kompakt 280E turbo
-
- Hedersmedlem
- Posts: 1458
- Joined: Tue 11 Oct, 2005 18:56
- Location: Strängnäs
kompakt 280E turbo
iförr går bytte jag ut gamla Djet sprutet mot ett nytt haltech F10 lite enklare men funkar perfekt liksom mycket bättre och skönare gång på hela motorn..nu har jag flänsarna klart för grenröret och det kommer grejas i ordning och turbon skall pssas in .får lite olika agregat att välja mellan.efter lite räknande på en kompressor mapp som skall kunna va rätt bra ihop.det finns Grret T27-28-30 eller en som är T28 med T30 hus.som kan leverera runt 550 hästar och inte få kikhosta.gäller att inte komma utanför pumpgränsen då är det inte mycket vunnet mer tryck okay men mycke mer värme oxå.,,,inte bra.motorn är eg en trevlig maskin me dubbla kammar och stora ventiler som jag kollade så med bara lite lätt portning skulle kunna flöda öerhört med luft.toppen är gjord för riktiga effekt uttag.tar lite bilder under tiden. när jag börjat få ihop lite prylar det blir snart.
Supercharger 6.9
- Onkel-Benz
- Superspammer
- Posts: 10327
- Joined: Sun 21 Nov, 2004 23:19
- Contact:
-
- Hedersmedlem
- Posts: 1458
- Joined: Tue 11 Oct, 2005 18:56
- Location: Strängnäs
- Onkel-Benz
- Superspammer
- Posts: 10327
- Joined: Sun 21 Nov, 2004 23:19
- Contact:
Köpte du emanuel eller tomat i compakten Robban? 4 pet eller 5 pet??? Är lite sugen på en prisbild på att uppgradera D-jetten på 117 och köra med nåt mappbart. Har du nåt att komma med på den fronten? Hur mycket behöver jag skrota bort från rovan? (lösgom, spridare, styrdon, soppapump, tryckregulatorer, tändsystem???) Blir det hyvens utan överladdning åxå? Har ju 3,23 med 3-växlad Wandler och dem känns alltför mysigt orig. för att välja bort på en vierkommafünfer......
Bader och jag tänkte komma å våldgästa er i mellandagarna, OK???
Tyfonen.
Bader och jag tänkte komma å våldgästa er i mellandagarna, OK???
Tyfonen.
-
- Hedersmedlem
- Posts: 1458
- Joined: Tue 11 Oct, 2005 18:56
- Location: Strängnäs
tänkte på din morot som eg inte behöver tas bort någe speciellt maskinelt.jag föredrar att köra fördelarelöst mappbart typ Autronic SM4.det är tveklöst en av dem bästa spruten och minimalt med ombygge.vill du trotts allt behålla gammla fördelaren så är haltech ett bra alternativtyp F10 liksom det är bara sprut..du kan behålla spridarna och allt annat som tryckregulatorn och pumpen.eg byter man bara ECUn.och kablaget till den och ny spridar härva.det är det allra enklaste.att bara slippa lösgommen i fördelarén är ett stort plus .joo jusst det du behåller din fördelare oxå triggar man sen på minus på tändspolen thats all som behövs för att trigga nya ECUn.och jag kör alltid med batch fire .samma som orginal.. altså 2 spridare tänds samtidigt..sen är du hemma . sen går det att bygga vidare så klart.vi snackar om det sen okay* happe tuning.....tjingeling
Last edited by supercharger6.9 on Wed 21 Dec, 2005 12:20, edited 1 time in total.
Supercharger 6.9
-
- Hedersmedlem
- Posts: 1458
- Joined: Tue 11 Oct, 2005 18:56
- Location: Strängnäs
-
- Hedersmedlem
- Posts: 1458
- Joined: Tue 11 Oct, 2005 18:56
- Location: Strängnäs
- Onkel-Benz
- Superspammer
- Posts: 10327
- Joined: Sun 21 Nov, 2004 23:19
- Contact:
OJ!! å vilken ratt sen!!
Anton Hangasjärvi -87
S123 300TD -81, W120 180 -58, W110 200D -67, W115 220D Lang -72
http://www.garaget.org/MrMeduza
S123 300TD -81, W120 180 -58, W110 200D -67, W115 220D Lang -72
http://www.garaget.org/MrMeduza
-
- Hedersmedlem
- Posts: 1458
- Joined: Tue 11 Oct, 2005 18:56
- Location: Strängnäs
-
- Hedersmedlem
- Posts: 1458
- Joined: Tue 11 Oct, 2005 18:56
- Location: Strängnäs
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 16 guests