AN wrote:
Vi kan ju höras om det.
Kör du rally eller?
Nej, ska kolla.
Har dock ca dussinet tävlingar bakom mig i en 242:a...
Missar inte gärna SSR, har följt det i många år.
Jag åker gärna till "Tingsrydsmannen" om det skulle vara så
AN wrote:
Vi kan ju höras om det.
Kör du rally eller?
AN wrote:kentapenta wrote:Jag har ingen borttagen, isafall får jag ta bort, men det är väl bara tva trådar.
Klart man måste vara forsiktig så att man inte skadar dom.
Problem ar frakten, det bästa hade varit om du kommit och hälsat på,
tagit minisemester till Småland.
Jo såhär i efterhand, om jag vetat att det var så mycket lim runt sladdarna och den lilla kontakten, hade nog tagit en roterande fil och slipat rent runt omkring.
Jag såg ju bara två sladdar som gick in i gummilisten. Ev återanvänder jag bakrutan, blir nog ingen vinterbil. Men fram är ju intressant. Hör av mej lite längre fram.
Hynboholm wrote:AN wrote:
Vi kan ju höras om det.
Kör du rally eller?
Nej, ska kolla.
Har dock ca dussinet tävlingar bakom mig i en 242:a...
Missar inte gärna SSR, har följt det i många år.
Jag åker gärna till "Tingsrydsmannen" om det skulle vara så
aroncbds wrote:Roligt att du har kommit igång igen, Anders! Snyggt jobbat med lagningarna!
Hittade ingen sprängskiss till rattväxelmekanismen för W116, men mitt förnuft säger att den borde inte avvika så väsentligt från hundraåttans mekanism, så skissen nedan borde ge dig lite idéer till att starta med i alla fall:
AN wrote:aroncbds wrote:Roligt att du har kommit igång igen, Anders! Snyggt jobbat med lagningarna!
Hittade ingen sprängskiss till rattväxelmekanismen för W116, men mitt förnuft säger att den borde inte avvika så väsentligt från hundraåttans mekanism, så skissen nedan borde ge dig lite idéer till att starta med i alla fall:
Tack tack.
Men tänkte på sprängskisser till hela bilen, om det finns. Så man inte missar något, eller behöver fundera så mycket när man monterar ihop. Men det kanske är svårt till dessa gamla?
Tror inte jag använder rattväxeln, det satt ju spak i kardantunneln också. Och det hålet är inget hemmagjort, så jag funderar på om man kunde välja var man ville ha växelspaken?
MB_Star wrote:Jag har lite delar till w116 som intresse finns.
rattstång utan rattväxel
div krom
och div dörrar (ROSTFRI FÖRARDÖRR!)
mm...
AN wrote:
Tack.
Då var problemet med framrutan löst.
AN wrote:aroncbds wrote:Roligt att du har kommit igång igen, Anders! Snyggt jobbat med lagningarna!
Hittade ingen sprängskiss till rattväxelmekanismen för W116, men mitt förnuft säger att den borde inte avvika så väsentligt från hundraåttans mekanism, så skissen nedan borde ge dig lite idéer till att starta med i alla fall:
Tack tack.
Men tänkte på sprängskisser till hela bilen, om det finns. Så man inte missar något, eller behöver fundera så mycket när man monterar ihop. Men det kanske är svårt till dessa gamla?
Tror inte jag använder rattväxeln, det satt ju spak i kardantunneln också. Och det hålet är inget hemmagjort, så jag funderar på om man kunde välja var man ville ha växelspaken?
Users browsing this forum: No registered users and 10 guests