och nu blir det ännu mer effekt .

Här visar och dokumenterar vi våra projekt. Endast för Mercedes modeller.
supercharger6.9
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1458
Joined: Tue 11 Oct, 2005 18:56
Location: Strängnäs

och nu blir det ännu mer effekt .

Postby supercharger6.9 » Mon 05 Dec, 2005 01:36

eftersom bilen skall göras i ordning helt o hållet under mellandagarna.så åker motoreffekten upp ordentligt.vilket innebär att jag kommer sätta dit ett mindre hjul till kompressorn och skaffat mig större spridare greja med tändning och lägga in andra bränsle mappar måste oxå ses till i detta området .,och då kommer laddtrycket hamna på ca 1.45bar. och det är i stortsett över hela varvtalsområdet.det råder inget tvivel genom att höja laddtrycket med ca 0.5 gör ju onekligen stor skillnad.sen är det oxå fördel med stor motor ca7liter som får lite extra luft.i lungan.det kommer bli mig ett sant nöje att provköra den igen sen efter uppgraderingen.jag skall ta med mig PUMPISH på en liten vinter resa sen..efter man kramat på lite mer tryck i motorn... :-D hee hee ,,,
Supercharger 6.9

User avatar
mercedes200
Expert
Expert
Posts: 926
Joined: Sat 27 Mar, 2004 17:34

Postby mercedes200 » Tue 06 Dec, 2005 17:28

vad för bil och vad för motor???

xX
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1036
Joined: Fri 15 Aug, 2003 18:25
Location: Stockholm

Postby xX » Tue 06 Dec, 2005 17:30

Släng gärna upp bilder på både motor och själva bilen som helhet :-)

mercedes200 wrote:vad för bil och vad för motor???


450 SEL 6.9 :-D

supercharger6.9
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1458
Joined: Tue 11 Oct, 2005 18:56
Location: Strängnäs

Postby supercharger6.9 » Tue 06 Dec, 2005 18:30

http://mbsca.com/forum/viewtopic.php?t=16466...bilen är en w116 450 sel 6.9 som är ombyggd och motorn är ju motor M100 985 jag kör Autorotor skruv kompressor och Autronic tändning och insprutning fördelarlöst.från att haft K-jetronic.och brytarlöst tändsystem tidigare.inget fel ide utan det duger inte längre när man skall ut med mycket mer effekt än strax under 300hästar och 566nm som va orginal.laddar i dag ca 0.9bar. kör med ett 85mm hjul som driver kompressorn .så nu åker ett minde hjul på som ger snabbare snurr på kompressorn och större spridare ,,en ny tändnings mapp och bränsle.mapp.måste till.så ladd trycket på runt 1.5bar kommer passa alldeles utmärkt .och bilen görs i ordning tot i samma veva.jag kommer ta lite bilder undertiden tänkte jag. :-) skal in imellan dagarna med en så.är hyffsat nära.. :wink:
Supercharger 6.9


Return to “Våra projekt”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 95 guests