![Image](http://lh3.ggpht.com/-dHQSiRMAUMI/T3x1mYuhBcI/AAAAAAAABSM/Iw_qJU39UBQ/s400/IMG_20120404_173508.jpg)
Efter termostatbyte ser det ut som i instruktionsboken.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Löprulle på spännaren och termostat byttes på 1h30 minuter, var lite lättare nu andra gången jag tråcklade bort rörmokeriet framför motorn.
kungen wrote:om du ökar effekten till 190hk så får du säga hur den går kontra din 230 du hadde.
torake wrote:I övrigt är det stiltje i projektet, har två stora puckar i AC:n och k-boxen och inte hunnit göra ett dyft åt endera, tack vare diverse mopeder och gungställningar i trädgård som man utlovat i svaga ögonblick.
MBetoile wrote:torake wrote:I kväll skall jag försöka plocka isär hjulupphängningen höger bak och applicera fett, läste på ett amerikanskt forum att det kunde få tyst på knarrandet. Hjälper inte det blir det bussningsbyte, för det har successivt kommit ett j#$%&a irriterande knarr nu när det blivit varmare på dagarna...
Hur gick det? På min w201 som jag hade, tystade jag en knarrande framvagnsbussning med en injektionsspruta modell större med en grov nål. Med en cocktail med krypande smörjmedel och 5- 56 m.m., uppstod ljuv tystnad efter ett par injektioner genom gummit.
torake wrote:MBetoile wrote:torake wrote:I kväll skall jag försöka plocka isär hjulupphängningen höger bak och applicera fett, läste på ett amerikanskt forum att det kunde få tyst på knarrandet. Hjälper inte det blir det bussningsbyte, för det har successivt kommit ett j#$%&a irriterande knarr nu när det blivit varmare på dagarna...
Hur gick det? På min w201 som jag hade, tystade jag en knarrande framvagnsbussning med en injektionsspruta modell större med en grov nål. Med en cocktail med krypande smörjmedel och 5- 56 m.m., uppstod ljuv tystnad efter ett par injektioner genom gummit.
När jag för ett par dagar sedan väl fick isär så jag kunde inspektera gnällbussningen förstod jag, dels varför det knarrar och dels varför det aldrig funkar att smörja den: Det är inte en bussning som sitter där utan en slags kulled, alltså rörbit med kula i, och sedan sitter bulten i ett genomgående hål i kulan. Knarret/gnället är när kulan skurit i sitt säte.
Teiledirekt har nya Lemförder för 300kr/st, så det blir till att beställa.
Hynboholm wrote:torake wrote:När jag för ett par dagar sedan väl fick isär så jag kunde inspektera gnällbussningen förstod jag, dels varför det knarrar och dels varför det aldrig funkar att smörja den: Det är inte en bussning som sitter där utan en slags kulled, alltså rörbit med kula i, och sedan sitter bulten i ett genomgående hål i kulan. Knarret/gnället är när kulan skurit i sitt säte.
Teiledirekt har nya Lemförder för 300kr/st, så det blir till att beställa.
Går det att (i den nya) gänga i en smörjnippel/kommer man åt att smörja på plats?
Chris Mbsca wrote:Walter lär inte svara då de har gått i konkurs..
Chris Mbsca wrote:Du har ju Danderyd åxå. Och mig..
Users browsing this forum: No registered users and 46 guests