Passade bra och fixa lite nu i helgen, så jag reparerade fjädersätet och kortade framfjädrarna.
Har läst mycket om att fjädrarna skall vara bökiga,
men det gick bra med farsans gamla fjäderspännare
från Biltema (80-tal). W202 har kanske klenare fjädrar
än W123 och W124?
![Image](http://www.adbenheten.se/xx-springcompressor.JPG/xx-springcompressor-medium;init:.jpg)
Här har någon varit och försökt laga förut, utan
större framgång. Jag blästrade och svetsade sen på
en liten lapp.
![Image](http://www.adbenheten.se/xx-springseat1.JPG/xx-springseat1-medium;init:.jpg)
Tyvärr ingen efter-bild då mobilkameran inte lyckades
fokusera.
Tog av två varv på fjädrarna, det blev nästan lite mycket, men det är mycket bättre än förut.
![Image](http://www.adbenheten.se/xx-fronthigh.JPG/xx-fronthigh-large.JPG)
![Image](http://www.adbenheten.se/xx-frontlow.JPG/xx-frontlow-large.JPG)
Dottern fastnade på bilden också. Hon känner till
rutinerna vid det här laget, och kan slå på sin cd och
byta låt själv så farsan får skruva ifred.
![Smile :-)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Inget skruvande utan strul, den här gången var det
fästbågen till krängningshämmaren som var
genomrostad och rätade ut sig när ena muttern
lossats. Sen försvann under mystiska omständigheter
muttern till stötdämparfästet, så en ny bult och
mutter fick jagas upp.
En del jobb, men ytterligare en punkt på att-göra-listan avbockad.
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)