Mercedes 300 turbodiesel -92

Här visar och dokumenterar vi våra projekt. Endast för Mercedes modeller.
jinxen

Postby jinxen » Mon 17 Apr, 2006 10:41

gitsy wrote:väldigt snygg, men du får väl sätta på 2 blanka rör bak de ser lite tunt ut bak liksom :lol:

Mvh Anders


Tack!! Hehe, jo det gjorde jag igår ;) Fast ska fortsätta idag. Vill hellre att de ska stå rakt ut bak än åt sidan som det fick bli som prov :) Var för trångt mellan rörer så var tvungen att böja isår dem lite ;)

User avatar
Dieselpower
Superspammer
Superspammer
Posts: 11224
Joined: Sat 27 Dec, 2003 18:49
Location: Norrbotten, Luleå

Postby Dieselpower » Mon 17 Apr, 2006 10:44

jinxen wrote:
gitsy wrote:väldigt snygg, men du får väl sätta på 2 blanka rör bak de ser lite tunt ut bak liksom :lol:

Mvh Anders


Tack!! Hehe, jo det gjorde jag igår ;) Fast ska fortsätta idag. Vill hellre att de ska stå rakt ut bak än åt sidan som det fick bli som prov :) Var för trångt mellan rörer så var tvungen att böja isår dem lite ;)


Hoppas du är medveten om att bilen kommer att bli svart i bakändan ganska fort om inte rören är riktade neråt...

gitsy
Expert
Expert
Posts: 456
Joined: Thu 15 Dec, 2005 20:33
Contact:

Postby gitsy » Mon 17 Apr, 2006 11:46

Dieselpower is Realpower wrote:
jinxen wrote:
gitsy wrote:väldigt snygg, men du får väl sätta på 2 blanka rör bak de ser lite tunt ut bak liksom :lol:

Mvh Anders


Tack!! Hehe, jo det gjorde jag igår ;) Fast ska fortsätta idag. Vill hellre att de ska stå rakt ut bak än åt sidan som det fick bli som prov :) Var för trångt mellan rörer så var tvungen att böja isår dem lite ;)


Hoppas du är medveten om att bilen kommer att bli svart i bakändan ganska fort om inte rören är riktade neråt...



Nja, om motorn är slut eller dåliga ventilstyrningar eller spridarna kass då Blir det svart, de e ja fullt medveten om. :roll:

Men man kan ju tvätta bilen också. :-D


Mvh Anders
Varför meka bil.. när man kan köra Merceds

User avatar
Dieselpower
Superspammer
Superspammer
Posts: 11224
Joined: Sat 27 Dec, 2003 18:49
Location: Norrbotten, Luleå

Postby Dieselpower » Mon 17 Apr, 2006 11:51

gitsy wrote:
Dieselpower is Realpower wrote:
jinxen wrote:
gitsy wrote:väldigt snygg, men du får väl sätta på 2 blanka rör bak de ser lite tunt ut bak liksom :lol:

Mvh Anders


Tack!! Hehe, jo det gjorde jag igår ;) Fast ska fortsätta idag. Vill hellre att de ska stå rakt ut bak än åt sidan som det fick bli som prov :) Var för trångt mellan rörer så var tvungen att böja isår dem lite ;)


Hoppas du är medveten om att bilen kommer att bli svart i bakändan ganska fort om inte rören är riktade neråt...



Nja, om motorn är slut eller dåliga ventilstyrningar eller spridarna kass då Blir det svart, de e ja fullt medveten om. :roll:



En diesel släpper ut såpass mycket sot så att även om den är fräsch så sotar den ner bakändan...
Finns nog en anledning till att dieslarnas avgasrör är riktade neråt från fabrik... :wink:

jinxen

Postby jinxen » Mon 17 Apr, 2006 13:21

Dieselpower is Realpower wrote:
gitsy wrote:
Dieselpower is Realpower wrote:
jinxen wrote:
gitsy wrote:väldigt snygg, men du får väl sätta på 2 blanka rör bak de ser lite tunt ut bak liksom :lol:

Mvh Anders


Tack!! Hehe, jo det gjorde jag igår ;) Fast ska fortsätta idag. Vill hellre att de ska stå rakt ut bak än åt sidan som det fick bli som prov :) Var för trångt mellan rörer så var tvungen att böja isår dem lite ;)


Hoppas du är medveten om att bilen kommer att bli svart i bakändan ganska fort om inte rören är riktade neråt...



Nja, om motorn är slut eller dåliga ventilstyrningar eller spridarna kass då Blir det svart, de e ja fullt medveten om. :roll:



En diesel släpper ut såpass mycket sot så att även om den är fräsch så sotar den ner bakändan...
Finns nog en anledning till att dieslarnas avgasrör är riktade neråt från fabrik... :wink:


hehe, jo men de är att snedskurna neråt. Annars går det inte :) Jag antog att det hade någon funktion när de pekade neråt :P hehe

jinxen

Postby jinxen » Wed 19 Apr, 2006 17:20

glidaren wrote:
jinxen wrote:
glidaren wrote:snygg bil, men jag vete f-n om jag hade kunnat åka runt med den reg skylten med äran i behåll. :)


haha, har själv frågat mig det och min första tanke var att detta funkar ju f-n inte :) Så ringde jag till vägverket och det visar sig att man måste skriva ett brev till vägverket för att få reg.nr bytt. Hur jobbigt är det då? :)


jag skulle nog övervägt ett argt brev, hehe.
nåväl kanske inte hela världen trots allt. :)


hehe, ne det var så jag tänkte med. Men man blir ju påmind om det ett par ggr om dagen om man säger så... :roll:

jinxen

Postby jinxen » Sat 22 Apr, 2006 13:27

Slänger in lite bilder på det senaste jag gjort! Nya slutrör och handtagen är lackerade! Blev faktiskt riktigt nöjd med båda! :)

Image
Image

Detta blev resultatet iaf! Vad tycks?

User avatar
mercedes_250
Halvproffs
Halvproffs
Posts: 188
Joined: Tue 01 Nov, 2005 17:37
Location: Arvidsjaur
Contact:

Postby mercedes_250 » Sat 22 Apr, 2006 13:40

vart riktigt snyggt båda två:D
Mercedes 250td-92----> http://www.garaget.org/?car=11147

Image

jinxen

Postby jinxen » Sun 23 Apr, 2006 01:11

mercedes_250 wrote:vart riktigt snyggt båda två:D


Tack! :D Blev riktigt nöjd faktiskt :)

jinxen

Postby jinxen » Sun 23 Apr, 2006 01:11

Mb_Freak wrote:hehe va blir nästa då ?? :-D :twisted:


Ja du, bra fråga. Har du några tips? :)

User avatar
300D83
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1187
Joined: Mon 24 Jan, 2005 01:52
Location: Luleå
Contact:

Postby 300D83 » Mon 24 Apr, 2006 05:37

Då måste väl huven bytas?
-76 115 -240DLang-JGF
-83 123 -240D-LFD
-69 115 -220D/250D-CJD
-75 114 -230.6-HYW
(Frugan:
-77 123 220D-DWC)



ex:
-83 123 -230E/300D-GJA
-92 124 -250TD-RTZ
Utanför ramen:
-92 Vw Trasslat 1.9TD-
-76 Våldvo 244-
-85? Pråm 900-
-90 Pråm 900-

User avatar
mange_the_star
Hemmamekare
Hemmamekare
Posts: 98
Joined: Wed 21 Jan, 2004 22:35
Location: Jokkmokk
Contact:

Postby mange_the_star » Mon 24 Apr, 2006 09:13

jinxen wrote:
mercedes_250 wrote:snyggt!

såg att du hade köpt han i arvidsjaur vem hade aft den tidigare? bor juh där så:D


thx! :) Jadu, det var en bra fråga. Ska se om jag hittar namnet så kan jag komma tillbaks med det senare :)


Jag vet iaf att den bilen har gått här i jokkmokk ganska länge tills för nåt år sedan.
Mvh / Mange

Image
Ford Mondeo Kombi 2,0 16vGhia -01
Volvo 940 GL -92 (Såld
Mercedes Benz 230 TE -90 gråsvartmetallic(Såld)
Volvo 245 GLT -83 (Avställd)
Mercedes Benz 190D 2,5 Turbo -92(Såld)
Mercedes Benz 190 -85 (min första kärra ,såld)
Volvo 240 GLT -82 (såld)
Volvo 145 -74 (Härjarbil ,Skrotad)

Magnus Stenman -82a Kom förbi och surra på OK om ni har vägarna förbi Jokkmokk

jinxen

Postby jinxen » Mon 24 Apr, 2006 10:09

mange_the_star wrote:
jinxen wrote:
mercedes_250 wrote:snyggt!

såg att du hade köpt han i arvidsjaur vem hade aft den tidigare? bor juh där så:D


thx! :) Jadu, det var en bra fråga. Ska se om jag hittar namnet så kan jag komma tillbaks med det senare :)


Jag vet iaf att den bilen har gått här i jokkmokk ganska länge tills för nåt år sedan.


Ofan, det hade jag ingen direkt aning om :P Jag köpte den iaf i Arvidsjaur och han tror jag hade haft den i ett år om jag inte minns fel.


Return to “Våra projekt”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 79 guests