Mercedes 300TE 3.4 AMG -92 [Fått tillökning]
Re: Mercedes 300TE 3.4 AMG -92 [Update 12/5 nya bilder]
Hade ju vart ett väldigt trevligt alternativ om det hade passat, skulle va skönt slippa rosten!
David Hellgren -85
Mercedes 300TE 3.4 AMG -92
Mercedes 190E 2.3 16v -87 svensksåld
Mercedes C63 AMG kombi -08 (såld)
Mercedes E55 AMG -03 (såld)
Mercedes C230 Kompressor -97 med C43 AMG optik (såld)
Mercedes 190E 2.3 16v -87 (såld)
Mercedes 300TE 3.4 AMG -92
Mercedes 190E 2.3 16v -87 svensksåld
Mercedes C63 AMG kombi -08 (såld)
Mercedes E55 AMG -03 (såld)
Mercedes C230 Kompressor -97 med C43 AMG optik (såld)
Mercedes 190E 2.3 16v -87 (såld)
Re: Mercedes 300TE 3.4 AMG -92 [Update 12/5 nya bilder]
Har en sånn maskin ståendes i carporten, kan kolla om det sitter sånna rostfria på den
Re: Mercedes 300TE 3.4 AMG -92 [Update 12/5 nya bilder]
snowman wrote:Har en sånn maskin ståendes i carporten, kan kolla om det sitter sånna rostfria på den
det kan de göra för det sitter även på vissa personbilar.
vissa bilar har även ett skydd i alu över grenrören.
w124 300D -85 "Skattesmitarn"
w460 300GD -83 OM605 Turbo 6mm meken pump
.,=====,o00o
//__l_l_,\____\,___
l_---\_l__l---O=O=O
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___ Projekt 300GD -81 "Drömbilen" 606Turbo och "463Look"
w460 300GD -83 OM605 Turbo 6mm meken pump
.,=====,o00o
//__l_l_,\____\,___
l_---\_l__l---O=O=O
_(o)_)__(o)_)--o-)_)___ Projekt 300GD -81 "Drömbilen" 606Turbo och "463Look"
Re: Mercedes 300TE 3.4 AMG -92 [Update 12/5 nya bilder]
Jag har såna där rostfria grenrör kvar på motorn jag har ståendes, dock är motorn ur en W202 C280.
Vet inte ifall det är någon skillnad på dom mellan w124 och w202, ser då precis likadana ut som på bilden på förra sidan.
Vet inte ifall det är någon skillnad på dom mellan w124 och w202, ser då precis likadana ut som på bilden på förra sidan.
Re: Mercedes 300TE 3.4 AMG -92 [Update 12/5 nya bilder]
Tyvärr så är det väl inte samma grenrör på en 280 och min, eller?
Har tyvärr inte haft tid att göra nått mer innan nästa träff nu på lördag i Nyköping pga för mycket jobb.
Tog dock en snabb vända till garaget idag och tvättade den samt satte dit 2 viktiga detaljer i motorrummet
Vi ses i Nyköping!
Har tyvärr inte haft tid att göra nått mer innan nästa träff nu på lördag i Nyköping pga för mycket jobb.
Tog dock en snabb vända till garaget idag och tvättade den samt satte dit 2 viktiga detaljer i motorrummet
Vi ses i Nyköping!
David Hellgren -85
Mercedes 300TE 3.4 AMG -92
Mercedes 190E 2.3 16v -87 svensksåld
Mercedes C63 AMG kombi -08 (såld)
Mercedes E55 AMG -03 (såld)
Mercedes C230 Kompressor -97 med C43 AMG optik (såld)
Mercedes 190E 2.3 16v -87 (såld)
Mercedes 300TE 3.4 AMG -92
Mercedes 190E 2.3 16v -87 svensksåld
Mercedes C63 AMG kombi -08 (såld)
Mercedes E55 AMG -03 (såld)
Mercedes C230 Kompressor -97 med C43 AMG optik (såld)
Mercedes 190E 2.3 16v -87 (såld)
Re: Mercedes 300TE 3.4 AMG -92 [Update viktig detalj]
Respekt!
Johan Medlemsnr: #302
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
W124 Addict..
_______________
Bilar:
500E: -93, 326Hp/5 800rpm, 480nm/3900rpm, 0-100: 6.1s, 250km/h. 485 Rosewood, 273 Brasil.
C250TDT: -97, 150Hp/4400rpm, 280nm/1800-3600rpm, 0-100: 9.9s, 200km/h. 42 000mil.
240D :-82 58 000 mil
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
W124: E420 Sportline SÅLD
W124: 300E manuell SÅLD
W201: 190E 2,3-8V SÅLD
Re: Mercedes 300TE 3.4 AMG -92 [Update viktig detalj]
Millimeterprecision som vanligt
Numera Mercedeslös..
Re: Mercedes 300TE 3.4 AMG -92 [Update 12/5 nya bilder]
Smakfullt och snyggt!Hellgren wrote:Tyvärr så är det väl inte samma grenrör på en 280 och min, eller?
Har tyvärr inte haft tid att göra nått mer innan nästa träff nu på lördag i Nyköping pga för mycket jobb.
Tog dock en snabb vända till garaget idag och tvättade den samt satte dit 2 viktiga detaljer i motorrummet
Vi ses i Nyköping!
Aron - Programmerare - garaget.org/aroncbds
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Re: Mercedes 300TE 3.4 AMG -92 [Update viktig detalj]
Thompao wrote:Millimeterprecision som vanligt
Ska de va så ska de va bra
Trevlig originaldetalj!
David Hellgren -85
Mercedes 300TE 3.4 AMG -92
Mercedes 190E 2.3 16v -87 svensksåld
Mercedes C63 AMG kombi -08 (såld)
Mercedes E55 AMG -03 (såld)
Mercedes C230 Kompressor -97 med C43 AMG optik (såld)
Mercedes 190E 2.3 16v -87 (såld)
Mercedes 300TE 3.4 AMG -92
Mercedes 190E 2.3 16v -87 svensksåld
Mercedes C63 AMG kombi -08 (såld)
Mercedes E55 AMG -03 (såld)
Mercedes C230 Kompressor -97 med C43 AMG optik (såld)
Mercedes 190E 2.3 16v -87 (såld)
Re: Mercedes 300TE 3.4 AMG -92 [Update 12/5 nya bilder]
Hellgren wrote:Tyvärr så är det väl inte samma grenrör på en 280 och min, eller?
Har tyvärr inte haft tid att göra nått mer innan nästa träff nu på lördag i Nyköping pga för mycket jobb.
Tog dock en snabb vända till garaget idag och tvättade den samt satte dit 2 viktiga detaljer i motorrummet
Vi ses i Nyköping!
tjena de blev riktigt snyggt vart fick du tag i nya dekaler till motorkåpan jag skulle behöva nya till min amg också
Re: Mercedes 300TE 3.4 AMG -92 [Update viktig detalj]
Efter ca 1.5 månads stillestånd är den nu tillbaka till liv igen!
Har inte skrivit här på länge, inte ens om att den gått sönder och varit stillaståendes ett bra tag.
För att göra det långa kort, oljekylaren börja läcka på väg ner till W124-träffen i Nyköping 25:e maj. Inge stort läckage så jag körde vidare och deltog på träffen som var mycket trevlig!
Hem tog jag det lugnt och höll koll på oljetryck och jämna nivåkontroller av oljan.
Väl hemma parkerades den i svärfars garage och vart ståendes där 1.5 månad lätt demonterad för att kunna få bort oljekylaren.
Det var dock lättare sagt än gjort, ena anslutningsmuttern hade rostat fast totalt!
Jag dränkte den med rostlösare, värmde, milt våld m.m men inge verkade fungera så det fick bli en trasa runt muttern och dränka den i rostlösare så att det låg kvar runt allt ett bra tag sedan bruka våld tills den lossna.
Hade inte beställt någon ny kylare för jag hade planer på att kanske lämna in den på renovering, men det slopade jag för gängen på anslutningen vart paj.
Då en ny original på Mercedes kostade drygt 5000:- så funderade jag ett tag på köpa en pirat, men efter nån dags fundering och letande på internet så hittade johan h på forumet ny original för drygt ca 3400:- inkl frakt så fick bli en sån, kändes bra med ny original BEHR kylare.
När jag väl fått tid att montera den och tagit Johan till hjälp och det var dags att koppla på anslutningarna ser jag att det fastnat gänga från anslutningen i muttern så den inte gick att använda.
Hela fredag kväll spenderades med att försöka hitta nån som kunde pressa en ny koppling på slangen eller en bult eller gängtapp med rätta dimensioner för att försöka rensa muttern. Tro ni vi lyckades? Självklart inte så vart tröstdricka några öl istället
Väl på jobbet veckan efter så knatade jag in på Ahlsell och beställde en gängtapp, M26x1,5
Med lite hjälp av svärfar så lyckades vi rensa muttern på aluminium så den vart som ny.
Min räddare i nöden!
Här sitter nya kylaren på plats.
Efter kortet är tagit har jag även rostskyddat anslutningsrören så det håller lääänge samt målat dom silver så det ser snyggt ut samt extra skydd.
Bilen är nu uppstartad, kontrollerad & påfyllt olja samt provkörd några kilometer och redo med sidoblinkers för besiktning imorgonbitti.
Så med detta långa inlägg säger vi nu gonatt & hoppas på UA imorgon!
Har inte skrivit här på länge, inte ens om att den gått sönder och varit stillaståendes ett bra tag.
För att göra det långa kort, oljekylaren börja läcka på väg ner till W124-träffen i Nyköping 25:e maj. Inge stort läckage så jag körde vidare och deltog på träffen som var mycket trevlig!
Hem tog jag det lugnt och höll koll på oljetryck och jämna nivåkontroller av oljan.
Väl hemma parkerades den i svärfars garage och vart ståendes där 1.5 månad lätt demonterad för att kunna få bort oljekylaren.
Det var dock lättare sagt än gjort, ena anslutningsmuttern hade rostat fast totalt!
Jag dränkte den med rostlösare, värmde, milt våld m.m men inge verkade fungera så det fick bli en trasa runt muttern och dränka den i rostlösare så att det låg kvar runt allt ett bra tag sedan bruka våld tills den lossna.
Hade inte beställt någon ny kylare för jag hade planer på att kanske lämna in den på renovering, men det slopade jag för gängen på anslutningen vart paj.
Då en ny original på Mercedes kostade drygt 5000:- så funderade jag ett tag på köpa en pirat, men efter nån dags fundering och letande på internet så hittade johan h på forumet ny original för drygt ca 3400:- inkl frakt så fick bli en sån, kändes bra med ny original BEHR kylare.
När jag väl fått tid att montera den och tagit Johan till hjälp och det var dags att koppla på anslutningarna ser jag att det fastnat gänga från anslutningen i muttern så den inte gick att använda.
Hela fredag kväll spenderades med att försöka hitta nån som kunde pressa en ny koppling på slangen eller en bult eller gängtapp med rätta dimensioner för att försöka rensa muttern. Tro ni vi lyckades? Självklart inte så vart tröstdricka några öl istället
Väl på jobbet veckan efter så knatade jag in på Ahlsell och beställde en gängtapp, M26x1,5
Med lite hjälp av svärfar så lyckades vi rensa muttern på aluminium så den vart som ny.
Min räddare i nöden!
Här sitter nya kylaren på plats.
Efter kortet är tagit har jag även rostskyddat anslutningsrören så det håller lääänge samt målat dom silver så det ser snyggt ut samt extra skydd.
Bilen är nu uppstartad, kontrollerad & påfyllt olja samt provkörd några kilometer och redo med sidoblinkers för besiktning imorgonbitti.
Så med detta långa inlägg säger vi nu gonatt & hoppas på UA imorgon!
David Hellgren -85
Mercedes 300TE 3.4 AMG -92
Mercedes 190E 2.3 16v -87 svensksåld
Mercedes C63 AMG kombi -08 (såld)
Mercedes E55 AMG -03 (såld)
Mercedes C230 Kompressor -97 med C43 AMG optik (såld)
Mercedes 190E 2.3 16v -87 (såld)
Mercedes 300TE 3.4 AMG -92
Mercedes 190E 2.3 16v -87 svensksåld
Mercedes C63 AMG kombi -08 (såld)
Mercedes E55 AMG -03 (såld)
Mercedes C230 Kompressor -97 med C43 AMG optik (såld)
Mercedes 190E 2.3 16v -87 (såld)
Re: Mercedes 300TE 3.4 AMG -92 [Back On Track]
Det är alltid samma visa med oljekylarna där gängorna på anslutningsrören är totalt fastrostade. Härligt att vagnen är ute på vägen igen!
Aron - Programmerare - garaget.org/aroncbds
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Mercedes-Benz - A little bit of practical poetry...
Nuvarande:
S210 320 CDI - 2001
W210 300 DT - 1999 (Till projekttråd)
W124 200 D - 1992 (Till projekttråd)
W114 250CE - 1972 "3.0-edition" (totalrenoverad - Till fotoalbum, Till projekttråd)
W115 240D 3.0 1975
Gamla:
S210 220 CDI - 1999
W124 300 DT - 1992
W114 250CE - 1971
W115 240D 3.0 - 1975
W123 300D - 1977
W123 240D - 1979
Re: Mercedes 300TE 3.4 AMG -92 [Back On Track]
Gottans Hellgren!
Re: Mercedes 300TE 3.4 AMG -92 [Back On Track]
Kan ju meddela att bilen gick genom besiktningen UA & med beröm
Det firades med en tvätt och lite sommarglid på stan senare på kvällen
Det firades med en tvätt och lite sommarglid på stan senare på kvällen
David Hellgren -85
Mercedes 300TE 3.4 AMG -92
Mercedes 190E 2.3 16v -87 svensksåld
Mercedes C63 AMG kombi -08 (såld)
Mercedes E55 AMG -03 (såld)
Mercedes C230 Kompressor -97 med C43 AMG optik (såld)
Mercedes 190E 2.3 16v -87 (såld)
Mercedes 300TE 3.4 AMG -92
Mercedes 190E 2.3 16v -87 svensksåld
Mercedes C63 AMG kombi -08 (såld)
Mercedes E55 AMG -03 (såld)
Mercedes C230 Kompressor -97 med C43 AMG optik (såld)
Mercedes 190E 2.3 16v -87 (såld)
Re: Mercedes 300TE 3.4 AMG -92 [Besiktigad UA]
Hatten av...
Riktigt snygg vagn.
Vänligen Andreas
Riktigt snygg vagn.
Vänligen Andreas
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 49 guests