PUMPISH MB300E Turbo

Här visar och dokumenterar vi våra projekt. Endast för Mercedes modeller.
User avatar
Scorpio
Guru
Guru
Posts: 2752
Joined: Mon 10 Nov, 2003 17:27
Location: Bara
Contact:

Postby Scorpio » Sat 28 Apr, 2007 07:58

PUMPISH 300E wrote:Mera av mera färdig hembräntaparat

Image



:shock:

Det måste ha gått åt en och annan timme där.. :-D 8)
Janne Nordin

-07 E200 Kompressor Kombi
-18 E200 Kombi
-04 Ducati 998S Final Edition

User avatar
Jonte
Hangaround
Hangaround
Posts: 21
Joined: Mon 12 Jun, 2006 18:22
Location: sthlm/Mora
Contact:

Postby Jonte » Sat 28 Apr, 2007 18:39

uuh... :roll: Du som e lite PRO här på m103orna.. Kort o gott, har en 2,6 91a sportline nu. Vill peta i mer effekt, va kan man göra åt en 300 motor o ändå hamna inom rätt schyssta ramar av gäller pris. Kam ? borra ? :?
vh Jonas....för en m104 i w201an..Mycke jättesvårt jobb kanske ?!

User avatar
Pärlan
Guru
Guru
Posts: 3695
Joined: Sun 01 Oct, 2006 13:11
Location: Luleå
Contact:

Postby Pärlan » Sat 28 Apr, 2007 18:45

PUMPISH 300E wrote:Äntligen efter massa ångest attacker och 100 ombyggnader så är grenröret klart nu

Image

Och så provmonterat så imorn ska wg piporna dras till downpipe för typ 101e gången

Image


Helt otroligt!! :shock: :lol: 8)

Spännande att se var detta slutar. Tummen upp!
Mercedes Benz S600 C140 1994 kupé V12 Såld.
Mercedes Benz E200 W211 2004 Kombi

Garaget : http://www.garaget.org/?car=34361

User avatar
Starscream
Guru
Guru
Posts: 6161
Joined: Sun 31 Jul, 2005 00:10
Location: Västernorrland - Ångermanland - Sollefteå
Contact:

Postby Starscream » Sat 28 Apr, 2007 19:00

Jag ser fram emot lite film med ljud i framtiden :-)

User avatar
PUMPISH 300E
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2332
Joined: Wed 10 Sep, 2003 19:49
Location: Stockholm/bromma
Contact:

Postby PUMPISH 300E » Mon 30 Apr, 2007 01:02

Så idag fick jag kapa bort original anslutningarna på IC och göra nya anslutningar frammåt typ, loppat fast dom och imorn ska dom svetsas ordentligt och dumparna ska på tryckrören.
Blev rätt så korta tryckrör typ 20cm på ena sidan och typ 30cm på andra

Image
Image
Fågelstjärt överladd! TurboGayLord



MB 300E Turbo-87
Roman 75
http://www.turbobanditen.se
http://www.burlak.net
http://www.benztrim.com

User avatar
PUMPISH 300E
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2332
Joined: Wed 10 Sep, 2003 19:49
Location: Stockholm/bromma
Contact:

Postby PUMPISH 300E » Tue 01 May, 2007 00:40

Lite mer pill idag så blev intercooler och tryckrören klara dårå

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Fågelstjärt överladd! TurboGayLord



MB 300E Turbo-87
Roman 75
http://www.turbobanditen.se
http://www.burlak.net
http://www.benztrim.com

supercharger6.9
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1458
Joined: Tue 11 Oct, 2005 18:56
Location: Strängnäs

Postby supercharger6.9 » Tue 01 May, 2007 02:04

salt hattmangandeee friskt jobbat nästan så man blir **rörd**
Supercharger 6.9

Masta
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1405
Joined: Thu 25 Mar, 2004 17:19
Location: Stockholm

Postby Masta » Tue 01 May, 2007 10:54

Otroligt hantverk, hoppas få se den live i sommar! Glöm inte att lägga upp en liten burn-film när du e klar :-D

Är inte kröken till snigeln väldigt skarp? Eller luras bilden?
David

Mercalös :(
Såld och saknad 2008-2015: SLK 350 - Iridiumsilver, rött läder, 7G-tronic. Mods: 19" Piecha DP2 Phantom, Kurzstab-antenne, Kenwood DNX5120 Nav, alu växelpaddlar + Roadsterbag väskor :)

Nuvarande: BMW M3 E93, BMW 330i, VW High Up
Image

User avatar
PUMPISH 300E
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2332
Joined: Wed 10 Sep, 2003 19:49
Location: Stockholm/bromma
Contact:

Postby PUMPISH 300E » Tue 01 May, 2007 11:21

Tackar!
Ja jag sliter ärslet av mig nu att hinna till träffen så bilen måste bara ut i sommar!

Här kommer lite bättre vinkel på kröken

Image
Image
Fågelstjärt överladd! TurboGayLord



MB 300E Turbo-87
Roman 75
http://www.turbobanditen.se
http://www.burlak.net
http://www.benztrim.com

dr.benz w124
Wannabe
Wannabe
Posts: 6
Joined: Mon 02 Apr, 2007 11:27
Location: torsby

Postby dr.benz w124 » Tue 01 May, 2007 11:34

:twisted: :twisted: salta salta..saltbil!!!!

nu jevlar...börja det osa kärnkraft ....det osar..brännt.gummi.o varma..difflammeler..haha!

vilket rörbygge....har roman spionerat..nån stans..på nån rörmok..?

ne kör hårt Romanella...kom i håg att andas..själv! så du int svimma i garaget..haha..

roman har nog nordens..kansja värdens bäst andande m103.985.. motor :-D

ska bli hetsande...o kolla starten....darrar redan.. :shock:
dr.benz w124

supercharger6.9
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1458
Joined: Tue 11 Oct, 2005 18:56
Location: Strängnäs

Postby supercharger6.9 » Tue 01 May, 2007 12:25

arslet är bra att ha till jusst såna där tillfällen när man sliter som satan och då resten inte räcker till . Saltson ser kanon ut alym
Supercharger 6.9

KJD
Medlem
Medlem
Posts: 69
Joined: Wed 18 Oct, 2006 14:22

Postby KJD » Wed 02 May, 2007 10:40

Tjenare,

Jag vill först och främst berömma ditt arbete och framför allt resultatet av allt arbete, en fantastiskt fin bil helt enkelt.

En liten Fundering, är motorn stumt monterad? Anledningen till att jag frågar är röret mellan Turbo och IC.
Jag ser bara en skarv och det är en kort blå siliconslang där.
Om motorn är gummiupphängd och IC'n sitter stumt i chassiet så finns det inget som kan ta upp snedställning/vibrationer med brytkrafter som följd.

På röret mellan IC och insug så är det två skarvar vilket ger en flexiblare övergång.

Jag arbetar med motorinstallationer och vi använder alltid två skarvar (minst) för att säkerställa lång livslängd på slangen.
Jag vill inte vara besserwisser utan vill att du ska ha många bekymmersfria mil i sommar.

skrotarn
Expert
Expert
Posts: 722
Joined: Tue 14 Feb, 2006 21:29
Location: pite-sjulsmark
Contact:

Postby skrotarn » Wed 02 May, 2007 10:46

kör man med hårda kuddar läste ja man bara behöver jus lite som tar bort vibrationer... vet inte vad roman har för kuddar men inte org tror ja iaf...??
Image
Sponsor:
http://www.multimedia-import.se

Nuvarande Benzar
-85 w123 300D 24v tyrpo me pymp
-68 w110 250D

Tidigare benzar
-76 w123 300D STT
-79 w123 240D aut
-79 w123 300D
-86 w124 250D
-81 w126 300D
-73 w115 300D STT
-86 w201 190D
-85 w201 190D
-85 w201 190D
-86 w124 250DT
-82 w123 300D
-95 W202 C250D

"Går du i någon annans fotspår så kommer du aldrig först"

User avatar
PUMPISH 300E
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2332
Joined: Wed 10 Sep, 2003 19:49
Location: Stockholm/bromma
Contact:

Postby PUMPISH 300E » Thu 03 May, 2007 00:45

KJD wrote:Tjenare,

Jag vill först och främst berömma ditt arbete och framför allt resultatet av allt arbete, en fantastiskt fin bil helt enkelt.

En liten Fundering, är motorn stumt monterad? Anledningen till att jag frågar är röret mellan Turbo och IC.
Jag ser bara en skarv och det är en kort blå siliconslang där.
Om motorn är gummiupphängd och IC'n sitter stumt i chassiet så finns det inget som kan ta upp snedställning/vibrationer med brytkrafter som följd.

På röret mellan IC och insug så är det två skarvar vilket ger en flexiblare övergång.



Jag arbetar med motorinstallationer och vi använder alltid två skarvar (minst) för att säkerställa lång livslängd på slangen.
Jag vill inte vara besserwisser utan vill att du ska ha många bekymmersfria mil i sommar.


Tackar!

Jo jag har faktikst tänkt på det redan och maningen är att köra stummare kuddar men jag har inte bestämt mig än vad det ska blir för några.

Tillsvidare innan jag har fixat detta så kommer jag att spänna det lilla siliconen lite som dragspel så att den har lite space att röra sig lite för jag tänkte först sätta 2 skarvar men det pajade utseende totalt när 2 slangar satt nära varann. Så även om jag sätter den spänd som dragspel så räknar jag med mycket större slitage iaf så jag har då redan laddat på med 10st extra siliconer i skuffen hehe.

Annars vet jag inte vad det blir för kuddar, vad tycker ni alihopa?
Svarva ett par kuddar i aluminium? Eller kanske delrin?
Annars kanske volvo rallykuddar och aluminium distanser påp varje sida?
Image
Fågelstjärt överladd! TurboGayLord



MB 300E Turbo-87
Roman 75
http://www.turbobanditen.se
http://www.burlak.net
http://www.benztrim.com

User avatar
PUMPISH 300E
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2332
Joined: Wed 10 Sep, 2003 19:49
Location: Stockholm/bromma
Contact:

Postby PUMPISH 300E » Thu 03 May, 2007 01:04

Image
Image
Image
Fågelstjärt överladd! TurboGayLord



MB 300E Turbo-87
Roman 75
http://www.turbobanditen.se
http://www.burlak.net
http://www.benztrim.com


Return to “Våra projekt”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 20 guests