Jag är lite sugen på såna däck som du har.
Verkar finnas 2 varianter av dom. Hur bred är den vita randen på dina?
Karlie - Mercedes 280S -72. W108
Re: Karlie - Mercedes 280S -72. W108
MB 250C OM605 -70
MB C250 TDT -96
Gamla bilar:
MB 250D -95
MB C220 -94, MB C250D -93
MB 260E Ambulans -90, MB 280E -94
MB 300GD -84
MB 240D -83
MB 190E 2.6 -90, MB 190E 2.5 16V -89, MB 190D 2.5, MB 190E 2.3 -89, MB 190D -88, MB 190E -86, MB 190 -85, MB 190 -84
MB C250 TDT -96
Gamla bilar:
MB 250D -95
MB C220 -94, MB C250D -93
MB 260E Ambulans -90, MB 280E -94
MB 300GD -84
MB 240D -83
MB 190E 2.6 -90, MB 190E 2.5 16V -89, MB 190D 2.5, MB 190E 2.3 -89, MB 190D -88, MB 190E -86, MB 190 -85, MB 190 -84
Re: Karlie - Mercedes 280S -72. W108
FMG wrote:Jag är lite sugen på såna däck som du har.
Verkar finnas 2 varianter av dom. Hur bred är den vita randen på dina?
Kan kika när jag åter till garaget i eftermiddag, men skulle anta ca 1-2cm. :)
Garaget
S211 E220CDI Avantgarde -09, R129 SL500 -92, W108 280S -72
S211 E220CDI Avantgarde -09, R129 SL500 -92, W108 280S -72
Re: Karlie - Mercedes 280S -72. W108
Ahh, efter lite tid från forumet är man tillbaka och blir återigen imponerad av hur du ger dig på att få Brummen till fabriksnytt skick!
Sidenote: jag letar också efter de vinklade avgasavsluten, far hade de, men en sten och backning gjorde de lite knyckliga, skall kolla om jag kan hitta de i garaget, vill minnas att de inte är slängda och se om man kan möjligen fixa till de. Annars vore det smutt att få tag på ett nytt par... (Vilket verkar vara enormt svårt!)
//John
Sidenote: jag letar också efter de vinklade avgasavsluten, far hade de, men en sten och backning gjorde de lite knyckliga, skall kolla om jag kan hitta de i garaget, vill minnas att de inte är slängda och se om man kan möjligen fixa till de. Annars vore det smutt att få tag på ett nytt par... (Vilket verkar vara enormt svårt!)
//John
~John~
-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~
Bluebird - Mercedes-Benz C200 -17 [W205] (MBklubben Leasing...)
GrauBein - Mercedes-Benz 190E 2.0 "Sportline" -90 [W201] - TILL SALU!
GoldieBär - Mercedes-Benz 200 -84 [W123]
"Pärlan" - Mercedes-Benz 280S -72 [W108]
-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~
Ex-Stjärnor:
Röda Faran a.k.a. "Ruby" - Mercedes-Benz A200 -14 [W176] ►(Återlämnad efter leasing...)◄
-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~
Bluebird - Mercedes-Benz C200 -17 [W205] (MBklubben Leasing...)
GrauBein - Mercedes-Benz 190E 2.0 "Sportline" -90 [W201] - TILL SALU!
GoldieBär - Mercedes-Benz 200 -84 [W123]
"Pärlan" - Mercedes-Benz 280S -72 [W108]
-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~-~
Ex-Stjärnor:
Röda Faran a.k.a. "Ruby" - Mercedes-Benz A200 -14 [W176] ►(Återlämnad efter leasing...)◄
Re: Karlie - Mercedes 280S -72. W108
De vinklade är bara att glömma. Dock finns dessa, som även finns med i EPC som reservdel (tror dock att de utgått numer....)
http://www.ebay.de/itm/Chromblende-Ausp ... 338d2bc5dc
http://www.ebay.de/itm/Chromblende-Ausp ... 338d2bc5dc
Om nu kvinnors simultanförmåga är så jäkla bra, hur kommer det sig att de inte kan ha sex medan de har huvudvärk??
Re: Karlie - Mercedes 280S -72. W108
M116 wrote:De vinklade är bara att glömma. Dock finns dessa, som även finns med i EPC som reservdel (tror dock att de utgått numer....)
http://www.ebay.de/itm/Chromblende-Ausp ... 338d2bc5dc
Nja, jag äger ett par vinklade, men till salu tror ja inte dem kommer att bli.
W-115 /8 2.7CDI -75
W-126 500SEL -85
W-120 180D -57
W-124 320CDI -87
W-201 220CDI -88
W-211 270CDI -03
Schönheit, Gediegenheit und sportliche Kraft!
Mercedes Benz
W-126 500SEL -85
W-120 180D -57
W-124 320CDI -87
W-201 220CDI -88
W-211 270CDI -03
Schönheit, Gediegenheit und sportliche Kraft!
Mercedes Benz
Re: Karlie - Mercedes 280S -72. W108
Ingen som har en topp på lager eller kanske vet om någon? Börjar gå bet på att få tag på en vettig nu. I närheten verkar det inte finnas någon vettig med mitt kontaktnät iaf, och hittar jag någon exemplarisk i Tyskland så vill dem ju inte skicka istället.
Så är det nån som har några känningar, hör av er. Annars får jag nog försöka få tag på en nere i Tyskland i vilket fall.
Är ju till en M130 med förgasare för dem som inte följt tråden sedan tidigare.
Så är det nån som har några känningar, hör av er. Annars får jag nog försöka få tag på en nere i Tyskland i vilket fall.
Är ju till en M130 med förgasare för dem som inte följt tråden sedan tidigare.
Garaget
S211 E220CDI Avantgarde -09, R129 SL500 -92, W108 280S -72
S211 E220CDI Avantgarde -09, R129 SL500 -92, W108 280S -72
Re: Karlie - Mercedes 280S -72. W108
Jag har en hel M130 motor ståendes på pall, men kruxet är att jag inte vet om jag vill sälja några delar då jag själv har en 108 -68 med M130 motorn i, så jag har den som reservdelsmotor själv om det skulle bli något.
Men jag ska fundera ett par dar så återkommer jag
Men jag ska fundera ett par dar så återkommer jag
- MB S-KLASSE
- Hedersmedlem
- Posts: 1625
- Joined: Sun 21 Dec, 2003 20:21
Re: Karlie - Mercedes 280S -72. W108
Borde gå att få tag på i Sverige tycker jag
I alla fall en bra renoveringsbar topp
Och du har hört med Ola Svärdhagen i Bollnäs ?
I alla fall en bra renoveringsbar topp
Och du har hört med Ola Svärdhagen i Bollnäs ?
W212, W204, W169
Re: Karlie - Mercedes 280S -72. W108
Fick in en delvis iordninggjord topp från en 280 S idag. Söker du topp fortfarande?
Om nu kvinnors simultanförmåga är så jäkla bra, hur kommer det sig att de inte kan ha sex medan de har huvudvärk??
Re: Karlie - Mercedes 280S -72. W108
Jepp!
Är förvisso i Kroatien nu i ca 2v till, men är klart intressant! Pm:a gärna info!
Mvh
Är förvisso i Kroatien nu i ca 2v till, men är klart intressant! Pm:a gärna info!
Mvh
Garaget
S211 E220CDI Avantgarde -09, R129 SL500 -92, W108 280S -72
S211 E220CDI Avantgarde -09, R129 SL500 -92, W108 280S -72
- MB S-KLASSE
- Hedersmedlem
- Posts: 1625
- Joined: Sun 21 Dec, 2003 20:21
Re: Karlie - Mercedes 280S -72. W108
W212, W204, W169
Re: Karlie - Mercedes 280S -72. W108
MB S-KLASSE wrote:Har du fått tag på ngn topp ?
Ryktet säger att han har fått tag på en...
Re: Karlie - Mercedes 280S -72. W108
Hynboholm wrote:MB S-KLASSE wrote:Har du fått tag på ngn topp ?
Ryktet säger att han har fått tag på en...
Är ju toppen! Då ser vi fram emot nya bilder snart!!!
Aron - Programmerare - garaget.org/aroncbds
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
- Mercafreaket
- Guru
- Posts: 9639
- Joined: Mon 12 May, 2003 18:16
- Location: Tavelsjö (Västerbotten)
- Contact:
Re: Karlie - Mercedes 280S -72. W108
Toppklass Alltid toppen med en ny topp då den gamla toppen inte är toppen
'83 Patrik Nilsson
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
Nuvarande åkdon: '79 Honda CB750K (besiktigad för evigt) + en bunt mopeder
'06 BMW 525 MAD
'88 230CE (My Darling) http://www.garaget.org/?car=25739 On the road again. Över 400'Km
'99 C180 Classic endast 11.000 mil
Tjänstesnurra '21 W640 116CDI
Re: Karlie - Mercedes 280S -72. W108
Det är ju faktiskt toppen, för den nya toppen verkar fungera toppen! ( o där drog vi precis sista spiken i kistan för ordvitsar om toppar)
Har fått igång gamle man. Sisodär lagomt så man hinner köra i alla fall en vecka innan alla löv fallit och det är dags att ställa in för säsongen.
Ser bara fördelar i nuläget. Driftskostnaderna har varit minimala denna säsong. Tankat för ca 400:-, inga slitdelar bytta och jag har bara behövt tvätta den två gånger i år.
För att ge lite mer seriös input så kan jag hur som helst meddela att det fick bli en topp från M116. (dvs våran forumsanvändare och inte motorn. ) Efter att den planats och provtryckts fyra gånger så kändes det till slut ganska så bra att låta den skruvas fast med blocket.
För några veckor sedan var det sedan dags att slänga i drivlinan, vilket gick förvånansvärt lätt. Dels var det väl pga bra lyft och travers på jobbet, men sen börjar man väl även få rutin på det nu.
Fick start på den relativt enkelt, vilket jag blev sjukt imponerad över, med tanke på att jag bla haft förgasarna i 300 delar på köksbordet. Bara en sån sak som att den gick igång höjde motivationen med några 1000 procent.
Efter att ha grovinställt soppa och tändning så gick det sedan att köra den tillbaka till garaget för egen maskin. Nu har den även förgasarna fått sig en översyn av våran medicinman på jobbet, så nu lirar allting förvånansvärt bra. Automatchoken fungerar, spjällen i grenröret rör sig perfekt, gången på maskin är mjuk, rapp och fin, och den håller dessutom tempen!
Visst, lite blöddrar han till om man trycker fullgas, ett stag till främre förgasaren måste bytas ut om jag skall få den att gå tillbaka till perfekt tomgång, och sedan finns det mängder med småpyssel att ta tag i. Men den går för egen maskin för första gången på länge!
I sedvanlig ordning hade jag givetvis inte nämnt någonting om mina motorframgångar när jag åter igen överraskade min far nu igår, genom att ställa bilen på hans uppfart.
Iår är det 35år sedan han köpte Brummen, och igår fick han åter igen köra den för första gången på länge. Riktigt schysst!
Har fått igång gamle man. Sisodär lagomt så man hinner köra i alla fall en vecka innan alla löv fallit och det är dags att ställa in för säsongen.
Ser bara fördelar i nuläget. Driftskostnaderna har varit minimala denna säsong. Tankat för ca 400:-, inga slitdelar bytta och jag har bara behövt tvätta den två gånger i år.
För att ge lite mer seriös input så kan jag hur som helst meddela att det fick bli en topp från M116. (dvs våran forumsanvändare och inte motorn. ) Efter att den planats och provtryckts fyra gånger så kändes det till slut ganska så bra att låta den skruvas fast med blocket.
För några veckor sedan var det sedan dags att slänga i drivlinan, vilket gick förvånansvärt lätt. Dels var det väl pga bra lyft och travers på jobbet, men sen börjar man väl även få rutin på det nu.
Fick start på den relativt enkelt, vilket jag blev sjukt imponerad över, med tanke på att jag bla haft förgasarna i 300 delar på köksbordet. Bara en sån sak som att den gick igång höjde motivationen med några 1000 procent.
Efter att ha grovinställt soppa och tändning så gick det sedan att köra den tillbaka till garaget för egen maskin. Nu har den även förgasarna fått sig en översyn av våran medicinman på jobbet, så nu lirar allting förvånansvärt bra. Automatchoken fungerar, spjällen i grenröret rör sig perfekt, gången på maskin är mjuk, rapp och fin, och den håller dessutom tempen!
Visst, lite blöddrar han till om man trycker fullgas, ett stag till främre förgasaren måste bytas ut om jag skall få den att gå tillbaka till perfekt tomgång, och sedan finns det mängder med småpyssel att ta tag i. Men den går för egen maskin för första gången på länge!
I sedvanlig ordning hade jag givetvis inte nämnt någonting om mina motorframgångar när jag åter igen överraskade min far nu igår, genom att ställa bilen på hans uppfart.
Iår är det 35år sedan han köpte Brummen, och igår fick han åter igen köra den för första gången på länge. Riktigt schysst!
Garaget
S211 E220CDI Avantgarde -09, R129 SL500 -92, W108 280S -72
S211 E220CDI Avantgarde -09, R129 SL500 -92, W108 280S -72
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 18 guests