CL50 CKM-00

Här visar och dokumenterar vi våra projekt. Endast för Mercedes modeller.
User avatar
Starscream
Guru
Guru
Posts: 6161
Joined: Sun 31 Jul, 2005 00:10
Location: Västernorrland - Ångermanland - Sollefteå
Contact:

Re: CL50 CKM-00

Postby Starscream » Sat 28 Jun, 2008 20:52

snyggt snyggt!!

Fälgarna passar bättre än handen i handsken!

Bara en sak jag inte gillar o det är kromet runt regskylten, fast bättre än svart plast iof.

User avatar
Mr-sportline
Guru
Guru
Posts: 2768
Joined: Mon 20 Mar, 2006 12:51
Location: Kiruna
Contact:

Re: CL50 CKM-00

Postby Mr-sportline » Sat 28 Jun, 2008 22:06

nja nu när ja ser att det är påhängsspoiler. så vetefan. skarvarna gör sej påminda hur man än tittar.
blää
btw. varför amg lister o så, det är ju bara en 500, går den fortare då? du kanske gillar att dekaltrimma
fast ja kanske e skadad med tanke på att ja kör med originalgrejjer haha

User avatar
Lasse-SL-500
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1747
Joined: Sun 03 Sep, 2006 09:48
Location: Stockholm

Re: CL50 CKM-00

Postby Lasse-SL-500 » Sat 28 Jun, 2008 22:25

Mr-sportline wrote:nja nu när ja ser att det är påhängsspoiler. så vetefan. skarvarna gör sej påminda hur man än tittar.
blää
btw. varför amg lister o så, det är ju bara en 500, går den fortare då? du kanske gillar att dekaltrimma
fast ja kanske e skadad med tanke på att ja kör med originalgrejjer haha


Haha, och det ska komma från dig? Hela du verkar ju vara dekaltrimmad, eller har jag fel? Snygg avatar i varje fall... :mrgreen: :mrgreen:

Jag tycker din CL är skitsnygg Chris, bry dig inte om bullshitters.. 8)
SL500 R129, 450 SL -77, CL600 -01,Kawa ZX9R

User avatar
Chris Mbsca
Site Admin
Site Admin
Posts: 7236
Joined: Sun 27 Apr, 2003 01:13
Location: Skärgårdsstad/Sthlm
Contact:

Re: CL50 CKM-00

Postby Chris Mbsca » Sat 28 Jun, 2008 23:04

Mest avundsjuka som yttrar sig så... :lol: Nä alla får tycka som dom vill. Men innan du kommenterar kanske du ska läsa hela tråden så du inte gör bort dig... :wink:

Har förklarat att skarvarna ska bort när den omlackas till nästa säsong.

Sa varför jag tog AMG listerna. Jag gillar absolut inte dekaltrim heller men som jag skrev tidigare i tråden så "offrade" jag mig denna gång då det va så in i helvete snyggt när det va utskuren logga vilket jag aldrig sett och det va orginal AMG och billigt. Man fick med hela listen med plast å allt så så fick det bli å jag e sjukt nöjd just nu....Its a keeper.

Fina orginal W124 fälgar du har...Eller va det AMG copy? :lol: :wink:
Chris
--------------------------
Kör just nu:
S63 AMG BiTurbo(W222)
ML350/GLE (W166)

MBSCA-Shopen
CKM Car Design
Image

Magnu5
Moderator
Moderator
Posts: 1582
Joined: Sat 07 Jun, 2003 15:00

Re: CL50 CKM-00

Postby Magnu5 » Sat 28 Jun, 2008 23:07

Huvudsaken att man är nöjd själv med sin bil. Din CL Chris skulle jag gärna vilja ha. :wink:
Medlemsnummer: 36

-----------------------------------------

Mercedes-Benz W124 320CE - 1993
Mercedes-Benz 300 SL - 1993 (Såld)
Volvo C30 - 2009
Opel Vivaro - 2010
Mercedes-Benz W124 - 1988 (Såld)
Volvo S60 2.4T - 2003 (Såld)
Volkswagen Caddy - 2003 (Såld).
Volvo V50 - 2007 (Såld)
Mercedes-Benz 190E 2.6 - 1993 (Såld)
Mercedes-Benz 190E 1.8 - 1992 (Såld)
Volvo V40 - 1998 (Såld)
Mercedes-Benz 190E 2.0 - 1989 (Såld)
Mercedes-Benz C200K - 2001 (Såld)
BMW 330 Ac-Schnitzer Coupe - 2001 (Såld)
Mercedes-Benz C240 Kombi - 1999 (Såld)
Mercedes-Benz CLK200K - 1998 (Såld)
Mercedes-Benz 190E 2.0 Sportline - 1989 (Såld)

User avatar
Dieselpower
Superspammer
Superspammer
Posts: 11224
Joined: Sat 27 Dec, 2003 18:49
Location: Norrbotten, Luleå

Re: CL50 CKM-00

Postby Dieselpower » Sat 28 Jun, 2008 23:20

Jag tycker det ser riktigt bra ut trots att det är "påhängsgrejer".

Sen "Mr-sportline" är väl inte glasfiber skärmbreddarna orginalgrejer? :wink:

User avatar
Mr-sportline
Guru
Guru
Posts: 2768
Joined: Mon 20 Mar, 2006 12:51
Location: Kiruna
Contact:

Re: CL50 CKM-00

Postby Mr-sportline » Sun 29 Jun, 2008 04:12

Lasse-SL-500 wrote:
Mr-sportline wrote:nja nu när ja ser att det är påhängsspoiler. så vetefan. skarvarna gör sej påminda hur man än tittar.
blää
btw. varför amg lister o så, det är ju bara en 500, går den fortare då? du kanske gillar att dekaltrimma
fast ja kanske e skadad med tanke på att ja kör med originalgrejjer haha


Haha, och det ska komma från dig? Hela du verkar ju vara dekaltrimmad, eller har jag fel? Snygg avatar i varje fall... :mrgreen: :mrgreen:

Jag tycker din CL är skitsnygg Chris, bry dig inte om bullshitters.. 8)



vad menar du att jag är dekaltrimmad?

så du menar att min avatar säger att ja har en amg?
elr kanske att ja gillar amg?

User avatar
Mr-sportline
Guru
Guru
Posts: 2768
Joined: Mon 20 Mar, 2006 12:51
Location: Kiruna
Contact:

Re: CL50 CKM-00

Postby Mr-sportline » Sun 29 Jun, 2008 04:15

Lasse-SL-500 wrote:
Mr-sportline wrote:nja nu när ja ser att det är påhängsspoiler. så vetefan. skarvarna gör sej påminda hur man än tittar.
blää
btw. varför amg lister o så, det är ju bara en 500, går den fortare då? du kanske gillar att dekaltrimma
fast ja kanske e skadad med tanke på att ja kör med originalgrejjer haha


Haha, och det ska komma från dig? Hela du verkar ju vara dekaltrimmad, eller har jag fel? Snygg avatar i varje fall... :mrgreen: :mrgreen:

Jag tycker din CL är skitsnygg Chris, bry dig inte om bullshitters.. 8)



vad menar du att jag är dekaltrimmad?

så du menar att min avatar säger att ja har en amg?
elr kanske att ja gillar amg?

Chris Mbsca wrote:Mest avundsjuka som yttrar sig så... :lol: Nä alla får tycka som dom vill. Men innan du kommenterar kanske du ska läsa hela tråden så du inte gör bort dig... :wink:

Har förklarat att skarvarna ska bort när den omlackas till nästa säsong.

Sa varför jag tog AMG listerna. Jag gillar absolut inte dekaltrim heller men som jag skrev tidigare i tråden så "offrade" jag mig denna gång då det va så in i helvete snyggt när det va utskuren logga vilket jag aldrig sett och det va orginal AMG och billigt. Man fick med hela listen med plast å allt så så fick det bli å jag e sjukt nöjd just nu....Its a keeper.

Fina orginal W124 fälgar du har...Eller va det AMG copy? :lol: :wink:


jasså avundsjuka nej ja är inte alls avundsjuk på dej chris. tyvär måste ja göra dej ledsen. o varför ska ja göra bort mej?
jag kommenterar ju endast dina bilder på näst sista sidan.

User avatar
Mr-sportline
Guru
Guru
Posts: 2768
Joined: Mon 20 Mar, 2006 12:51
Location: Kiruna
Contact:

Re: CL50 CKM-00

Postby Mr-sportline » Sun 29 Jun, 2008 04:19

Dieselpower wrote:Jag tycker det ser riktigt bra ut trots att det är "påhängsgrejer".

Sen "Mr-sportline" är väl inte glasfiber skärmbreddarna orginalgrejer? :wink:


får ja fråga dej dieselpower. är mina bakskärmar nått man kan köpa o rakt av montera på coupe?
nej trodde väl inte det. du förstog väl att det ja monterat förutom bakskärmarna är originalgrejjer men ifall du vet var man säljer original femhundra bakskärmar till en ce kan ju säga det till mej.

User avatar
Mr-sportline
Guru
Guru
Posts: 2768
Joined: Mon 20 Mar, 2006 12:51
Location: Kiruna
Contact:

Re: CL50 CKM-00

Postby Mr-sportline » Sun 29 Jun, 2008 04:24

men visst pojkar o gamla gubbar visst kan ja om ni vill så slicka pempa på våra moderatorer.

men ja vet inte vad det tjänar för syfte? ska ja få en hallontårta hem då elr?

förstår att chris kanske inte blir glad när nån inte gillar hans projekt men ja förstår inte er andra, men ni kanske får en hallontårta som är duktiga på att slicka?

intressant att ja var den första att kommentera din afälgar att dom passade bilen. men det var inte för än någon annan kommenterade dess på ett positivt sätt som gjorde att du sj gillade dom?

nej men förlåt chris, dina spoilers är av världsklass. finns ingen som slår din bil..

hoh avundsjuk var det första ordet du kom fram till antar jag va? puh..

User avatar
Dieselpower
Superspammer
Superspammer
Posts: 11224
Joined: Sat 27 Dec, 2003 18:49
Location: Norrbotten, Luleå

Re: CL50 CKM-00

Postby Dieselpower » Sun 29 Jun, 2008 05:23

Mr-sportline wrote:
Dieselpower wrote:Jag tycker det ser riktigt bra ut trots att det är "påhängsgrejer".

Sen "Mr-sportline" är väl inte glasfiber skärmbreddarna orginalgrejer? :wink:


får ja fråga dej dieselpower. är mina bakskärmar nått man kan köpa o rakt av montera på coupe?
nej trodde väl inte det. du förstog väl att det ja monterat förutom bakskärmarna är originalgrejjer men ifall du vet var man säljer original femhundra bakskärmar till en ce kan ju säga det till mej.



Mr-sportline wrote:fast ja kanske e skadad med tanke på att ja kör med originalgrejjer haha


:wink:

User avatar
Chris Mbsca
Site Admin
Site Admin
Posts: 7236
Joined: Sun 27 Apr, 2003 01:13
Location: Skärgårdsstad/Sthlm
Contact:

Re: CL50 CKM-00

Postby Chris Mbsca » Sun 29 Jun, 2008 08:39

:lol: :lol: Det va moget Mr-sportline ...

Så man kan inte berömma en moderators bil här för då slickar man Bosse Ringmuskel...Bland det barnsligaste jag hört..Då får väl vi moderatorer då sluta med att visa upp våra bilar ifall våra medlemmar ska bli beklagde för ass kissing om dom gillar dem. Och vad skulle man vinna på att smöra för en moderator??? Få snyggare avatar eller?? Finns inga som helst anledningar till det. Inget vi kan "göra" isåfall för en ass kisser om det nu skulle finnas en?

Och åter igen om du läste mitt inlägg så utryckte jag mig inte som ledsen. Finns ingen anledning å va ledsen. Alla kan ju inte gilla den. Då skulle vio ju alla ha samma sak. Är ju supernöjd med den. Och tycket för mina fälgar har jag inte ens tänkt på vad medlemmar sagt när det gäller mitt eget val och tycke?? Det va efter sänknig och allt färdigställande som dom gjorde sig rätt till slut) Har ju inte bilen för deras skull. JAG ska va nöjd. Om jag gick helt efter medlemmarnas tycke skulle det bli en enda röra för alla tycker olika och det är helt OK. Det va åter igen en väldigt barnslig kommentar av dig.

Helt klart en öm punkt för dig detta...Jag kan ta kritik men en smily..Då borde du åxå kunna göra det..Jag tycker dock din bil e jäkligt snygg med dina mods du gjort.(Å då slickar jag inte din bak utan säger vad jag tycker....).Fast den har "påhäng" och inte är en orginalare som du kallar den. Vad är det igentligen för skildnad å ha AMG fälgar eller AMG lister igentligen?. Båda e AMG produkter på en icke AMG bil. :wink: ..Tagga ner nu..Jag accepterar helt vad du tycker. Men måste få komentera det jag åxå. :wink:

Och det roligaste av allt i detta är att du och jag tycker precis samma sak...Som jag skrev tidigare i tråden innan dina kommantarer va att jag inte gillade att det stog AMG men fick "leva" med det då dom i övrigt va sååå snygga med nya plasten och spegel krom finnishen och att jag inte gillar skarvarna så dom skulle bort vid omlackeringen av bilen. Därför jag överhuvudtaget reagerade på ditt inlägg. :wink:
Chris
--------------------------
Kör just nu:
S63 AMG BiTurbo(W222)
ML350/GLE (W166)

MBSCA-Shopen
CKM Car Design
Image

User avatar
Per_230E
Guru
Guru
Posts: 2910
Joined: Sat 08 Oct, 2005 17:34
Location: Falun
Contact:

Re: CL50 CKM-00

Postby Per_230E » Sun 29 Jun, 2008 09:54

Jag tycker den blev otroligt fin! Väcker starkt "vill ha begär".. Bra jobbat :-D
W212 E220CDI AMG -12

User avatar
LillNaisarn
Nästan Guru
Nästan Guru
Posts: 2441
Joined: Wed 19 Oct, 2005 11:33
Location: Luleå Norrbotten
Contact:

Re: CL50 CKM-00

Postby LillNaisarn » Sun 29 Jun, 2008 12:37

Har inte tittat in i tråden på ett tag och måste säga att du har minst sagt lyckats få ett fint resultat med bilen!

Kanonfint minst sagt.

User avatar
Chris Mbsca
Site Admin
Site Admin
Posts: 7236
Joined: Sun 27 Apr, 2003 01:13
Location: Skärgårdsstad/Sthlm
Contact:

Re: CL50 CKM-00

Postby Chris Mbsca » Fri 15 Aug, 2008 11:09

Gjorde en mer lättöverskådlig sammanställning över projektet här och låser nu denna:

viewtopic.php?f=31&t=48015
Chris
--------------------------
Kör just nu:
S63 AMG BiTurbo(W222)
ML350/GLE (W166)

MBSCA-Shopen
CKM Car Design
Image


Return to “Våra projekt”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 86 guests