Mercedes 190 3.6 kompressor Driftingbygge [20/8 update]

Här visar och dokumenterar vi våra projekt. Endast för Mercedes modeller.
Hpaddict
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1449
Joined: Wed 27 Feb, 2008 18:17

Re: Mercedes 190 2.6 by Hpaddict [Update 7/11 Update ]

Postby Hpaddict » Mon 10 Nov, 2008 00:34

190E: jao de kan jag göra, har addat dig, skriv till mig när du är online nångång :)

mvh stångberg

User avatar
-Mackan-
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1068
Joined: Fri 19 Sep, 2008 20:01
Location: Nyköping
Contact:

Re: Mercedes 190 2.6 by Hpaddict [Update 7/11 Update ]

Postby -Mackan- » Thu 13 Nov, 2008 01:38

f-n, va lyx med garage!!!! Muhaha jag han se filmen :lol:
Nuvarande bilar:

Mercedes Benz 500E 5.0 1992
Mercedes Benz 300TDT 1993 OM606

Hpaddict
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1449
Joined: Wed 27 Feb, 2008 18:17

Re: Mercedes 190 2.6 by Hpaddict [Update 7/11 Update ]

Postby Hpaddict » Thu 13 Nov, 2008 12:48

-Mackan- wrote:f-n, va lyx med garage!!!! Muhaha jag han se filmen :lol:



hehe ja de e ju lite lyx ;D iaf med anslutning till huset ;)

hehe han hann se den med nu ;) skicka den te han ;D

mvh stångberg

Hpaddict
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1449
Joined: Wed 27 Feb, 2008 18:17

Re: Mercedes 190 2.6 by Hpaddict [Update 7/11 Update ]

Postby Hpaddict » Thu 13 Nov, 2008 13:01

Update 13/11

De senaste dagarna har det inte hänt så mkt, har polerat min fars 740 klart nu iaf. det som återstår på den är lite småpill, efter den är ute så kan jag äntligen komma igång ordentligt med bilen. men det kommer väl hända en del innan den är ute antar jag ;) i måndags fick jag iaf ett paket ;)


Image
undra va detta kan innehålla ;D


Image
var ju så klart tvungen att koppla in det och testa på basen ;) har kört med 100 wrms på basen förut, nu drog jag på 320 wrms och det gick fin fint :) mycket mer rapp och hänger med bättre i låtarna, mer dunk också ofc ;)

här kommer en bild på poleringen av farsans 740, gjorde det för att han hjälpte mig med en grej ;) blev hyffsat iaf om man tänker på hur mkt repor och skit det är på lacken, nöjd iaf :)


Image
Såhär blev poleringen av farsans 740, godkänt iaf med tanke på hur dålig lacken är :)

det var allt, händer väl lite i veckan ska försöka få tag i en kabel till att flytta bak batteriet. sedan ska ja kanske börja bygga lite i bagagluckan :) bygga låda också :)

mvh stångberg

User avatar
-Mackan-
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1068
Joined: Fri 19 Sep, 2008 20:01
Location: Nyköping
Contact:

Re: Mercedes 190 2.6 by Hpaddict [Update 13/11 fått steget ]

Postby -Mackan- » Thu 13 Nov, 2008 13:13

Kolla, in mitt videoklipp så kan du fixa kofångarna också. :)

http://www.garaget.org/video/1pty57vb4w75

MVh Markus
Nuvarande bilar:

Mercedes Benz 500E 5.0 1992
Mercedes Benz 300TDT 1993 OM606

Hpaddict
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1449
Joined: Wed 27 Feb, 2008 18:17

Re: Mercedes 190 2.6 by Hpaddict [Update 13/11 fått steget ]

Postby Hpaddict » Thu 13 Nov, 2008 13:23

-Mackan- wrote:Kolla, in mitt videoklipp så kan du fixa kofångarna också. :)

http://www.garaget.org/video/1pty57vb4w75

MVh Markus


aah vi har gjort så redan på främrestötfångaren, så har redan snappat upp den här metoden ;) hehe

men tack ändå

mvh stångberg

190E
Halvproffs
Halvproffs
Posts: 164
Joined: Tue 20 Feb, 2007 21:16
Location: Ärs´n
Contact:

Re: Mercedes 190 2.6 by Hpaddict [Update 13/11 fått steget ]

Postby 190E » Thu 13 Nov, 2008 15:11

-Mackan- wrote:Kolla, in mitt videoklipp så kan du fixa kofångarna också. :)

http://www.garaget.org/video/1pty57vb4w75

MVh Markus



Det där gjorde jag på min svarta 190e. Det funkar bra. Om jag hadde en bild skulle jag ha laddat upp den
Don´t drink and drive
Smoke and FLY

User avatar
putte
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 392
Joined: Thu 26 Jul, 2007 20:02
Location: Tidaholm
Contact:

Re: Mercedes 190 2.6 by Hpaddict [Update 13/11 fått steget ]

Postby putte » Thu 13 Nov, 2008 17:57

-Mackan- wrote:Kolla, in mitt videoklipp så kan du fixa kofångarna också. :)

http://www.garaget.org/video/1pty57vb4w75

MVh Markus



Jag som trodde mirakelkuren mot gråa stötfångare va 2-takts olja :-)

just det.. Ett tips på en annan skrot i närheten (förutom eklunds och blikstorp) är ju helt klart i klämmesbo. ca 5-6 km ifrån blikstorp. Kanske inte riktigt lika bra ordning. men bra mkt billigare. Du kanske redan har varit där nån gång? annars rekomenderar jag dej att åka dit om du ska ha nått till mercen..
http://www.garaget.org/wirus

MB w201 190E 2,3 -87
MB w201 190E 2,3-16 -86
MB w202 c240 -97

Hpaddict
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1449
Joined: Wed 27 Feb, 2008 18:17

Re: Mercedes 190 2.6 by Hpaddict [Update 13/11 fått steget ]

Postby Hpaddict » Thu 13 Nov, 2008 21:56

putte wrote:
-Mackan- wrote:Kolla, in mitt videoklipp så kan du fixa kofångarna också. :)

http://www.garaget.org/video/1pty57vb4w75

MVh Markus



Jag som trodde mirakelkuren mot gråa stötfångare va 2-takts olja :-)

just det.. Ett tips på en annan skrot i närheten (förutom eklunds och blikstorp) är ju helt klart i klämmesbo. ca 5-6 km ifrån blikstorp. Kanske inte riktigt lika bra ordning. men bra mkt billigare. Du kanske redan har varit där nån gång? annars rekomenderar jag dej att åka dit om du ska ha nått till mercen..



hehe ;) de kan ju funka de med, har inte testat de :)

aha okej, åt vilket håll ligger det från blikstorp? och har de mycket mercedes saker alltså?

mvh stångberg

User avatar
putte
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 392
Joined: Thu 26 Jul, 2007 20:02
Location: Tidaholm
Contact:

Re: Mercedes 190 2.6 by Hpaddict [Update 13/11 fått steget ]

Postby putte » Thu 13 Nov, 2008 22:16

Hpaddict wrote:
putte wrote:
-Mackan- wrote:Kolla, in mitt videoklipp så kan du fixa kofångarna också. :)

http://www.garaget.org/video/1pty57vb4w75

MVh Markus



Jag som trodde mirakelkuren mot gråa stötfångare va 2-takts olja :-)

just det.. Ett tips på en annan skrot i närheten (förutom eklunds och blikstorp) är ju helt klart i klämmesbo. ca 5-6 km ifrån blikstorp. Kanske inte riktigt lika bra ordning. men bra mkt billigare. Du kanske redan har varit där nån gång? annars rekomenderar jag dej att åka dit om du ska ha nått till mercen..



hehe ;) de kan ju funka de med, har inte testat de :)

aha okej, åt vilket håll ligger det från blikstorp? och har de mycket mercedes saker alltså?

mvh stångberg



Kommer du från varolahållet, åker du igenom stora blikstorp ut på en grusväg ca 6-700meter. sen kommer du till en 3vägs korsning(grus), där tar du vänster. följer vägen över en bro. Kommer till en till korsning(asfalt). Där tar du höger (mot klämmesbo). Följer vägen tills du kommer till en till korsning. mot höger står det tidaholm, åt vänster står det hjo. Men du ska rakt fram ca 100 meter.. sen är du framme. Jag va där för ett par veckor sen o då fanns det 5-6 orörda w201, 3st w123 4-5stycken w124 o så fanns det en w126 o lite annat. Otroligt billigt. drivaxlar ca 200kr st. nån hundring för bra dörr. 50lapp för två baklampor osv. Det är bara säga till om du ska ha nått på någon skrot. Jag har 5km till blikstorp o ca 6km till klämmesbo (bor i fröjered). O jag är i skövde i stort sett varje dag.
http://www.garaget.org/wirus

MB w201 190E 2,3 -87
MB w201 190E 2,3-16 -86
MB w202 c240 -97

Hpaddict
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1449
Joined: Wed 27 Feb, 2008 18:17

Re: Mercedes 190 2.6 by Hpaddict [Update 13/11 fått steget ]

Postby Hpaddict » Fri 14 Nov, 2008 00:11

Putte:

det låter fint de här ;)
tackar för vägbeskrivningen ;)
ja får allt ta mig en sväng dit, vet du vad de har för öppet tider eller ?

mvh stångberg

User avatar
putte
Halvexpert
Halvexpert
Posts: 392
Joined: Thu 26 Jul, 2007 20:02
Location: Tidaholm
Contact:

Re: Mercedes 190 2.6 by Hpaddict [Update 13/11 fått steget ]

Postby putte » Fri 14 Nov, 2008 16:51

Hpaddict wrote:Putte:

det låter fint de här ;)
tackar för vägbeskrivningen ;)
ja får allt ta mig en sväng dit, vet du vad de har för öppet tider eller ?

mvh stångberg


månda, onsda o fredagar 8-18. reta inte upp hans hundar bara :-D
http://www.garaget.org/wirus

MB w201 190E 2,3 -87
MB w201 190E 2,3-16 -86
MB w202 c240 -97

Hpaddict
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1449
Joined: Wed 27 Feb, 2008 18:17

Re: Mercedes 190 2.6 by Hpaddict [Update 13/11 fått steget ]

Postby Hpaddict » Fri 14 Nov, 2008 17:34

putte wrote:
Hpaddict wrote:Putte:

det låter fint de här ;)
tackar för vägbeskrivningen ;)
ja får allt ta mig en sväng dit, vet du vad de har för öppet tider eller ?

mvh stångberg


månda, onsda o fredagar 8-18. reta inte upp hans hundar bara :-D



okej, de låter fint de ;) hehe de ska ja låta bli :Dhehe

ska dit på måndag ;) får se vad jag hittar ;)

mvh stångberg

Hpaddict
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1449
Joined: Wed 27 Feb, 2008 18:17

Re: Mercedes 190 2.6 by Hpaddict [Update 13/11 fått steget ]

Postby Hpaddict » Wed 19 Nov, 2008 23:20

Update 19/11

tjenare

den senaste veckan har jag spenderat till att ta de ganska lugnt, vart på en del skrotar och letat lite delar samt har jag funderat över lite grejjer som jag ska göra med bilen i vinter ;)

men idag påbörjade jag det ordentligt nu jädrar så är jag meksugen :) har vart det ett tag men har inte gjort nått för att en bil står ivägen men nu börja jag ändå ;) den andra är snart ute ur garaget :)


Image
tänkte till lite på hur jag skulle göra för att flytta bak batteriet i bagageluckan, och tyckte att priset 150kr /m för en 50mm2 är för dyrt. så ja tänkte till lite och kom på att vissa bmw har bakflyttat batteri och det bör ju vara avstämt så det ska ha tillräckligt med ledningförmåga så ja drog upp till eklunds och börja montera ner, krångligt och trångt som f-n men efter ca 2.5 timmar gick jag där ifrån med 5m 50mm2 koppar kabel med kabel skor + jordnings stump ;) billigt ;D


Image
började riva ur inredningen så jag kunde dra kabeln och samtidigt rensa bort lite saker jag inte behöver, bagaget ska ju byggas om så de blir bra ;)


Image
ur med sätena listerna och bort med bältet sedan var de bara lyfta på mattan ut med stereon och börja dra kablar, jag tar chansen att dra en ordentlig remote då den nuvarande har krånglat.. ska även ta bort den telefonen som är inbyggd onödig vikt;) ska göra det under veckan;)


Image
tog bort batteriet ifram och tog bort fastsättningen, sedan gjorde jag rent då det var massa löv och skit där. lite rost fanns det där men inte så farligt, mest ytrost:) så här ska det fixas i ordning ;)


Image
rev ur allt ur bagaget och började fila lite på planerna för hur allt ska sitta, finns lite funderingar på hur jag ska lösa det med baslådan men det löser sig;) sedan satte jag kabel hållare för dragningen av remotekabeln, dock ska ja byta till mindre sådanna då de är lite förstora..


Image
sedan tog jag steg borr och borrade hål för mina drag avlastare jag har för genomföringen av 50mm2arn, men tyvärr hade ja inte tillräckligt stort borr så imorgon ska jag åka och köpa mig ett ;)


Image
det är en sån här jag använder att föra igenom kabeln genom plåten, kan behöver som sagt större borr innan jag kan göra det ;)

det var vad jag gjorde idag, imorgon fortsätter jag med kabeldragningen ska även iväg i veckan och köpa mig säkring till 50mm2 och ett säkringsblock till kablarna som ska gå till stegen :)

ha de gött

mvh stångberg

kimpan_90
Expert
Expert
Posts: 562
Joined: Mon 14 Aug, 2006 11:53
Location: uppsala
Contact:

Re: Mercedes 190 2.6 by Hpaddict [Update 13/11 fått steget ]

Postby kimpan_90 » Thu 20 Nov, 2008 01:26

Hpaddict wrote:Update 19/11

tjenare

den senaste veckan har jag spenderat till att ta de ganska lugnt, vart på en del skrotar och letat lite delar samt har jag funderat över lite grejjer som jag ska göra med bilen i vinter ;)

men idag påbörjade jag det ordentligt nu jädrar så är jag meksugen :) har vart det ett tag men har inte gjort nått för att en bil står ivägen men nu börja jag ändå ;) den andra är snart ute ur garaget :)


Image
tänkte till lite på hur jag skulle göra för att flytta bak batteriet i bagageluckan, och tyckte att priset 150kr /m för en 50mm2 är för dyrt. så ja tänkte till lite och kom på att vissa bmw har bakflyttat batteri och det bör ju vara avstämt så det ska ha tillräckligt med ledningförmåga så ja drog upp till eklunds och börja montera ner, krångligt och trångt som f-n men efter ca 2.5 timmar gick jag där ifrån med 5m 50mm2 koppar kabel med kabel skor + jordnings stump ;) billigt ;D


Image
började riva ur inredningen så jag kunde dra kabeln och samtidigt rensa bort lite saker jag inte behöver, bagaget ska ju byggas om så de blir bra ;)


Image
ur med sätena listerna och bort med bältet sedan var de bara lyfta på mattan ut med stereon och börja dra kablar, jag tar chansen att dra en ordentlig remote då den nuvarande har krånglat.. ska även ta bort den telefonen som är inbyggd onödig vikt;) ska göra det under veckan;)


Image
tog bort batteriet ifram och tog bort fastsättningen, sedan gjorde jag rent då det var massa löv och skit där. lite rost fanns det där men inte så farligt, mest ytrost:) så här ska det fixas i ordning ;)


Image
rev ur allt ur bagaget och började fila lite på planerna för hur allt ska sitta, finns lite funderingar på hur jag ska lösa det med baslådan men det löser sig;) sedan satte jag kabel hållare för dragningen av remotekabeln, dock ska ja byta till mindre sådanna då de är lite förstora..


Image
sedan tog jag steg borr och borrade hål för mina drag avlastare jag har för genomföringen av 50mm2arn, men tyvärr hade ja inte tillräckligt stort borr så imorgon ska jag åka och köpa mig ett ;)


Image
det är en sån här jag använder att föra igenom kabeln genom plåten, kan behöver som sagt större borr innan jag kan göra det ;)

det var vad jag gjorde idag, imorgon fortsätter jag med kabeldragningen ska även iväg i veckan och köpa mig säkring till 50mm2 och ett säkringsblock till kablarna som ska gå till stegen :)

ha de gött

mvh stångberg


Ser bra ut =)

Dock så hade du kunnat hört med mig om kabel.. har en jäkla bit liggandes och kan ordna fram ny eftersom farsan är elektriker.. och här tar vi defenitivt inte 150 kr metern.. ;)

Sköt om dig!
Mvh Kim
Min projekttråd :
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=39133

Mercedes 190e 2.0 -87


Return to “Våra projekt”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 25 guests