Mercedes 190 3.6 kompressor Driftingbygge [20/8 update]

Här visar och dokumenterar vi våra projekt. Endast för Mercedes modeller.
Hpaddict
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1449
Joined: Wed 27 Feb, 2008 18:17

Re: Mercedes 190 2.6 by Hpaddict [Update 28/10 Toning]

Postby Hpaddict » Tue 28 Oct, 2008 18:48

Putte :

ja , de får vi allt hoppas, vore nice att se bilen på dmb i vår sen :) så kan vi visa folket att mercor kan tillverka ordentliga rökmoln ;D hehe

ja de får ja göra nångång, nu ha ja fixat med en polare. men jobbar du i skövde eller?

mvh stångberg

User avatar
putte
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 392
Joined: Thu 26 Jul, 2007 20:02
Location: Tidaholm
Contact:

Re: Mercedes 190 2.6 by Hpaddict [Update 28/10 Toning]

Postby putte » Tue 28 Oct, 2008 19:29

Hpaddict wrote:Putte :

ja , de får vi allt hoppas, vore nice att se bilen på dmb i vår sen :) så kan vi visa folket att mercor kan tillverka ordentliga rökmoln ;D hehe

ja de får ja göra nångång, nu ha ja fixat med en polare. men jobbar du i skövde eller?

mvh stångberg



Japp, jag jobbar på peugeot i skövde :-D
http://www.garaget.org/wirus

MB w201 190E 2,3 -87
MB w201 190E 2,3-16 -86
MB w202 c240 -97

Hpaddict
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1449
Joined: Wed 27 Feb, 2008 18:17

Re: Mercedes 190 2.6 by Hpaddict [Update 28/10 Toning]

Postby Hpaddict » Tue 28 Oct, 2008 20:54

putte wrote:
Hpaddict wrote:Putte :

ja , de får vi allt hoppas, vore nice att se bilen på dmb i vår sen :) så kan vi visa folket att mercor kan tillverka ordentliga rökmoln ;D hehe

ja de får ja göra nångång, nu ha ja fixat med en polare. men jobbar du i skövde eller?

mvh stångberg



Japp, jag jobbar på peugeot i skövde :-D



om ja behöver de i framtiden vilket jag säkert kommer behöva, med min tunga fot ^^. så hör jag av mig ;)

mvh stångberg

Hpaddict
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1449
Joined: Wed 27 Feb, 2008 18:17

Re: Mercedes 190 2.6 by Hpaddict [Update 28/10 Toning]

Postby Hpaddict » Thu 30 Oct, 2008 03:45

Update 30/10

Idag blev de lite små pill, monterade på ribborna på grillen. tog reda på hur man tar bort fläkt gallren i bilen, för ja har 3 st trasiga som ja ska hämta på skroten i morgon:) så på självplocket måste ja veta va ja ska ha för grejjer för att få bort det ;)




Image
demonterade ratten och panelerna under instrumentbrädan, sedan ut med handsfacket och tog ut det högra gallret, tog då tillfället i akt att sätta i högtalaren underifrån och upp. vilket fungera fin fint, nu slår den inte i nätet längre :) efter det så tog jag bort mitten gallrena så ja vet hur jag gör det ;) får tacka simon för hjälpen :)


Image
Så här blev det med högtalaren nu, nöjd med lösningen de fungerar fint. o nu kan man spela ganska högt ;)


Image
efter vi va klara med detta så gjorde ja en sak som ja borde ha gjort för ett bra tag sen, jag testade och kollade om sparco ratten passade på navet. och klart som f-n den gjorde det ^^. så ja har haft ratten liggandes helt i onödan. klantigt men så är de ibland. så jag får se hur jag gör med det navet som jag har beställt.. sedan så drog jag på ett par sulor och testade hur de va att leka me den nya ratten ;) här har ni bara en liten del av resultatet :D

efter det så drogs de runt på staden lite, sedan så fick jag iden att testa rondelsladdning:P vilket slutade sisådär, dock hände inget med bilen. men jag stog med 2 hjul i diket... kommer film på detta sen, då en polare fånga allt på film ^^. ställen gick ganska bra ända tills ja fick ut ett av däcken på gräset , så bilen snurrade 360 grader i typ 50 km/h och sen mosade ja absen för att inte åka ner i diket, men rullade sakta som f-n ner i diket. men löste sig sedan när några vänliga killar stanna och hjälpte mig trycka upp bilen:) sånt som händer :P kommer film snart som sagt :)

de va allt för nu

mvh stångberg

User avatar
putte
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 392
Joined: Thu 26 Jul, 2007 20:02
Location: Tidaholm
Contact:

Re: Mercedes 190 2.6 by Hpaddict [Update 28/10 Toning]

Postby putte » Thu 30 Oct, 2008 17:44

Hpaddict wrote:Update 30/10

Idag blev de lite små pill, monterade på ribborna på grillen. tog reda på hur man tar bort fläkt gallren i bilen, för ja har 3 st trasiga som ja ska hämta på skroten i morgon:) så på självplocket måste ja veta va ja ska ha för grejjer för att få bort det ;)




Image
demonterade ratten och panelerna under instrumentbrädan, sedan ut med handsfacket och tog ut det högra gallret, tog då tillfället i akt att sätta i högtalaren underifrån och upp. vilket fungera fin fint, nu slår den inte i nätet längre :) efter det så tog jag bort mitten gallrena så ja vet hur jag gör det ;) får tacka simon för hjälpen :)


Image
Så här blev det med högtalaren nu, nöjd med lösningen de fungerar fint. o nu kan man spela ganska högt ;)


Image
efter vi va klara med detta så gjorde ja en sak som ja borde ha gjort för ett bra tag sen, jag testade och kollade om sparco ratten passade på navet. och klart som f-n den gjorde det ^^. så ja har haft ratten liggandes helt i onödan. klantigt men så är de ibland. så jag får se hur jag gör med det navet som jag har beställt.. sedan så drog jag på ett par sulor och testade hur de va att leka me den nya ratten ;) här har ni bara en liten del av resultatet :D

efter det så drogs de runt på staden lite, sedan så fick jag iden att testa rondelsladdning:P vilket slutade sisådär, dock hände inget med bilen. men jag stog med 2 hjul i diket... kommer film på detta sen, då en polare fånga allt på film ^^. ställen gick ganska bra ända tills ja fick ut ett av däcken på gräset , så bilen snurrade 360 grader i typ 50 km/h och sen mosade ja absen för att inte åka ner i diket, men rullade sakta som f-n ner i diket. men löste sig sedan när några vänliga killar stanna och hjälpte mig trycka upp bilen:) sånt som händer :P kommer film snart som sagt :)

de va allt för nu

mvh stångberg



Vilken rondell va det? Inte den en lastbil tappade ut grädde i för ett par veckor sen? Kommer inte ihåg vad den heter, det är den brevid mitt jobb. (Mariesjö). Det va halt som f-n där, så det råkade bli lite för långt ställ. så jag fick ta ett par varv till :-D
Skynda dej upp med filmen nu.

Ser skönt ut som f-n med dom stolarna. sitter man bra?

Ha det gött
http://www.garaget.org/wirus

MB w201 190E 2,3 -87
MB w201 190E 2,3-16 -86
MB w202 c240 -97

Hpaddict
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1449
Joined: Wed 27 Feb, 2008 18:17

Re: Mercedes 190 2.6 by Hpaddict [Update 30/10 inst.bräda +lek]

Postby Hpaddict » Thu 30 Oct, 2008 18:29

Putte : ne det var den rondellen vid kavelbro/volvo, ja gräset var så snuskigt halt :P shit när bakvagnen kom ut där :P då blev de en 360 ^^. tog mig några varv, vissa av varven blev fin fina :) men sluta efter den snurrningen som gav ett dikes besök :D

http://www.garaget.org/video/0yrdh824ex2i


här är filmen iaf ;) ganska mkt humor i slutet ^^. inget hände med bilen som tur var :)

nu ska den iaf ställas av för vintern och ombyggnationen ska påbörjas på allvar ;)

mvh stångberg

Hpaddict
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1449
Joined: Wed 27 Feb, 2008 18:17

Re: Mercedes 190 2.6 by Hpaddict [Update 30/10 inst.bräda +lek]

Postby Hpaddict » Thu 30 Oct, 2008 18:45

Update 30/10

var på blikstorpsskroten idag och köpte mig ett par hela ventilations gallrena och spjäll, även en ny kylarvattennivå givare, fick de billigt och allt gick smidigt :)

Image
den nya kylarvattennivå givare, testade funktionen innan jag monterade den, men nu fungerar den fint iaf :)


Image
De nya ventilations gallren i ;) och monterat tillbaka handsfacket och de andra :)


Image
en liten helhetsbild på inredningen nu :) trivs riktigt bra här får ja säga ;D

det var allt jag gjorde idag, nu ska ja iväg o värma upp mig lite i bastun o ta nån öl :D de e ju förjävla kallt ute nu asså :P i veckan tänkte ja väl tona bakrutan också :)

ha de gött

mvh stångberg

Hpaddict
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1449
Joined: Wed 27 Feb, 2008 18:17

Re: Mercedes 190 2.6 by Hpaddict [Update 30/10inst.bräda+givare]

Postby Hpaddict » Mon 03 Nov, 2008 22:11

Update 11/3

tjenare

dags för avställning nu, tog sista åkturen ikväll ska ställa av den i morgon kväll. sen ska de göras i ordning i garaget och sen får den vänta lite då vi måste göra klart vår 740 för försäljning :)

Image
Imorgon ställs bilen av, dags att ta till hårdhandskarna och börja jobba ordentligt ;)

väntar fortfarande på sparco navet och mattorna, väldigt seg leverans. men men ja får se hur jag gör med navet om ja ska ha det eller ej, då de som sitter på passar ;)

det var allt för idag

mvh stångberg
Last edited by Hpaddict on Sat 24 Jan, 2009 18:56, edited 1 time in total.

Hpaddict
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1449
Joined: Wed 27 Feb, 2008 18:17

Re: Mercedes 190 2.6 by Hpaddict [Update 3/11 snart börjas de ]

Postby Hpaddict » Wed 05 Nov, 2008 20:30

Update 5/11

tjenare

idag fick man äntligen sparco mattorna och navet, tog 6 veckor vilket känns som mycket länge. och sedan så var rattnavets låda väldigt sargad, och rattnavet var repat. så det blir till att slå en pling i morgon och se hur jag ska gå tillväga...




Image
lådan var tillknucklad och trasig, och navet var repat så vi får se vad ja får göra med det när ja ringer i morgon.


Image
mattorna klarade sig bra iaf, och ser riktigt bra ut :) ser fram emot att ha dom i bilen i vår ;)



Och efter många om och men, några missförstånd och lite väntande. så fick jag Idag iväg beställningen på mitt H&R cup kit, strunta i lyktorna då ja prioriterar annat för tillfället. men nu ska det väl ta ungefär 1-2 veckor innan jag får kitet. ska bli fint o se bilen låg o vacker ;) men får se om de åker på direkt då ja kanske väntar med det till i vår. men kommer väl antagligen inte kunna hålla mig ;P

det var allt för idag, rensningen av garaget fortsätter förövrigt :)

ha de gött

mvh stångberg

190E
Halvproffs
Halvproffs
Posts: 164
Joined: Tue 20 Feb, 2007 21:16
Location: Ärs´n
Contact:

Re: Mercedes 190 2.6 by Hpaddict [Update 30/10 inst.bräda +lek]

Postby 190E » Thu 06 Nov, 2008 22:44

Hpaddict wrote:Putte : ne det var den rondellen vid kavelbro/volvo, ja gräset var så snuskigt halt :P shit när bakvagnen kom ut där :P då blev de en 360 ^^. tog mig några varv, vissa av varven blev fin fina :) men sluta efter den snurrningen som gav ett dikes besök :D

http://www.garaget.org/video/0yrdh824ex2i


här är filmen iaf ;) ganska mkt humor i slutet ^^. inget hände med bilen som tur var :)

nu ska den iaf ställas av för vintern och ombyggnationen ska påbörjas på allvar ;)

mvh stångberg




Filmen funkar inte. Kollade dina filmer men jag hittar inte denna.
Don´t drink and drive
Smoke and FLY

Hpaddict
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1449
Joined: Wed 27 Feb, 2008 18:17

Re: Mercedes 190 2.6 by Hpaddict [Update 30/10 inst.bräda +lek]

Postby Hpaddict » Thu 06 Nov, 2008 22:50

190E wrote:
Hpaddict wrote:Putte : ne det var den rondellen vid kavelbro/volvo, ja gräset var så snuskigt halt :P shit när bakvagnen kom ut där :P då blev de en 360 ^^. tog mig några varv, vissa av varven blev fin fina :) men sluta efter den snurrningen som gav ett dikes besök :D

http://www.garaget.org/video/0yrdh824ex2i


här är filmen iaf ;) ganska mkt humor i slutet ^^. inget hände med bilen som tur var :)

nu ska den iaf ställas av för vintern och ombyggnationen ska påbörjas på allvar ;)

mvh stångberg




Filmen funkar inte. Kollade dina filmer men jag hittar inte denna.


det beror på att den är borttagen pga lite omständigheter...

mvh stångberg

User avatar
putte
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 392
Joined: Thu 26 Jul, 2007 20:02
Location: Tidaholm
Contact:

Re: Mercedes 190 2.6 by Hpaddict [Update 30/10 inst.bräda +lek]

Postby putte » Fri 07 Nov, 2008 21:33

Hpaddict wrote:
190E wrote:
Hpaddict wrote:Putte : ne det var den rondellen vid kavelbro/volvo, ja gräset var så snuskigt halt :P shit när bakvagnen kom ut där :P då blev de en 360 ^^. tog mig några varv, vissa av varven blev fin fina :) men sluta efter den snurrningen som gav ett dikes besök :D

http://www.garaget.org/video/0yrdh824ex2i


här är filmen iaf ;) ganska mkt humor i slutet ^^. inget hände med bilen som tur var :)

nu ska den iaf ställas av för vintern och ombyggnationen ska påbörjas på allvar ;)

mvh stångberg




Filmen funkar inte. Kollade dina filmer men jag hittar inte denna.


det beror på att den är borttagen pga lite omständigheter...

mvh stångberg


Mamma såg den o hon tog körkortet för dej? :-) det var den ballaste sladdfilmen jag sett iår.

Väntar på vår nu så vi kan skicka ikapp lite. hehe. Fint jobb du lägger ner på bilen. Gött o se
http://www.garaget.org/wirus

MB w201 190E 2,3 -87
MB w201 190E 2,3-16 -86
MB w202 c240 -97

Hpaddict
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1449
Joined: Wed 27 Feb, 2008 18:17

Re: Mercedes 190 2.6 by Hpaddict [Update 30/10 inst.bräda +lek]

Postby Hpaddict » Fri 07 Nov, 2008 22:35

Mamma såg den o hon tog körkortet för dej? :-) det var den ballaste sladdfilmen jag sett iår.

Väntar på vår nu så vi kan skicka ikapp lite. hehe. Fint jobb du lägger ner på bilen. Gött o se


Det var så att den som bilen står på (far min) såg filmen och blev lite arg, så för att slippa diskussionen så tog jag bort den ;)
( nästa år kommer bilen stå på mig, och då skiter jag i vilket ;)

ja vi får köra lite i sommar sen, ströga lite ihop me mercorna ;) tackar vi för :)

har lite nya hemliga planer för vintern om plånboken tillåter ;)

mvh stångberg

Hpaddict
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1449
Joined: Wed 27 Feb, 2008 18:17

Re: Mercedes 190 2.6 by Hpaddict [Update 5/11 Paket! ]

Postby Hpaddict » Fri 07 Nov, 2008 22:48

Update 7/11

tjenare

de senaste dagarna har de inte hänt speciellt mkt, tagit de lugnt några dagar. dock har jag städat garaget lite varje dag, röjt ur en del och gjort lite mer plats så det finns mkt mek utrymme i vinter när vi har sålt våran 740, samt plats så farsan kan ställa in sin bil ibland för att torka upp ordentligt :)


Image
f-n va stort garaget blev när man rensade lite ;) men fortfarande mkt skit som ska ut från garaget, det får jag ta allt eftersom:)


Image
sedan körde man in mercan, och 740n som ja ska rekonda åt farsan under morgon dagen. blev inte så mkt plats helt plötsligt ;D men den röda försvinner snart ;) mercan nytvättad, och så kommer regnet :P

kan avslöja att jag har köpt mig en grej som kommer under nästa vecka, gjorde mig ett fint kap på blocket tror jag. återstår att se när de kommer hem:)

sedan har det kommit hemliga planer i mitt huvud som inte någon vet om, och som återstår att se om det finns pengar till. men det vore underbart säger jag bara :)

det var allt för idag

mvh stångberg

190E
Halvproffs
Halvproffs
Posts: 164
Joined: Tue 20 Feb, 2007 21:16
Location: Ärs´n
Contact:

Re: Mercedes 190 2.6 by Hpaddict [Update 30/10 inst.bräda +lek]

Postby 190E » Sun 09 Nov, 2008 23:32

Hpaddict wrote:
190E wrote:
Hpaddict wrote:Putte : ne det var den rondellen vid kavelbro/volvo, ja gräset var så snuskigt halt :P shit när bakvagnen kom ut där :P då blev de en 360 ^^. tog mig några varv, vissa av varven blev fin fina :) men sluta efter den snurrningen som gav ett dikes besök :D

http://www.garaget.org/video/0yrdh824ex2i


här är filmen iaf ;) ganska mkt humor i slutet ^^. inget hände med bilen som tur var :)

nu ska den iaf ställas av för vintern och ombyggnationen ska påbörjas på allvar ;)

mvh stångberg




Filmen funkar inte. Kollade dina filmer men jag hittar inte denna.


det beror på att den är borttagen pga lite omständigheter...

mvh stångberg


Skicka filmen till min hotmail. Timmy_hot_9@hotmail.com
Vill se :-)
Don´t drink and drive

Smoke and FLY


Return to “Våra projekt”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 44 guests