägge de i mitt åk också, men har inte tillgång till bilen nu så jag kan mäta....förresten är det bara å pilla lös knappen eller måste man från baksidan på panelen för att byta lampor??

User avatar
LillNaisarn
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2441
Joined: Wed 19 Oct, 2005 11:33
Location: Luleå Norrbotten
Contact:

Postby LillNaisarn » Tue 09 May, 2006 14:31

moggemx wrote:förresten hur grova är dioderna nu har lagt i alla knappar?? är de 5mm??
funderar på å lägge de i mitt åk också, men har inte tillgång till bilen nu så jag kan mäta....förresten är det bara å pilla lös knappen eller måste man från baksidan på panelen för att byta lampor??

du tänker på ngn annan jag har inte diod konventerat, Kungen på detta forum har gjort det, jag har däremot diod konventerat med UV / lila 5mm dioder lysena...

moggemx
Hangaround
Hangaround
Posts: 23
Joined: Sat 11 Feb, 2006 03:09
Location: Pajala

Postby moggemx » Tue 09 May, 2006 20:24

AHA!!! :oops:

hehe kom på det nu... det var ju kungens merca jag kollade på...

User avatar
martinpajala
Halvproffs
Halvproffs
Posts: 169
Joined: Wed 02 Nov, 2005 20:15
Location: Pajala
Contact:

Postby martinpajala » Sat 13 May, 2006 14:57

Så grymt kul att läsa/se sånt här:) Även att nån vågar satsa på en "gammdiesel" är ju väldigt trevligt, vi uppe i norr har kärlek till diesel hehe! :D Men sen är det mindre kul när det finns så många som är allt för negativa, Gillar man inte detta bygge, varför då följa tråden.? Men men, nog om det. Jag tror iaf att dehär kommer bli j#$%&a bra=) Hoppas på att få se bilen i verklighet nångång=) Pajala är ju inte så långt ifrån Överkalix=) Glid till pajala Under PajalaMarknad så får man hoppas man inte tatt för många pilser å lyckas se bilen=) aja, Lycka till med det här=)

/M

User avatar
LillNaisarn
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2441
Joined: Wed 19 Oct, 2005 11:33
Location: Luleå Norrbotten
Contact:

Postby LillNaisarn » Sun 14 May, 2006 14:21

martinpajala wrote:Så grymt kul att läsa/se sånt här:) Även att nån vågar satsa på en "gammdiesel" är ju väldigt trevligt, vi uppe i norr har kärlek till diesel hehe! :D Men sen är det mindre kul när det finns så många som är allt för negativa, Gillar man inte detta bygge, varför då följa tråden.? Men men, nog om det. Jag tror iaf att dehär kommer bli j#$%&a bra=) Hoppas på att få se bilen i verklighet nångång=) Pajala är ju inte så långt ifrån Överkalix=) Glid till pajala Under PajalaMarknad så får man hoppas man inte tatt för många pilser å lyckas se bilen=) aja, Lycka till med det här=)

/M


Tackar det är roligt att folk uppskattar detta bygge,
ja inte är det ngn större ide och köra på bensin då man får dieseln för omkring 6kr/liter´n i finland man kör ju som gratis :-)
jag hoppas också på att det blir bra då jag blir klar ( om ja nu någonsin bilr det :wink: ) , Ja den lär ju rulla på ganska bra nu i sommar runt om i " fyrkanten " , pajalamarknad :?: det låter inte ut helt omöjligt det brukar ju vara rackarns bra drag där då.. ja det vore fint å ta ngn pilsner på det hela :wink:

User avatar
LillNaisarn
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2441
Joined: Wed 19 Oct, 2005 11:33
Location: Luleå Norrbotten
Contact:

Postby LillNaisarn » Wed 17 May, 2006 22:01

Here we go again !
Jag fann en sån här läckerhet i garaget ( tur att min brossa hade lite x-tra hojj grejjer hemma ) . inte min som är på bild, men ska försöka få fyllt på telefonen och lägga upp ngt foto, och försöka få tag i ngn anslutning så jag kan prova snöra på denna nå :-) ( hoppas bara på att det inte kommer att se ut för dumt ) ,
Image

edit: känns ut som att mitt " bygge " stått stilla nu ett tag, men som tur är så får jag pengar nästa fredag e.v måndag så då får man spåna i vad man ska köpa, får se om det blir över några pengar efter balans skivan, ska iaf bli skönt att få bytt harley & balans så mellan axeln är okey :-)

User avatar
LillNaisarn
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2441
Joined: Wed 19 Oct, 2005 11:33
Location: Luleå Norrbotten
Contact:

Postby LillNaisarn » Sun 21 May, 2006 20:28

här kommer en bild på hur det skulle ungefär se ut, ja tycker att det är läckert. kom gärna med kommentarer !

Image

User avatar
benzmansåklart
Guru
Guru
Posts: 2885
Joined: Fri 16 Apr, 2004 20:03
Location: Lamphun Thailand
Contact:

Postby benzmansåklart » Sun 21 May, 2006 20:34

8) vaför inte :wink: de e ju din bil :wink:
Din och min ledarstjärna. Tom Dahlqvist-57

MB230e
Proffs
Proffs
Posts: 275
Joined: Thu 06 May, 2004 22:40
Location: Värmland

Postby MB230e » Sun 21 May, 2006 21:32

jo det skulle kanske funka..men enda nackdelen är väll att den kommer nära marken.. och kan lätt skrapa i :roll:
_________________
Alexander -84
Mercedes 230E -88

User avatar
LillNaisarn
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2441
Joined: Wed 19 Oct, 2005 11:33
Location: Luleå Norrbotten
Contact:

Postby LillNaisarn » Wed 31 May, 2006 12:12

så därja, nu har det stått på tok för stilla allt för länge, men mkt nu med skolan innan man slutar och mkt annat på sidan av som uppehållit en,

Men igår tog jag mig i kragen och rev solfilm och städade ur bilen, men det var visst ett rent h-vete att ta lös solfilmen då den på sidorutorna suttit i 3 år, så då var det fram med tapetserar blad och skrapa som en idiot, men " streamern / bården " och bakrutan gick kalas fint,

Tänkte senare idag om jag fått pengar på mitt konto så ska jag idag då jag ska till kalix en sväng och inhandla ny solfilm tänkte köra på näst mörkaste solfilmen runt om istället för 4% som det suttit på, tänkte även köpa lite autosoul och polera lite, funderar smått på att beställa lite grejjer idag. förhoppningsvis så var det en intresserad av DVD skärmen min så då kanske man får sålt den och börja inhandla en efterlängtad sak men det hålls - HEMLIGT - :wink: More 2 go... uppdaterar väll senare idag om man fått Cash på kontot och lagt solfilmen :-)

Edit: Jag kom ju på att jag rivit bort dekaler från sido rutorna, bilder kommer väll då solfilm blir applicerad.

User avatar
LillNaisarn
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2441
Joined: Wed 19 Oct, 2005 11:33
Location: Luleå Norrbotten
Contact:

Postby LillNaisarn » Wed 31 May, 2006 22:17

då var det ju så snyggt att dom inte hade ngt autosoul eller solfilm , så jag får väll kika imorgon om jag skulle e.v till kalix,

lägger upp lite bilder jag tog idag på värsting åket :lol:
ImageImage
Image

edit: tack mercedes200 för att du uppmärksamade att dom var gammla :oops: men nu finns det ju iaf bilder som är ca 10 min gammla :wink: enjoy...
Last edited by LillNaisarn on Wed 31 May, 2006 22:49, edited 1 time in total.

User avatar
mercedes200
Expert
Expert
Posts: 926
Joined: Sat 27 Mar, 2004 17:34

Postby mercedes200 » Wed 31 May, 2006 22:31

Hur kan de sitta solfilm på bilen idag om du rev bort den igår???


Return to “Våra projekt”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests