Winis Mbsca wrote:Trevligt det där. Har själv funderingar på att göra det för att bli av med allt oljesöl.
Men jag fick tipset att man skulle snöra ihop kedjan runt kamaxeldreven med ståltråd och sedan lossa kamaxeldreven från kamxlarna, så var man 100% säker på att inte kedjans läge ändrades. Vet inte om det tipset funkar?
.
Jag gjorde markerinar med hjälp av ett kölnslag, överallt där det kunde röra sig. Kontrollerade även med alla märken som fanns sen tidigare.
Men om det var rätt metod får vi reda på då motorn startas
Winis Mbsca wrote:Sen hade jag nog slipat in ventilerna ändå, kostar inte mycket, och gör absolut ingen skada, tvärtom.
Eftersom jag inte är någon hejare på motorer, eftersom detta är min första bil jag skruvar med. Så litar jag på vad verkstäderna säger. Skulle ventilerna varit dåliga så hade de som planat toppen påpekat det, hoppas jag.
Men eftersom ingen av de jag pratat med tyckte att det skulle behövas göras något åt de.