Mercedes 190 3.6 kompressor Driftingbygge [20/8 update]

Här visar och dokumenterar vi våra projekt. Endast för Mercedes modeller.
Hpaddict
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1449
Joined: Wed 27 Feb, 2008 18:17

Re: Mercedes 190 3.6 kompressor Driftingbygge [2/5 update]

Postby Hpaddict » Tue 07 May, 2013 01:14

Update 6/5

Tjenare

Här kommer en uppdatering om va som hänt under helgen och de senaste dagarna :)

Fredagskvällen började med att slipa ner de sista på karossen och spackla osv, de var en massa kämpande och när de väl var dags för o börja lacka så slocknar strömmen på hela hisingen^^hur stor är chansen liksom?:P haha Surt som f-n fick vi vänta i 1 timme i mörker för att sen strömmen kom tillbaka, självklart så hade centraltryckluften tatt skada av strömavbrottet så den starta ju självklart inte ...

Ankan ryckte iväg me bilen och löste en kompressor av sin far som gjorde att vi kom igång med lackandet på natten vid 1-2 om ja inte miss minner mig ;P

efter ett antal timmar med olika lager lack och blanda lack osv och mellan torkning så var den till slut lackad, de blev riktigt gött och här kommer lite bilder och info om va som skett där efter :)

på lördag morgon kl 0930 så lämnade jag och ankan garaget som slagna hjältar :P

Image
Såhär blev resultatet efter en natts torkande och en stunds avmaskande.

Image
Combon av minty och svart är så sjukt go :) riktigt nöjd!

Image
Minty och Antracitgrå 199 metallic:)

Image
Camberred!

Image
mums

Image
Sedan hängdes dörrarna och skärmana på på ena sidan snabbt för en fotografering för folieringens skull som kommer ske under veckan i samarbete med HotFrog och Seidoworks som designar folieringen!

Image
Passade även på att montera i bränslesystem prylarna lite snabbt under söndagen

Image
Sedan rullade vi upp och satte på hjulen på biltransporten och fick dit en ny kardan på bilen och skruvade dit plåten och gör den redo för besiktningen

Image
Sidepipe check :P Lappad ljuddämpare check deluxe ^^

Imorgon blir det besiktning av biltransporten och fortsatt ihopsättande av bilen!

Hörs av imorgon!

mvh stångberg

Hellgren
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1277
Joined: Wed 04 Feb, 2004 00:24
Location: Gävle
Contact:

Re: Mercedes 190 3.6 kompressor Driftingbygge [6/5 update]

Postby Hellgren » Tue 07 May, 2013 06:24

Kommer att bli riktigt brutal :thumbright:
David Hellgren -85

Mercedes 300TE 3.4 AMG -92
Mercedes 190E 2.3 16v -87 svensksåld

Mercedes C63 AMG kombi -08 (såld)
Mercedes E55 AMG -03 (såld)
Mercedes C230 Kompressor -97 med C43 AMG optik (såld)
Mercedes 190E 2.3 16v -87 (såld)

User avatar
wilhoim
Seriös Hemmamekare
Seriös Hemmamekare
Posts: 108
Joined: Mon 30 Jun, 2008 03:15

Re: Mercedes 190 3.6 kompressor Driftingbygge [6/5 update]

Postby wilhoim » Wed 08 May, 2013 18:18

Har följt detta projektet sedan start, fruktansvärt kul å se när hårt arbete börjar ta sig! Kämpa på, det är nära nu!! :-D

Mathias_
Proffs
Proffs
Posts: 267
Joined: Thu 11 Mar, 2010 11:17
Location: Hallstahammar

Re: Mercedes 190 3.6 kompressor Driftingbygge [6/5 update]

Postby Mathias_ » Thu 09 May, 2013 22:30

+ 1 8)

p7100
Hemmamekare
Hemmamekare
Posts: 83
Joined: Thu 25 Jun, 2009 23:49

Re: Mercedes 190 3.6 kompressor Driftingbygge [6/5 update]

Postby p7100 » Thu 16 May, 2013 07:52

Saknar uppdateringar................ :)

Hpaddict
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1449
Joined: Wed 27 Feb, 2008 18:17

Re: Mercedes 190 3.6 kompressor Driftingbygge [6/5 update]

Postby Hpaddict » Fri 17 May, 2013 11:21

Tackar allihopa :) Bilen byggs ihop för fulla muggar och jag tror de kommer smyga upp bilder imorgon, då jag håller lite på dom med mening!

jag tror ni kommer gilla de ni ser :)

User avatar
Mattileinen
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1753
Joined: Fri 07 Oct, 2011 20:15

Re: Mercedes 190 3.6 kompressor Driftingbygge [6/5 update]

Postby Mattileinen » Fri 17 May, 2013 20:44

Låter lovande :-D

Hpaddict
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1449
Joined: Wed 27 Feb, 2008 18:17

Re: Mercedes 190 3.6 kompressor Driftingbygge [6/5 update]

Postby Hpaddict » Thu 23 May, 2013 11:51

Update 23/5

Tjenare

Jag har varit riktigt dålig på att uppdatera det sista men det är inte utan resultat kan jag säga ;) bygget springer framåt och de börjar dra ihop sig riktigt ordentligt! Nu har jag inte så många bilder från de sakerna jag har gjort men jag tog några snabbt här om dagen innan jag begav mig hemmåt för den natten ;)


Image
Årets sponsor Seidoworks har hjälpt oss att få fram en design för teamens bilar, Samtidigt som våran andra sponsor Hotfrog stog för utskriften på vinylen och hjälp med att sätta den ;) Så här har ni årets design va tycks?

Image
Teamets namn är Team Lovetap, för er som inte vet vad lovetap är så är det när man nuddar varandras bilar i racing eller drifting typ ;) Som ni ser på bilderna så är plastrutorna i , chassit helt ihop satt

Image
Lampor dit satta och elen dragna till dessa

Image
Är i slutfasen med att koppla ihop belysning och alla saker som inte har med sprutet och göra,

Image
Sprutet i år blev ett MaxxEcu som trillade in förra veckan, detta kommer troligen börjas kopplas in imorgon:)

Bilen var även uppe på Gelleråsen i lördags för att få en förbesktning gjord på buren m.m innan jag kommer till första deltävlingen ;) Så de känns j#$%&a gött att ha fått igenom de grejjerna innan ja bygger klart bilen ;)

Kvällarna är långa och delarna trillar på plats i raskt tempo, ja ska försöka dokumentera lite mer noggrant under veckan så ni får lite insikt i bygget!:)

Mvh Stångberg

Hpaddict
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1449
Joined: Wed 27 Feb, 2008 18:17

Re: Mercedes 190 3.6 kompressor Driftingbygge [23/5 update]

Postby Hpaddict » Wed 29 May, 2013 00:10

Update 28/5

Tjenare

Dålig som f-n på att uppdatera men nu är det väl ändå dags o ge er lite mer bilder på vad som gjorts under tiden ja inte uppdaterat, för jag har inte latat mig tro mig :)


Image
Vinylen blev riktigt go tycker jag ;)

Image
När ni får se den i verkligheten kommer ni märka att färgen skiftar mkt beroende på ljus samt att bilen inte är grå i botten utan ett väldigt litet raster me fyrkanter i grunden;)

Image
Polycorbunat rutorna satt som ett smäck och kan verkligen rekommendera ACW motorsportplastics i england , kanon service o bra priser:)

Image
Grenröret som min sponsor MADPerformance byggt åt mig är riktigt porrigt, kommer få sig en v-Bands koppling och motorfästet byggs om för att sedan kunna blästras o coatas

Image
Mitt kompressor fäste är tillverkat av en polare som heter jesper som jag är djupt tacksam för att han hjälpte mig med! enormt tack till dig jesper! I de närmaste dagarna kommer kompressorn falla på plats ihop med spännaren som är en moddad original multiremsspännare för 2.6an original

Image
Bromssystemet som kommer hamna i bilen framlagt och alla nipplar ihop passade innan de är dags o börja dra bromsrör ;)

Image
Såhär ser det ut i kopplingslådan under instrumentpanelen, det är här alla saker som berör bilens funktioner utom sprutet kommer utifrån, det är torkare, vindrutespolare, värmepaket, lampor osv. smidigt att ändra i och ganska smutt

Image
Värmepaketet imponerar rejält på mig, kan säga att de blåser mycket mer än man kan tro, riktigt gött att de funkar så bra som ja önskade :)

Image
Bränslesystemet är färdigpressat hela vägen fram till motorn, väntar dock på lite små grejjer ifrån england för att kunna skruva ihop de för sista gången ;)

Image
Inkopplingen av sprutet fortsätter, inte speciellt mycket kvar nu. bara spridare och lite små saker som ja behöver ta när insuget kommer ifrån MadPerformance i veckan här

Image
När kåpan kommer på så kommer de bli snyggt o kabelfritt, skönt o få en snygg installation även i år ;)

Image
Såhär kommer det se ut i mittkonsollen, kommer komma dit lite lack på fästet för boxen samt några avslutande strumpor innan de e klart men ja tycker de ser rätt okej ut redan!

En liten snabb uppdatering över bilen i nuläget iaf, ni får fråga om ni undrar över nått :)

FILM
gjord av våran vän Joakim på Staticpictures, tack för en kanon film!

Enjoy!

https://vimeo.com/66962172


Hörs av under veckan

Mvh Stångberg

p7100
Hemmamekare
Hemmamekare
Posts: 83
Joined: Thu 25 Jun, 2009 23:49

Re: Mercedes 190 3.6 kompressor Driftingbygge [28/5 update]

Postby p7100 » Wed 29 May, 2013 09:13

f-n va snyggt bygge. Längtar redan efter nästa uppdate!!.
Han som gjort filmen ska ha en stor eloge. Riktigt bra gjort.

Mathias_
Proffs
Proffs
Posts: 267
Joined: Thu 11 Mar, 2010 11:17
Location: Hallstahammar

Re: Mercedes 190 3.6 kompressor Driftingbygge [28/5 update]

Postby Mathias_ » Wed 29 May, 2013 20:40

bra jobbat, skysst vart bilen med även om ja gillar org färgen 8) ..

User avatar
Mattileinen
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1753
Joined: Fri 07 Oct, 2011 20:15

Re: Mercedes 190 3.6 kompressor Driftingbygge [28/5 update]

Postby Mattileinen » Wed 29 May, 2013 22:26

Creds ska du ha för allt du gjort med bilen, allt ser verkligen proffsigt och snyggt ut! :-D
Men lacken föll mig tyvärr inte alls i smaken :oops: :P
Men.... det är din bil :thumbleft:

mel

Re: Mercedes 190 3.6 kompressor Driftingbygge [28/5 update]

Postby mel » Fri 31 May, 2013 14:43

Full pott.

Hpaddict
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1449
Joined: Wed 27 Feb, 2008 18:17

Re: Mercedes 190 3.6 kompressor Driftingbygge [28/5 update]

Postby Hpaddict » Sat 01 Jun, 2013 14:02

Mathias_ wrote:bra jobbat, skysst vart bilen med även om ja gillar org färgen 8) ..


Tackar :) ja gillar original färgen också, men de är smidigt med vinyl när man kör drifting ;) bara byta en bit om man trashar den ;)

p7100 wrote:f-n va snyggt bygge. Längtar redan efter nästa uppdate!!.
Han som gjort filmen ska ha en stor eloge. Riktigt bra gjort.


Tackar du :D aah de har han fått kan ja säga:)

Mattileinen wrote:Creds ska du ha för allt du gjort med bilen, allt ser verkligen proffsigt och snyggt ut! :-D
Men lacken föll mig tyvärr inte alls i smaken :oops: :P
Men.... det är din bil :thumbleft:


Tack så mkt :) Det är ingen lack det är folie, de kan ja förstå att inte alla gillar ;) men ja tkr de blev rätt fett, det ska ju vara lite flashigt de e ju drifting ;)

mel wrote:Full pott.


Tackar du :D

Mvh stångberg

Hpaddict
Hedersmedlem
Hedersmedlem
Posts: 1449
Joined: Wed 27 Feb, 2008 18:17

Re: Mercedes 190 3.6 kompressor Driftingbygge [28/5 update]

Postby Hpaddict » Sat 01 Jun, 2013 14:15

Update 31/5

TJenare

Bygget fortskrider och jag har fått ihop nått ja tror ni kommer gilla ;) de har tagit sin tid men äntligen har de hänt :D

Image
Fästet svetsades utav Epa på madperformance efter att kompressorn mäts in,

Image
Och till slut så satt den där, känns som ett ganska stort steg o äntligen få dit den, har haft den i mina ägor alldeles för länge :P

Image
Här hamnar den, nu ska motorfäste byggas ut ifrån denna plattan också så kan den sedan lättas lite den plattan då den väger Bosse Ringmuskel :P

Image
Älskar o se den sitta där :D köpa rem på måndag och fixa dit spännaren som ska spänna upp remmen ;)

Image
Börjar fane me bli ett riktigt gott motorpaket nu asså!

Image
Spännaren som är en original mercedes spännare som har moddats lite för att få de o lira ;)

Image
Insuget börjar närma sig klart och de ser riktigt gött ut! Epa levererar i vanlig ordning!

Image
Sista slangarna till bränslesystemet blev pressade igår, satt som ETT smäck:D nu är de bara o dra åt allt och fästa ledningarna under hela bilen

Under kvällen så drogs även bränsleledningarna under bilen och sattes fast, samt lite rostskydd lades runt tank lådan och genomförningarna till bagaget, idag ska rostskyddet slutföras samt bromsledningarna börjas dras samt nya motorfästen tillverkas!

Hörs senare ikv

Mvh stångberg


Return to “Våra projekt”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 38 guests