CO grundligt inställd, avgaserna luktar inte surt längre, CO hamnade på 0.3, HC på 145 och lambdan 1.005 (katten e rensad, enklare avgaskrav)
Kan det bli mer perfekt??
Funderar även på en ny tändkabelsats då de gamla har hängt med sen tillverkningen-88 (original såklart)
Har även en intressant spekulant på mina fälgar, vem det är får ni se i någon annans projekttråd när det väl kommer till kritan;)
The 230 Coupe - Uppdat. 12/8 -21 s. 25
- Mercafreaket
- Guru
- Posts: 9639
- Joined: Mon 12 May, 2003 18:16
- Location: Tavelsjö (Västerbotten)
- Contact:
'83 Patrik Nilsson
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
- Mercafreaket
- Guru
- Posts: 9639
- Joined: Mon 12 May, 2003 18:16
- Location: Tavelsjö (Västerbotten)
- Contact:
andush wrote:Lämnade du in? Jag som fick intrycket av att du typ legat bakom den motorn när jag var till dig
En CO-inställning är något jag överlät till verkstan iom dom vet EXAKT hur det ska stå ist för att jag själv ska skruva på ett måfå, sen var det lite av bekvämlighet också O nån gång ska va den första
Men visst allt "skitmek" har jag gjort själv
'83 Patrik Nilsson
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
Mercafreaket wrote:andush wrote:Lämnade du in? Jag som fick intrycket av att du typ legat bakom den motorn när jag var till dig
En CO-inställning är något jag överlät till verkstan iom dom vet EXAKT hur det ska stå ist för att jag själv ska skruva på ett måfå, sen var det lite av bekvämlighet också O nån gång ska va den första
Men visst allt "skitmek" har jag gjort själv
Jo klart en mätare är ju inte fel.. tur man får låna en gratis på gamm-jobbet
Anders Johansson
W111 230S OM617 -66
X204 GLK 220 CDI 4-matic Automat -09
Ex MB:
W110 200D -68
W123 200 -82
W123 200 -82
W123 300D -81
W124 230E Sportline -91
W201 190D -88
W111 230S OM617 -66
X204 GLK 220 CDI 4-matic Automat -09
Ex MB:
W110 200D -68
W123 200 -82
W123 200 -82
W123 300D -81
W124 230E Sportline -91
W201 190D -88
- Mercafreaket
- Guru
- Posts: 9639
- Joined: Mon 12 May, 2003 18:16
- Location: Tavelsjö (Västerbotten)
- Contact:
Ny uppdatering - Tyckte de gamla framhögtalarna lät så jäkla skabbigt med skorr o hela baletten så åkte jag o handlade nya Rockford T152C som jag våldade ner i originalhålen (fick karva bort lite material i brädan) men skam den som ger sig, ner gick dom! Vid provspelning på lite högre volym så insåg jag: Det var inget fel på de gamla högtalarna - Radion (en Pioneer DEH-P77MP) orkar inte driva dom ordentligt.... så nu måste jag införskaffa ett 4-kanaligt eller 6-kanaligt steg - Vad tycker panelen? (har tänkt att kasta in en bas vid senare tillfälle (antingen en openair ist. för förstahjälpenfacket eller två 6.5-tums basar från JL med egenhändigt
snickrade lådor
Har även införskaffat en ny högerskärm fram ty den gamla misshandlats av ett stycke hjul och till följd av detta så är skärmkanten rostig och klarlach har släppt runt hela området o ca en decimeter uppåt
Lite bilder som vanligt
Gamla högtalaren på sin plats
Ny vs. Gammal
Ny monterad, sitter som berget fastklämd
Ingenting som avslöjar utifrån förutom en liten liten bula
snickrade lådor
Har även införskaffat en ny högerskärm fram ty den gamla misshandlats av ett stycke hjul och till följd av detta så är skärmkanten rostig och klarlach har släppt runt hela området o ca en decimeter uppåt
Lite bilder som vanligt
Gamla högtalaren på sin plats
Ny vs. Gammal
Ny monterad, sitter som berget fastklämd
Ingenting som avslöjar utifrån förutom en liten liten bula
'83 Patrik Nilsson
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
- Mercafreaket
- Guru
- Posts: 9639
- Joined: Mon 12 May, 2003 18:16
- Location: Tavelsjö (Västerbotten)
- Contact:
andush wrote:Blev ju bra det där! Ser på bilderna att ni införskaffat en 210:a sen sist jag var och hälsade på dig?
Den kärran har varit i mors o fars ägo sen sommaren -02 dom har kört ca 12000 mil med den sen dess, gått 20000 vid detta tillfälle
'83 Patrik Nilsson
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
- Mercafreaket
- Guru
- Posts: 9639
- Joined: Mon 12 May, 2003 18:16
- Location: Tavelsjö (Västerbotten)
- Contact:
Nuså har jag beställt nya fälgar o däck, fick även de gamla avantgardarna sålda
Fälgarna bidde replikor av AMG 5-Eker parallelleker, däcken blev kumho ecsta supra 712 i dimensionen 225-40-18, torde ha grejerna i slutet på nästa vecka eller i början av veckan därpå
Fälgarna bidde replikor av AMG 5-Eker parallelleker, däcken blev kumho ecsta supra 712 i dimensionen 225-40-18, torde ha grejerna i slutet på nästa vecka eller i början av veckan därpå
Last edited by Mercafreaket on Wed 11 Apr, 2007 22:37, edited 1 time in total.
'83 Patrik Nilsson
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
- Merca-Hakan
- Guru
- Posts: 2833
- Joined: Wed 14 Dec, 2005 20:26
- Location: Norrland
- Mercafreaket
- Guru
- Posts: 9639
- Joined: Mon 12 May, 2003 18:16
- Location: Tavelsjö (Västerbotten)
- Contact:
Re: ....
Petta2 wrote:vad ska du pynta för aluminium trummorna?
9300 för trummorna med pålagda gummin
splitter-nytt
Merca-Hakan wrote:Kommer bli finemang det där hördu.. ska bli skoj å se hur det ser ut sen!
Jo Jag har länge varit fundersam, men äntligen bestämt mig
Måste måla upp bromsoken så att det ser lite anständigt ut men det är gjort på en kafferast
'83 Patrik Nilsson
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
- Mercafreaket
- Guru
- Posts: 9639
- Joined: Mon 12 May, 2003 18:16
- Location: Tavelsjö (Västerbotten)
- Contact:
Efter "mycket liv för en pilsner" fick jag äntligen på mina fälgar, en var leveransskadad rätt ordentligt, men de 3 andra var oskadda - Detta medförde att fälgarna inte kom på förräns iförrgårkväll (torsdag) Men bultarna som jag fick med var åt helsike för långa så stenskivan fick bekänna färg.... inte nog med det lyckades jag kknäcka en av fjädrarna som håller p-bromsbackarna på plats
Igår (fredags) besiktigades "aset" med blanka papper trots en gnällande bakbroms (fjädern låg klämd mellan trumman och backen) fick beröm för det fina skicket trots mätarställningen
Idag (lördag) akutresa in till stan för inhandling av monteringssats, isär med bromsen och bytte fjäder, så var det löst
Igår (fredags) besiktigades "aset" med blanka papper trots en gnällande bakbroms (fjädern låg klämd mellan trumman och backen) fick beröm för det fina skicket trots mätarställningen
Idag (lördag) akutresa in till stan för inhandling av monteringssats, isär med bromsen och bytte fjäder, så var det löst
'83 Patrik Nilsson
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
- Jonas_W124
- Hedersmedlem
- Posts: 1611
- Joined: Tue 14 Jun, 2005 01:11
- Location: Forsbacka-Gävleborg
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 97 guests