Page 39 of 40

Re: PatrickW C55 AMG

Posted: Fri 17 Jul, 2015 17:01
by PatrickW
haha ja.. =)

Re: PatrickW C55 AMG

Posted: Sat 18 Jul, 2015 23:13
by PatrickW
450sl topp:
Image

Funderar på att lämna ytan sån där, det är det senaste ropet från staterna när det gäller portning.

Re: PatrickW C55 AMG

Posted: Fri 24 Jul, 2015 13:01
by PatrickW
Köpes!

Sl55 amg fälgar.
styling 4
hör av er

Re: PatrickW C55 AMG

Posted: Fri 24 Jul, 2015 13:46
by amgen
Såg/läste du om den svenska C32:an på mbworld där dom istället för
kompressorsexan klämt ner en 5,5 V8 med kompressor? På ytan under huven syntes
det knappt någon skillnad alls... Fortfarande bara enkelt dubbelutblås bak på ena sidan bl a.
På flyglarna står det fortfarande "V6 Kompressor", för att lura en viss inspektion?
:shock:

Re: PatrickW C55 AMG

Posted: Sat 25 Jul, 2015 12:20
by PatrickW
fasen,, jag såg topicen,, men nu hittar jag inte på den.

Re: PatrickW C55 AMG

Posted: Sat 25 Jul, 2015 12:58
by amgen

Re: PatrickW C55 AMG

Posted: Sat 25 Jul, 2015 22:39
by Lasse-SL-500
Tack Patrick för trevligt bemötande och demonstration av din fina bil.

Fälgarna kommer bli toppen på min CL. Kör hårt med C55:an!! :-)

Re: PatrickW C55 AMG

Posted: Sun 26 Jul, 2015 18:11
by PatrickW
Tack ;)
Trevligt att träffas.

Jag meckar moppe för fulla muggar nu, men ska göra ett ryck med nya insuget om nån dag.

Re: PatrickW C55 AMG

Posted: Sun 26 Jul, 2015 20:57
by Lasse-SL-500
För er som inte träffat Patrick så kan jag berätta att han är en av alla ovanligt duktiga människor som finns i vårat land - en ingenjör ut i fingerspetsarna med ett brinnande intresse och fysiska kunskaper och förståelse för hur saker fungerar i detalj. Teori och praktiskt kunnande i kombination.

Imponerad. Du borde egentligen jobba som maskin eller motorkonstruktör (vilket du kanske gör, jag har ju ingen aning) :mrgreen:

Re: PatrickW C55 AMG

Posted: Thu 30 Jul, 2015 09:59
by PatrickW
Jag jobbar som NC operatör ;)
Men har motortrimning som hobby.

Idag kom det hem lite däck till mina std 18" bakhjul så jag får testa lite mer prestanda.
Det är juh hopplöst som det är nu att köra nå mycket snabbare än 14s på 402
det spinner och spinner och spinner 1an och 2an.

så en liten förbättring hoppas jag på med lite lite klistrigare däck, även om de är i lågbudgetsegmentet.
Federal rs-r

Image

Tidigare på stdhjulen sitter där blanka Pirelli P-Zero, inte riktigt optimalt om man uttrycker sig milt ;)

Re: PatrickW C55 AMG

Posted: Thu 30 Jul, 2015 20:37
by PatrickW
Varit ute och provkört lite.
Mäkta imponerad av fästet trots de var billiga och ett år gamla, nya men tillverkade för ett år sedan.
Image

Bilen nosar nu på höga elvor på 402m, fränt!

Re: PatrickW C55 AMG

Posted: Thu 30 Jul, 2015 20:42
by @ndreas
Najs! :-D

Min däckhandlare säger att tillverkarna påstår däcken är bäst efter ett år och tappar efter tredje. Så det är nog ok.

Vänligen Andreas

Re: PatrickW C55 AMG

Posted: Fri 31 Jul, 2015 08:39
by Mercymercy
Lasse-SL-500 wrote: med ett brinnande intresse och fysiska kunskaper


Hur har man användning av "fysiska kunskaper" när man trimmar bilar? :)

Re: PatrickW C55 AMG

Posted: Fri 31 Jul, 2015 10:10
by PatrickW
I allra högsta grad vill jag påstå.
Jag kan inte alla termer inom aerodynamik, och jag kan inte allt teoretiskt.
Men jag har en 'förståelse' för hur luft beter sig.
Och ju mer jag läser på inom 'aerofysik' känner jag att jag blir mer och mer begränsad.
Så, med kunskap om var de fysiska 'gränserna' är så försöker jag våldta dem.

Och hittils funkar det ;)

Re: PatrickW C55 AMG

Posted: Fri 31 Jul, 2015 10:16
by PatrickW
@ndreas wrote:Najs! :-D

Min däckhandlare säger att tillverkarna påstår däcken är bäst efter ett år och tappar efter tredje. Så det är nog ok.

Vänligen Andreas


Så kan det säkert vara, jag kan inget om huruvida däck åldras och lagras, förutom att man hört att 'färskt är bra'.
Prestandan nudå?
12.03s på 402m med 186 i slutfart.
Småspann lite på ettan men vet inte om det var till nackdel eller fördel, ska testa släppa ur nåt hekto och se om det blir annorlunda.
Så nu börjar suget komma att göra klart nya insuget.
Kanske kanske kan man komma över 190 i slutfart.
Då borde ju 11.999 vara möjligt ;)
Högre stallspeed och riktiga slicks så kapade man nog rejält med tiondelar.
men, gatbarheten försvinner ju.