Allmän renovering av W124 320E -93 Lågbudget/långtidsprojekt

Här visar och dokumenterar vi våra projekt. Endast för Mercedes modeller.
User avatar
Mordecaien
Hangaround
Hangaround
Posts: 18
Joined: Tue 02 Feb, 2010 16:27
Location: Norrland

Allmän renovering av W124 320E -93 Lågbudget/långtidsprojekt

Postby Mordecaien » Tue 13 Apr, 2010 21:16

Det började med att jag skulle dra en strömkabel till slutsteg i bagaget eftersom jag tyckte originalljudet var lite intetsägande... Nu har det blivit ett projekt.

Det hela började med att det inte gick att dra kabeln under listen till tröskeln, eftersom det helt enkelt inte finns plats. Så det blev bara till att riva ut framsätet för att komma åt att dra den med originalkablaget:
Image
Image
So far so good. Men sedan när det skulle dras in till bagaget stötte jag genast på patrull. Jag konstaterade att det enklaste nog är att föra en vajer från genomföringen i bagaget och hoppas att den dyker upp i fram. När jag rev ut inredningen i bagaget konstaterade jag att tidigare ägare kört sågspån och inte brytt sig om att sanera vilket haft till följd att sågspånet sugit åt sig vatten. Detta har resulterat i mögel och rost i bagaget:
Image
Hursomhelst så funkade idén med vajer inget vidare. Så nästa steg var att riva ut baksätet för att se om det går att hitta en genomföring. När jag fått bort nederdelen av baksätet konstaterade jag att man måste fälla ner nackstöden för att kunna haka ur ryggstödet som ska loss uppåt. Eftersom mina nackstöd inte går att fälla började jag felsökningen med att kolla om det var knappen som ärgat. Det var det inte.
Image
Image

Så felsökningen gick vidare. När jag hittat felet hittade jag även ett hål rakt igenom golvet. Felet är att fästet på manöverdonet(?) till vacuumslangen från insuget är knäckt.
Image
Image

Så där är jag nu. Måste försöka hitta på en tillfällig lagning för att kunna få ner nackstöden tills jag lyckats jaga rätt på ett nytt manöverdon. Sedan måste rosten i baljan och golvet fixas och såklart ska den där j#$%&a sladden som startade alltihop komma till sin slutdestionation.

Efter det ska ett nytt auspuff knackas ihop. Men det blir ett senare problem.

/Patrik
Nuvarande bil: E320 -93

Return to “Våra projekt”

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 37 guests