SUMO wrote:Uky wrote:Mer OT. Ursäkta på förhand...
Mercedes reservdelspriser är inte hutlöst höga även hos Hedin.
Ett instrumentkluster till en CL (215) kostar ~10 papp, vilket
är ungefär vad Volvo tar för ett kluster till en S80.
Vad som "stör" är det usla kundbemötandet, den arroganta stilen som vill
förmedla en känsla av att "Du är här för att Du anser Dig tjäna bra med pengar
och av den anledningen har vi så höga timpriser på verkstadsjobben".
Jag har min favorit när det gäller Hedin: Då jag ringde för att kolla
kostnad på ett jobb där dom inte hört av sig, blev sittande i telefonkö
varefter någon lyfte luren och lade på...
I våras mailade jag HB om en Designoutrustad E250 CGI Coupé.
Det kom aldrig något svar.
Bekantens dotters läkarkompis skulle köpa en ny MB. Hade ungefär en halv mille
på sig (i princip) och stegade in på HB. Hon började prata med en säljare,
men en manlig kund ansågs mer intressant så hon blev stående ensam
i hallen. Gick därifrån och köpte ett annat märke.
Det finns fler sådana här historier. Tyvärr.
Inget av det du beskriver är unikt för Hedin.. Bilnasarna (oavsett märke) förstår väldigt sällan att det alltid är kunden som betalar deras lön. Alltid!
Ja i alla fall i Sverige. Trist
Men samtidigt ska man inte dra alla över en kam, det finns de som behandlar kunden med respekt(och affärsmässighet i åtanke) också. Märkligt att det ska vara så mycket ovanligare i vårt land bara