Ja, då har de kommit till återmontage av allt..
Gjorde mig en moddifierad oljetermostat som nog kommer funka kanon. Mätandes både oljetryck IN i motorn & Temp
Sen togs hela motorvaggan inkl. hjuluphängning för att få tillbaka allt i ett paket, (såg aldrig dessa bultar när motorn satt på plats)
Så imorron börjar de roliga igen.
Ett SMART projekt...
Re: Ett SMART projekt...
-------------------
Hälsningar
Johan
CLK 200K 01a Speertuning
320E 93a lyxåket *såld*
2.5-16 92a (sommarbil)
190e 2,3 91a VEMS moddad *såld*
200 85a *såld*
230.4 76a R.I.P
Hälsningar
Johan
CLK 200K 01a Speertuning
320E 93a lyxåket *såld*
2.5-16 92a (sommarbil)
190e 2,3 91a VEMS moddad *såld*
200 85a *såld*
230.4 76a R.I.P
Re: Ett SMART projekt...
As usual... Kamran har fuckat sig å på ngt sätt fipplat bort bilderna...
Iaf, Motorn monterades i vaggan ovan, var rätt smärtfritt, men man bör vara två för att få upp/in den
på rätt plats.
Monteringen i bilen var rätt pilligt minst sagt, slangar å kablar som inte riktigt kom där de skulle så jag
fick sänka ner "vaggan" i gen för justering av ditt-å-datt....
Men efter några timmar i lungt tempo på en person så satt den som en smäck igen!
Meeeen då kom nästa sak som hade fuckat sig vid montering nr två av vaggan...handbromsen!
Denna konstruktion är INTE ut testad av MB, om vi säger som så...
Ut med bägge sätena, lossa handbromsen invändigt å "reset-a" denna manuellt. suck!
På med vätskor å godnatt för den dagen.
Idag på morran så vad det tort och fint under bilen, lufta bromsarna och dax att vri om nyckeln...INGET hände!
wtf???
Dubbelkolla de kablarna som förbinder bil & motor... A-okey, "har jag varit så j#$%&a slarvig att jag glömt solonoid
kabeln till starmotorn" funderar jag tyst för mig själv....
Tar ur nyckeln ur låset å fipplar lite med den i handen medans jag tittar på motorn.... helt plötsligt undrar jag på
vad de är för knappar på nyckeln... Just ja Bil fean har ju startspärr! trycker två ggr på öppna knappen å bilen piper till, Startmotorn snurrar motorn i
10-20sek för att bygga oljetryck innan jag kopplar på spolarna & skruvar i stiften.
Nyttförsök å wrommm eller ja... weeiiiii kanske är rättare ljud på nämda motor
Tickar å går utan de minsta missljud, motorlampan lyser dock fortfarande... well, en reset via ODB2 tänker jag.
Låter motorn stå en stund medans kylvätskan kollas å all luft bubblar ur, Backar ut bilen å en provtur är given.
Tre fungerande cylindrar å ett korrekt laddtryck är absolut bättre än två cylindrar å limphome läge
Sen blev jag fundersam när plattan trycktes i botten å ett visst kvittrande ljud hördes tydligt från bakstammen vid växlingar... Är bilfan redan ommappad För hej vad de går, å inte stannar bilen vid 130km/h
Oljekylaren gör ett hejdundrandes jobb på den tillfälliga platsen den sattes på. Ut tempen från kylet är låga 70c...
Får omplacera tempgivaren för att kolla vad ut tempen från motorn är så inte oljan går för kall...
Nu skall de byggas lite stereo i bilen för att få rätt ljud i cupen.
Stay tuned.
Iaf, Motorn monterades i vaggan ovan, var rätt smärtfritt, men man bör vara två för att få upp/in den
på rätt plats.
Monteringen i bilen var rätt pilligt minst sagt, slangar å kablar som inte riktigt kom där de skulle så jag
fick sänka ner "vaggan" i gen för justering av ditt-å-datt....
Men efter några timmar i lungt tempo på en person så satt den som en smäck igen!
Meeeen då kom nästa sak som hade fuckat sig vid montering nr två av vaggan...handbromsen!
Denna konstruktion är INTE ut testad av MB, om vi säger som så...
Ut med bägge sätena, lossa handbromsen invändigt å "reset-a" denna manuellt. suck!
På med vätskor å godnatt för den dagen.
Idag på morran så vad det tort och fint under bilen, lufta bromsarna och dax att vri om nyckeln...INGET hände!
wtf???
Dubbelkolla de kablarna som förbinder bil & motor... A-okey, "har jag varit så j#$%&a slarvig att jag glömt solonoid
kabeln till starmotorn" funderar jag tyst för mig själv....
Tar ur nyckeln ur låset å fipplar lite med den i handen medans jag tittar på motorn.... helt plötsligt undrar jag på
vad de är för knappar på nyckeln... Just ja Bil fean har ju startspärr! trycker två ggr på öppna knappen å bilen piper till, Startmotorn snurrar motorn i
10-20sek för att bygga oljetryck innan jag kopplar på spolarna & skruvar i stiften.
Nyttförsök å wrommm eller ja... weeiiiii kanske är rättare ljud på nämda motor
Tickar å går utan de minsta missljud, motorlampan lyser dock fortfarande... well, en reset via ODB2 tänker jag.
Låter motorn stå en stund medans kylvätskan kollas å all luft bubblar ur, Backar ut bilen å en provtur är given.
Tre fungerande cylindrar å ett korrekt laddtryck är absolut bättre än två cylindrar å limphome läge
Sen blev jag fundersam när plattan trycktes i botten å ett visst kvittrande ljud hördes tydligt från bakstammen vid växlingar... Är bilfan redan ommappad För hej vad de går, å inte stannar bilen vid 130km/h
Oljekylaren gör ett hejdundrandes jobb på den tillfälliga platsen den sattes på. Ut tempen från kylet är låga 70c...
Får omplacera tempgivaren för att kolla vad ut tempen från motorn är så inte oljan går för kall...
Nu skall de byggas lite stereo i bilen för att få rätt ljud i cupen.
Stay tuned.
-------------------
Hälsningar
Johan
CLK 200K 01a Speertuning
320E 93a lyxåket *såld*
2.5-16 92a (sommarbil)
190e 2,3 91a VEMS moddad *såld*
200 85a *såld*
230.4 76a R.I.P
Hälsningar
Johan
CLK 200K 01a Speertuning
320E 93a lyxåket *såld*
2.5-16 92a (sommarbil)
190e 2,3 91a VEMS moddad *såld*
200 85a *såld*
230.4 76a R.I.P
Re: Ett SMART projekt...
Kul projekt som sagt. Synd att bilderna försvann! Påminner litegrann om att skruva skoter, med tanke på storleken på grejerna.
Mercedeslös :: Tesla Model 3 SR+ -19
:: Kilometerkoll.se - körjournal i mobilen ::
Re: Ett SMART projekt...
Pillade vidare i kväll med den slutgiltiga placeringen av olje-kylet.
Eftersom smarten har ett helt platt underrede (kofångare->motor, typ hela bilen ) tack vare stora täckande plastbitar
så föll de sig mest lättplacerat samt att man får gratis ytterligare ex antal deceliter olja att röra sig med.
Så, bakre plastbiten i bakre vänstra hörnet där den "extra" tanken skall sitta, om nu någon har köpt denna å fått en smart med 40l bränsle att köra upp... de betyder ca 80-90mil till nästa tankning..
Sen måste man göra ett scoop som forslar in fartvinden i kylet, öpningen på scoopet skall helst vara större än kylet samt avsmalnande för att "pressa" in luft
Plast é bra när de skall formas konstiga vinklar mm
Ca 20x3cm öppning tror jag skall vara mer än tillräckligt för ett 10-radigt litet kyl...
Fast med kylet, å sen var de klart!
Och när man nu skall byta olja på motorn så är de bara av med oljefiltret + en slang så tömmer man även kylet på dess innehåll
Eftersom smarten har ett helt platt underrede (kofångare->motor, typ hela bilen ) tack vare stora täckande plastbitar
så föll de sig mest lättplacerat samt att man får gratis ytterligare ex antal deceliter olja att röra sig med.
Så, bakre plastbiten i bakre vänstra hörnet där den "extra" tanken skall sitta, om nu någon har köpt denna å fått en smart med 40l bränsle att köra upp... de betyder ca 80-90mil till nästa tankning..
Sen måste man göra ett scoop som forslar in fartvinden i kylet, öpningen på scoopet skall helst vara större än kylet samt avsmalnande för att "pressa" in luft
Plast é bra när de skall formas konstiga vinklar mm
Ca 20x3cm öppning tror jag skall vara mer än tillräckligt för ett 10-radigt litet kyl...
Fast med kylet, å sen var de klart!
Och när man nu skall byta olja på motorn så är de bara av med oljefiltret + en slang så tömmer man även kylet på dess innehåll
-------------------
Hälsningar
Johan
CLK 200K 01a Speertuning
320E 93a lyxåket *såld*
2.5-16 92a (sommarbil)
190e 2,3 91a VEMS moddad *såld*
200 85a *såld*
230.4 76a R.I.P
Hälsningar
Johan
CLK 200K 01a Speertuning
320E 93a lyxåket *såld*
2.5-16 92a (sommarbil)
190e 2,3 91a VEMS moddad *såld*
200 85a *såld*
230.4 76a R.I.P
Re: Ett SMART projekt...
Kvällsarbetet fortsätter...
Monterade dit slang & slangskydd mellan kylet och motorn, +0,5l mer olja går de nu i motorn å de känns skönt!
Drivaxel damasken kom lite för nära oljetrycksgivaren så den omplacerade jag på slangen till kylet.
Och när de var klart och testat att systemet höll tätt var de bara att riva instrumentbrädan
I dessa två stora hålen under brädan finns det nämnligen ett jätte fint tillbehör som heter basreflexlådor! Så de skall beställas
snarast.
Dessa lådor kommer innehålla 2st 5,25" coax högtalare som jag har haft liggandes ett tag. Som basstöd
kommer jag tillverka två basreflexlådor som sätts under framsätena med var sin 6x9" bas i. Tror denna kombo kommer bli
riktigt bra i denna lilla cupé! Slutsteg till detta fundilurar jag på fortfarande... Signat RAM mkII alt. två st AutoVision class D-steg från början av 2000....
Wooopi! inte ens 4" orginal...
Ersättaren: Polk DB5 med handgjort tävlingsfilter från "back-in-the-day" sasca stylie!
Fick ta upp lite extra hål för den nya enorma högtalaren..
Även ökaupp baksidan vessentligt....
Monterade dit slang & slangskydd mellan kylet och motorn, +0,5l mer olja går de nu i motorn å de känns skönt!
Drivaxel damasken kom lite för nära oljetrycksgivaren så den omplacerade jag på slangen till kylet.
Och när de var klart och testat att systemet höll tätt var de bara att riva instrumentbrädan
I dessa två stora hålen under brädan finns det nämnligen ett jätte fint tillbehör som heter basreflexlådor! Så de skall beställas
snarast.
Dessa lådor kommer innehålla 2st 5,25" coax högtalare som jag har haft liggandes ett tag. Som basstöd
kommer jag tillverka två basreflexlådor som sätts under framsätena med var sin 6x9" bas i. Tror denna kombo kommer bli
riktigt bra i denna lilla cupé! Slutsteg till detta fundilurar jag på fortfarande... Signat RAM mkII alt. två st AutoVision class D-steg från början av 2000....
Wooopi! inte ens 4" orginal...
Ersättaren: Polk DB5 med handgjort tävlingsfilter från "back-in-the-day" sasca stylie!
Fick ta upp lite extra hål för den nya enorma högtalaren..
Även ökaupp baksidan vessentligt....
-------------------
Hälsningar
Johan
CLK 200K 01a Speertuning
320E 93a lyxåket *såld*
2.5-16 92a (sommarbil)
190e 2,3 91a VEMS moddad *såld*
200 85a *såld*
230.4 76a R.I.P
Hälsningar
Johan
CLK 200K 01a Speertuning
320E 93a lyxåket *såld*
2.5-16 92a (sommarbil)
190e 2,3 91a VEMS moddad *såld*
200 85a *såld*
230.4 76a R.I.P
Re: Ett SMART projekt...
Roligt och intressant projekt det här! Bra jobbat!
Pälle - W115 240d 1974 - grisen i säcken
Re: Ett SMART projekt...
Oj vad saker å tingkan levereras snabbt ibland.. Beställdes i Torsdags eftermiddag, leverans Måndag från tyskland!
De lilla men ack så omsorgsfult framtagna filtret
Lådorna som är smart´s egna som fanns i ngt ruskigt dyrt BOSE-paket till BRABUS... Eftermarknads pris: 400kr...
Dunka-dunka kittets alla delar:
Men efter att ha kopplat in framhögtalarna direkt på stereon och verkligen förvånats över vilket jädra bra ljud dessa lådor gav
i denna lilla cupé, så skall jag köra lite med bara dessa för att höra/se om de verkligen behövs 2st 6x9" basar oxå....
Tänk om mercedes kunde sälja sånna här till våra bilar som eftermarknads tillbehör
Sen var de (jag) den lille elektrikens flitiga fingrar som fick koppla in mätarna för motorns "övervaknings" central.
De är dock ngt som inte stämmer med oljetrycket... 4,5bar på kall motor kan inte stämma...
Tror de är så att jord-potentialen mellan jordpunkten i cupén och sensorn på motorn behöver
lite hjälp att bli bättre, så jag får nog montera en extra kabel mellan sensorena och mätarna för att få så lågt Ω-tal som möjligt.
Men annars så är då bilen då klar för tjänstgörning
De lilla men ack så omsorgsfult framtagna filtret
Lådorna som är smart´s egna som fanns i ngt ruskigt dyrt BOSE-paket till BRABUS... Eftermarknads pris: 400kr...
Dunka-dunka kittets alla delar:
Men efter att ha kopplat in framhögtalarna direkt på stereon och verkligen förvånats över vilket jädra bra ljud dessa lådor gav
i denna lilla cupé, så skall jag köra lite med bara dessa för att höra/se om de verkligen behövs 2st 6x9" basar oxå....
Tänk om mercedes kunde sälja sånna här till våra bilar som eftermarknads tillbehör
Sen var de (jag) den lille elektrikens flitiga fingrar som fick koppla in mätarna för motorns "övervaknings" central.
De är dock ngt som inte stämmer med oljetrycket... 4,5bar på kall motor kan inte stämma...
Tror de är så att jord-potentialen mellan jordpunkten i cupén och sensorn på motorn behöver
lite hjälp att bli bättre, så jag får nog montera en extra kabel mellan sensorena och mätarna för att få så lågt Ω-tal som möjligt.
Men annars så är då bilen då klar för tjänstgörning
-------------------
Hälsningar
Johan
CLK 200K 01a Speertuning
320E 93a lyxåket *såld*
2.5-16 92a (sommarbil)
190e 2,3 91a VEMS moddad *såld*
200 85a *såld*
230.4 76a R.I.P
Hälsningar
Johan
CLK 200K 01a Speertuning
320E 93a lyxåket *såld*
2.5-16 92a (sommarbil)
190e 2,3 91a VEMS moddad *såld*
200 85a *såld*
230.4 76a R.I.P
Re: Ett SMART projekt...
Ja, de här med att Mercedes/Smart underskattade vad oljan kan nå för temperaturer kontinuerligt
UTAN kylning är väll lite skamset...
Motorvägsfart i 120km/h, 110grader på oljan kontinuerligt och 4,5bars oljetryck...hmmm
Lite stadskörning på de... (tomgång)
Så att ett oljekyl är MER än behövligt på dessa bilar är helt klart..
Sen konstigt nog gör bilen mätaren ut på två olika växlar...ser de ut som iaf...på 6an drar den vidare ytterligare en bit..
Känns dock som att 140km/h är vad som är "säkert" för denna bil. Så jag får nog hitta en mappare å sänka topphastigheten på 6an..
Skall koppla in oljekylet i kväll och återuprepa testet för att se vad för temp man åstakommer då..
UTAN kylning är väll lite skamset...
Motorvägsfart i 120km/h, 110grader på oljan kontinuerligt och 4,5bars oljetryck...hmmm
Lite stadskörning på de... (tomgång)
Så att ett oljekyl är MER än behövligt på dessa bilar är helt klart..
Sen konstigt nog gör bilen mätaren ut på två olika växlar...ser de ut som iaf...på 6an drar den vidare ytterligare en bit..
Känns dock som att 140km/h är vad som är "säkert" för denna bil. Så jag får nog hitta en mappare å sänka topphastigheten på 6an..
Skall koppla in oljekylet i kväll och återuprepa testet för att se vad för temp man åstakommer då..
-------------------
Hälsningar
Johan
CLK 200K 01a Speertuning
320E 93a lyxåket *såld*
2.5-16 92a (sommarbil)
190e 2,3 91a VEMS moddad *såld*
200 85a *såld*
230.4 76a R.I.P
Hälsningar
Johan
CLK 200K 01a Speertuning
320E 93a lyxåket *såld*
2.5-16 92a (sommarbil)
190e 2,3 91a VEMS moddad *såld*
200 85a *såld*
230.4 76a R.I.P
Re: Ett SMART projekt...
Så där ja, sensorn omkopplad så att den nu mer mäter temeraturen IN i motorn efter
att den tagit varvet förbi kylaren.
Å jag får minst säga att de är en klar förbättring sen i förgår -25c på inkommande olja! M.a.o ca +83grader, exemplarisk temp
Så ett såhär litet kyl, rätt placerat är sjukt effektivt
att den tagit varvet förbi kylaren.
Å jag får minst säga att de är en klar förbättring sen i förgår -25c på inkommande olja! M.a.o ca +83grader, exemplarisk temp
Så ett såhär litet kyl, rätt placerat är sjukt effektivt
-------------------
Hälsningar
Johan
CLK 200K 01a Speertuning
320E 93a lyxåket *såld*
2.5-16 92a (sommarbil)
190e 2,3 91a VEMS moddad *såld*
200 85a *såld*
230.4 76a R.I.P
Hälsningar
Johan
CLK 200K 01a Speertuning
320E 93a lyxåket *såld*
2.5-16 92a (sommarbil)
190e 2,3 91a VEMS moddad *såld*
200 85a *såld*
230.4 76a R.I.P
- DieselThomsen
- Hedersmedlem
- Posts: 1217
- Joined: Sat 07 Jun, 2008 00:47
- Location: Nyköping
- Contact:
Re: Ett SMART projekt...
Gode skillnad!!
W164 320 CDI 4matic -06, 723U CUBANITE SILVER
W203 320 CDI Manuell -05, 747U PERLITE GRAY
W123 200 (OM603.960) -82, 940 MARINEBLAU
W203 320 CDI Manuell -05, 747U PERLITE GRAY
W123 200 (OM603.960) -82, 940 MARINEBLAU
- Lasse-SL-500
- Hedersmedlem
- Posts: 1747
- Joined: Sun 03 Sep, 2006 09:48
- Location: Stockholm
Re: Ett SMART projekt...
Hur har det gått med denna?
Är själv sugen på en Smart Brabus som pendlarbil och det vore kul att höra mer om denna tuffa lilla bil.
Är själv sugen på en Smart Brabus som pendlarbil och det vore kul att höra mer om denna tuffa lilla bil.
SL500 R129, 450 SL -77, CL600 -01,Kawa ZX9R
Re: Ett SMART projekt...
Använder den dagligen för att ta mig till och från jobbet 2,5mil enkel väg, har kört den 3500mil sen renoveringen och är störtnöjd! funkar utmärkt i storstadstrafiken.
Även att min är en 2001a så drar den aldrig mer än 0,5L/mil. oftast ligger den runt 0,43l/mil om man bara åker i 80-90km/h.
Billig i skatt å försäkring.
Skulle rekomendera dig att prova en över en helg, finns att hyra på sixt.se, för det är en äkta småbil, så "hoppet" från en vanlig bil kan bli lite stort.
Man kan åka långt i dem, men jag skulle rekomendera att ha en vanlig bil till de resorna.
Skulle säga att 61hk bilarna räcker gott å väl, men 1.0 turbon med 87hk är enriktigt pigg rackare!
Även att min är en 2001a så drar den aldrig mer än 0,5L/mil. oftast ligger den runt 0,43l/mil om man bara åker i 80-90km/h.
Billig i skatt å försäkring.
Skulle rekomendera dig att prova en över en helg, finns att hyra på sixt.se, för det är en äkta småbil, så "hoppet" från en vanlig bil kan bli lite stort.
Man kan åka långt i dem, men jag skulle rekomendera att ha en vanlig bil till de resorna.
Skulle säga att 61hk bilarna räcker gott å väl, men 1.0 turbon med 87hk är enriktigt pigg rackare!
-------------------
Hälsningar
Johan
CLK 200K 01a Speertuning
320E 93a lyxåket *såld*
2.5-16 92a (sommarbil)
190e 2,3 91a VEMS moddad *såld*
200 85a *såld*
230.4 76a R.I.P
Hälsningar
Johan
CLK 200K 01a Speertuning
320E 93a lyxåket *såld*
2.5-16 92a (sommarbil)
190e 2,3 91a VEMS moddad *såld*
200 85a *såld*
230.4 76a R.I.P
- Lasse-SL-500
- Hedersmedlem
- Posts: 1747
- Joined: Sun 03 Sep, 2006 09:48
- Location: Stockholm
Re: Ett SMART projekt...
Kul! Jag gillar Smart - en riktigt tuff liten kärra! Jag tänkte ha min till och från jobbet (3 mil enkel i Stockholmstrafik), men även kortare resor. Den jag har kikat på har en 700 kubiks turbo på 75 hk. Det är väl ingen hästspark direkt, men jag tror det räcker bra. Man får ju inte köra fortare än 120 ändå? Och det brukar vara enorma köer (vi talar 10-20 km långa köer på Essingeleden, fyra körfält), och då tror jag att jag skulle gilla Smarten.
Kul att höra att du är så nöjd. Är det något särskilt du vill tipsa om, som jag bör tänka på?
Kul att höra att du är så nöjd. Är det något särskilt du vill tipsa om, som jag bör tänka på?
SL500 R129, 450 SL -77, CL600 -01,Kawa ZX9R
Re: Ett SMART projekt...
Jag åker mellan Bromma -> Norsborg med min så jag vet vad du pratar om när du säger köer... Men jag åker ut från stan så det rullar på bra.
Det ända är avgasventilerna på 599/699cc motorn som kan ställa till det rejält. Men vet inte hur eller om brabus bytte dessa ventiler till andra då de ökade effekten rätt bra.
Brabusbilarna har oxå charge-cooler istället för intercooler. Men detta gäller ju bara fram till 2006, sen kom den nya 1000cc motorn från
mitsubishi.
Jag skulle nog ta en sväng i en bil från 2007-> bättre utrymmen å modernade utseende, samt bättre fjädringskomfort.
Finns ju bilar på blocket från 39´kr för bilar som knapt har gått 4000mil, men då är det std spec på dem.
Det ända är avgasventilerna på 599/699cc motorn som kan ställa till det rejält. Men vet inte hur eller om brabus bytte dessa ventiler till andra då de ökade effekten rätt bra.
Brabusbilarna har oxå charge-cooler istället för intercooler. Men detta gäller ju bara fram till 2006, sen kom den nya 1000cc motorn från
mitsubishi.
Jag skulle nog ta en sväng i en bil från 2007-> bättre utrymmen å modernade utseende, samt bättre fjädringskomfort.
Finns ju bilar på blocket från 39´kr för bilar som knapt har gått 4000mil, men då är det std spec på dem.
-------------------
Hälsningar
Johan
CLK 200K 01a Speertuning
320E 93a lyxåket *såld*
2.5-16 92a (sommarbil)
190e 2,3 91a VEMS moddad *såld*
200 85a *såld*
230.4 76a R.I.P
Hälsningar
Johan
CLK 200K 01a Speertuning
320E 93a lyxåket *såld*
2.5-16 92a (sommarbil)
190e 2,3 91a VEMS moddad *såld*
200 85a *såld*
230.4 76a R.I.P
- Lasse-SL-500
- Hedersmedlem
- Posts: 1747
- Joined: Sun 03 Sep, 2006 09:48
- Location: Stockholm
Re: Ett SMART projekt...
Stort tack för svar och : Japp, vi åker delvis samma väg. Jag åker från Barkarby till Globen och den värsta passagen är E4 Haga Norra. De har ju hållit på med ett konstant vägarbete i åtta (8!) år där -- blir det aldrig klart??? Jag ringde faktiskt upp ansvarige person och frågade vänligt vad de höll på med - ska det ta åtta år?? Men han tyckte att de varit jättesnabba och enormt duktiga (oväntat, haha ) Själv tycker jag f-n inte att det är okej med åtta års vägarbete med köer som en miljon skattebetalare ska finansiera och sitta i, de borde skämmas! Måste kosta samhället enorma summor och alla köer genererar enorma utsläpp som förstör miljön mycket, helt i onödan. Men det det blir nog bra när det är klart.
Men jag tror du slipper Eugeniakopplet - du svänger väl av vid Tranebergsbron?
Jag tycker alla man snackar med verkar älska sina Smart - det kan tydligen vara en rätt kul bil?
Men jag tror du slipper Eugeniakopplet - du svänger väl av vid Tranebergsbron?
Jag tycker alla man snackar med verkar älska sina Smart - det kan tydligen vara en rätt kul bil?
SL500 R129, 450 SL -77, CL600 -01,Kawa ZX9R
Who is online
Users browsing this forum: No registered users and 72 guests