300E 4-matic -88
Köpte denna pärla i oktober 2005 som repobjekt med lättare krockskada.
Tänkte först bara ha den att plocka delar av men det kändes tråkigt att riva ner den när den var
såpass bra maskinellt att jag började göra iordning den lite smått.
Först ut på listan var besiktning, de enda två punkterna var:
Bra att veta- fjäderinfästningar båda sidor, rostskadade
Ej godkänt- Länkarmslagringar bakre yttre båda sidor, glapp
Så det var bara att slänga i nya bussningar och besikta igen... Fjäderinfästningar lagas när skärmarna är borttagna vid lack.
Här är ena skärmen provmonterad iaf, inte nya skärmar men orginal iaf
Och NEJ jag dieselkonverterar inte här! Försöker bara få tyst på en lyftare
Se så mycket skit det spolar ut ur en gammal motor...
Men lyftaren är nog troligen sprucken så det är nog inget annat att göra än att byta allihop
Jörgen K´s 300E 4-matic
- Jörgen K
- Hedersmedlem
- Posts: 1054
- Joined: Sun 28 Mar, 2004 19:46
- Location: Värmland, Torsby (Västanvik)
MB 4 ME wrote:usch usch. Dom som vet att en bil som e rostig till ytan e oftast mer rostig än så...Ja vet. Men det e ju som en trevlig modell så det kan ju vara värt det.
Köpte den på skoj för att ha nåt att göra när jag får tråkigt Faktum är att det som finns i rost är det som syns (plus fjäderbensinfästningar) tro det eller ej!
Den ska bli nära på rostri innan jag är färdig med den, men det dröjer nog ett tag iom att jag är tvungen att jobba hela tiden Får nog säja uppmej om ja ska få nått gjort med egna bilar!
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 91 guests